10 Beste IVR-software voor kleine en middelgrote bedrijven

IVR, een acroniem voor Interactive Voice Response-software, is geautomatiseerde software voor het beheer van zakelijke oproepen die fungeert als een interface tussen uw bellers en uw bedrijf in het algemeen.

Heb je ooit een klantenservicenummer van een bedrijf gebeld om hulp te krijgen bij een probleem, en een vooraf opgenomen professionele stem begroette en vroeg je om een ​​van de opties uit het menu te kiezen? De software die het vooraf opgenomen bericht afspeelt en invoer van u ontvangt, is een IVR.

Wanneer een klant uw bedrijf belt voor een vraag of om zakelijke informatie te krijgen, begroet IVR-software hen en presenteert hen een menu met opties om er één optie uit te kiezen en hun keuze vast te leggen.

Wanneer de beller zijn keuze invoert, voert de software verdere stappen uit op basis van wat de gebruiker heeft geselecteerd via zijn mobiele toetsenbord of de spraakrespons. Daarom is het niet verkeerd om te zeggen dat de klant de leiding heeft over de IVR en dat hij zich daarom gewaardeerd voelt. Op basis van wat ze nodig hebben, kan de IVR hen vooraf opgenomen informatie geven of de oproepen doorverbinden met een ondersteuningsteamlid als het probleem complex is en de beller verdere hulp nodig heeft.

Voordelen van Interactive Voice Response Software (IVR)

Kiezen voor IVR-software kan op de lange termijn een zegen zijn voor uw bedrijf; laten we eens kijken hoe:

Verbeter de klantenondersteuning van uw bedrijf

IVR-software zorgt ervoor dat niet alle oproepen meteen doorverwijzen naar de live agents, aangezien meer dan de helft van de supportoproepen overbodig is.

Bovendien kunt u de details over uw bedrijf vastleggen waar uw klanten vaak naar vragen, zoals kantooruren, kantooradres en meer. Zo kan het ondersteuningsteam waardevollere telefoontjes bijwonen; de vooraf opgenomen berichten kunnen de oproepen beantwoorden die dergelijke informatie nodig hebben.

Populaire IVR’s hebben een self-routing-functie die klanten de keuze kan geven om naar vooraf opgenomen informatie te luisteren of met een live-agent te praten.

Verbeter de leadconversie van uw bedrijf

IVR-software helpt u om sneller en gemakkelijker nieuwe klanten te krijgen dan zonder, omdat het de efficiëntie van uw werknemer verbetert en uw relatie met uw klanten versterkt.

Een geavanceerde IVR kan IVR-gebruiksscenario’s aan, met als belangrijkste IVR op meerdere niveaus, automatisch rooten, voicemail-tool en doorsturen-naar-telefoon use-case. Verwijzend naar deze use-cases kan de IVR de problemen van de klant oplossen en meer leads voor hun bedrijf converteren.

Laten we eens kijken naar dit voorbeeld; wanneer u de oproep van uw klant doorverwijst naar een bekwame agent, die al een lijst heeft van alle problemen die hij in het verleden heeft gehad, weet hij dat het bedrijf hem waardeert, en op deze manier begint hij uw bedrijf te vertrouwen.

En als uw ondersteuningsteam op dit moment niet beschikbaar is, heeft hij nog steeds een optie voor zelfbediening of om zijn vraag als een spraakbericht achter te laten dat later door uw team kan worden beantwoord.

Behoud de klanten, optimaliseer de tijd en verdien winst

Efficiënt werken bespaart u tijd en bespaart op de lange termijn kosten. In deze snelle wereld moeten klantenondersteuningscentra de gemiddelde tijd die wordt besteed aan het oplossen van de vragen van de klant optimaliseren.

Elke woedende klant wil niet wachten en de kans is groter dat hij afziet van de aankoop van een product. Deze situatie kan zelfs nog erger worden, en ze kunnen je verlaten en naar een van je concurrenten gaan die zich richten op ‘klantgerichte’ service. Gemiddeld kan IVR-software de gemiddelde gespreksduur tot 40% verkorten. Op deze manier kan het ondersteuningsteam uw klanten helpen, hun vragen oplossen en hun transacties veel sneller verifiëren.

