25 online marketingvoorwaarden die eigenaren van kleine bedrijven moeten kennen

Word jij ook overspoeld door de online marketing voorwaarden? Hier is een korte handleiding die u helpt vertrouwd te raken met acroniemen en de marketingvoorwaarden te begrijpen.

Als het gaat om het lanceren van een nieuw bedrijf of het promoten ervan, is online aanwezigheid een van de meest essentiële aspecten. Vandaar de overkoepelende term: digitale marketing. Niet elke organisatie heeft echter het vastgestelde budget voor digitale marketing, vooral kleine en middelgrote bedrijven.

Weet u dat de meerderheid van de eigenaren van kleine bedrijven hun marketing afhandelt? Volgens statistiekin 2020 beheerde meer dan 16% van de bedrijfseigenaar hun marketing, terwijl anderen een werknemer, een extern bedrijf of een freelancer voor de taken inhuurden.

In een dergelijk geval is het essentieel om op de hoogte te zijn van de primaire digitale marketingtermen die kunnen helpen bij het toepassen van principes op het bedrijfsleven, het begrijpen van concepten en het bepalen van de beste methoden. Daarnaast is het essentieel om de basistermen te kennen om te werken aan e-mailmarketing, zoekmachinemarketing en sociale-mediamarketing.

We hebben online marketingtermen, woorden en jargon samengevat die veel worden gebruikt door ondernemers en marketeers.

A/B-testen

A/B-testen is bedoeld om de resultaten van twee verschillende varianten van de producten te ontdekken of te observeren om te begrijpen wat betere resultaten oplevert. Het kan worden uitgevoerd op andere elementen, zoals koppen, knoppen, opt-in-formulieren, enz. A/B-tests maken ervaringsoptimalisaties mogelijk en elimineert giswerk voor website-optimalisatie.

Analytics

Analytics is een proces dat relevante gegevens bestudeert of verzamelt met betrekking tot promotionele initiatieven of prestaties. Het biedt waardevolle inzichten in trends en gegevens om betere beslissingen te nemen. Als u marketing voor uw bedrijf beheert, bent u wellicht op de hoogte van Google Analytics. Google Analytics is een tool die kan helpen bij het analyseren van het algemene verkeer op de website en om gebruikers te helpen de trends te begrijpen.

Ook bekend als eenrichtingslinks, inkomende links en inkomende links, zijn backlinks links die sommige websites naar uw website of blog geven. Het kan worden beschouwd als gelijk aan stemmen en helpt bij het ontwikkelen van organische zoekresultaten omdat het het nut, de geloofwaardigheid en de waarde van inhoud laat zien.

Bouncepercentage

Beschouw het als een percentage mensen dat op de site klikt maar deze verlaat zonder een andere pagina te bezoeken. Meestal is een bouncepercentage van 30-40% ideaal voor elke branche of website. Gebruikers kunnen deze internetmarketingtermijn berekenen door het aantal bezoeken te delen door het totale aantal bezoeken.

  Valuta converteren in Microsoft Excel

Merk bewustzijn

Merkbekendheid is een manier waarop gebruikers een merk kunnen herkennen of herinneren. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld het logo van Amazon controleren en het meteen herkennen. Het richt zich vooral op merkherkenning (merkkleur of logo) en merkherinnering (productklasse zoals Toyota is gekoppeld aan auto’s). Het zijn scenario’s die gebruikers helpen om verbinding te maken met het product of merk en hen de beste service of oplossing te bieden.

Persona van koper

Als je het product wilt begrijpen, is het perspectief van de gebruiker de beste manier om dat te doen. Vandaar dat koperspersona komt. Het biedt een semi-fictieve weergave van gebruikers, inclusief gedragsinformatie, psychografische gegevens en demografische gegevens. Hierin duiken ontwikkelaars diep in de invloed en rol van de gebruiker, met de nadruk op motivaties en doelen.

