12 manieren om te repareren Kan momenteel niet downloaden op Android-apparaat

Met een Android-smartphone kunnen gebruikers belangrijke bestanden downloaden die ze willen gebruiken. Android-gebruikers melden echter vaak foutmeldingen die momenteel niet in staat zijn om Android te downloaden. Deze fout treedt op bij het downloaden van een bestand op je Android-apparaat. Om deze reden moet u mogelijk enkele stappen voor probleemoplossing volgen om apps te repareren die niet worden gedownload op Android-fout. Na het volgen van deze handleiding kunt u het probleem met de telefoon niet downloaden van apps oplossen. Dus laten we beginnen!

Hoe te repareren Kan momenteel niet worden gedownload op Android-apparaat

Als je je afvraagt ​​waarom mijn apps niet worden gedownload in Android apparaat, dan kan dit probleem om de volgende redenen veroorzaken.

  • Bericht automatisch downloaden.
  • Weinig ruimte op de telefoon.
  • Downloadmanager is uitgeschakeld en/of beschadigd.
  • Gegevenssynchronisatie beschadigd.
  • Onjuiste datum en tijd.
  • Problemen met de internetverbinding.

Hier zijn alle mogelijke methoden voor probleemoplossing om apps op te lossen die niet worden gedownload op een Android-telefoonprobleem.

Opmerking: aangezien smartphones niet dezelfde instellingen hebben en daarom van fabrikant tot fabrikant verschillen, moet u ervoor zorgen dat de instellingen correct zijn voordat u deze wijzigt. De genoemde stappen werden uitgevoerd op de Moto g(8) Power Lite-telefoon.

Methode 1: Android-apparaat opnieuw opstarten

Momenteel niet in staat om Android-fout te downloaden, kan te wijten zijn aan energieverslindende apps die het grootste deel van het systeem-RAM verbruiken. Een eenvoudige herstart kan het probleem dus oplossen, samen met elk probleem dat uw Android-apparaat mogelijk heeft.

1. Houd de aan/uit-knop 2-3 seconden ingedrukt totdat een menu verschijnt.

2. Tik op Opnieuw opstarten om uw apparaat opnieuw op te starten.

Methode 2: Start het apparaat opnieuw op in de veilige modus

Het probleem dat momenteel niet kan worden gedownload op Android kan ook te wijten zijn aan door de gebruiker geïnstalleerde apps die op de achtergrond worden uitgevoerd. Dit kan conflicten veroorzaken en op zijn beurt de fout veroorzaken. Een van de oplossingen voor dit probleem is om uw Android-apparaat opnieuw op te starten in de veilige modus. De veilige modus stopt alle lopende processen, behalve de processen die nodig zijn om het Android-systeem uit te voeren.

1. Houd de aan/uit-knop ingedrukt.

2. Tik vervolgens op de knop Uitschakelen en houd deze ingedrukt om uw telefoon opnieuw op te starten in de veilige modus.

3. Tik op OK om te bevestigen.

  De BreakFree-app helpt je over je smartphoneverslaving heen te komen [Android]

4. Om er zeker van te zijn dat uw apparaat veilig is opgestart, wordt er een label met de tekst Veilig opstarten weergegeven linksonder op de Android-telefoon.

5. Controleer nu of het probleem zich nog steeds voordoet, als de fout niet optreedt, moet het probleem te wijten zijn aan de geïnstalleerde apps.

Methode 3: Problemen met internetverbinding oplossen

Soms kan een probleem met de internetverbinding ervoor zorgen dat apps niet worden gedownload op Android-fout. Controleer uw internetverbinding voordat u een bestand downloadt. Als je een router hebt en wifi gebruikt, kun je ons artikel over de ultieme gids voor het oplossen van problemen met Android-smartphones bezoeken en de stappen in de methode implementeren om problemen met netwerkconnectiviteit op te lossen. Kijk of het de fout oplost.

Afbeelding van OpenClipart-Vectors via Pixabay

Methode 4: Mobiele gegevens gebruiken

Het gebruik van Wi-Fi kan uw mobiele gegevens opslaan, maar het kan netwerkvertraging veroorzaken die wordt veroorzaakt door afstand. Als dit het geval is, kunt u proberen het bestand op mobiele data te downloaden. Nadat u uw wifi hebt gewijzigd in mobiele gegevens, start u het Android-apparaat opnieuw op nadat u bent overgeschakeld naar mobiele gegevens en kijkt u of uw probleem hiermee is opgelost.