U kunt deze doelen bereiken door een realtime livechatfunctie of automatische routeringsfaciliteit te implementeren. Zoals u kunt zien, is een snellere oplostijd voor query’s hier de dealbreaker. Bovendien, als u de transacties sneller kunt afhandelen, zal het u helpen de winst van uw bedrijf te verhogen en als u dit niet kunt, kan uw klant gaan nadenken. Bovendien zal een tevreden klant in de toekomst waarschijnlijk van meer diensten gebruik maken, wat uw bedrijf een boost zal geven.

In deze samenvatting hebben we de lijst opgesteld met de beste IVR-software die de efficiëntie van ondersteuningsagenten kan verbeteren en een zegen voor uw bedrijf kan zijn.

luchtoproep

luchtoproep is een cloudgebaseerd platform dat de verkoop- en klantenondersteuningsteams helpt bij het stroomlijnen en beheren van klantinteracties. Het helpt zijn gebruikers om moeiteloos een duidelijk communicatiekanaal op te zetten met hun klanten in meer dan 100+ landen.

Het is ontworpen voor kleine en middelgrote bedrijven om de IVR-functionaliteiten op te nemen in het klantrelatiebeheer (CRM) en de helpdesksoftware, zodat het mogelijk is om de aftersales-gesprekken te beheren.

Aircall bevat tal van innovatieve functies, waaronder voicemail, wachtrijen, opnemen, gedeelde inbox voor oproepen, contactbeheer, instant messaging, vergadergesprekken, softwarekoppeling, oproepopname, geautomatiseerde e-mails, toewijzen, taggen en toevoegen van opmerkingen. Het is ook mogelijk om de medewerkers te groeperen op basis van hun locatie, taken, expertise. Deze functie helpt bij het ontwikkelen van bedrijfsstrategieën en het verbeteren van de teamefficiëntie en communicatieve vaardigheden.

  10 cloudplatforms die gratis tier of tegoed bieden voor praktische ervaring

U krijgt ook telefoonnummers die oproepen vanaf elke locatie kunnen opzetten en zelfs toegang hebben tot de live feed tijdens de oproepen. Aircall kan vakkundig worden geïntegreerd met verschillende software van derden, zoals Salesforce, Zendesk, Pipedrive en Slack zijn de populaire.

De kosten voor het flexibele spraakoplossingspakket van Aircall beginnen bij $ 30 per gebruiker per maand voor het basispakket en $ 50 per gebruiker per maand voor het professionele pakket dat jaarlijks wordt gefactureerd. Het is ook mogelijk om een ​​live demo te nemen en de software gratis uit te proberen voordat u deze aanschaft.

CloudTalk

CloudTalk is een uitstekende keuze om de verkoop van uw bedrijf te helpen verhogen en de vaardigheden van uw ondersteuningsteams te verbeteren. Het is een intuïtieve en gebruiksvriendelijke IVR-tool. Het kan de klantervaring en de prestaties van de teams van startups, scale-upbedrijven, kleine en middelgrote ondernemingen en andere e-commercebedrijven aanzienlijk verbeteren.

Om zijn doel te helpen bereiken, biedt CloudTalk meer dan 50 geavanceerde belfuncties, zoals oproepwachtrij, interne oproepen, telefoonnummertags, gepersonaliseerde berichten, begroetingen, oproepmaskering, 3-weg bellen en meer.

CloudTalk kan naadloos worden geïntegreerd met zakelijke tools van derden, zoals CRM, Helpdesk en andere eCommerce-platforms, waaronder Zendesk, Freshdesk, Salesforce, Pipedrive, Hubspot, Intercom, enz. en andere. Deze gebruikersgerichte software stelt de bedrijven in staat om hun klanten de broodnodige hulp te bieden en hun winst aanzienlijk te vergroten.

