11 Growth Hacks om uw bedrijf op de markt te brengen zonder betaalde advertenties

Marketing is de oorzaak van de groei van elk product of dienst op de markt.

Marketing is een essentieel onderdeel van bedrijfsgroei. Van het vergroten van de naamsbekendheid tot het aantrekken van klanten, van het verhogen van de omzet tot het uitbreiden van het bedrijf, marketing speelt een centrale rol. Het zorgt ervoor dat mensen de ins en outs van het product kennen en hoeveel verschil het product in hun leven zal maken.

Het belangrijkste is dat het van het bedrijf een tweerichtingsverkeer maakt door zijn consumenten te betrekken. Via marketing neemt een bedrijf feedback van klanten, werkt aan maatwerk en bouwt een sterke basis op. Het past ook effectieve communicatie- en public relations-strategieën toe om de reputatie van het bedrijf over een bepaalde periode te vormen.

Iedereen streeft naar gemakkelijke en betaalbare zakelijke marketingtechnieken. Toch wenden de meeste zakenmensen zich tot direct betaalde advertenties, wat een ton kost.

Wees in plaats daarvan creatief met bedrijfspromotie met de volgende groeihacks.

Bètaversie-hack

Dit is een minder bekend geheim dat veel bedrijven gebruiken. Voordat u uw eigenlijke website of product op de markt brengt, moet u een bètaversie van hetzelfde aankondigen. Hoe vreemd dit ook lijkt, het zal echt helpen om een ​​gevoel van verlangen bij je publiek te creëren. Het geeft u ook een schatting van de initiële prestaties van het product.

Gebruik uw bètaversie om uw eerste klantenbestand te verzamelen en geef vervolgens de marketingstrategie van uw product dienovereenkomstig vorm. Naast het ontwikkelen en verfijnen van het product, gebruikt u de bètaversie om feedback te verzamelen over de marketingtechnieken zelf. Dit zal ook een sfeer van exclusiviteit rond het product doen ontstaan, aangezien klanten ernaar zullen verlangen om het uit te proberen.

Bovendien zullen degenen die betrokken zijn bij het testen van uw bètaversie zich vereerd voelen om deel uit te maken van de “insiders” die het eerste bolletje ijs krijgen voor alle anderen. Als het goed uitpakt, kun je zelfs een loyaal publiek verwachten dat via mond-tot-mondreclame wordt opgebouwd voordat het daadwerkelijke product in beeld komt.

U kunt uw bètaproduct lanceren op Product Hunt en anderen.

  Een collage maken op iPhone en iPad

Vergeten forums

De eenvoudigste manier om een ​​publiek op de lange termijn op te bouwen, is door speciale marketingforums te gebruiken om uw bedrijf te promoten. Maak contact met andere industriëlen, complementaire bedrijven en collega-marketeers. Hoe meer u netwerkt met de beste van andere sectoren, hoe meer kansen u krijgt om uw bedrijf te promoten en organisch te groeien.

Met een goede forummarketingstrategie kunt u deelnemen aan domeinspecifieke discussies en uw expertise doorgeven aan een geïnteresseerd klantenbestand. Als het goed is, kan dit publiek binnenkort voor de lange termijn veranderen in een trouwe doelgroep!

Publicatieplatforms

Als u wilt dat uw product enthousiaste lezers bereikt, probeer dan te verschijnen in grote marketingmagazines. Blijf op de hoogte van de laatste trends en bereid gedetailleerde rapporten voor voor reclamevakbladen.

U kunt onderwerpen behandelen als public relations, branding, carrièremogelijkheden, digitale marketing, automatisering, branche-evenementen, casestudy’s en strategieontwikkeling. En als u waarde toevoegt via redactionele artikelen, nieuwsbrieven en publicaties, krijgt uw product grip in de elitekring van industriëlen.

Ultieme gebruiker

Mensen hebben de neiging om daden meer te vertrouwen dan woorden. Hoe hard of vaak u mensen ook over uw product vertelt, de echte impact zal hen pas bereiken als ze zien dat u het zelf gebruikt. Het is eenvoudig: word de belangrijkste gebruiker die ambassadeur wordt van uw eigen merk.

Bovendien, wanneer u de grootste gebruiker wordt van het product dat u ontwikkelt, zult u de voordelen en beperkingen ervan kennen en het verbeteren.

Verwijzingsrecept

Een van de meest betaalbare marketingplannen is om een ​​mond-tot-mondreclameketen op te bouwen waarbij bestaande klanten betrokken zijn. In werkelijkheid, 78% van B2B-experts rekenen op dit soort sociale netwerkmarketing om uitstekende leads te genereren.

Verwijzingen zijn onder meer de ervaren gebruikers van uw product die het woord verspreiden via hun netwerk van vrienden en familieleden om meer klanten binnen te halen. U kunt beloningen aanbieden voor elke aanbeveling die wordt omgezet in een klant om hen aan te moedigen.

Om deze op vertrouwen gebaseerde marketinghack te benutten, maakt u echter gebruik van verwijzingsprogrammasoftware zoals GrowSurf.

