19 Beste advertentienetwerken voor adverteerders – Google en Facebook (Meta) alternatieven

Mensen vragen zich vaak af hoe deze grote technologiereuzen zoals Google en Facebook geld verdienen, aangezien ze voor elke gebruiker gratis te gebruiken zijn.

Dit komt allemaal door het specifieke woord ‘advertenties’. Er zijn meerdere groeiende startups en gevestigde bedrijven in deze snelgroeiende wereld. Een meerderheid van hen houdt een aanzienlijk bedrag opzij voor hun marketingdoeleinden.

In de 20e eeuw hadden deze industriëlen en bedrijfseigenaren opties zoals kranten, tijdschriften en flyers. Afgezien van hen was er een klein bereik in een televisiereclame, maar het was niet zo’n enorme markt voor adverteerders omdat het aantal gebruikers laag was.

Interessant is dat aan het begin van de 21e eeuw dingen veranderden door het bedrijfsmodel van Google en Facebook (Meta), en adverteerders nu opties hebben om hun producten weer te geven in de vorm van digitale media.

Wat is een advertentienetwerk?

Advertentienetwerken zijn marktplaatsen voor adverteerders en uitgevers. Ze werken als aggregators om adverteerders in staat te stellen hun advertenties op beschikbare plekken op verschillende websites en mobiele platforms te plaatsen. Ze helpen online platforms geld te verdienen met hun beschikbare advertentieplekken door ze af te stemmen op de vereisten van adverteerders.

De term Ad Network is onpartijdig in de media. Het wordt echter vaak gebruikt als een “advertentienetwerk”, aangezien het commerciële centrum van uitgevers en adverteerders geleidelijk op internet te vinden is. Het cruciale contrast tussen gedrukte media en online promotienetwerken is dat webgebaseerde netwerken advertenties aan de algemene bevolking overbrengen via een advertentieserver.

Na dit te hebben gehoord, heeft iedereen misschien maar twee namen in gedachten: Google Ads en Facebook Ads. In dit geval heb je het mis, want Google en Facebook staan ​​bekend als de grootaandeelhouders in media- en reclamekringen. Ze behaalden gecombineerde advertentie-inkomsten van $219 miljoen in 2020, goed voor 34% van de totale markt.

Maar de markt is niet beperkt tot deze platforms. Momenteel zijn er tal van advertentienetwerken die adverteerders kunnen uitproberen. Maar u moet bepaalde dingen in gedachten houden voordat u een platform voltooit.

Waar moet u op letten bij het kiezen van een advertentienetwerk om uw product op de markt te brengen?

Webgebaseerde reclame is enorm gegroeid in deze ontwikkelingslanden. Zo is het aantal advertentienetwerken in deze twee decennia als nooit tevoren uitgebreid. Het blijkt een buitensporige uitdaging te zijn voor een adverteerder om te kiezen welk advertentienetwerk het meest geschikt is voor hun zakelijke prestatie en in staat is om de perfecte doelgroep te vinden die verband houdt met de activiteiten van het bedrijf.

Hieronder staan ​​enkele van de punten waarmee u rekening moet houden bij het kiezen van een advertentienetwerkbedrijf voor uw product.

Marketingstrategie

De marketingstrategie varieert van bedrijf tot bedrijf, omdat het afhangt van het product en het budget van het bedrijf. De producten van sommige bedrijven zijn zo ontwikkeld dat ze alleen geschikt zijn voor een bepaalde niche van het publiek, terwijl sommige producten voor alle mensen worden geproduceerd zonder enige discriminatie.

Bedrijven als Lamborghini en Dior zouden bijvoorbeeld marketingstrategieën moeten hebben nadat ze miljonairs en miljardairs in hun gedachten hebben gehouden. Producten van bedrijven als Colgate en Pepsi zijn daarentegen voor iedereen ontworpen en daarom moeten ze allerlei soorten mensen bereiken. Elk advertentienetwerk heeft dus een gespecialiseerde community van uitgevers, dus u moet dat advertentiebureau kiezen dat van dienst kan zijn voor uw marketingstrategie.