1. Veeg de meldingsbalk omhoog vanaf de bovenkant van uw telefoonscherm.

2. Tik hier op het pictogram voor mobiele data om mobiele data in te schakelen.

Methode 5: Automatische datum en tijd inschakelen

Als de datum en tijd van uw Android-telefoon onjuist zijn, kan de telefoon de apps niet downloaden. Het correct instellen van de tijd kan het probleem oplossen.

1. Veeg vanaf het startscherm omlaag en tik op het tandwielpictogram om de instellingen te openen.

2. Tik op Systeeminstelling.

3. Tik nu op Datum en tijd.

4. Tik in het menu Datum en tijd op de door het netwerk verstrekte tijd gebruiken.

5. Zet het op Uit.

6. Schakel nu de automatische tijdzone uit.

7. Stel vervolgens handmatig de datum in door op Datum instellen te tikken.

8. Stel de juiste datum in en tik op OK om te bevestigen.

9. Tik op Tijd instellen.

10. Kies de juiste tijd en klik op OK.

11. Tik op Tijdzone selecteren.

12. Tik op Regio en selecteer uw land.

Methode 6: Zorg voor voldoende opslagruimte

Gedownloade bestanden hebben altijd ruimte nodig op uw interne opslag om succesvol te downloaden. Als uw opslagruimte onvoldoende ruimte heeft, moet u mogelijk enkele apps op uw Android-apparaat verwijderen om opslagruimte vrij te maken en te voorkomen dat u momenteel niet kunt downloaden op Android-fout.

1. Open uw apparaatinstelling.

2. Tik vervolgens op Opslag.

3. Controleer de hoeveelheid beschikbare opslagruimte. Als het minder is, overweeg dan om de app te verwijderen.

Volg de onderstaande stappen om de apps te verwijderen.

1. Start de smartphone-instelling.

2. Tik op Apps & meldingen.

3. Tik op ALLE APPS BEKIJKEN en de geïnstalleerde apps worden weergegeven.

  Hoe de Android-achtergrond te veranderen op basis van de tijd van de dag

4. Tik nu op een app die je niet nodig hebt.

5. Tik ten slotte op Installatie ongedaan maken en tik op OK om de verwijdering te bevestigen.

Methode 7: Schakel de functie voor het ophalen van berichten uit

Als u een foutmelding krijgt waarom mijn apps niet worden gedownload vanwege een onstabiele internetverbinding. Elk bericht dat gedurende deze tijd wordt verzonden, kan vastlopen en de standaard berichten-app stopt de download totdat dat bericht volledig is ontvangen. U kunt het ophalen in de berichten-app uitschakelen, zodat het bericht het bericht niet automatisch ophaalt wanneer er een verandering in de internetkwaliteit is.

1. Tik op de standaard Android Message-app.

2. Klik op meer (drie puntjes).

3. Dit opent een submenu, tik op Instellingen.

4. Scroll in het menu Instellingen naar beneden en tik op een simkaart.

5. Schakel in het menu de schakelaar voor MMS automatisch downloaden uit.

6. Herhaal hetzelfde voor andere simkaarten.

Methode 8: Downloadbeheer inschakelen

Download Manager is een essentiële app voor het downloaden van bestanden. Als deze service is uitgeschakeld, kan de Android-fout momenteel niet worden gedownload. Om te zien of de downloadmanager is ingeschakeld en actief is, volg je de onderstaande stappen om ervoor te zorgen dat de downloadmanager niet is uitgeschakeld.

1. Ga naar de instelling Apps & meldingen.

2. Tik op de optie ALLE APPS BEKIJKEN.

3. Tik op meer (drie stippen).

4. Tik vervolgens op Systeem weergeven.

5. Zoek nu naar Download Manager en tik erop, zorg ervoor dat de downloadmanager is ingeschakeld en actief is.

Opmerking: Als de downloadmanager actief is, wordt er een knop voor uitschakelen weergegeven. Als dit het geval is, hoeft u niets te doen. Maar als de downloadmanager niet actief is, is de knop Inschakelen zichtbaar, tik op inschakelen om de service in te schakelen.

