5 Beste EPD/EMR-software voor de zorgsector

In de wereld van vandaag, terwijl het grootste deel van de generatie digitaal gaat, stappen medische professionals over van papieren medische dossiers naar elektronische medische dossiers, ook wel bekend als EPD’s.

Dit zijn digitale versies van de papieren medische kaart van een patiënt die kunnen worden gebruikt voor een specifieke diagnose en behandelingskuur en worden onderhouden door één provider. Het bevat de medische achtergrond, voorschriften die in het verleden en heden zijn genomen, diagnoses, allergieën en meer.

Electronic Health Record of EPD is de digitale versie van dossiers die gericht zijn op de totale gezondheid van de patiënt en die verder gaat dan de standaard verzamelde klinische gegevens. Een van de belangrijkste voordelen van een EPD is dat het collaboratief is, waardoor verkregen gegevens kunnen worden gedeeld met andere beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg. Het stelt iemand in staat om alle kritieke klinische gegevens bij te houden die relevant zijn voor de aanvullende informatie van de patiënt, inclusief verzekering, laboratoriumresultaten, demografische gegevens, voortgangsnotities van de behandeling en meer.

EPD’s en EPD’s zijn vaak onderling uitwisselbaar en relatief vergelijkbaar, aangezien dit de digitale versie van de medische dossiers van patiënten is.

Voordelen van het gebruik van EPD/EMR-software

Tegenwoordig is er veel vraag naar software voor elektronische medische dossiers, omdat het de archiveringsprocessen aanzienlijk heeft verbeterd. Om de beste resultaten en productiviteit te bereiken, gebruiken veel ziekenhuizen en zorgorganisaties deze software en integreren deze in hun systemen. Het is een essentiële stap in het digitaliseren van de gezondheidszorg en het verbeteren van het beheer van patiëntgegevens.

De voordelen van het gebruik van deze software worden hieronder gegeven:

  • Patiënten volledige, nauwkeurige en actuele dossiers geven
  • De gezondheidsgegevens zijn nauwkeuriger en vollediger, wat een juiste diagnose betekent
  • Patiëntgegevens gemakkelijk toegankelijk maken voor meer gecoördineerde, effectieve zorg
  • Op een veilige manier elektronische gegevens delen met patiënten en andere artsen
  • Hulp aan zorgprofessionals bij veiligere zorgverlening, vermindering van medische fouten en verbeterde patiëntdiagnose
  • Verbetering van het gemak voor patiënten en zorgverleners en de interactie tussen beide.
  • Veiliger en betrouwbaarder voorschrijven wordt mogelijk gemaakt.
  • Nauwkeurige, gestroomlijnde codering en facturering worden ook aangemoedigd.
  • Patiëntendossiers of gegevensbeveiliging en privacy worden verbeterd.
  • De productiviteit en de balans tussen werk en privé van de aanbieders worden bevorderd.
  • Kosten verlagen door minder papierwerk, minder dubbele tests en een betere gezondheid.

Hoe verbetert EPD/EMR-software de gezondheidszorg voor patiënten?

Effectiviteit en gemak

Elk administratief of medisch team dat met fysieke papieren en dossiers werkt, kan tot de ontdekking komen dat het doorzoeken van dergelijke papieren een vast onderdeel van hun taken is. Dit is omslachtig en traag, het verspilt tijd die het team elders zou kunnen gebruiken en vermindert de productie. Op digitale systemen is het vinden van de vereiste informatie aanzienlijk eenvoudiger en vereist meestal een paar toetsaanslagen, wat u tijd en moeite bespaart.

  20 beste ER-diagramhulpmiddelen

Vereenvoudigde toegang tot patiënten voor patiënten, toegang tot hun medische dossiers met betrekking tot voorschriften, ziekte of meer wordt relatief eenvoudig met deze software. Via het online patiëntenportaal van een elektronisch patiëntendossier kunnen patiënten hun medisch dossier inzien waar en wanneer ze maar willen.

Verbeterde zorgcoördinatie

Om betere zorg te bieden, werken clinici uit vele specialismen en disciplines samen aan patiëntresultaten. Met behulp van digitale dossiers kunnen clinici de patiëntenzorg in praktijken en faciliteiten gemakkelijker coördineren en monitoren. Om diensten te coördineren en te plannen tijdens een enkel bezoek in plaats van talloze tijdrovende bezoeken te vereisen, biedt de Mayo Clinic2 bijvoorbeeld een “one-stop-care” -systeem dat alle diensten biedt die een patiënt nodig heeft – kantoorbezoeken, testen, chirurgie , en ziekenhuisbezoeken – onder één dak.