Getargete locatie

Elk bedrijf heeft een doelgroep in verschillende regio’s, afhankelijk van hun productassortiment. Hyundai is bijvoorbeeld een bedrijf uit Zuid-Korea en verkoopt zijn auto’s nu wereldwijd. Ze hebben dus een marketingbudget voor alle verschillende landen waar ze hun product verkopen.

Een optie is om één wereldwijd advertentienetwerkbedrijf in te huren en hen het contract te geven voor alle bedrijven om te onderhandelen. Een grotere kans is dat ze het contract tegen een veel lager tarief zullen hebben dan verwacht, maar dit kan ook van invloed zijn op hun doelgroep.

Er is een andere optie waarbij u contracten geeft door de lokale advertentienetwerken en hun connectie met de doelgroep van dat land te zien. Bij deze optie moet je verschillende advertentienetwerken kiezen voor verschillende landen. Elk advertentienetwerk heeft echter een beter bereik en meer drukte op bepaalde plekken. Crazy house is bijvoorbeeld het beste wanneer u zich op China wilt richten, JumpTap als u zich op de VS richt, enzovoort.

Lijst met uitgevers

Geloof het of niet, uitgevers spelen een belangrijke rol in elke advertentie. Als de juiste advertentie op de verkeerde plaats wordt geplaatst, zal het de magie niet doen. Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als er een product van Salmon Sister – een van de reclamebanners van het beste vismerk in blik op de blog zou worden geplaatst met de titel ‘Top 5 veganistische producten voor uw dagelijkse routine’? Niemand zal op die banner klikken omdat de uitgever een ander publiek heeft dan de doelgroep van het bedrijf.

  Krijg een donker thema voor Facebook Messenger in Chrome

Elk advertentienetwerk bestaat uit vele publishers. Maar onthoud altijd dat naar kwaliteit moet worden gekeken en niet naar kwantiteit. Over het algemeen vermelden advertentienetwerken hun lange lijst met voorraden of uitgevers die aan hen zijn toegewezen, maar zoeken altijd naar de uitgevers volgens uw bedrijf.

Als de advertentie gerelateerd is aan de automobielsector, moet u natuurlijk kijken of het netwerk uitgevers heeft die verband houden met auto’s of een ander voertuig. Vraag naar de sitelijst waar uw advertenties worden weergegeven! Dit zal je helpen om er een beter beeld van te krijgen.

Metrische methoden

Voordat u een advertentienetwerk voor uw advertentie vindt, moet u beslissen welke meetstatistiek het beste is voor uw promotie. Sommige advertentienetwerken zijn geschikt voor CPM, andere voor CPA of CPC.

  • CPM: het is kosten per mille. CPM wordt ook wel CPT genoemd, oftewel kosten per duizend, en dat houdt in dat we de kosten per 1000 vertoningen willen betalen. Als de CPM bijvoorbeeld $ 10 is, betekent dit dat de kosten van 1000 vertoningen $ 10 zijn.
  • CPA: het is kosten per actie. Het zijn de kosten die worden besteed aan klikken/conversie. Uw promotie heeft bijvoorbeeld 1000 klikken gegenereerd voor $ 100 en u heeft 100 conversies gerealiseerd. Dus uw CPA is op dit moment $ 10. Hoe lager de CPA-waarde, hoe hoger de conversieratio.
  • CPC: het is kosten per klik. Net als CPM is CPC ook een meting die wordt gebruikt in online advertenties. Het enige verschil tussen beide is dat deze kosten zijn gebaseerd op klikken en niet op vertoningen. Als een gebruiker de advertentie te zien krijgt, maar als hij er niet op klikt, worden er geen kosten in rekening gebracht, aangezien de kosten alleen gebaseerd zijn op klikken. Als de CPC bijvoorbeeld € 3 is, betekent dit dat elke klik € 3 kost, dus 20 klikken kost u € 60.

