10 krachtige verzendsoftware voor groeiende e-commercebedrijven

Verzendsoftware is ontworpen om uw verzendprocessen te beheren en te stroomlijnen, uzelf te organiseren, meer te besparen op verzending en de klanttevredenheid te verhogen met tijdige leveringen en eenvoudige retourzendingen.

Geen wonder dat er veel vraag is naar verzendsoftware in de e-commerce-industrie. Maar toch kennen velen de voordelen van deze software niet. Ze gaan door met traditionele methoden en brengen uiteindelijk hun verkoop in gevaar.

Ja, als u gebruikers geen snelle en naadloze ervaring biedt, kan uw winstmarge eronder lijden. Het is begrijpelijk dat het afhandelen van verzending niet zo opwindend is als andere eCommerce-aspecten zoals productontwikkeling, marketing, verkoop, branding, enz. Maar het efficiënt beheren van de verzending is erg belangrijk voor uw eCommerce-bedrijf om te gedijen.

Verzendsoftware kan dit efficiënt regelen, op voorwaarde dat u de juiste kiest voor uw bedrijf.

Het zal uw klanten helpen bij u te blijven kopen dankzij probleemloze leveringen, eenvoudig retourneren, flexibele opties en nog veel meer.

Laten we bespreken wat verzendsoftware is en hoe het uw bedrijf kan helpen.

Wat is verzendsoftware?

Verzendsoftware is een hulpmiddel waarmee e-commercebedrijven kunnen integreren met verschillende verzendbedrijven zoals FedEx, DHL, enz., en moeiteloos verzending en orderbeheer mogelijk maakt. Het kan verzenddiensten en leveringsprocessen die mensen voorheen handmatig afhandelden, automatiseren en stroomlijnen. Bovendien kan de software verzendgerelateerde problemen identificeren en uitdagingen aanpakken.

Naast het kiezen van verzendproviders, kunt u ook verschillende verzendmethoden en tarieven gebruiken. Enkele veelvoorkomende verzendmethoden zijn:

  • Regelmatige verzending, die 5-7 dagen duurt, en de klanten hoeven niet extra te betalen!
  • Verzending op dezelfde dag of binnen 2 dagen, waarvoor klanten extra moeten betalen voor snellere levering
  • Nachtelijke verzending, wat zeldzaam is en wordt geleverd met extra kosten

Andere verzendmethoden zijn internationale verzending, versnelde verzending, lucht-, grond- of op gewicht gebaseerde verzending.

Veel verzendsoftwareoplossingen bieden naast verzending ook meer diensten zoals opslag, verpakken, picken en porto. Verder kan je kiezen voor verschillende verzendtarieven, zoals forfaitaire verzending met vaste kosten voor gelijkaardige bestellingen qua afstand en gewicht.

U kunt ook kiezen voor realtime vervoerskosten waarbij de kosten tijdens het afrekenen worden weergegeven op basis van afstand, gewicht, enz. Bovendien kunt u kiezen voor gratis verzending die geen verzendkosten voor klanten kost en uw conversiepercentages helpt verhogen en het aantal verlaten winkelwagentjes vermindert .

Waarom heeft een e-commercebedrijf een verzendoplossing nodig?

Of u nu een onderneming of een klein bedrijf heeft, u hebt verzendsoftware nodig om de verzending efficiënt te beheren, opzeggingspercentages te verlagen en het gemak van klanten te vergroten.

Volgens statistieken, 76% van de klanten in de VS beschreef snelle verzending als de grootste factor voor de online winkelervaring.

Het is nodig om aan de groeiende verwachtingen van klanten te voldoen. Daarom bieden grote bedrijven zoals Amazon bezorging op de volgende dag of dezelfde dag aan. Sommige trends benadrukken ook dat consumenten winkelwagentjes verlaten vanwege langere verzenddagen of hoge kosten.

Daarom moet u al deze dingen in gedachten houden en verzendsoftware kiezen die kan helpen een betere gebruikerservaring te bieden. Aan de software zijn veel voordelen verbonden, zoals:

  • Snellere verzending om meer klanten aan te trekken
  • U kunt wereldwijd verkopen waar u maar wilt, of uw klanten zijn
  • Meer leveringsopties zoals kosten en verzendduur om het gemak voor de klant te vergroten
  • Keuze uit vervoerders zoals USPS, UPS, DHL, FedEx en anderen
  • U kunt feedback verzamelen om uw diensten te verbeteren
  • Eenvoudig retourneren om uw klanten tevreden te houden en hen aan te moedigen om zonder zorgen of gedoe bij u te kopen
  • Keuze van afhaalpunten voor leveringen en retouren volgens de behoeften van de klant om hun gemak verder te vergroten
  • Automatisering van het leveringsproces in de software bespaart u het uitvoeren van repetitieve taken en stelt u in staat meer tijd te besteden aan het uitzoeken hoe u de best mogelijke ervaring aan klanten kunt bieden en strategieën kunt maken.

