6 Beste PPC-beheersoftware voor digitale marketeers epcdream.nl

Introductie van enkele van de beste PPC-beheersoftware die het slagingspercentage van uw betaalde marketingcampagnes verhoogt.

PPC-advertenties (pay-per-click) zijn de beste keuze voor betaalde digitale marketing. Het uitvoeren van een dergelijk marketingproject is echter ontmoedigend omdat u verschillende componenten moet beheren. Soms werven marketingbureaus meerdere teams om één PPC-project uit te voeren.

U kunt echter een groot deel van het personeelsbestand en de kosten die in PPC-campagnes worden geïnvesteerd, verminderen door PPC-beheersoftware te gebruiken.

Dit artikel presenteert u de basisprincipes van pay-per-click-advertenties en enkele beproefde en geteste PPC-beheersoftware die betrouwbaar is voor digitale marketingcampagnes.

Wat is PPC?

Het advertentiemodel op internet staat bekend als pay-per-click (PPC). Aanbieders van advertentiediensten, zoals Microsoft Ads, Google Ads, enz., stellen adverteerders in staat advertenties op een advertentieplek te plaatsen.

Deze advertentiespots bevinden zich voornamelijk op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, websites, sociale-mediaplatforms, sites voor het delen van video’s, enz.

Wanneer een klant op de advertentie klikt en naar de bestemmingspagina van de adverteerder gaat, betaalt het reclamebureau serviceproviders. Vervolgens delen deze serviceproviders de inkomsten met de eigenaren van de advertentiespots.

Op advertentiebiedplatforms bieden digitale marketeers altijd op doelzoekwoorden waarvoor ze advertenties willen plaatsen. Het is de handigste bron van inkomsten voor iedereen die betrokken is bij het maken van websites en content.

Wat is PPC-beheer?

PPC-beheer is een geïntegreerde workflow om toezicht te houden op uw pay-per-click-advertentiestrategie en -uitgaven. Marketingmanagers gebruiken PPC-beheer om alle bewegende delen van meerdere PPC-campagnes te overzien. De bedoeling is om elke stap te optimaliseren om het weglekken van uitgaven te stoppen en het rendement op de investering (ROI) te verhogen.

Een primaire PPC-beheer omvat de volgende afzonderlijke taken:

  • Zoekwoordonderzoek
  • Analyse van advertenties en zoekwoorden van concurrenten
  • Deelnemen aan zoekwoordbiedingen en biedingen plaatsen
  • Advertentiekopie, afbeeldingen of video’s maken
  • Optimalisatie van advertentiemedia-items
  • Advertenties publiceren
  • Prestaties van PPC-campagnes volgen
  • Leren van prestaties uit het verleden en de toekomst optimaliseren

Vroeger huurden bedrijven digitale marketingbureaus in om namens het bedrijf PPC-campagnes uit te voeren. Bureaus huren meerdere PPC-specialisten of Google Ads-experts in om PPC-campagnes voor hun klanten te beheren.

Tegenwoordig zijn er geavanceerde web-apps die alle componenten van een pay-per-click-advertentiedrive kunnen beheren. Het enige wat u hoeft te doen is op de stoel van de supervisor zitten en toezicht houden.

Ontdek nu de voordelen van PPC en de zakelijke gebruiksscenario’s. Vervolgens komt u er ook achter hoe u met PPC-beheersoftware een voorsprong op uw concurrenten krijgt.

Voordelen van PPC-advertenties

  • PPC-advertenties zijn gerichte teksten en afbeeldingen die betrekking hebben op het zoekwoord dat uw doelgroep zojuist heeft gezocht op Bing of Google. Daarom kan het de klant waarschijnlijk meer naar uw bestemmingspagina brengen dan welke andere organische marketingtechniek dan ook.
  • Aangezien uw klant op de PPC-advertentie heeft geklikt, is de kans groter dat ze meerdere gerelateerde producten op uw website zullen evalueren, enkele aan het winkelwagentje zullen toevoegen of er zelfs een zullen kopen als uw product echt nuttig en aantrekkelijk is.
  • Met PPC-advertenties komt uw digitale marketingbudget op de juiste plek, van waaruit u verhoogde conversie kunt zien in de vorm van leads en aankopen.
  • Als u uw online media-items zoals websites, sociale-mediapagina’s, YouTube-kanalen, enz. Moet verkopen, kunt u PPC-campagnes uitvoeren om uw plotselinge verkeer te stimuleren en kopers aan te trekken.
  • PPC kan u helpen de juiste richting te vinden voor uw organische marketingstrategie, zoals SEO. U kunt korte PPC-campagnes uitvoeren voor een reeks zoekwoorden. Analyseer de campagnegegevens om te beslissen of de zoekwoorden goed zijn voor langetermijninvesteringen in SEO en contentcreatie.
  Ontvang meldingen voor tv-shows, concerten, games, regen en meer