Delen of overdracht van records

Er kunnen betere en snellere beslissingen worden genomen, vooral in dringende situaties, dankzij de capaciteit om informatie te verspreiden tussen disciplines, specialisaties, apotheken, ziekenhuizen en noodhulpteams, en door on-demand toegang tot grafieken via mobiele apparaten.

Verbeterde beveiliging

Stel dat u papieren dossiers onbeheerd achterlaat, of dat uw fysieke opslagruimte niet zo goed wordt bewaakt als zou moeten. In dat geval zijn ze gemakkelijk te verliezen, gemakkelijk per ongeluk te vernietigen en mogelijk eenvoudig te stelen. Omdat ze zijn opgeslagen in een database waarvoor u de juiste inloggegevens nodig hebt, kunnen online EPD-oplossingen aanzienlijk veiliger zijn.

Belangrijkste kenmerken van EPD/EMR-software

Software voor elektronische medische dossiers biedt verschillende functionaliteiten. Hieronder vindt u zeven essentiële kenmerken van EPD-software:

  • Portaal van patiënten: medische dossiers, immunisatiedossiers, informatie over allergieën, medicijnen en meer.
  • Beheer van patiëntendossiers: klinische geschiedenis, medische dossiers, eerdere afspraken, medicijnen en meer.
  • Medische geschiedenis: medische aandoeningen in het verleden, specifieke medische problemen, behandelingen in het verleden, enz.
  • Herinneringen: een functie die gunstig is voor zowel artsen als patiënten. Het zal hen op de hoogte stellen wanneer ze medicijnen moeten bijvullen, controles plannen, patiëntendossiers onderzoeken en meer, zodat ze hun afspraken niet missen.
  • In kaart brengen: Artsen en verpleegkundigen werken extra uren na hun dienst om het papierwerk in te vullen en de kaarten voor te bereiden, aangezien het in kaart brengen veel tijd kost. Dankzij de integratie van spraakherkenning, aangepaste kaartsjablonen en andere functies van EPD-software is dit proces veel toegankelijker gemaakt.
  • Betalingsbeheer: Met EPD/EMR-software kunnen betere betalings- en factureringssystemen worden gecreëerd. Het kan informatie over eerdere facturen, openstaande betalingen, verwachte uitgaven en meer direct opslaan in de medische dossiers van de patiënt.
  • E-voorschrijven: Met de functie e-voorschrijven van EPD-software kunnen medisch specialisten recepten elektronisch naar patiënten sturen. Bij deze methode kunnen de voorschriften ook periodiek worden opgeslagen in de medische dossiers, zodat patiënten en artsen ze in de toekomst gemakkelijk kunnen terugvinden.
  Chrome Audio afspelen via afzonderlijke apparaten

Andere essentiële functies in de software van EPD’s/EPD’s zijn onder meer: ​​laboratoriumanalyse, communicatie, aangepaste sjablonen, taakbeheer en meer.

Hieronder vindt u enkele van de beste software voor EPD’s/EMD’s die wereldwijd worden gebruikt:

athenagezondheid

Om de capaciteit van ziekenhuizen om hoogwaardige gezondheidszorg te leveren te maximaliseren, athenagezondheid biedt netwerkgebaseerde services, mobiele apps en gegevensgestuurde inzichten. Het creëert op maat gemaakte cloudgebaseerde softwareoplossingen die het werk van clinici vergemakkelijken. Het heeft organisaties in de gezondheidszorg geholpen de productiviteit en efficiëntie te maximaliseren door repetitieve en tijdrovende taken uit te voeren.

De uitgebreide toolset van athenahealth verbindt artsen met patiënten en partners, zodat behandelaars zich kunnen concentreren op de gezondheid van hun patiënten. Het voegt mogelijkheden toe voor patiëntinteractie, inkomstencyclusbeheer en elektronische medische dossiers die altijd en overal toegang bieden, waardoor zowel financiële als gezondheidsresultaten worden verbeterd. Enkele andere functies zijn handsfree documentatie, patiëntbetrokkenheid, mobiele app, zorgcoördinatie en telezorg, om er maar een paar te noemen.

GeavanceerdMD

GeavanceerdMD heeft meer dan 20 jaar ervaring met het integreren van zorgsystemen en het optimaliseren van de workflow met behulp van cloudoplossingen. Het is een volledig geïntegreerd, cloudgebaseerd softwareplatform voor elektronische medische dossiers, facturering voor medische diensten en patiëntbetrokkenheid.