Nu kent u alle manieren om een ​​perfect advertentienetwerk voor uw advertentie te kiezen. Momenteel hebben Google en Facebook (nu Meta) het grootste deel van het aandeel in de digitale advertentiewereld. Maar men moet zich bewust zijn van alle andere advertentienetwerken, behalve Google en Facebook. Ze bieden ook uitstekende diensten en meestal tegen lage kosten in vergelijking met deze twee grote reuzen.

YouTube en Instagram zijn ook prima alternatieven voor Google en Facebook. Toch is de wending hier dat YouTube sinds november 2016 een integraal onderdeel is van Google Inc., terwijl Instagram eigendom is van Meta Inc. toen Facebook Instagram in 2012 kocht. Daarom behandelen we YouTube en Instagram niet in deze lijst.

Bekijk deze lijst met 19 advertentienetwerkbedrijven als de beste alternatieven voor Google- en Facebook-advertenties.

Apple-zoekadvertenties

Apple-zoekadvertenties (ASA) is een advertentienetwerkkanaal dat adverteerders in contact brengt met een invloedrijke belangengroep. Er zijn momenteel 20 miljoen geregistreerde ontwikkelaars van iOS-applicaties die zorgen voor 500 miljoen bezoekers per week, waardoor er furieuze rivaliteit ontstaat voor alle verticale markten. Ze zijn succesvol in het verzamelen van een omzet van $ 100 miljard.

Apple Search Ads wordt geleverd met twee opties, Basic en Advanced. De geavanceerde versie wordt geleverd met extra functies tegen relatief hogere kosten. Houd er rekening mee dat bij Apple Search Ads niet voor elke gebruiker een vergelijkbare advertentie wordt weergegeven. Er zijn een paar soorten advertenties en variaties omvatten het aantal afbeeldingen en video’s.

Yahoo Ad Tech

Yahoo Ad Tech biedt een heleboel koop- en verkooptools. Het omvat een multi-channel DSP (Demand Side Platforms) en Exchange. DSP is het platform dat beschikbaar wordt gesteld door Yahoo, waar advertentiekopers kunnen bieden op voorraad en deze kunnen kopen, hun aankopen kunnen beheren en hun advertenties kunnen volgen.

Yahoo Ad Tech’s belangrijkste USP (User Selling Proposition) is het exclusieve partnerschap dat niet-rivaliserende toegang biedt tot premium, merkveilige inventaris met de hoogste zichtbaarheid in native, video en display.

Amazon-advertenties

Amazon-advertenties heeft toegang tot meer dan 300 miljoen actieve accounts. Ze hebben een diepgaand inzicht gekregen in hoe klanten denken over de artikelen en merken die ze op internet vinden, bekijken en kopen.

Ze bieden diensten aan zoals het sponsoren van producten, merken en displays. Afgezien daarvan bieden ze ook audio- en videoadvertenties en aangepaste advertenties voor hun klanten. Amazon’s DSP (demand-side platform) stelt adverteerders in staat om programmatisch display-, video- en audio-advertenties te kopen. Ze bieden zeven verschillende diensten en acht verschillende producten aan hun klanten. Op dit moment werkt Amazon Ads in 18 verschillende landen, zoals Australië, Brazilië, India en nog veel meer.

  Fix Facebook-sessie verlopen fout op Android

Taboola

Taboola is een lokaal adverterend advertentienetwerk gevestigd in New York. Het verspreidt “voorgestelde” inhoud in verschillende populaire bezochte nieuwsbestemmingen en -ruimten. De meest herhaalde gebruikers van Taboola Ads zijn afkomstig uit middelgrote bedrijven (51-1.000 werknemers) en de Marketing & Advertising-industrie.

