11 beste gratis e-mailmarketingtools voor het verzenden van nieuwsbrieven

Het maakt niet uit wat voor soort bedrijf u runt, e-mails spelen een belangrijke rol bij de groei van uw bedrijf.

Een e-mailmarketingcampagne is een geweldige manier om leads te koesteren, verkopen te genereren en in contact te komen met klanten. Het is ook een van de meest kosteneffectieve marketingtactieken.

In dit artikel geven we een overzicht van enkele van de beste gratis e-mailmarketingtools voor het verzenden van nieuwsbrieven.

Is e-mailmarketing belangrijk voor bedrijven?

We bevinden ons in een tijd waarin videoplatforms zoals YouTube het beste marketingplatform zijn geworden. Maar werkt e-mailmarketing nog wel?

En het simpele antwoord is ja!

E-mailmarketing is nog steeds een effectieve en gepersonaliseerde manier van marketing.

Hoewel er geavanceerde functies beschikbaar zijn op sociale-mediaplatforms, zijn hier twee eenvoudige redenen waarom e-mailmarketing nog steeds een van de beste marketingkanalen is.

Ten eerste is e-mail hét communicatieplatform voor persoonlijk en professioneel gebruik. Het betekent dat u niet veel irrelevante advertenties zult zien die uw aandacht afleiden.

Bovendien voegt e-mail als medium vertrouwen toe omdat uw bericht gepersonaliseerd is en niet zoals lange YouTube-video’s of slungelige sociale media-haspels.

Kortom, e-mailmarketing werkt en je boekt indrukwekkende resultaten.

Of je nu nieuw bent op het gebied van e-mailmarketing of een buitengewone marketing, je hebt wel eens gehoord over e-mailnieuwsbrieven.

Laten we het hebben over nieuwsbrieven.

Wat is een e-mailnieuwsbrief?

Simpel gezegd, een e-mailnieuwsbrief brengt uw bedrijf op de hoogte van uw abonnees. In werkelijkheid is het veel meer dan dat, en veel mensen blijven hangen bij wat ze in hun nieuwsbrieven moeten schrijven.

Stel dat u deze week uitverkoop heeft. Hoe zou u uw klanten hiervan op de hoogte stellen?

Een goede e-mailnieuwsbrief!

Met een duidelijk begrip van e-mailnieuwsbrieven, kunt u zich afvragen waarom ze essentieel zijn.

Welnu, nieuwsbrieven zijn een geweldige manier om uw abonnees betrokken te houden, omdat het tijdgevoelige e-mails zijn die op een specifieke datum en tijd worden verzonden.

Ze zijn geweldig om de mate van betrokkenheid bij uw producten of diensten bij uw publiek te controleren. Het is een geweldige manier om inhoud aan te bieden waar uw abonnees zich mee zullen bezighouden. Beschouw uw e-mailnieuwsbrief als een privé sociaal platform en uw abonnees zijn uw exclusieve publiek.

Is e-mailnieuwsbriefmarketing gratis?

Echt, het antwoord op hoeveel e-mails u per dag, week of maand wilt verzenden.

Als u 40-50 e-mails per dag wilt verzenden, kunt u dit doen met uw Gmail-account, dat is gratis. Als u echter meer dan 50 e-mails per dag naar onbekende verbindingen verzendt, kunnen uw e-mails in hun spammap terechtkomen.

Om ervoor te zorgen dat uw e-mails niet in de spammap terechtkomen, kunt u een e-mailmarketingtool gebruiken waarmee u tot 100-200 gratis e-mails per dag kunt verzenden. We zullen later in dit artikel enkele van de beste gratis e-mailmarketingopties bespreken.

Voordat u naar dat onderdeel gaat, is het essentieel om de voor- en nadelen van gratis e-mailmarketing te begrijpen.

Voordelen van gratis e-mailmarketing

  • Gepersonaliseerd bereik: e-mail biedt de vrijheid om een ​​bericht te sturen naar iemand aan wie je het wilt sturen. In tegenstelling tot andere sociale mediakanalen waar je een algemene doelgroep hebt.
  • Geen technische vaardigheden vereist: u hoeft geen media-creatie of bewerkingsvaardigheden te hebben om een ​​goede e-mail te schrijven. U kunt uzelf uitdrukken en uw berichten een persoonlijk tintje geven.
  • Een publiek opgebouwd: Na verloop van tijd kunt u met e-mailmarketing uw toegewijde publiek creëren. Dit zijn uw inhoudlezers die geven om wat u zegt.
  • Gratis: het is duidelijk dat e-mailmarketing gratis is en dat je geen gadgets, verschillende soorten apparatuur of software nodig hebt, zoals je nodig hebt in het geval van YouTube, Instagram of andere mediakanalen.
  Hoe tekst rond afbeeldingen in Google Documenten te wikkelen

Hoewel e-mailmarketing veel voordelen met zich meebrengt, zijn er enkele nadelen die we graag willen noemen.

