11 in-app-chatoplossingen voor een betere gebruikersbetrokkenheid

Wilt u op de hoogte blijven van de gebruikersbetrokkenheid voor uw product- of services-app? U moet een in-app-chatoplossing in de app insluiten. En u kunt de beste resultaten krijgen als u de onderstaande superefficiënte tools uitprobeert.

De in-app-chatfunctie neemt toe omdat het bedrijven in staat stelt 24 voor 7 contact te maken met hun klanten, doelgroepen en prospects. Gebruikers ontwikkelen ook vertrouwen en loyaliteit aan uw bedrijf om ervoor te zorgen dat klantenondersteuning er is wanneer dat nodig is.

Het ontwikkelen en beheren van dergelijke systemen vraagt ​​echter veel input van de front-end en back-end ontwikkelteams. In plaats daarvan kun je gewoon een in-app-chatoplossing krijgen van een van de volgende providers en je concentreren op de dingen die er het meest toe doen.

Wat is in-app-chat?

In-app-chat is een sms-interface binnen mobiele apps of web-apps waarmee consumenten kunnen communiceren met het klantervaringsteam van het bedrijf.

Je moet apps zoals WhatsApp of Facebook Messenger hebben gebruikt om te communiceren met vrienden, familieleden en professionele connecties. Stel je voor hoe je die functie kunt opnemen in apps zoals Amazon, eBay, Walmart, AT&T, Uber, enz.

Het verschil is dat u nu aan het chatten bent met vertegenwoordigers van de klantenservice, en de interface toont de branding van de respectieve bedrijven. Maar het algemene thema is hetzelfde, een tweerichtingsgesprek.

Dergelijke systemen bestaan ​​al voor de bovenstaande apps om gebruikers en klanten door de respectieve bedrijven te ondersteunen. Dit zijn praktische voorbeelden van in-app chat.

Het verschil tussen in-app-chat en in-app-berichten

In-app-berichten en in-app-chats zijn fundamenteel verschillende services. Maar beide dragen bij aan gebruikersbetrokkenheid en het creëren van merkwaarde.

Tweerichtingscommunicatie

In-app-chat is een 1:1-communicatie tussen het bedrijf en zijn klanten, leveranciers, klanten, bezorgpartners, klantenservicemedewerkers, enzovoort. Omgekeerd toont in-app messaging rijke en eenzijdige informatie van het bedrijf aan klanten.

Groepscommunicatie

In-app-chats kunnen groepsberichten tussen de klantgroepen, community, werkgroepen, enz. vergemakkelijken. Maar in-app-berichten kunnen deze service niet vergemakkelijken.

Informatief

In-app messaging is een informatieve oplossing die klanten of gebruikers informeert over acties zoals orderstatus, promoties, kortingen, aanstaande verkopen, enz. In-app chat daarentegen is gericht op het oplossen van vragen en problemen van gebruikers met betrekking tot de producten of diensten.

Waarom is in-app-chat zeer noodzakelijk voor apps?

Tegenwoordig hebben de meeste bedrijven apps en hebben ze ook klantenondersteuning. Maar niet alle hebben een geïntegreerde klantenservice met hun apps. Grote merken zoals Amazon en Uber bieden een naadloze klantervaring via in-app-chats.

Hieronder vindt u waarom in-app-chatoplossingen steeds vaker nodig zijn:

Eeuwige gebruikerservaring

Klanten kunnen chatten of bellen vanuit de app die ze beter kennen. Als u de gebruiker naar een interface van derden leidt, kan dat een uitdaging voor hen worden. Sommigen kunnen zich ook afmelden voor uw app.

Gepersonaliseerde klantenondersteuning

Wanneer de chat- of telefonische ondersteuning zich in de app bevindt, kunnen uw vertegenwoordigers de communicatie eenvoudig aanpassen aan de voorkeuren van de klant voor taal, contacturen, prioriteit, enz.

  5 System Center Configuration Manager (SCCM)-alternatieven voor desktop- en serverpatching

Problemen met producten/diensten detecteren

Wanneer u de klantgerichte app integreert met een in-app-chatfunctie, wordt het eenvoudiger om bestellingen, serviceproblemen of app-problemen rechtstreeks van de kant van de servicevertegenwoordiger te detecteren.