Methode 9: App-cachegegevens wissen

Als de app-gegevens voor de downloadmanager corrupt zijn, kan dit specifieke probleem optreden. U kunt proberen de app-gegevens en het cachegeheugen van de downloadmanager te wissen om te zien of het probleem hiermee is opgelost.

1. Navigeer naar Instellingen voor Apps & meldingen.

2. Tik nu op ALLE APPS BEKIJKEN, hier worden alle geïnstalleerde apps weergegeven.

3. Tik op meer (drie stippen) in de rechterbovenhoek.

4. Tik nu op Systeem weergeven, hierdoor worden alle systeem-apps zichtbaar.

5. Zoek naar downloadmanager en tik erop.

6. Ga naar Opslag & cache.

7. Tik op Cache wissen om de cache te wissen en tik vervolgens op Gegevens wissen.

8. Ga ten slotte terug en tik op Force Stop.

9. Volg dezelfde stappen hierboven voor Google Playstore, Google Chrome, Google PlayStore en Google Play Services die aanwezig zijn op de app-pagina.

Methode 10: Gegevenssynchronisatie-instellingen vernieuwen

Gegevenssynchronisatie is een functie die uw gegevens bewaakt tijdens het downloaden. Soms kan de gegevenssynchronisatie beschadigd raken en dit kan problemen met downloads veroorzaken, dus het wordt aanbevolen om de gegevenssynchronisatie te vernieuwen. Volg de onderstaande stappen om de gegevenssynchronisatie te vernieuwen.

  Gebruik Apple Airpods met Google Assistant op Android [No Root]

1. Open de Android-apparaatinstellingen.

2. Blader nu naar beneden en tik op Accounts.

3. Tik nu op uw momenteel gebruikte account.

4. Tik op Accountsynchronisatie.

5. Tik nu op meer (drie stippen).

6. Tik op Nu synchroniseren.

Methode 11: Firmware bijwerken

Het Android-systeem heeft een regelmatige update nodig om correct te werken. Als er geen updates zijn geïnstalleerd, kan dit een Android-fout veroorzaken die momenteel niet kan worden gedownload. Als je je Android-updates hebt uitgesteld, moet je de update downloaden.

Opmerking: zorg er altijd voor dat u voldoende batterij heeft voordat u uw telefoon bijwerkt, aangezien dit enige tijd kan duren.

1. Ga naar de systeeminstelling.

2. Tik nu op Systeemupdate en werk uw apparaat bij.

Nadat de updates zijn geïnstalleerd, wordt uw apparaat automatisch opnieuw opgestart.

Methode 12: Fabrieksreset apparaat

Als geen van de bovenstaande oplossingen voor u heeft gewerkt, kunt u de fabrieksinstellingen voor uw apparaat proberen te herstellen en kijken of het probleem hiermee is opgelost.

Opmerking: voordat u uw Android terugzet op de fabrieksinstellingen, moet u een back-up van al uw gegevens maken. Als u niet weet hoe u een back-up van uw Android moet maken, volg dan onze handleiding voor het maken van een back-up van uw Android-telefoongegevens.

Om uw mobiel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, leest en implementeert u de stappen in onze gids Hoe u een Android-apparaat hard kunt resetten.

Veelgestelde vragen (FAQ’s)

Q1. Waarom veroorzaakt de download een fout op mijn Android-telefoon?

antw. Er kunnen enkele basisproblemen zijn waardoor deze fout kan optreden. Sommigen van hen zijn problemen met de internetverbinding en opslagproblemen, lees onze bovenstaande gids voor meer informatie hierover.

Q2. Veroorzaakt het wissen van de cache of gegevens van de Download Manager problemen?

antw. Nee, het wissen van de cache en gegevens van de apps levert geen problemen op, aangezien caches tijdelijke bestanden zijn die Android gebruikt om sneller toegang te krijgen tot de app of dienst. Het is veilig om de app-cache en gegevens te verwijderen. Wanneer u de app opnieuw gebruikt, wordt er een nieuwe set gegevens en cache gemaakt.

***

We hopen dat het bovenstaande artikel over Hoe op te lossen momenteel niet in staat om Android te downloaden nuttig voor je was en dat je het probleem hebt kunnen oplossen, laat ons weten welke methode voor jou werkte, vergeet ook niet om een ​​opmerking over het onderstaande artikel te plaatsen .

gerelateerde berichten