De kenmerken van CloudTalk zijn als volgt:

  • De functie voor het opnemen van gesprekken helpt de prestaties van de werknemer te volgen
  • Bekijk een voorbeeld van de klantgegevens voordat u de oproep beantwoordt en maak de oproep persoonlijker.
  • Integratiefaciliteit voor CRM en andere helpdesksoftware zoals Pipedrive, Helpscount en Shopify
  • Realtime monitoring of de verkoop- en ondersteuningsteams.
  • Ondersteunt aangepaste velden om de relevante gegevens van de gebruiker te verkrijgen om aan de eisen van een individuele klant te voldoen
  • Ondersteunt oproeproutering via Automated Call Distribution (ACD), IVR-menu en op vaardigheden gebaseerde routering.
  • Optie om de klanten te taggen en ze later via de tags te identificeren

Cloudtalk biedt drie premiumpakketten: Starter, Essential en Expert die respectievelijk $ 25 per gebruiker per maand, $ 30 per gebruiker per maand en $ 50 per gebruiker per maand kosten. U kunt zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 14 dagen en de software testen voordat u een van de bovenstaande abonnementen aanschaft.

Freshdesk

Freshdeskvoorheen bekend als Freshworks, is een eenvoudige maar robuuste cloudgebaseerde IVR-software die kleine en middelgrote bedrijven een helpende hand biedt om op een budgetvriendelijke manier met hun klanten te communiceren.

Populair in meer dan 90 landen, de interface is gebruiksvriendelijk en stelt kmo’s in staat om hun virtuele callcenter met slechts een paar klikken te configureren; zonder een cent uit te geven aan telefoonhardware. Freshdesk kan via de API worden geïntegreerd met meerdere CRM- en helpdesktools; daardoor kunnen de ondersteuningsteams coherent werken zonder de workflow te beïnvloeden.

Met Freshdesk kan het ondersteuningsteam verbinding maken met de klanten via hun desktops, laptops en zelfs hun telefoon, zowel Android als iOS. Op deze manier kan het team op afstand opereren maar zijn ze nauw met elkaar verbonden. De grondige rapportage- en analysetool helpt de supervisors om realtime inzicht te krijgen in de vragen van de klant en de prestaties van hun medewerkers.

Enkele van de unieke kenmerken van Freshdesk zijn de volgende:

  • Speel een aangepast deuntje voor klanten die in de wacht staan
  • Module voor het genereren van kwaliteits- en prestatierapporten
  • Mogelijkheid om een ​​geautomatiseerd aanwezig apparaat te configureren om gesprekken aan te nemen in het geval dat de medewerkers niet beschikbaar zijn
  • Voice over Internet Protocol (VoIP) nummer dat overal toegankelijk is

Deze moderne en betrouwbare IVR-software biedt vier premium-abonnementen vanaf USD 13 om te voldoen aan de eisen van verschillende bedrijfsniveaus. U kunt zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 21 dagen voordat u een van deze plannen aanschaft.

Bel gewoon

Bel gewoon is een van de snelste maar moeiteloze IVR-systemen die de ruggengraat vormen van de afdeling klantenondersteuning voor uw bedrijf. Het heeft geen strikte hardwarevereisten; een snelle internetverbinding met deze software is alles wat je nodig hebt. JustCall is in hoge mate aanpasbaar en u als bedrijf kunt intuïtieve IVR-software opzetten die invoer als cijfers van uw klanten vastlegt.

Daarnaast is het ook mogelijk om oproepen direct door te schakelen naar de betreffende afdeling.
Het instellen van deze IVR is vrij eenvoudig; ofwel uw bestaande telefoonnummer overzetten of een nieuw nummer krijgen en uw klantenondersteuning instellen voor meer dan 70 landen. U kunt JustCall ook integreren met de CRM en helpdesk van uw bedrijf en uw supportafdeling verder versterken.

Enkele van de opvallende kenmerken zijn als volgt:

  • Stel een IVR-faciliteit op meerdere niveaus in om de oproepen te automatiseren die de workflow een boost geven en oproepen doorsturen naar de gespecialiseerde teams
  • Native integratie met meer dan 100 CRM’s en helpdesksoftware zoals Zendesk, Zoho-CRM, Hubspot, Salesforce, Slack en meer
  • Oproep volgen en opnemen faciliteit
  • Bellen en gebeld worden vanaf desktop, mobiel en de web-app

JustCall biedt drie premium-versies, Standard voor USD 25 per gebruiker per maand, Premium USD 50 per gebruiker per maand en een Enterprise-abonnement dat aan uw behoeften kan worden aangepast.