Oproep tot actie (CTA)

Een CTA is een ontwerp of afbeelding die onmiddellijke verkoop of snelle reactie van de klant aanmoedigt. Het bestaat uit zinnen, woorden en ontwerpen die zijn verwerkt in reclameboodschappen, verkoopscripts en webpagina’s om het publiek te overtuigen. CTA laat gebruikers de gewenste actie uitvoeren of reageren om het product te proberen.

Doorklikratio (CTR)

Als u advertenties weergeeft, helpt de CTR u bij het bepalen van het totale aantal klikken dat u erop heeft ontvangen in termen van het aantal keren dat de advertenties zichtbaar waren (vertoningen) voor de gebruiker. Als uw advertentievertoning (zichtbaarheid voor de gebruiker) bijvoorbeeld 100 is en klikken 5, dan is de CTR 5%. Het kan voor de websitelink en e-mails zijn en om het succes en de effectiviteit van de campagne te meten.

Contentmarketing

Contentmarketing, vaak gebruikt bij inkomende marketingcampagnes, helpt bij het delen of creëren van strategische inhoud voor de website om winstgevende kopersacties te stimuleren of verkeer naar de site te trekken. Het voegt waarde toe aan de website door waardevolle en nuttige inhoud te produceren.

Conversieratio

Begrijp het als de verhouding tussen mensen die de gewenste actie ondernemen en het totale bezoek op de site. De actie van de gebruiker kan bestaan ​​uit het klikken op een CTA en het invullen van een formulier op de bestemmingspagina.

Klantacquisitiekosten (CAC)

Het totale bedrag dat is besteed aan marketing of verkoop aan het totale aantal klanten dat gedurende die periode is ondertekend, is de acquisitiekosten van de klant. CAC zijn de kosten die gepaard gaan met de leadconversie die men gemakkelijk kan inschatten.

Email reclame

E-mailmarketing is een manier om producten te verkopen of een merk op de markt te laten groeien met e-mail als communicatiemiddel. Veel campagnes, zoals commerciële e-mails, promotionele e-mails, koude e-mails, enz., maken verbinding met de klanten of prospects. Het gaat om het verzenden van e-mails voor het werven van verkopen, donaties voor goede doelen, het aanvragen van zaken of gewoon een nieuwsbrief om een ​​potentiële lead betrokken te houden.

  Hier leest u hoe u de NBA-play-offs zonder kabel kunt bekijken

Betrokkenheidspercentage

Zoals de naam al doet vermoeden, meet of analyseert het betrokkenheidspercentage de interactieratio op de post, zoals aandelen, vind-ik-leuks, opmerkingen en andere. Het geeft de populariteit van engagementmarketing aan bij de verschillende methoden waar marketeers voor kiezen. Het doel is om met effectieve methoden de aandacht van de gebruikers te trekken.

Indruk

Een impressie is bekend wanneer een advertentie zichtbaar is bij het openen van een website of app. Het staat bekend als een doorkijk.

Key Performance Indicator (KPI)

Als u uw voortgang naar uw doelen wilt volgen, dan is KPI de manier om dit op te pakken. De gebruikers kunnen de KPI voor het bedrijfsleven instellen, dienovereenkomstig aanpassen en de prestaties evalueren volgens de marketingstrategieën. Tactical Performance Indicators (TPI’s) en Leading Performance Indicators (LPI’s) kunnen helpen bij het begrijpen van specifieke strategieën om te analyseren of men de doelen kan bereiken.

Trefwoord

Trefwoorden zijn een zoekopdracht, een groep woorden of termen die worden gebruikt om producten, definities of services op internet te zoeken. Het helpt zoekmachines bij het zoeken naar de meest geschikte resultaten voor de gegeven zoekopdracht.

Bestemmingspagina

Een bestemmingspagina staat ook bekend als een statische pagina, bestemmingspagina of op zichzelf staande webpagina die is ontworpen om bezoekers te dwingen een specifieke actie te ondernemen. Het omvat whitepaper, nieuwsbrief, productlancering, app-download, webinars, enz., waarmee u gemakkelijk leads kunt vastleggen.