Beperkingen van gratis e-mailmarketing

  • Spamming: wanneer u honderden e-mails verstuurt zonder toestemming van de ontvanger, wordt dit beschouwd als spamactiviteit. Geen goed teken, want het irriteert de klant eerder dan dat het waarde toevoegt.
  • Dezelfde doelgroep: normaal gesproken worden e-mails verzonden naar mensen die al uw klanten zijn. Maar met sociale-mediaplatforms zoals YouTube heb je een grotere reikwijdte voor het genereren van vraag en het bereiken van een breder publiek.
  • E-mailontwerp: slecht ontworpen e-mails kosten veel tijd zonder resultaat. Het probleem met gratis e-mailmarketingsoftware is dat u niet genoeg ontwerpsjablonen beschikbaar krijgt in hun premiumplannen.
  • Internationale privacywetten: als uw doelgroep internationale klanten bevat, moet u ervoor zorgen dat u regels zoals de AVG overtreedt.

Hoe kies je een gratis e-mailmarketingplatform?

Met zoveel beschikbare opties op de markt, is het niet eenvoudig om een ​​e-mailmarketingplatform te selecteren en te gebruiken.

Hier zijn enkele dingen waarmee u rekening moet houden bij het selecteren van een e-mailmarketingplatform:

Belangrijkste statistieken: controleer het aantal e-mails dat u maandelijks kunt verzenden en de abonneelimiet.

Automatisering: Dag in dag uit e-mails schrijven en vervolgens alle e-mails beantwoorden is tijdrovend en vervelend werk. Gelukkig biedt veel software automatiseringsprocessen om repetitieve taken te versnellen.

E-mailfuncties: Elke e-mailmarketingsoftware moet een aantal basisfuncties hebben, zoals A/B-testen, split-testen, e-mailsegmentatie en tags voor het toevoegen van personalisatie aan de e-mails.

Sjablonen: een interface met slepen en neerzetten met kant-en-klare e-mailsjablonen maakt het voor kleine bedrijven gemakkelijk om zelfstandig e-mails te verzenden in plaats van het werk uit te besteden aan bureaus.

Analyse: het moet het dashboard bieden om de nodige statistieken bij te houden die helpen bij het controleren en optimaliseren van de prestaties van uw e-mailcampagnes.

Ondersteuning: Ten slotte is het van essentieel belang om te controleren of de e-mailprovider waarmee u genoegen neemt, snelle ondersteuning biedt wanneer u technische problemen ondervindt.

Prijzen: hoewel we ons in dit artikel concentreren op gratis e-mailmarketingtools, zijn we van mening dat prijzen een factor zijn die niet kan worden overgeslagen. Als u een geschikte tool vindt die overeenkomt met uw zakelijke vereisten, wilt u upgraden als uw bedrijf na verloop van tijd begint te groeien.

Voordat we ingaan op meer details over gratis e-mailmarketingsoftware, volgt hier een korte glimp van wat u krijgt in hun gratis abonnementen.

Provider Daily e -mail limitmonthly e -mail limitsubscriber limitzoho50/dag 6.000/maand2000 ContactenSendinBlue300/dag9000/maandunlimitedMailChimp5002.500/maand 500/Maand 2010/Maand 2010/Maand 2015/Maandmailjet2006.000/Maand 2015/Maand 2015/Maand 2015/Monthmailjet2006.000/maand /maandSmartmail–Service Platform–Hubspot500/dag2000/maand–Afzender–15.000/maand2500/maand

Zoho-campagnes

Zoho Campaigns is een e-mailmarketingoplossing van Zoho die zorgt voor uw e-mailcampagnes. Om de prestaties van uw e-mailcampagnes te controleren, krijgt u toegang tot functies zoals split-testen, analyserapporten en meer.

Functies:

  • Gebruiksvriendelijke editor voor slepen en neerzetten
  • Vooraf gebouwde nieuwsbriefsjablonen
  • A/B-testen
  • E-mail Segmentatie
  • Beheer van de contactenlijst
  Ontvang alleen recent nieuws en artikelen in Google Zoeken door een datumbereik te definiëren

U kunt tot 12.000 e-mails per maand verzenden naar 2.000 contacten met het gratis abonnement van Zoho. Als u uw marketingproces echter wilt automatiseren, moet u upgraden naar hun premium-abonnementen.