Ze hebben exclusieve partnerschappen met de beste uitgevers van de wereld, zoals USA Today, NBC, MSN, Business Insider, Bloomberg en nog veel meer. Met Taboola kunt u eenvoudig uw marketingdoelen bereiken en waardevolle leads genereren.

TikTok-advertenties

TikTok heeft sinds september meer dan 1 miljard gebruikers gehad. TikTok-advertenties kunnen nu een geschat volwassen (18+) publiek bereiken van 825 miljoen mensen wereldwijd. Het platform biedt verschillende soorten advertenties, zoals in-feed-advertenties, beeldadvertenties, videoadvertenties, vonkadvertenties, pangle-advertenties, carrouseladvertenties, bovenaanzicht-advertenties, merk-hashtag-uitdagingen en merkeffecten (merkstickers en filters).

TikTok biedt een eenvoudige 4-stappenoplossing voor adverteerders om een ​​advertentie op hun platform te publiceren. De basisstappen omvatten het kiezen van uw doel en het selecteren van uw publiek. Daarna moet u uw budget invoeren. In de laatste stap moet je je advertentie ontwerpen, en dan ben je klaar met je commercial.

Snapchat-advertenties

Snapchat Advertenties worden voornamelijk gebruikt door adverteerders die zich willen richten op de millenniumgeneratie. De maximale bezoekersaantallen op Snapchat zijn van deze jonge leeftijdsgemeenschap. U kunt advertenties targeten op basis van interesses, gedrag, locatie en meer. Maak daarnaast contact met de mensen die nieuwe gedragingen en waarden aansturen die de wereld veranderen.

Met Snapchat-advertenties heb je een totale adresseerbare markt van ongeveer 319 miljoen gebruikers. Deze gebruikers zijn dagelijks actief. Afgezien daarvan bereikt Snapchat bijna 75% van de millennials en GenZ, dus het zou helpen om je merk onder hen te laten groeien. Als je een merk voor jongeren bedenkt, is er geen beter platform dan Snapchat. Uw promoties kunnen omhoogschieten onder jongeren.

Twitter Business

Twitter Business biedt bijna 20+ productopties op hun platform om uw gepersonaliseerde advertentie weer te geven. Hieronder staan ​​​​enkele van de essentiële adopties die u op Twitter kunt vinden.

  • Gesponsorde advertenties
  • Volgadvertenties
  • Twitter versterken
  • Twitter Live
  • peilingen
  • Twitter Overname
  • Merk-hashtags
  • Merkmelding

En nog veel meer…

Twitter is een platform met een robuuste community. Als u als merk op sociale media wilt verschijnen, is Twitter de beste plek om uw producten of diensten te tonen.

Spotify-advertenties

Als adverteerders een paar jaar geleden een muziekminnend publiek wilden bereiken, hoefden ze alleen maar voor FM-radio te gaan. Maar nu zijn de dingen veranderd. Spotify-advertenties geeft u voornamelijk drie opties om uw doelgroep te filteren: demografie, gedrag en contexten. Bovendien kunt u uw doelgroep ook verfijnen met aangepaste targeting.

Spotify biedt aanpasbare publiciteitskeuzes. Er is dus iets voor u, ongeacht de omvang van uw financiële plan. Adverteerders kunnen alles aan het rollen krijgen met slechts $ 250 via hun zelfbedieningsadvertentieplatform, Ad Studio.

Microsoft-advertenties

Microsoft-advertenties heeft een voetafdruk om naar toe te reiken 41 miljoen consumenten, waarmee elke maand 400 miljoen zoekopdrachten worden uitgevoerd op Microsoft- en partnersites. Het wordt geleverd met 15 verschillende advertentietools die erg handig kunnen zijn om de advertentiecampagne een boost te geven.

Ervan uitgaande dat u nu buitengewoon werk aan Google Ads en Facebook Ads doet, kunt u dat werk uitbreiden naar Microsoft Advertising door de importinstrumenten al het zware werk te laten doen. U hoeft dus minder energie te steken in dagelijkse marketingstrategieën voor sociale media en u te concentreren op bedrijfsresultaten.