Gebruik de uitgebreide toolkit van AdvancedMD om uw EPD, planning, facturering en patiëntcommunicatie te automatiseren en te stroomlijnen. Het is ontwikkeld voor alle soorten en maten poliklinieken.

De software helpt u bij het bouwen van uw eigen set services of een aangepaste suite, geschikt voor alle praktijken van elke omvang of reikwijdte. Hoewel ontworpen voor mobiele apparaten zoals tablets en telefoons, is deze EPD-software eenvoudig te installeren op elke desktop. Het stelt een organisatie in staat om het praktijkverkeer en de inkomsten te vergroten zonder de kwaliteit van de patiëntenzorg in gevaar te brengen.

SimplePractice

SimplePractice is het enige praktijkmanagementsysteem waarmee u volledig online, op locatie of waar dan ook kunt werken. Het biedt integratie van telezorg (dwz het verlenen van gezondheidszorg op afstand met behulp van telecommunicatietechnologie), elektronische afsprakenboeking, papierloze intakes en meer.

Het bedrijf maakt software die het administratieve deel van de eigen praktijk eenvoudiger maakt. In eenvoudige bewoordingen bieden ze beoefenaars de tools die ze nodig hebben om te slagen als bedrijfseigenaren en als dienstverleners. De gebruiker kan zijn bedrijf beheren en zelfs uitbreiden als hij er meer duidelijkheid en controle over heeft, en de software die door SimplePractice is gemaakt, biedt hetzelfde. Enkele van de topfuncties die worden geboden, zijn telezorg, klantenportaal, planning, documentatie, facturering en verzekeringen, om er maar een paar te noemen.

  Hoe PS4-problemen op te lossen door de PS4-database opnieuw op te bouwen

Oefen Fusion

Beschouwd als het grootste cloudplatform voor elektronische medische dossiers (EPD) in de Verenigde Staten, Oefen Fusion is toegewijd om kleine, onafhankelijke medische praktijken te voorzien van intuïtieve en gebruiksvriendelijke IT-oplossingen voor de gezondheidszorg. Momenteel helpt het 30.000 medische kantoren en biedt het elke maand 5 miljoen patiënten verbeterde zorg.

Bovendien biedt Practice Fusion diensten die alle belanghebbenden in het gezondheidszorgsysteem ten goede komen, waaronder klinische laboratoria, apotheken, beeldvormingsfaciliteiten, gezondheidssystemen en andere spelers in de sector.

Deze partners maken gebruik van het Practice Fusion-platform om de zorg te coördineren en baanbrekende initiatieven te creëren die de patiëntervaring verbeteren, de kosten verlagen en de zorgresultaten verbeteren. Enkele van de topfuncties die worden aangeboden, zijn: het stroomlijnen van grafieken, naadloos voorschrijven, het efficiënt verbinden van de zorgsector, het beheren van facturering en meer.

RXNT

Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg moeten de zorg voor patiënten combineren met hun administratieve verantwoordelijkheden, en zonder de juiste apparatuur kan het invullen van vrachtwagenladingen papierwerk veel tijd vergen van patiënten. Overschakelen naar een RXNT softwareoplossing kan administratieve taken eenvoudiger en nauwkeuriger uit te voeren.

Met zijn redelijk geprijsde cloudgebaseerde zorgsoftware kunnen de zorgprofessionals en hun team meer tijd besteden aan het verlenen van patiëntenzorg, en dat is wat men het beste kan.

En voor beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg biedt RXNT een verscheidenheid aan elektronische oplossingen, zoals praktijkbeheer, elektronische medische dossiers en elektronische voorschrijfsoftware. Hun geïntegreerde systemen vereenvoudigen de administratieve procedures en handhaven de naleving, wat meer geld oplevert en patiënten gelukkiger maakt. Enkele topfuncties van deze software zijn elektronisch voorschrijven, elektronische medische dossiers bijhouden, praktijkbeheer, telezorg en meer.

Opsommen

Het elektronisch bijhouden van medische dossiers zal de patiëntenzorg verbeteren wanneer deze optimaal wordt benut. Beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg zullen meer tijd hebben om zich te concentreren op patiëntenzorg in plaats van dossiers bij te houden. Ze zullen informatie kunnen delen en patronen kunnen identificeren op manieren die dankzij het gebruik van elektronische medische dossiers niet haalbaar waren, wat zou kunnen leiden tot snellere en efficiëntere behandelingen.

U kunt ook kijken naar enkele van de beste CRM-oplossingen voor de gezondheidszorg.

gerelateerde berichten