10 beste onboarding-software voor klanten met geweldige ervaringen

Klanten krijgen is het primaire doel van online winkels, en het kan een uitdaging zijn! Maar door de juiste onboarding-software voor klanten te gebruiken, kunt u gemakkelijk meer klanten werven.

Customer onboarding is de eerste en meest essentiële stap in het kooptraject van een klant. Het vormt een verbinding tussen de klant en de diensten die u aanbiedt. Als gevolg hiervan is de kans groter dat ze vaste, terugkerende en tevreden klanten worden.

Software voor onboarding van klanten zal het kooptraject van uw klant in uw online bedrijf vergemakkelijken. Met deze aanpak krijgen klanten gemakkelijk wat ze willen zonder verder te zoeken. Klanten met een betere gebruikerservaring en productkennis zullen zeker een aankoop doen. Zo groeit uw klantenbestand en daalt het klantverloop.

Van het aankoop- tot het afrekenproces, klant-onboarding-software begeleidt klanten opeenvolgend. In dit artikel introduceren we enkele van de beste onboarding-software voor klanten die geweldige ervaringen bieden. We bespreken ook de voordelen en kwaliteiten van effectieve software voor klantonboarding.

Voordelen van onboarding van klanten

Onboarding van klanten is niet voor elk soort bedrijf verplicht. Maar het is een cruciaal onderdeel van de marketingstrategie voor bedrijven zoals technische apparatuur, auto’s en op abonnementen gebaseerde formaten.

Enterprise-organisaties over de hele wereld (74%) investeren in een toegewijd onboarding-team voor klanten. Maar waarom?

De meeste klanten komen op een productpagina terecht met koopintenties. Maar voordat ze kopen, doen ze veel onderzoek door hun tijd te investeren. Met de onboarding van de klant rondt u dus hun beslissing af. Op welke manier? Door de authenticiteit en waarde van uw product weer te geven.

Laten we nu eens kijken naar de voordelen die u krijgt via onboarding van klanten:

  • Klanttevredenheid: door klantonboarding zorgt u ervoor dat klanten minder moeite hoeven te doen om uw producten en hun waarden te begrijpen. Omdat mensen graag minder moeite doen, zullen ze terugkomen als terugkerende klanten.
  • Verbeterd activeringspercentage: goed ontworpen onboarding van klanten definieert het product effectief voor klanten. Hierdoor zullen meer klanten uw dienst activeren en uw product blijven gebruiken.
  • Geminimaliseerde churn rate: positieve onboarding-ervaring van klanten leidt tot verbeterde klantloyaliteit. Het percentage klanten dat stopt met het gebruik van uw product of dienst wordt dus verlaagd.
  • Verhoog het klantbehoud: klanten met een aangename onboarding-ervaring zullen uw producten bij anderen aanbevelen. Zo zal uw klantbehoud in de loop van de tijd toenemen.
  • Snelle probleemoplossing: een effectief onboardingproces omvat functies waarmee klanten snelle ondersteuning krijgen. Met een betere klantenservice neemt de algehele klantervaring toe. Dus de kosten van klanten dalen en de omzet stijgt.
  • Verbeterde merkreputatie: een gemakkelijk onboardingproces voor de klant zal resulteren in positieve mond-tot-mondreclame en een reputatie voor het merk.

Nu u de voordelen van onboarding van klanten kent, gaan we bespreken hoe onboardingsoftware kan helpen.

Hoe software voor onboarding van klanten bedrijven helpt

Customer onboarding software automatiseert het hele kooptraject van een klant. Tijdens het onboarding proces weet jij de klant te overtuigen en te motiveren. U heeft in zekere mate invloed op wat uw klanten op uw locatie doen.

U dwingt ze echter niet om uw diensten te krijgen. In plaats daarvan kiezen klanten er dankzij onboarding-software vrijwillig voor om uw artikelen te kopen.

Laten we eens nader bekijken hoe software voor onboarding van klanten bedrijven helpt:

  • Automatiseert bepaalde taken wanneer een klant op uw website terechtkomt. Bijvoorbeeld: welkomstmails versturen naar nieuwkomers, accounts aanmaken, etc.
  • Verbetert de klantervaring door een gepersonaliseerde onboarding-reis te bieden.
  • Volgt de voortgang van klanten via het onboardingproces.
  • Helpt bij het identificeren van wegversperringen en gebieden waar verbeteringen nodig zijn.
  • Maakt zelfbedieningsopties voor de klant mogelijk en minimaliseert uw ondersteuningskosten.
  Hoe toetsregistratie door HP audiostuurprogramma's op Elitebooks te blokkeren

`Vervolgens gaan we in op de belangrijkste functies waarnaar moet worden gezocht in onboardingsoftware voor klanten.