Hoe verzendsoftware kiezen?

Hoewel de meeste functies en voordelen van verzendsoftware vergelijkbaar zijn, zijn er toch verschillen. Kies daarom de software op basis van de unieke vereisten van uw bedrijf.

Verzendvolume

Denk na over uw verzendvolume in een maand. Vergelijk nu de prijzen van elke verzendoplossing op basis van hoeveel verzendvolume het in een maand toelaat. Het zal u helpen de juiste software op de shortlist te plaatsen op basis van uw budget die geen financiële overhead voor uw bedrijf lijkt te zijn.

Onderhoudsgemak

Controleer of de verzendsoftware werkt in de regio(‘s) waar uw bedrijf behoefte aan heeft. Het gaat om uw klanten, dus u moet de verzendsoftware kiezen die hen bedient. Anders heeft het geen zin om ervoor te kiezen.

  Beste Python-bibliotheken voor gegevenswetenschappers

Functies

Houd rekening met uw zakelijke behoeften, verwachtingen van klanten en winstmarge om de verzendsoftware te kiezen die functies kan bieden die deze kenmerken aanvullen. Functies zoals trackingbeheer, het afdrukken van verzendlabels en e-mailmeldingen kunnen gebruikelijk zijn in verschillende verzendsoftware. Maar u kunt ook gebruikmaken van geavanceerde functies zoals dropshipping, voorraadbeheer, enz. Als uw bedrijf deze nodig heeft.

De sleutel is om de software te kiezen met functies die nuttig zijn voor uw bedrijf, niets minder of meer.

Makkelijk te gebruiken

De verzendsoftware die u kiest, moet door iedereen in uw team gemakkelijk te gebruiken zijn, ongeacht hun technische vaardigheden. Het moet een duidelijk dashboard hebben met alle gedetailleerde informatie over bestellingen, verzending, uitvoering, inventaris, enz. Om de nodige details in één oogopslag te zien.

Bovendien moet het integratie mogelijk maken met andere tools die uw team gebruikt om hun productiviteit te verhogen, in plaats van tijd te verspillen aan het wisselen van meerdere tools.

Klantenservice

Klantenondersteuning speelt een cruciale rol, aangezien er zich op elk moment problemen kunnen voordoen. Kies daarom verzendsoftware die uitstekende ondersteuning biedt op verschillende manieren, zoals bellen, chatten, e-mails, enz. Ze moeten een gemakkelijk te begrijpen kennisbank hebben om veelvoorkomende vragen te beantwoorden, zodat gebruikers zichzelf kunnen helpen.

Dus, als u er klaar voor bent, laten we eens kijken naar enkele van de beste verzendsoftware op de markt.

Easyship

Heeft u een e-commercebedrijf, maar weet u niet welke verzendpartner u moet kiezen?

Probeer deze krachtige verzendsoftware – Easyship – gebouwd om u te helpen uw bedrijf te laten groeien, geld te besparen, klanten tevreden te stellen, tijd te besparen, enz. Met deze cloudverzendingssoftware kunt u uw zoekopdracht filteren op de snelste, beste waarde, goedkoopste, enz.

Easyship biedt een tracking- en verzendervaring tegen een betaalbare prijs in vergelijking met koeriersbedrijven die zoveel vragen voor een enkel pakket. Het toont u meer dan 250 koeriersdiensten van DHL, UPS, USPS en meer, zodat u tot 89% kunt besparen op het pakkettarief dat u naar uw klanten wilt verzenden.

Easyship integreert met toonaangevende internationale koeriers, zodat u uw omzet kunt verhogen door wereldwijd te verkopen. Beheer alles, van het verzenden van een product, het genereren van labels, het vergelijken van offertes, het bewaken van de financiën, het plannen van retourafhalingen vanuit één enkele tool en het automatiseren van uw verzendbehoeften.

Bovendien zullen hun verzendconsulenten een perfecte strategie op maat maken om aan uw zakelijke vereisten te voldoen. Verbeter de klantervaring door hen alle details te verstrekken vanaf het moment dat u de bestellingen ontvangt tot het afleveren van een pakket, inclusief het delen van de tracking-ID van de zending naar hun e-mails of sms.