Verzendeninblauw

Sendinblue is geweldige gratis e-mailmarketingsoftware als uw e-maillijst minder dan 300 abonnees heeft. Het volgt GDPR-compatibele regels en biedt een WordPress-plug-in om uw analysegegevens bij te houden.

Functies:

  • Gebruiksvriendelijke e-maileditor met slepen en neerzetten
  • Ondersteuning voor e-mailmarketing
  • Geïntegreerde CRM-software voor het volgen van klantinteracties
  • Officiële WordPress-plug-in voor analyse

Met het gratis abonnement van SendinBlue kunt u 300 e-mails per dag verzenden. Hun premium-abonnementen beginnen met het lite-tariefplan waarmee u maandelijks 20.000 e-mails kunt verzenden voor slechts $ 25 per maand.

mailchimp

Mailchimp is een van de meest populaire gratis e-mailmarketingplatforms waarmee kleine bedrijven professioneel ogende e-mails kunnen verzenden. Het wordt geleverd met een eenvoudige e-mailbouwer die veel vooraf gebouwde sjablonen bevat. Kortom, het enige dat u hoeft te doen, is deze e-mailsjablonen aanpassen aan uw zakelijke vereisten.

Functies:

  • Marketing-CRM
  • E-mail Segmentatie
  • WordPress-plug-in
  • Tal van integraties
  • Gratis bestemmingspagina’s

Met het gratis abonnement van MailChimp kunt u tot 500 e-mails per dag verzenden met een totale limiet van 2500 e-mails per maand. Het gratis abonnement biedt u ook beperkte toegang tot e-mailsegmentatiemogelijkheden, automatisering en analysedashboard.

MailerLite

MailerLite is een relatief nieuwe tool in het ecosysteem van e-mailmarketing. Het platform heeft echter goede grip gekregen vanwege het strakke UI-ontwerp, zeer gerichte e-mailinstellingen en integraties met populaire tools zoals Zapier, Typeform, WordPress en meer.

Functies:

  • A/B-testen, e-mailinstellingen testen en meer
  • Bibliotheek met e-mailsjablonen
  • Functies voor het insluiten van pop-ups en formulieren

Met het gratis account kun je 1.000 contacten opslaan en tot 12.000 e-mails per maand versturen. U kunt MailerLite premiumfuncties zoals heatmaps en 24/7 live ondersteuning ontgrendelen door slechts $ 9 per maand te betalen.

Omnisend

Omnisend is geschikt voor meerdere marketingkanalen, zoals e-mail- en sms-marketing. Het is gebouwd met een visie om eCommerce-winkels te helpen en wordt daarom geleverd met integraties met één klik met platforms zoals Shopify, BigCommerce, WooCommerce en meer.

Met Omnisend kunt u eenvoudig geautomatiseerde marketingworkflows maken om leads te verzamelen via pop-ups en e-mails, sms of pushmeldingen te verzenden.

Functies:

  • Kant-en-klare e-mailsjablonen
  • Pop-ups van e-mailopties, bestemmingspagina’s, draaiwielen
  • A/B-splittesten voor e-mailcampagnes
  • AVG-toestemmingsformulieren

Met hun gratis abonnement kunt u slechts 500 e-mails per maand verzenden, wat relatief minder is dan bij andere e-mailmarketingtools.

Mailjet

Mailjet is een populaire gratis e-mailmarketingtool die bekend staat om zijn minimalistische e-mailsjablonen, e-mailbuilder met slepen en neerzetten en tal van vooraf ingestelde sjabloonmodules. Een voordeel van de gratis versie van Mailjet is dat u toegang krijgt tot API’s, SMTP-relay en webhooks voor verschillende integratiedoeleinden.

Functies:

  • AVG-conform abonnement
  • Schone en minimalistische sjablonen
  • Integraties met Prestashop
  • Geen limiet voor het toevoegen van abonnees

Met een dagelijkse e-maillimiet van 200 biedt het gratis abonnement van Mailjet u 6000 e-mails per maand. Het premiumplan kost je $ 15 per maand, waarmee je alle premiumfuncties ontgrendelt, zoals e-mailsegmentatie, validaties en online klantenondersteuning.