Belangrijkste kenmerken van software voor onboarding van klanten

Voordat u onboardingsoftware voor klanten kiest, moet u een aantal factoren overwegen. Dit zijn de belangrijkste kenmerken van onboardingsoftware voor klanten waarnaar u moet zoeken:

  • In-app begeleiding of zelfstudie: de software moet u door alle functies van de app en uw bedrijf leiden.
  • Klantentraining: De app moet voldoende instructie geven om de juiste optie te selecteren en het juiste product op te halen.
  • Zelfbedieningsopties: gebruikers moeten met behulp van de software toegang hebben tot aanvullende informatie over uw product of services.
  • Getrapte workflow: er moet een logische en getrapte voortgang zijn. Eerst zal het de kernfunctionaliteit introduceren en vervolgens doorgaan naar de complexere.
  • Productgebruiksrapporten: de beheerder moet eenvoudig toegang hebben tot gedetailleerde rapporten over het softwaregebruik. Het moet een duidelijk inzicht geven in het klantgedrag.
  • Casestudy’s van klanten: Moet in staat zijn klantreizen te analyseren om mogelijke problemen aan het licht te brengen.
  • Meerdere betrokkenheidskanalen: Ideale onboarding-software moet gebruikers via verschillende kanalen betrekken.
  • Transparante gegevensverzameling: gebruikers moeten op de hoogte worden gebracht van de gegevens die de software verzamelt en de doeleinden achter die gegevensverzameling.
  • Voortgang volgen: Klanten moeten kunnen zien hoe dicht ze bij het voltooien van het onboardingproces zijn. Het zal hen motiveren om het onboardingproces nauwkeurig te voltooien.
  • Prestatie-optimalisatie: Onboarding-software moet in uw systeem worden uitgevoerd zonder al te veel bronnen te gebruiken.
  • Meertalige ondersteuning: Gebruikers moeten de software in hun voorkeurstaal kunnen gebruiken.

Nu zullen we u door enkele van de beste onboarding-software voor klanten leiden die u een fantastische ervaring zal bieden.

Een aantal van de beste onboarding-software voor klanten heeft onze tests doorstaan. Deze programma’s hebben de kenmerken die een onboardingprogramma voor klanten moet bevatten. Laten we daarom de onderstaande lijst bekijken en er een kiezen voor uw bedrijf:

Proces.st

Met Process.st kunt u de onboarding van uw klant stroomlijnen voor continue bedrijfsgroei. U kunt uw middelen besparen door met deze software onboarding-taken voor klanten te automatiseren. Zo kunt u zich richten op het onderhouden van klantrelaties.

Deze software update en optimaliseert het instapproces van de klant met een enkele klik. Vervolgens worden de belangrijkste klantgegevens opgeslagen, zodat klantgegevens nooit verloren gaan. Bovendien kunt u een collaboratieve workflow behouden door in een groep te werken.

Aangezien u het onboardingproces van uw klant kunt bewerken, kunt u zich aanpassen aan de veranderende eisen van de klant. Bovendien kunt u de onboarding-aanpak van de klant vereenvoudigen door verschillende sjablonen te gebruiken. U kunt fouten altijd minimaliseren en de klanten een vlekkeloze ervaring bieden.

Clustdoc

Op zoek naar cloudgebaseerde onboardingsoftware voor klanten? Clustdoc kan uw oplossing zijn. Het onderhoudt soepel de onboarding-documentatie en het indieningsproces van de klant. Zo kunt u het proces sequentieel onderhouden om contact te maken met klanten, leveranciers, studenten, huurders en meer.

Met deze software kunt u informatie verzamelen via online formulieren, bestandsaanvragen, te ondertekenen documenten, online betalingen, lopende taken en meer. Vanaf een veilig platform dat geschikt is voor mobiele apparaten, kunt u e-mails of sms’jes naar klanten sturen om het onboardingproces te starten. U kunt zelfs het logo, de achtergrond en de URL van de portal van het onboarding-paneel aanpassen.

Maak het onboardingproces eenvoudiger met de voortgangsstatus in de app en beoordelingsopties. U kunt meer doen vanuit uw centrale dashboard, zoals inzendingen beoordelen en goedkeuringen verzamelen. Zodra het onboardingproces is voltooid, kunt u alles in de cloud opslaan.