Easyship heeft een oplossing voor alle soorten bedrijven om een ​​minimum aan verzending uit te geven en hun inkomsten meer te laten groeien. Of u nu een startup of een gevestigd bedrijf bent, de Easyship-oplossing is perfect voor elke behoefte.

Voor startups wordt het geleverd met een gratis abonnement waarmee u elke maand 100 pakketten kunt verzenden. Wanneer u uw bedrijf laat groeien, kunt u kiezen voor een betaald abonnement om de verzendlimieten te verhogen.

Shippo

Verzend slimmer met Shippo-verzendsoftware en laat uw e-commercebedrijf groeien. Het biedt u de best mogelijke tarieven van de beste koeriers en stelt u in staat alles te beheren om een ​​betere verzendervaring op één plek te krijgen.

Shippo maakt verbinding met veel koeriersdiensten zoals FedEx, UPS, DHL, USPS en meer. Verbind uw winkel om uw verkoopkanalen te synchroniseren, zodat u uw bestellingen eenvoudig kunt beheren. Houd uw klanten op de hoogte en stuur ze meldingen en trackingdetails.

Genereer automatisch en gratis printlabels voor zowel verzending als voor retournering. Shippo werkt samen met tientallen topwinkelplatforms en 85+ wereldwijde vervoerders, zodat u niets hoeft te integreren en direct aan de slag kunt.

Ontvang uw verzendsoftware die alles voor u heeft om u een professionele verzendervaring en gratis hoge kortingen te bieden. Voor automatiseringsworkflows en batches kunt u kiezen voor hogere abonnementen vanaf $ 10 per maand en een gratis proefperiode van 30 dagen nemen.

SchipStation

Als u op zoek bent naar betaalbare, eenvoudigere en snellere verzendsoftware, hoeft u niet lang na te denken. Laat uw bedrijf groeien met ShipStation dat een retourportal met merknaam, merkgebonden trackingpagina’s, aangepaste e-mail- of pakbonnensjablonen en sms-trackingupdates biedt.

De geautomatiseerde functies maken orderafhandeling en verzendworkflow mogelijk, zoals op scans gebaseerde workflows. Het biedt ook automatische verzending, labelbestellingen en bulklabels in batches. De software ondersteunt verzending met meerdere pakketten en gesplitste verzending, waardoor het voor ondernemers gemakkelijk is om bestellingen bij te houden.

ShipStation is geïntegreerd met het beheren van bestellingen, het verkopen van producten, het plannen van de middelen van het bedrijf en kan gemakkelijk worden gedekt door de tool van fulfilmentpartners en vervoerders. Het kan een uitdaging zijn om in-transit zendingen te volgen als gebruikers geen betrouwbare tool gebruiken. Bovendien kan men de logistiek en afhandeling van elke lading beheren en formulieren voor het einde van de dag maken, productanalyse en verzending via meerdere kanalen bekijken, producten en voorraadniveaus beheren en afhalingen plannen.

  Alle ISP's moeten datalimieten opheffen vanwege het coronavirus

De tool werkt op de op scan gebaseerde workflow die automatiseringsprocessen en bulkupdates biedt. Het importeert ook bestellingen van verschillende verkoopkanalen, IMS, CRM’s, ERP’s en marktplaatsen met automatische verzendconfiguraties. Het kan direct trackinggegevens naar klanten en verkoopkanalen sturen. De tool vergelijkt ook de prijzen van printlabels en dragers tot 500.

Shopify

Verstuur uw producten met eenvoudige tools die meegroeien met e-commerce en bespaar tot 88% op verzending met Shopify Verzenden. Het helpt je om elke bestelling sneller uit te voeren door verzendlabels te kopen en af ​​te drukken om de pakketten van tevoren klaar te maken.

Beheer alles op één plek, inclusief producten, voorraad en klanten, en voer uw dagelijkse bestellingen sneller uit. Begin snel met Shopify-verzending door het installatieproces over te slaan, standaardtarieven te definiëren tijdens het afrekenen en uw pakketten voor te bereiden zonder speciale apparatuur.

Stroomlijn uw verzendtaken, van het uitvoeren van bestellingen tot het maken van USPS SCAN-formulieren en het regelen van afhalingen met DHL en UPS. Wat de vervoerder ook is, u kunt elke zending volgen die toegankelijk is via Shopify.

Beheer uw verzendkosten op dezelfde factuur die u tijdens abonnementen neemt. Bied uw klanten daarnaast kortingen aan tijdens het afrekenen, zoals gratis verzendkosten, enz. U kunt uw zendingen ook beschermen door een verzekeringsdekking toe te voegen op het moment dat u verzendlabels koopt. Wees altijd klaar voor internationale verzending met kortingen en ingebouwde aangepaste formulieren.