Problemen oplossen

Technische ondersteuning of tier twee ondersteuningsteams kunnen de klant gemakkelijk door ondersteuning op afstand leiden terwijl ze via uw app met hen in contact blijven. Gebruikers vertrouwen eerder op externe ondersteuningsverzoeken van uw app dan op externe partijen die oplichters kunnen zijn.

Integratie met zakelijke apps

U kunt eenvoudig ondersteuningssessiegesprekken importeren in CRM’s en gegevens analyseren om uw apps, producten of services te verbeteren.

Mediabijlagen

Klanten kunnen eenvoudig screenshots, video’s, afbeeldingen, documenten en meer verzenden via in-app-chatoplossingen.

Mogelijkheden voor upselling

Omdat de vertegenwoordigers de keuzes en voorkeuren van gebruikers kunnen zien, kunnen ze pitchen voor upgrades, add-ons en meer.

Dit waren de basisprincipes van in-app messaging en chat om u op weg te helpen. Hieronder vindt u enkele buitengewone tools om unieke klantervaringen te creëren:

OneSignal

OneSignal is een van de meest populaire oplossingen voor in-app-berichten op web-apps, mobiele apps, enz. Deze oplossing kan uw goede vriend worden wanneer u nieuwe klanten moet binnenhalen, promotionele aanbiedingen moet sturen, geüpgradede productfuncties moet uitleggen en meer.

De app wordt geleverd met populaire in-app-berichtensjablonen die u in uw mobiele app kunt gebruiken. Alle oplossingen zijn no-code, dus iedereen met basiskennis van mobiele app-functionaliteit vanuit de backend kan de meeste functies van OneSignal gebruiken.

De belangrijkste functies voor in-app-berichten zijn:

  • Implementatie van in-app messaging zonder code
  • U hoeft geen goedkeuring te krijgen van de App Store of Google Play
  • Het wordt geleverd met ingebouwde gegevensanalyse voor marketing- en productverbeteringsdoeleinden
  • Geschikt voor in-app-berichten zoals eCommerce-karren, aanbiedingen, enquêtes, beoordelingen, toestemmingsprompts, verwijzingen, enz.

U kunt het gratis abonnement proberen om snel kennis te maken met de service. Probeer uw app uit en kijk hoe klanten reageren. Als jij en je klanten het leuk vinden, kun je kiezen voor betaalde abonnementen zoals Growth, Professional of Enterprise.

CometChat

Wilt u zinvolle en vruchtbare één-op-één betrokkenheid en conversatie in uw bedrijf faciliteren? Bent u op zoek naar een gebruiksvriendelijke oplossing voor in-app chat die schaalbaar moet zijn? Probeer dan de in-app communicatie-oplossing van CometChat uit.

De software-ontwikkelingskit (SDK) wordt geleverd voor de meeste populaire ontwikkelingsframeworks en -talen voor mobiele apps. Uw ontwikkelaars van mobiele apps kunnen de SDK bijvoorbeeld gebruiken in projecten die zijn gebouwd op Swift, Kotlin, React, React Native, Laravel, PHP en meer.

De belangrijkste kenmerken van deze in-app-chat-SDK zijn:

  • Ontwikkelaars hoeven alleen de SDK te installeren, verbinding te maken met een enkele coderegel en geweldige ervaringen te bouwen.
  • Eén-op-één sms’en
  • Groepssms’en
  • Spraakoproepen
  • Videogesprekken
  • Mediabijlagen

CometChat biedt momenteel gratis bouwmogelijkheden met behulp van kernfuncties, vooraf gebouwde UI-kits en widgets. U kunt maximaal 25 actieve gebruikers per maand ondersteunen in het gratis abonnement. Voor schalen kunt u betaalde abonnementen krijgen.