Appcues

Appcues is een andere onboarding-software die de acceptatie van producten voor klanten gemakkelijker maakt. Het helpt bedrijven bij het verbeteren van het proces om nieuwe gebruikers aan hun producten te koppelen. Als gevolg hiervan nemen de klantbetrokkenheid en het klantbehoud drastisch toe.

  Download de Noun Project-invoegtoepassing voor MS Word en PowerPoint

U kunt de inspanning van uw klant vergemakkelijken door het onboardingproces te volgen. Klanten kunnen het proces zelf bedienen via zelfstudies, in-app-berichten en onboard-flows. Bovendien biedt de no-code builder een geweldige gebruikerservaring en customizer.

De software kan evalueren hoe verschillende onboardingstromen van invloed zijn op belangrijke bedrijfsstatistieken. Zo kunt u aanpassingen maken en uw onboardingproces verbeteren om in de loop van de tijd meer klanten te converteren.

Met de betaalde en gratis versies van deze app kunt u integreren met tal van platforms. Bovendien is de software beschikbaar op internet, desktop en mobiele platforms.

Tallyfy

Tallyfy is een onboarding-tool voor klanten die prioriteit geeft aan uw klant tijdens het onboarding-traject. Het hele onboardingproces van klanten is geautomatiseerd, waardoor klanten bij elke stap geïnteresseerd blijven, het klantverloop wordt verlaagd en de omzet wordt verhoogd.

De software zorgt voor een geweldige klantervaring door verschillende vormen en opdrachten aan te bieden. Het bevat interne en meerdere communicatiekanalen, dus u hoeft geen e-mails bij te houden.

Alle onboarding-taken verschijnen op het juiste moment dankzij de juiste voorwaardelijke logica. U kunt op elk moment gegevens naar verschillende systemen en CRM pushen en synchroniseren. Bovendien volgt het de volledige onboarding-voortgang van elke klant. Het identificeren en verbeteren van het proces is dus veel eenvoudiger.

Aan boord

Onboard is een gebruiksvriendelijke onboarding-tool om het hele proces te beheren, optimaliseren en automatiseren. Het zorgt voor transparantie voor al uw teamleden en voor de klanten. Hierdoor zullen klanten het proces efficiënter doorlopen.

Gebruik de geautomatiseerde dynamische lanceringsplannen van Onboard die informatie uit uw CRM-gegevens gebruiken. Creëer met verschillende sjablonen van deze software een compleet klantoverzicht, dynamische lanceringsplannen en meer.

Besteed meer tijd aan uw klanten door een aangepaste workflow te creëren en snelle actie te configureren. Onderhoud ook de communicatie via e-mail met uw klanten met behulp van uw merkstem. Je kunt zelfs onboarding-taken beheren en alle updates delen via Slack.

Volg het onboardingproces van uw klant via een trechter en ontvang live voortgangsupdates. Het moderne succesteam van uw bedrijf kan het onboardingproces eenvoudig beheren. Zodat ze hun teamstructuur kunnen behouden en onmiddellijke klantenservice kunnen bieden.

Gebruikersstroom

Userflow beweert de snelste gebruikersstroom en onboarding-app op de markt te zijn. U kunt dynamische gebruikersstromen creëren zonder technische vaardigheden, vergelijkbaar met het bouwen van legoblokken. Het biedt een gebruikerservaring zonder code met functies voor slepen en neerzetten. U kunt onboarding-workflows voor klanten live bewerken en direct improviseren.

U kunt deze ultralichte oplossing zelfs installeren door de broncode te kopiëren en te plakken. De app werkt naadloos op browsers en single & multi-page applicaties. Aangezien u gebeurtenissen kunt volgen en attributen kunt opslaan, is het segmenteren en targeten van gebruikers heel eenvoudig.

Met de software kunt u de gegeven taken volgen met een minimaliseerbare checklist. Het gepersonaliseerde informatiecentrum bevat een kennisbank, een live chatoptie en meer. Bovendien kunt u met de app enquêtes maken om feedback van klanten te krijgen.

Deze meertalige software kan worden gepersonaliseerd met aanpasbare thema’s. Bovendien integreert het naadloos met veel andere tools die u gewoonlijk gebruikt.

Betrek me erbij

Involve.me is nog een andere software voor onboarding van klanten die het onboardingproces van klanten automatiseert. Het begeleidt klanten op basis van hun behoeften en voltooit het proces snel.