Probeer Shopify 14 dagen, leer over de diensten die het biedt en kies een perfect abonnement.

VerzendingGemakkelijk

Opgericht VerzendingGemakkelijk binnen enkele minuten en bespaar tijd op verzending. Het is krachtige verzendsoftware die u helpt uw ​​bedrijf te laten groeien, toegang te krijgen tot gereduceerde UPS- en USPS-verzendtarieven en de labels in een mum van tijd af te drukken.

Of u nu op een marktplaats, op meerdere plaatsen of op uw website verkoopt, ShippingEasy bewaart alle gegevens op één plaats zodat u goedkoper en sneller kunt verzenden. Het integreert met veel eCommerce-platforms om bestellingen te importeren van de sites die u verkoopt. Bovendien kunt u het proces automatiseren om meer tijd aan uw producten te besteden en zo meer klanten aan te trekken.

ShippingEasy bespaart je geld op UPS- en USPS-labels om winst te maken en te investeren in je e-commercebedrijf. Met de intuïtieve interface kun je snel alles meteen starten. Reclaim uw klanten met een betere service en merk uw hele verzendproces op door aangepaste e-mails, logo’s op labels en merktracking met sociale media en weblinks.

Met de Customer Marketing-tool van ShippingEasy kunt u snel promotionele en geautomatiseerde e-mails instellen om uw verkopen te verhogen en beoordelingen te verzamelen. U kunt ook opgeslagen selecties, verzendregels, kopen en afdrukken, directe labels, Amazon Alexa-spraakverzending, automatisch gesplitste bestellingen, enz. automatiseren. Bovendien kunt u de producten verpakken met aanpasbare pakbonnen, streepjescodes, picklijst, magazijnlocatie, enz.

Beheer uw product via productcatalogusondersteuning, ondersteuning voor productafbeeldingen, wijs productcategorieën toe, ondersteuning voor productbarcodes, enz. Krijg daarnaast opties zoals het combineren, splitsen en opnieuw combineren van bestellingen, bekijk productafbeeldingen, digitale en fysieke bestellingen, rangschik bestelkolommen , bestellingen bewerken, bestellingen categoriseren en meer voor orderbeheer.

ShippingEasy integreert met onbeperkte winkelwagentjes en marktplaatsen, zoals Quickbooks, Public API, Inventory Management, Listing engines en EDI, zodat je alles hebt wat je wilt om een ​​hogere groei te registreren.

De prijs voor het verzenden van 50 zendingen per maand is $5/maand. Kies uw abonnement op basis van uw verzendbehoeften en neem een ​​gratis proefperiode van 30 dagen.

Scheepsput

Scheepsput is verzendsoftware die geld en tijd bespaart en uw klanten een fantastische ervaring geeft. Het is cloudgebaseerde verzendsoftware voor meerdere vervoerders die uw bestellingen afhandelt en waarmee u uw zendingen altijd en overal kunt volgen.

Of u nu een onderneming of een kleine startup heeft, Shippit zorgt voor een eenvoudiger leveringsproces door verschillende opties te bieden die u gemakkelijk moet verzenden. Bied meerdere bezorgopties aan tijdens het afrekenen om meer verkopen om te zetten en gebruik geautomatiseerde verzending en degelijke verpakking, zodat uw klant het proces nooit in twijfel trekt.

Informeer uw klanten bovendien over elk detail, van verzending tot het delen van trackinggegevens via hun e-mail of telefoon. Om aan de slag te gaan, moet u een account maken door winkeldetails en e-mailadressen op te geven, uw enkele of meerdere winkels verbinden via eenvoudig in te stellen extensies en beginnen met verzenden met vooraf overeengekomen tarieven.

  11 beste mid-range draadloze oordopjes (TWS) om vandaag te kopen

Laat uw online bedrijf groeien tegen een startprijs van $ 49/maand en profiteer van een gratis proefperiode van 30 dagen.

EasyPost

Bespaar tot 74% met de complete verzendoplossing met tracking-API, adresverificatie-API en verzend-API voor FedEx, DHL, UPS, USPS en nog veel meer met EasyPost. Het biedt meerdere vervoerders toegang via een enkele integratie en stelt u in staat uw bezorgproces te verbeteren en geld te besparen op elke zending.

Voer de pakketdetails in de Create Label-tool van EasyPost in, waarmee u snel labels kunt afdrukken. Ontvang bovendien realtime updates over de verzending via webhook-meldingen en aangepaste merktrackingpagina’s. U kunt ook de nauwkeurigheid van de internationale en binnenlandse adressen bevestigen om de afleverbaarheid te verbeteren.