  Bladwijzers maken, bekijken en bewerken in Google Chrome

Twilio

Twilio is een krachtig platform voor klantbetrokkenheid, dat de weg vrijmaakt voor een beter communicatiemedium voor bedrijven. Het maakt gebruik van kanaal-API’s, inzetbare serverloze tools, samen met volledig programmeerbare oplossingen om de telefoons, VoIP en berichtenvoorziening in te bedden in de web-, desktop- en mobiele app van uw bedrijf.

Twilio gebruikt de universeel ondersteunde cloud-API om de noodzaak van complexe telecommunicatietools te elimineren en tegelijkertijd een zeer geavanceerde communicatiestructuur op te zetten.

Het meest indrukwekkende kenmerk van Twilio is de mogelijkheid om zichzelf op te schalen naar de behoeften van uw bedrijf. Twilio vraagt ​​je alleen te betalen van wat je nodig hebt; geen langetermijnverplichting en u kunt uw premiumplan upgraden naarmate uw bedrijf groter wordt.

Twilio kan bogen op het verbeteren van de klantbetrokkenheidservaring voor meer dan 220.000 bedrijven over de hele wereld en meer dan 10 miljoen ontwikkelaars gebruiken het om hun klantenondersteuningsplatforms op te bouwen. Twilio wordt vertrouwd in meer dan 180 landen en de meest gebruikte toepassingsscenario’s zijn onder meer tekstmarketing, Interactive Voice Response Systems (IVR’s), escalaties en contactcenters.

De hoogtepunten van Twilio zijn als volgt:

  • Maakt integratie van cloudcommunicatiefunctie in de zakelijke app mogelijk
  • Ondersteunt daardoor snelle API-aanroepen, waardoor snellere communicatie mogelijk is
  • Verschillende communicatiemedia worden ondersteund, zoals sms, spraak, video en meer.
  • Mogelijk om de live chat-functie te integreren in de zakelijke applicatie
  • Ondersteunt live streaming op meerdere platforms tegelijk

Twilio volgt de pay-as-you-go-prijsmodule en zorgt er daarom voor dat u niet vast komt te zitten in verplichtingen. Het biedt meer dan vijftien prijsscenario’s die u kunt aanpassen aan uw behoeften.

Zendesk

Zendesk is het online klantenportaal dat is gebouwd met als enig doel de algehele klantervaring van de bedrijven te verbeteren. Het biedt krachtige en aanpasbare producten voor klantenservice en betrokkenheid die aan de eisen van elk bedrijf kunnen voldoen. Zendesk versterkt voortdurend het communicatiekanaal van bedrijven door klanten in meer dan 60 talen bij te staan.

De dynamische interface bevat alle tools die nodig zijn voor klantcommunicatie, waaronder webwidgets, sjablonen voor ticketreacties en de klachtengeschiedenis van de klant.

Geautomatiseerde ondersteuningstools kunnen de klanten vakkundig helpen zodra ze hulp nodig hebben. Zendesk bevat ook live chat-analyse die inzicht geeft in de klanttevredenheid en de efficiëntie van uw ondersteuningsteams.

Een ander indrukwekkend kenmerk van Zendesk is de mogelijkheid om een ​​kennisbank op te bouwen die de herhaalde vragen bijhoudt en een lijst met veelgestelde vragen (FAQ’s) biedt, zodat klanten deze kunnen doornemen voordat ze hun probleem in het algemeen aankaarten. De front-end portal is zeer flexibel en kan eenvoudig worden geïntegreerd met andere apps, zoals Salesforce en Google Analytics.

De belangrijkste voordelen van Zendesk zijn de volgende:

  • Biedt de snelste klantenondersteuning en is eenvoudig te implementeren
  • Verbetert de klantinteracties via verschillende communicatiekanalen, zoals internet, e-mail, chat en sociale-mediaplatforms
  • Robuuste rapportage en geavanceerde analyses met meer dan 20 vooraf gedefinieerde dashboards en rapporten
  • Kan worden geïntegreerd met andere bedrijfssoftware zoals Salesforce, Google Apps, WordPress en meer

Zendesk’s Support Only-abonnementen beginnen bij USD 19 per agent per maand en de Suite Team-abonnementen kosten USD 49 per agent per maand. Het is ook mogelijk om u aan te melden voor een gratis proefperiode voordat u een abonnement aanschaft dat bij u past.