Reken op wedstrijden

Het houden van een wedstrijd waarbij beloningen uw eigen producten zijn, is een geweldige manier om naamsbekendheid te vergroten en een boeiend publiek op te bouwen. Wedstrijden kunnen bedrijven ook helpen met marktonderzoek en het bewustzijn van concurrenten.

Afhankelijk van uw doelgroep kunt u op Valentijnsdag, orgaandonatiedag of op feestdagen op gelegenheid gebaseerde wedstrijden houden. Op dezelfde manier kunt u peilingen organiseren om directe informatie over de voorkeuren van uw klantenbestand te verzamelen. Je kunt uiteindelijk een prijs inpluggen die ze, opnieuw, kunnen kiezen uit meerdere opties.

  Wis de lijst met recente bestanden in MS Office-apps

Een interessantere wedstrijdoptie is het houden van een quiz met een mix van gemakkelijke en uitdagende vragen om het publiek te binden aan uw merk en de trivia eromheen. Beter nog, organiseer een wedstrijd op sociale media met uitdagingen waarbij mensen een foto van zichzelf moeten uploaden met uw product in het frame. U zult niet alleen meer inzicht krijgen in uw klantenbestand, maar u zult ook klanten werven via verschillende sociale netwerkkanalen.

Vastleggen met contant geld

De beste stimulans die u uw klanten kunt geven, is contant geld. Bied ze contante beloningen of het equivalent aan wanneer ze een nieuw lid bij je publiek brengen. Dit kan iemand ertoe brengen zich aan te melden voor uw website, uw mobiele applicatie te downloaden, zich te registreren voor uw product of zelfs over uw bedrijf te posten op een social media-platform.

Wanneer u mensen begint te belonen voor kleine acties van merkpromotie zoals deze, zullen ze automatisch interesse krijgen in uw bedrijf en diensten. Dit marketinggeheim geeft een hoog rendement op een kleine investering.

Netwerkhack

Bouw een sterk netwerk op van gelijkgestemde mensen uit verschillende industrieën door middel van handelsbijeenkomsten, conferenties, tentoonstellingen en openbare shows. Zodra je potentiële investeerders, klanten of complementaire partners hebt gevonden, presenteer je je product en visionaire plannen om je merk te promoten.

U zult niet alleen in contact komen met klanten, maar u kunt ook de handen ineen slaan met ontwikkelaars, contentstrategen, accountants en ontwerpers die u kunnen helpen uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen met hun diensten.

Openbare pamfletten

Een briljante manier om uw merk gedenkwaardig te maken, is door te investeren in distribueerbare pamfletten, brochures, badges en stickers. Begrijp je publiek en baseer de flyers op AIDA (Attention, Interest, Desire en Action). Voeg CTA’s toe met aantrekkelijke deadlines om een ​​gevoel van urgentie bij de lezers op te wekken. Het belangrijkste is dat u het de lezers gemakkelijk maakt om contact met u op te nemen via een website of app.

Zorg ervoor dat u eersteklas copywriting-, ontwerp- en verzendservices gebruikt om deze marketinghack strategisch uit te voeren. Als je nog een stap verder wilt gaan, verzeker de flyerlezers dan dat er geen risico is om je aan te melden voor je product door een geld-terug-garantie op te nemen.

  "OK Google" wordt een stuk veiliger op vergrendelde telefoons

Hoe efficiënter u erin slaagt om dergelijke pamfletten openbaar te verspreiden, hoe beter de respons zal zijn. Bovendien kunnen promotionele displays van merken op muren en billboards uw product gedenkwaardig en spannend maken om mee te communiceren.

Campagne voor een doel

Het voeren van een campagne voor een maatschappelijk doel, zoals bewustzijn over orgaandonatie, het elimineren van kinderhonger, het besparen van water tegen vervuiling, enz., kan goedbedoelende klanten naar uw merk lokken. Wanneer je jezelf associeert met een campagne die werkt aan een betere samenleving, word je gezien als een maatschappelijk verantwoord bedrijf.

Dergelijke initiatieven kunnen u zelfs door crowdfunding gefinancierde steun opleveren. Op de dag van het evenement kunt u T-shirts met uw merknaam uitdelen of flyers uitdelen over hoe uw bedrijf aansluit bij de maatschappelijke zaak. Zo bouw je een community op die je later kunt omzetten in consumenten.

Virale video

Het gebruik van sociale media-apps zoals Instagram, YouTube, Facebook en Twitter neemt met de dag toe. De slimste marketinggroeihack is dus om een ​​visueel aantrekkelijke video te maken die invloed heeft. 81% van de bedrijven kiest voor videomarketing door het product en de toepassingen ervan op een creatieve manier uit te leggen.

Je kunt de video ongewoon hilarisch of abnormaal overdreven maken zodat het grote publiek deze kan verspreiden. Als deze video viraal wordt, wordt jouw merk in een mum van tijd bekend in bijna alle sociale kringen!

Je kunt de Intel-video bekijken om dit op een betere manier te begrijpen.

Conclusie

Marketing gaat veel verder dan betaalde advertenties. Haal het meeste uit uw strategie voor merkpromotie en productbewustzijn door alle bovengenoemde mogelijke groeihacks te gebruiken. Uw bedrijf zal ongetwijfeld snel omhoogschieten!

gerelateerde berichten