Epom

Epom geeft u een gratis proefperiode van 14 dagen om het platform te testen. Ze bieden veel advertentieserveroplossingen zoals White Label Ad-servers, krachtige RTB Bidder, Whitelabel DSP en nog veel meer om elk bedrijf meerdere keren te laten groeien. U kunt hypergerichte advertentiecampagnes opzetten om uw doelgroep te bereiken via Epo. Bovendien zijn er ook verschillende advertentie-indelingen beschikbaar, zoals display, mobiel, in-app en video.

Voor Ad Server beginnen de prijzen van Epom vanaf $ 212 per maand (basisabonnement) tot $ 2125 (geavanceerd abonnement). Bovendien kunt u uw abonnement zelfs aanpassen met de Enterprise-modus.

LinkedIn-advertenties

LinkedIn-advertenties biedt advertentietypen voor alle behoeften, van conversatie tot dynamisch en video. Het promoot uw bedrijfsadvertenties bij getargete doelgroepen op verschillende platforms zoals desktop, mobiel en tablet en vergroot de bekendheid. Uw product wordt weergegeven in ’s werelds meest bekeken professionele nieuwsfeed.

Campagnemanager in de promotiefase van LinkedIn versoepelt het geheel van uw advertentieprocedures. Het maakt, meet en stroomlijnt uw missies op alle platforms. Bovendien hebben ze meer dan 65 miljoen beslissers op hun platform. Dit kan zeker een paradigmaverschuiving in uw bedrijf teweegbrengen.

Media.net is een toonaangevende wereldwijde promotieorganisatie met een van de meest grondige regelingen voor het publiceren van innovatie op alle platforms.

Het platform werkt op webgebaseerde advertenties door items op het hoogste niveau te bouwen in verschillende secties van elke advertentietechnologie. Hierdoor wordt aan de eisen van elke klant voldaan zonder met verschillende verkopers in zee te gaan. Het helpt om de oplossingen van andere leveranciers in een enkel platform samen te voegen om het proces van het beheren van de advertenties te vergemakkelijken.

  Hoe u een melding krijgt wanneer een Facebook-pagina live is

Telegram-advertenties

Adverteerders kunnen gebruiken Telegram-advertenties om hun advertenties te targeten op elk openbaar telegramkanaal met meer dan 1000 leden erin. Ze hebben meer dan 500 miljoen actieve gebruikers per maand over de hele wereld, en elke maand genereren telegramgebruikers 500 miljard views op verschillende kanalen.

Gesponsorde berichten bevinden zich nu in de testmodus. Wanneer ze helemaal klaar zijn om Telegram toe te staan ​​zijn basiskosten te betalen, zullen ze beginnen met het aanbieden van promotie-inkomsten aan de eigenaar van dat openbare kanaal waarin berichten worden getoond.

InMobi-doelgroeptargeting

InMobi – een bedrijf uit India, komt met een invloedrijk publiek zoals fashionista’s, fast-serve restaurantfans, studenten, gezondheids- en fitnessliefhebbers, autokopers en rijke stadsmensen. Het bevat verschillende functies voor adverteerders zoals Pulse – voor markt- en klantinzichten, Audiences – platform voor klanttargeting, DSP en Exchange.

Uitgevers bieden waardevolle diensten, zoals het genereren van inkomsten met mobiele apps, een platformdienst voor het bieden van kopteksten, een unifID-identiteitsoplossing, het genereren van inkomsten met games, een verscheidenheid aan advertentie-indelingen en meer.

AdRoll

Adroll is een advertentieplatform met meer dan 10 jaar aan gegevens van honderdduizenden merken en miljarden kopers. Dit zal uiteindelijk helpen om de juiste doelgroep voor uw product te bereiken. Ze bieden ook marketingstrategieën die perfect zijn voor uw bedrijf. Zodra u deze strategieën toepast, zult u vruchtbare resultaten zien.