Bescherm de pakketten tegen verlies, diefstal of schade in alle vervoerders, landen en serviceniveaus. Bovendien bieden de ingebouwde verzend-API’s end-to-end flexibiliteit, zodat u logistieke processen en pakketverzending voor fulfilmentcentra, marktplaatsen, ondernemingen, eCommerce-retailers, enz.

Ontvang elk jaar 1.20.000 gratis verzendingen om uw bedrijf te laten groeien. En als u meer wilt, kies dan voor aangepaste prijzen door uw vereisten te definiëren.

SchipBob

Verzend uw producten met een wereldwijd logistiek platform, ShipBob, en word een succesvolle eigenaar van een e-commercebedrijf door de bestellingen van klanten snel te leveren. ShipBob maakt verbinding met technologieën om zijn netwerk uit te breiden om transittijden, leveringsverwachtingen en verzendkosten voor uw klanten te verbeteren.

Nu kunt u uw orderwaarde met 97% verhogen door 13% kostenbesparingen te realiseren. Met een moeiteloos verzendproces kunt u het aantal verlaten winkelwagentjes met 18% verminderen. Bespaar uren op het werk door de juiste verzendsoftware zoals ShipBob te kiezen voor uw eCommerce-bedrijf.

ShipBob garandeert ook een nauwkeurigheid van 99,95% bij het voltooien van bestellingen. Laat de software verbinding maken met uw winkel om uw producten te importeren en uw voorraad te beheren in verschillende combinaties van fulfilmentcentra.

Zodra je een bestelling hebt ontvangen, wordt het product verzonden vanuit het dichtstbijzijnde fulfilmentcentrum om een ​​snelle levering te ervaren. Bovendien biedt ShipBob betaalbare tweedaagse verzending, gemakkelijk te begrijpen prijzen, een breed scala aan fulfilmentservices, transparantie van prestaties en andere services, zodat u zich kunt concentreren op andere noodzakelijke gebieden.

ShipWorks

Verkopers en magazijnen in e-commerce kunnen ShipWorks gebruiken als verzendsoftware voor grote volumes om kosten te beheren, efficiëntie te ontgrendelen, slimmer te verzenden en processen te automatiseren. De cloud- en hybride oplossing op locatie heeft verschillende functies, zoals scannen naar verzending, batchverwerking, intelligente orderrouting en aanpasbare automatisering.

De verzendsoftware houdt details bij van foutbeperkende en geautomatiseerde workflows die geld en tijd besparen. Het wordt geleverd met meer dan 100 ingebouwde integratie, robuuste ODBC-mogelijkheden en native API’s zoals de systemen, WMS, ERP’s en andere kanalen. De verzendsoftware kan de verzending optimaliseren en stroomlijnen en tegelijkertijd verbinding maken met de merken.

ShippyPro

Krijg de gemakkelijkste manier om uw bestellingen te volgen, te verzenden en te retourneren met ShippyPro. Het biedt krachtige producten voor e-commercebedrijven en laat u uw pakket volgen van verzending tot levering. U kunt binnen 30 seconden uw account instellen en uw zendingen efficiënt gaan beheren.

Beheer, importeer en produceer vervoerderslabels voor uw zendingen voor een eenvoudig scanverzendingsproces. Met ShippyPro kunt u zowel bestellingen als retouren beheren, allemaal op één plek. Verander elke levering in een nieuwe kans voor de volgende verkoop.

Shippy Pro kan worden geïntegreerd met veel e-commerceplatforms, verzendpartners en marktplaatsen. Met deze verzend-API kunt u uw website en online winkel synchroniseren om uw bestellingen automatisch te importeren. U kunt er ook tijd en geld mee besparen en fouten in de transcriptie verminderen. Bovendien kunt u tijdens het afrekenen meerdere bezorgopties aanbieden, samen met de tarieven.

Probeer Shippy Pro met 30 bestellingen gedurende 30 dagen en laat de verkoop groeien. Voor snelgroeiende bedrijven, professionals en enterprise-grade bedrijven heeft ShippyPro veel functies tegen betaalbare abonnementen.

Conclusie

Klanttevredenheid is essentieel voor elk bedrijf. U kunt de klanttevredenheid verhogen door verzendsoftware te gebruiken om verzendprocessen efficiënt te beheren en klanten te verrassen met snelle levering.

Kies daarom geschikte verzendsoftware op basis van uw zakelijke vereisten en budget en profiteer van de voordelen ervan.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in: Begin binnen één dag met online verkopen met deze 13 platforms.

gerelateerde berichten