U kunt het onboardingproces aanpassen aan uw voorkeur. Gebruik de functie voor slepen en neerzetten om een ​​welkomstenquête te maken door te kiezen uit een verzameling van meer dan 200 sjablonen. Stel altijd de juiste vragen aan uw klanten over hun verwachtingen en verwijs ze naar de juiste plek.

U kunt elke klant omleiden naar het logische pad van hun voorkeur door hun antwoorden op te halen. Door het onboarding-sjabloon aan te passen, kunt u uw merkidentiteit effectief weerspiegelen. Aangezien elke activiteit wordt bijgehouden, hoeft u geen enkel proces te herhalen. Bovendien kunt u nieuwe gebruikers in uw CRM groeperen, afhankelijk van de antwoorden op hun welkomstenquêtes.

  Hoe u veilig kunt ventileren op onder ons

Verhoog de klantinteractie door gepersonaliseerde en geautomatiseerde e-mails naar uw klanten te sturen. Bovendien krijg je gedetailleerde klantvoorkeuren en inzichten uit de visuele onboarding-analyses.

Raketbaan

Rocketlane is een collaboratief onboardingplatform voor klanten dat het onboardingproces versnelt. U kunt het vertrouwen van uw klant winnen door een perfecte eerste indruk te maken. Vervolgens kunt u klanten geleidelijk de waarde van uw producten laten zien en doelstellingen, plannen en statussen voor hen opstellen.

Tijdens het gebruik van deze software krijgt u volledig inzicht in uw project en uw klanten. Daarom kunt u gemakkelijk de punten vinden waar u wat aanpassingen moet aanbrengen.

U hoeft nooit een taak te herhalen, aangezien de software herbruikbare sjablonen biedt. U kunt een uniform onboardingproces handhaven door samen te werken met uw klanten en teamleden. Bovendien zijn er tal van bronnen die u zullen helpen bij het onder de knie krijgen van klanten.

HelpHero

HelpHero biedt u een eenvoudige en goedkope manier om onboarding-tours voor klanten te maken. Hiermee kunt u interactieve en gemakkelijk te volgen onboarding-tours maken. U kunt het onboardingproces versnellen door nieuwe vereisten vast te stellen.

Met HelpHero kunt u de walkthroughs van de klant maken en aanpassen zonder enige codering. U kunt de rondleidingen ook aanpassen door teksten, kleuren en lay-outs met volledige vrijheid te wijzigen.

Klanten kunnen het onboardingproces doorlopen via aanpasbare checklists. U kunt vereiste taken opeenvolgend toevoegen aan de checklist. Hotspots is een andere geweldige functie van deze software die on-demand contextuele hints bevat.

HelpHero-analyse helpt u de activiteiten van de kijker te meten tijdens het onboardingproces. Daarom kunt u pijnpunten ontdekken en het proces aanpassen om het beste slagingspercentage te krijgen. Met behulp van de trechter van deze app kunt u ook specifieke klanten segmenteren en targeten.

Inhoud Snare

Content Snare biedt je een moeiteloze en slimme manier om nieuwe klanten aan boord te krijgen. Het omvat een enkel beveiligd onboarding-platform om alle klantinformatie te verzamelen. De geautomatiseerde herinneringen helpen klanten bij hun taak te blijven en bevrijden hen van het achtervolgen van klanten.

U kunt een onboarding-checklist opslaan als een sjabloon en deze later opnieuw gebruiken om tijd en middelen te besparen. Bovendien kunt u automatische en periodieke herinneringen naar de klanten sturen om ze betrokken te houden.

Beheerders kunnen correcte informatie goedkeuren die door een klant is verzonden en de verkeerde informatie afwijzen. Klanten kunnen op elk moment terugkomen en de onjuiste informatie corrigeren. Wanneer het onboarding-proces is voltooid, kunt u met één klik de volledige klantinformatie downloaden.

Laatste gedachten

U moet uw klanten versteld doen staan ​​direct nadat ze uw online bedrijf zijn binnengekomen. De juiste manier om dit te doen, is door een geweldig onboardingproces voor nieuwe klanten te hebben. Daarom moet uw aandacht uitgaan naar de beste onboarding-software om uw inspanningen in het onboardingproces te minimaliseren.

We hebben grondig onderzoek gedaan naar tools voor het onboarden van klanten die in deze lijst worden genoemd. U kunt de gratis versie van deze tools uitproberen en vervolgens geleidelijk upgraden, afhankelijk van uw bedrijfstype en voorkeur. Veel plezier met instappen!

gerelateerde berichten