AdRoll werkt niet alleen advertenties, maar stuurt ook geautomatiseerde e-mails naar een gericht publiek, en een combinatie van beide zorgt voor een boost aan de bezoekersaantallen op uw website. Bovendien hebben ze hun USP om zich na enige tijd op het publiek te richten op basis van hun verandering in smaakpapillen van producten.

SXM Media is het grootste podcast-advertentienetwerk in de Verenigde Staten van Amerika. Stel dat uw doelgroep naar de verschillende genres van podcasts luistert. In dat geval is dit het perfecte advertentienetwerkbedrijf voor uw product, aangezien u vanaf dit platform bijna 55 miljoen podcast-luisteraars kunt targeten.

Ze bieden verschillende toepassingen op hun platforms, zoals streaming audio, video, dynamische audio en sequentiële audio. Nu komt hun beste deel, namelijk Podcast-advertenties, waarin ze op het publiek gebaseerde aankopen, contextuele afstemming, merkinhoud en exclusieve showmogelijkheden bieden die deel uitmaken van SXM Media.

Perpetua

Perpetua brengt alles wat nodig is om winstgevende marktaandeelgroei voor eCommerce-merken te stimuleren. In plaats van campagnes te maken, vragen ze om uw doelen en budgetten, en op basis van die gegevens passen ze de branding voor elk merk aan. Dankzij aanpasbare oplossingen kunt u betere resultaten voor uw merk verwachten.

Perpetua optimaliseert biedingen programmatisch, wat sneller en nauwkeuriger is dan ons handmatige proces. Hierdoor heb je nu tijd om je te concentreren op strategieën, testen en analyse. De prijzen van Perpetua beginnen vanaf slechts $ 250 per maand.

Primis

Primis is een video-promotie-eenheid die netwerkmogelijkheden voor videoadvertenties biedt. Ze brengen intekenvideo-promoties aan klanten over met een onberispelijke timing en de beste advertentiegebieden om RPM’s en klantervaring te stimuleren. Hun native advertentieblok doet alles en is volledig aanpasbaar aan uw website.

Door videopromoties via Primis te gebruiken, kunt u klanten overbrengen met een gekozen advertentieontwerp waar ze van houden en hoge advertentie-inkomsten verwerven. Primis beschouwt zichzelf als verantwoordelijk voor de meest klantgerichte brancherichtlijnen in mediamarketing. Het advertentienetwerk is beveiligd om klanten te gebruiken en te beschermen tegen fraude.

Clickadu

Clickadu is het promotienetwerk van een uitgever die dagelijks meer dan 4 miljard advertentievertoningen beheert. Onder hen converteren 3,6 miljoen gebruikers om het product of de dienst te kopen. De talrijke advertentieontwerpen die door de organisatie worden aangeboden, omvatten PopUnder, videopromoties en wimpeladvertenties, onder andere voor laptops en smartphones.

Als u een kleine hoeveelheid gebruikersverkeer op uw website of applicatie heeft, dan kan Clickadu de beste optie voor u zijn. Ze accepteren meerdere betalingsopties zoals PayPal, Web Money, Paxum en bankoverschrijving. De normale CPM’s voor alle verschillende advertentie-ontwerpen worden op haar site gegeven. U kunt ze dus bekijken en zien hoe nuttig Clickadu voor u kan zijn.

Conclusie

De bovenstaande lijst bevat de best presterende advertentienetwerken in onze enorme lijst met uitgevers. Sommige zijn zeer specifiek voor sommige adverteerders en presteren alleen goed voor hen. Dus welk advertentienetwerk u ook kiest om uw advertentie op te zetten, houd één ding in gedachten: maatwerk is de sleutel tot het laten groeien van uw bedrijf door middel van digitale marketing.

U kunt ook kijken hoe u zich kunt beschermen tegen schadelijke zoekadvertenties.

gerelateerde berichten