E-mail Octopus

EmailOctopus is een geweldige tool voor e-mailmarketing voor kleine bedrijven. Opgericht in 2015, is het primaire doel van het bedrijf om betaalbare e-mailmarketingoplossingen aan te bieden. Hun interface is eenvoudig en heeft meer dan 35 kant-en-klare e-mailsjablonen die u tijd kunnen besparen bij het helemaal opnieuw samenstellen van e-mails.

Functies:

  • Vooraf gemaakte sjablonen
  • Geavanceerde e-maillijstsegmentatie
  • E-mail bouwer
  • Integratie met 47+ apps
  Hoe Do-While Loops emuleren in Python

Met het gratis abonnement van EmailOctopus kunt u tot 10.000 e-mails naar 2500 contacten per maand verzenden.

Cleverbereik

CleverReach is de perfecte tool voor zowel beginners als e-mailmarketingprofessionals die snel succes willen zien. De eenvoudige opzet, slimme functies en partnerachtige service stellen bedrijven in staat om directe en persoonlijke communicatie met hun klanten te hebben.

Functies:

  • Responsieve e-mailsjablonen
  • Tal van integraties van derden
  • Drag-and-drop e-maileditor
  • GDPR-conforme e-mailmarketing

Met de gratis dienst van Cleverreach kunt u 1000 gratis e-mails per maand versturen. Hun premium-abonnementen beginnen bij $ 30 per maand en bieden u toegang tot onbeperkte e-mails.

Smartmail

E-mailmarketing door SmartMail is een volledig beheerde “voor u klaar”-service die e-commercebedrijven helpt hun investeringsrendement te maximaliseren. In tegenstelling tot andere gratis e-mailmarketingtools, is het een service die u helpt het maximale rendement uit uw e-mailmarketinguitgaven te halen.

Sommige van hun aangeboden diensten zijn campagnebeheer, het samenstellen van e-maillijsten, het opzetten van e-mailautomatisering, sms-marketing en meer.

Functies:

  • Toegewijde e-mailstrateeg
  • On-brand template ontwerpen
  • Strategie creatie/regie
  • Enorme ROI
  • Segmentatie van doelgroepen

Omdat het een serviceproviderplatform is, moet u een vergadering plannen vanuit hun agenda om aan de slag te gaan voor een gepersonaliseerde e-mailmarketingoplossing.

Hubspot

Hubspot is een alles-in-één platform voor het afhandelen van uw marketingactiviteiten. Het is meer een CRM-platform dat uw e-mailactiviteiten en klantreacties verbindt in een intuïtief dashboard voor betere communicatie.

Met deze tool kunt u formulieren, landingspagina’s en opt-ins voor het genereren van leads maken.

Functies:

  • Advertentiebeheer
  • Bibliotheek met aanmeldingsformulieren, pop-ups en banners
  • CRM-ondersteuning
  • Toegang tot e-mailanalyserapporten
  • Livechat en chatbots

Met het gratis abonnement van Hubspot kun je 2000 e-mails per maand versturen. Omdat het een CRM is, is het een goede zaak dat u alle e-mailinteracties in een speciaal dashboard kunt controleren.

Afzender

Sender op onze lijst met gratis e-mailmarketingtools. Het is ontworpen voor kleine bedrijven die een laag marketingbudget hebben, maar de kracht van e-mailmarketing willen benutten. Ondanks de lage prijzen biedt het platform alle essentiële functies, zoals een drag-and-drop-builder, e-mailanalyse, segmentatie en webmeldingen.

Functies:

  • Ingebouwde spamcontrolefunctie
  • Automatiseringsworkflows
  • Tracking-ondersteuning met Google Analytics
  • Tal van pop-upformulieren, insluitbare formulieren en AVG-toestemmingsformulieren
  • Ingebouwde afbeeldingsbibliotheek en afbeeldingseditor

Met het gratis abonnement van Sender krijg je een genereuze abonneelimiet van 2.500 contacten en een maandelijkse verzendlimiet van 15.000 e-mails.

Overzicht

Met deze blog wilden we enkele van de belangrijkste platforms voor e-mailmarketing delen. Het is een belangrijk onderdeel van online marketing en wordt gebruikt door bedrijven van elke omvang.

Hoewel gratis, met de juiste planning en uitvoering, kunnen e-mailmarketingcampagnes zeer effectief zijn. Het kan worden gebruikt om klanten informatie te geven over nieuwe producten, diensten of speciale aanbiedingen. Het stelt je ook in staat om een ​​relatie op te bouwen met bestaande klanten.

Als dit artikel u helpt, raden we u ten zeerste aan ons artikel over premium e-mailmarketingtools voor de groei van uw bedrijf te lezen.

gerelateerde berichten