Freshchat

Freshchat is niet alleen een oplossing voor handige in-app chatsystemen. Het is ook een robuuste oplossing voor klantenondersteuning. Naast de chatinterface biedt het de volgende krachtige functies:

  • Chatbots spelen in op gemakkelijke vragen en regelmatige vragen van gebruikers en klanten.
  • WhatsApp Business-accountintegratie voor de chatbot.
  • Moderne berichten via webwidgets.
  • U kunt de messenger-taal aanpassen in meer dan 33 talen.
  • Met de Freshchat SDK kunt u alle robuuste functies voor web-apps implementeren in mobiele apps.
  • U kunt standaardantwoorden opslaan en tijd en moeite besparen voor uw klantenservicemedewerkers.
  • Voor klantenondersteuning op ondernemingsniveau kunt u de IntelliAssign-functie gebruiken om chats automatisch naar de juiste agent te routeren.
  Stream muziek van Dropbox, Google Drive en Box met CloudAmpz

Het beste is dat Freshchat een gratis abonnement biedt om te beginnen met maximaal 100 agenten. Als de service u bevalt, kunt u opschalen door een geschikt tariefplan te krijgen.

PubNub

Met de reguliere berichtenfuncties van PubNub kunt u één-op-één-, groeps- en grootschalige in-app-chats bouwen voor uw publiek en gebruikers. Bovendien hoeft u geen serverinfrastructuur te onderhouden voor de chat of de chat-backend.

Opvallende kenmerken van deze aanbieder van in-app-chatoplossingen zijn:

  • Alle soorten media delen
  • Ongelezen berichten tellen
  • Reacties binnen in-app chats
  • Typprompt en indicatoren
  • Metadata van gebruikers, groepen en kanalen
  • Godslastering, spamfilters, gebruikersverboden, enz.
  • Bericht verwijderen en bijwerken
  • In-app-berichten pushen
  • Gebruiker voorkeuren

PubNub biedt ook een gratis serviceplan dat u kunt gebruiken om het eerste in-app-chatconcept voor uw app te creëren. Het heeft de meeste basisfuncties voor een beperkt aantal MAU’s. De betaalde abonnementen omvatten Starter- en PRO-pakketten.

In-app-chat

In-App Chat biedt de volgende generatie oplossingen voor gesprekken met klantenservice via mobiele apps en webapps. Het biedt chatbots om de volledige klantenservice en ondersteuningsvleugel te beheren. U kunt één chatbot gebruiken om tegemoet te komen aan eenvoudige vragen die beschikbaar zijn in uw kennisbank.

U kunt meerdere chatbots aan één zaak toewijzen wanneer u een robuust systeem nodig heeft om complexe vragen te beantwoorden. Deze chatbots voeren machine-naar-machine-communicatie en machine-naar-klant-communicatie uit om inkomende vragen op te lossen.

En voor die momenten waarop machines de vragen niet kunnen oplossen, kunt u uw klantenservicemedewerker ter plaatse brengen.

Met het gratis abonnement kunt u de in-app-chatfuncties uitproberen voor maximaal 5.000 gebruikers. Wanneer u klaar bent om het abonnement te upgraden, kunt u kiezen voor Premium Starter of Professional.

Chatten vanuit Twilio

Chat by Twilio is een essentiële applicatie-programmeerinterface (API) waarmee u één-op-één chatfuncties aan uw web- of mobiele app kunt toevoegen. Afgezien van de chat, stelt het je ook in staat om een ​​in-app berichtensysteem te bouwen.

De Conversations-API handelt de berichtenservice af, terwijl de Programmable Messaging-API geschikt is voor in-app-berichtenservices. Je kunt deze functies ook integreren in je WhatsApp Business-account als je momenteel klanten bedient die WhatsApp gebruiken.

En niet alleen WhatsApp, u kunt uw zakelijke klantenservice ook beheren op andere kanalen zoals Facebook Messenger for Business, Google’s Business Messages, conventionele chats, MMS en mobiele short messaging-service (SMS).

Firebase van Google

Wat dacht je ervan als Google je helpt bij het bouwen van een ultramoderne in-app-berichtenoplossing voor je Google Play-app? Je hebt het goed gehoord! Google Firebase is de tool om krachtige in-app-berichtensystemen te maken die meer hits en klikken krijgen.