Lood

Een bedrijf of individu toont zijn interesse in een specifieke dienst, oplossing of product. Dit zijn de mensen die potentiële klanten kunnen zijn als alles goed gaat.

Marketingtrechter

Het omvat verschillende fasen van de gebruikersreiscyclus, van het eerst erop klikken tot het doen van de aankoop. Het verloopt in drie hoofdfasen: bewustzijn, overweging en conversie. Volgens het marketingplan kunnen de marketeers of bedrijfseigenaren meer fasen toevoegen, waaronder het onderhouden van klantrelaties en tactieken voor post-sales engagement.

Betalen per klik (PPC)

Pay-per-click is een populair internetmarketingmodel dat advertenties en betaling combineert. Wanneer een gebruiker op de advertenties klikt, moeten de adverteerders een kleine vergoeding betalen. Beschouw het als het kopen van bezoeken aan de sites in plaats van het verkrijgen van organisch verkeer. De adverteerders kunnen de gesponsorde link plaatsen in de zoekmachine die bij de zoekopdrachten verschijnt.

Verwachting

Meestal bekend als potentiële klanten, zijn prospects gekwalificeerde klanten die voldoen aan de criteria van een bedrijf of die het aanbod kunnen kopen. De klanten moeten de vooraf gedefinieerde kenmerken kwalificeren om prospects te worden. Ze moeten bijvoorbeeld bevoegd zijn om een ​​aankoop te doen of te beslissen.

  Hoe de functie voor gesplitst scherm van Excel te gebruiken?

Rendement op investering (ROI)

Return on Investment is het bedrag dat wordt verdiend met marketingcampagnes en andere initiatieven. Het is een prestatiemaatstaf die eenvoudig kan worden berekend met de formule:

(winst uit de investering – investeringskosten) / investeringskosten

Doorverwijzing

Wanneer de gebruikers een product of merk aanbevelen aan een ander individu en hen uitnodigen om te kijken, wordt dit een verwijzing genoemd. Het wordt beschouwd als de meest verantwoordelijke lead van de hoogste kwaliteit, aangezien gebruikers vertrouwde partijen aanbevelen. Het is een direct response-marketing die wordt gebruikt voor snelle conversies, verkoop, naamsbekendheid en het werven van nieuwe klanten.

Retargeting

Het is een betaalde marketingstrategie die enorm populair is en waarbij advertenties op de website worden gebruikt. Het is de strategie om een ​​advertentie voor een product of dienst te tonen aan een persoon die al enige interesse heeft getoond – door de productwebsite te bezoeken of op internet naar het product te zoeken. Door gebruik te maken van de retargetingstrategie zorgt u ervoor dat u advertenties aan geïnteresseerden laat zien en daarmee de kans op een conversie vergroot.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

SEO is een populaire manier om de doelen van marketeers te bereiken. Het helpt bij het verkrijgen van de hoogste positie op de resultatenpagina van een zoekmachine voor een onderwerp. Wanneer potentiële klanten zoeken naar de producten of diensten die u verkoopt op een zoekmachine, krijgen de pagina’s die bovenaan verschijnen meer CTR, wat zich vertaalt in meer verkopen. SEO-campagnes verbeteren de positie van webpagina’s met behulp van verschillende technieken, zoals het targeten van de juiste zoekwoorden, het verlagen van de laadsnelheid van de website, het bouwen van backlinks, enz.

Lees meer – Verdien geld met affiliate SEO-programma’s

Conclusie

Het komt erop neer dat marketing vol zit met verschillende termen en jargon waarvan je op de hoogte moet zijn. Het is echter het beste om bij de basis te beginnen en kleine stappen te nemen om uw bedrijf te laten groeien. Deze woordenlijst kan de eerste stap naar het doel zijn.

U kunt ook kijken naar enkele van de beste digitale marketingtools.

gerelateerde berichten