Nuance

Nuance Conversationele IVR helpt bij het beheren van inkomende telefonische vragen. Nuance kan anticiperen op de behoeften van de klanten en begroet ze zelfs met gepersonaliseerde berichten. Het motiveert de klanten ook om zelfbediening te starten, waardoor de klanten de antwoorden krijgen die ze nodig hebben.

Een andere indrukwekkende functie die mijn aandacht trok, was dat deze IVR-software de gespreksstijl snel kon veranderen op basis van de context van de gesprekken. Het is ook mogelijk om Nuance te configureren voor het afhandelen van de eerste query’s op basis van de Knowledge Base; op deze manier is het ondersteuningsteam vrij om complexere problemen van de klanten op te lossen.

Dit zijn de mogelijke voordelen van het kiezen van Nuance als uw IVR-software:

  • Nuance motiveert de klanten om gebruik te maken van selfservice; op deze manier kunnen call agents waardevollere gesprekken afhandelen
  • Geautomatiseerde afhandeling van vragen en selfservices helpen de wervings- en opleidingskosten van werknemers te verlagen
  • Dankzij Nuance Mix is ​​het mogelijk om de software daardoor gemakkelijk aan te passen, waardoor de ontwikkelingstijd wordt verkort
  • Ondersteunt IVR- en biometrische authenticatiefuncties om de identiteit van uw klanten te verifiëren en oplichtingsoproepen te verminderen
  • Verlaag de eigendomskosten door het inperkingspercentage te verbeteren en automatisering door zelfbedieningsfuncties aan te moedigen
  • Integreer de Nuance IVR naadloos met uw bedrijfssoftware en verminder eventuele extra werklast

Nuance biedt op maat gemaakte IVR-abonnementen op basis van de behoeften van uw bedrijf. U moet contact met hen opnemen om uw offertes te krijgen.

Vijf9

Vijf9 is een cloudgebaseerde complete oplossing voor een callcenter die meer dan 2000 bedrijven over de hele wereld helpt. Door gebruik te maken van de kracht van AI, biedt het verschillende tools, zoals beheer van inkomende en uitgaande oproepen, voorspellende kiezer, progressieve kiezer, sociale klantenservice, automatische oproepdistributie (ACD) en andere.

Het gebruik van de hoogwaardige geautomatiseerde tools vermindert de belasting van de live agenten en levert een verbeterde klantgerichte ervaring op, en verlaagt tegelijkertijd de totale servicekosten. Door oproepen te beheren met meer dan vijf miljard minuten per jaar, geeft Five9 de callcenters het potentieel van AI. Het streeft er voortdurend naar om zijn klanten te helpen hun klanten een betere klantervaring te bieden. Uitgerust met geavanceerde tools zoals vier verschillende slimme dialers, helpt het uw ondersteuningsteam onbeantwoorde oproepen en bezetsignalen te vermijden; dit helpt hun tijd aanzienlijk te besparen.

  Intro's voor tv-programma's overslaan in VLC Player

Het routeringsmechanisme kan de oproepen automatisch doorsturen naar de beoogde agenten. Five9 haalt ook de informatie tevoorschijn met betrekking tot de bellers en zijn eerdere problemen. Dat helpt de call agents om te weten wat de volgende stap is. Het moedigt ook selfservice aan onder de bellers om de klantervaring op alle communicatiekanalen zoals telefoon, chat, mobiel, e-mail, sociaal en meer te versterken. Bovendien houden de dynamische dashboards de realtime en eerdere analyses en rapporten bij.

De belangrijkste voordelen van het gebruik van deze IVR-software zijn:

  • Eenvoudig te configureren en geen rigide softwarevereisten
  • Verwaarloosbare onderhoudskosten en geen dure apparatuur nodig
  • Oproeproutering en slimme dialers
  • Eenvoudig te integreren met andere software
  • Realtime prestatierapportage in de dashboards

De prijzen van Five9 variëren sterk, op basis van verschillende factoren, zoals het aantal agenten en productvariëteiten. Om een ​​offerte op maat voor uw bedrijf te krijgen, moet u persoonlijk contact met hen opnemen.