U kunt contextuele en gerichte berichten leveren met Google Firebase. Wanneer een gebruiker bijvoorbeeld een bepaald niveau voltooit, kunt u de gebruiker bedanken of een eenmalige korting als pop-up laten zien.

Het grootste deel van het installatieproces is visueel. Daarom kunt u het eerst bekijken voordat u het bouwen van klantervaringen met een ontwikkelaar bespreekt.

  Hoe het snel en gemakkelijk te doen?

MirrorFly

MirrorFly is een robuuste in-app API-oplossing die je in elke applicatie kunt integreren voor een betere gebruikerservaring. Hiermee kunt u meer dan 150 moderne berichtenfuncties toevoegen aan uw huidige app. Terwijl u dit doet, heeft u volledige controle over de gebruikerservaring en gegevens.

De belangrijkste kenmerken van de MirrorFly-app zijn:

  • Versleutelde berichten om de bedrijven sterker te maken
  • Sms’en
  • Videobellen voor wereldwijde gebruikers
  • Offline berichten
  • Pushmeldingen
  • Live streamen en uitzenden
  • Compatibiliteit met meerdere apparaten
  • Meerdere kanalen
  • Ingebouwde moderatietool
  • Veilig delen van bestanden
  • Analytics-gegevens

Je kunt het gratis proberen als je wilt zien hoe dit platform werkt voordat je kiest voor een van de betaalde abonnementen.

Stroom

Stream is een van de beste in-app-chat-API’s voor aangepaste berichten-apps. Met behulp van de betrouwbare chatinfrastructuur en de veelzijdige SDK’s kunt u razendsnel realtime chatberichten maken. De gemarkeerde functies zijn onder meer:

  • Helpt bij het creëren van een veilige berichteninfrastructuur die voldoet aan HIPAA, Soc2 en AVG
  • 5 miljoen+ gelijktijdige verbindingen zonder enig probleem in een enkel kanaal
  • Opties om functies toe te voegen zoals reacties, URL-verrijking, threads, typindicatoren, leesstatus, enz.
  • Ondersteuning voor meerdere gebruikers om SaaS-applicaties te bouwen

Stream biedt een gratis proefperiode van 30 dagen voor iedereen met functies zoals chatberichten en flexibele API’s. U kunt ook kiezen uit een van de betaalde abonnementen.

ZEGOCLOUD

Als u een schaalbare en realtime in-app-chat wilt bouwen, is ZEGOCLOUD de perfecte optie. Met de aanpasbare chat-SDK kun je snel een krachtige chatervaring bouwen in web- en mobiele apps. De beste eigenschappen van ZEGOCLOUD zijn:

  • Aantal ongelezen berichten om gebruikers terug te krijgen in de chat
  • Privé één-op-één chat
  • Privé groepschat
  • Rich media-bijlagen
  • Offline bericht
  • openbare zender
  • Berichtgeschiedenis
  • Push notificatie

Elke maand geeft ZEGOCLOUD de eerste 10.000 minuten gratis en daarna moet je betalen naar gebruik. U kunt de prijzen van elke service op dit platform bekijken.

Intercom

Met Intercom kunt u een direct communicatiekanaal opzetten tussen u en de klanten vanuit uw app of website. Dit betrokkenheidskanaal kan worden gebruikt voor verkoop, marketing en ondersteuning.

Bedrijven kunnen meer conversies genereren met ABM, chatbots en geautomatiseerde vergaderconfiguraties. Je kunt er ook in-product en multi-channel campagnes en enquêtes mee uitvoeren om de betrokkenheid bij elk contactpunt te vergroten. U kunt uw klanten zelfs persoonlijke en proactieve ondersteuning bieden.

Laatste woorden

Tot nu toe heb je een aantal geweldige tools, SDK’s en API’s ontdekt die uitstekende in-app-chatoplossingen bieden tegen een betaalbare prijs. De meeste functies zijn ook voor u beschikbaar en u hoeft misschien niet meer tijd te investeren in onderzoek.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de beste open-source livechatsoftware om uw wereldwijde klanten te ondersteunen.

gerelateerde berichten