NICE inContact CXone

NICE inContact CXone is een uitstekend cloudgebaseerd IVR-platform dat een bedrijf helpt bij het beheren van de communicatie met zijn klanten op verschillende communicatiemedia, zoals inkomende en uitgaande spraakoproepen, e-mail, voicemail, chat, sociale media en vele andere. Deze callcentersoftware biedt veel geavanceerde functies, zoals omnichannel-routering, personeelsoptimalisatie, automatische oproepdistributie (ACD) en software voor interactieve spraakrespons (IVR).

NICE inContact is een compleet callcenterpakket met verschillende tools voor het verwerken van inkomende ondersteuningsverzoeken en het helpen maximaliseren van de leads van het bedrijf en het minimaliseren van de kosten van klantbehoud. Naast tools voor klantinteractie, heeft NICE inContact CXone ook verschillende functies die kunnen helpen bij het optimaliseren van het personeelsbestand van uw bedrijf. Deze omvatten oplossingen voor e-learning, werving en personeelsbeheer.

Een van de indrukwekkende kenmerken van deze IVR is de geautomatiseerde dialer-tool die speciaal is gemaakt voor gemengde callcenters. Het kan veelzijdige functies uitvoeren, zoals het samenvoegen van oproepen, het kiezen van een bericht, het onderdrukken van oproepen en het automatisch kiezen van nummers. Bovendien kan het eenvoudig worden geïntegreerd met CRM-software waar momenteel veel vraag naar is, zoals Salesforce en Oracle Service Cloud.

De voordelen van NICE inContact CXone-software zijn als volgt:

  • Vereenvoudigd werken en gedeeltelijke en volledige automatiseringsmogelijkheden helpen bij het organiseren van de workflow.
  • Motiveert de klanten om zichzelf te bedienen; dit houdt ze tevreden en bespaart u tegelijkertijd geld.
  • Detecteer de herhaalde vragen om ze naar geautomatiseerde tools te leiden en stuur de complexe problemen door naar uw ondersteuningsmedewerkers.

NICE inContact CXone biedt een gratis proefversie van hun IVR-software. Als u geïnteresseerd bent in het kopen van hun software om uw klantenondersteuningsafdeling te stroomlijnen, moet u contact met hen opnemen om een ​​offerte aan te vragen.

MijnOperator

MijnOperator is efficiënte webgebaseerde callcenterbeheersoftware die helpt bij het beheren van zowel inkomende als uitgaande gesprekken. MyOperator wordt vertrouwd door meer dan 6000 merken over de hele wereld en biedt verschillende geavanceerde functies die u waarschijnlijk nergens anders zult vinden.

  • Ontvang een gratis nummer voor uw bedrijf dat het imago van uw merk een boost geeft en laat de klanten contact met u opnemen zonder een cent uit te geven.
  • Interactive Voice Response begroet uw klanten met een persoonlijk bericht en kan de oproepen doorschakelen naar de bellende agenten die aanwezig zijn op elke locatie in het land.
  • Krijg toegang tot de geautomatiseerde rapporten over uw teamleden die op afstand werken om hun prestaties in de gaten te houden
  • Volg en beluister de gesprekken tussen de klant en de agent vrijwel overal in realtime
  • Functies voor het beheer van gemiste oproepen helpen u de gemiste oproepen te zien, zodat u ze op tijd terug kunt bellen en uw potentiële kopers kunt vergroten.
  • Volg alle inkomende en uitgaande oproepen en verbeter de efficiëntie van het ondersteunend personeel.
  • Beheer eenvoudig de inkomende en uitgaande oproepen vanaf uw Android- en Apple-smartphone met de app van MyOperator.

MyOperator biedt u drie dagen proefperiode voor hun IVR-systeem. De premiumversie van de software kost USD 33, maandelijks te betalen. U kunt kiezen voor het gratis nummer om uw merkstem te behouden of voor een mobiel nummer dat eenvoudiger oproepbeheer mogelijk maakt.

Conclusie

Interactive Voice Response-software is essentieel voor de ondersteuningsafdeling van uw bedrijf om klantinteractie en meerdere kanalen te beheren. Kies degene die uw doel dient en binnen uw budget past.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in software voor het volgen van oproepen voor marketing en verkoop en hoe u een virtueel telefoonnummer voor uw bedrijf kunt krijgen.
Interesse in een virtuele assistent? Bekijk virtuele assistenten voor uw bedrijf vanaf deze platforms.

gerelateerde berichten