Hoe kan PPC bedrijven helpen?

#1. Merkpromotie

Als je een nieuw bedrijf bent in een branche waar de grootste spelers al een monopolie hebben verworven, is er minder kans op merkpromotie met organische marketing. U moet enkele maanden PPC-advertentiecampagnes uitvoeren om de herkenning en websitebezoeken te vergroten.

#2. Verhoog de inhoudsrangschikking

Het zal moeilijk zijn om de website van uw bedrijf te rangschikken op Google SERP, zelfs als u geweldige inhoud maakt die uw publiek echt helpt. Google zal moeite hebben om uw inhoud te promoten bij al deze bestaande bedrijven die al enorme autoriteit hebben verworven.

Daarom kan PPC uw bedrijf helpen het websiteverkeer onmiddellijk te vergroten en de Google-zoekmachine te beïnvloeden om uw inhoud te rangschikken.

#3. Verkoop verhogen

Voor bedrijven die de markt willen veroveren door de verkoop te verhogen zonder een paar maanden of jaren aan winst te denken, zal agressieve PPC helpen. Zodra u voet aan de grond krijgt op de markt en klanten graag gebruik maken van uw diensten of producten, kunt u het PPC-budget verlagen.

Hoe profiteren PPC-beheertools van de marketeers?

Dit is de reden waarom u PPC-beheersoftware nodig hebt als u een bedrijf of bureau bent waarvan de inkomsten afhankelijk zijn van pay-per-click advertentiecampagnes:

#1. Verlaag de kosten om PPC-campagnes uit te voeren

Als u een onafhankelijk bedrijf bent en een paar Google Ads-experts inhuurt voor PPC-campagnes, zullen uw kapitaaluitgaven drastisch toenemen.

Als u de marketingcampagne uitbesteedt aan een bureau, verdient het bureau een premie van u, ongeacht het campagneresultaat.

De beste optie is om PPC-beheersoftware te gebruiken en een enkele Google Ads-expert in te huren of het hele ding zelf te doen en veel te besparen.

#2. Vergroot de controle over marketingcampagnes

In een marketingbureau werkt iedereen die betrokken is bij meerdere campagnes zelfstandig. Er is minder samenwerking en meer silowerk. Als bureaumanager of -eigenaar moet u afzonderlijk contact opnemen met elk teamlid om ervoor te zorgen dat alle PPC-campagnes op schema liggen.

Gebruik in plaats daarvan de PPC-beheersoftware die in dit artikel wordt genoemd om alle klantprojecten vanuit één eenvoudige app te begeleiden.

#3. Beveiliging en vertrouwelijkheid

Als u niet bereid bent om uw PPC-campagnes uit te besteden om te voorkomen dat bedrijfsgeheimen uitlekken, kunt u zich abonneren op een van de onderstaande tools en PPC uitvoeren zonder bedrijfsgeheimen aan een derde partij te onthullen.

Laat ons meer te weten komen over enkele van de beste PPC-beheersoftware die u kunt gebruiken om de kosten te verlagen en de prestaties van PPC-campagnes te verbeteren. Je kunt niet zomaar fout gaan als je een van deze platforms gebruikt:

  Je veegt waarschijnlijk verkeerd op je iPhone X, hier is hoe je het goed doet

Optmyzr

Elke marketeer wil maximale ROI halen uit zijn PPC-advertentie-uitgaven. Hoewel het handmatig beheren van advertentiecampagnes moeilijk is geworden, helpt Optmyzr digitale marketingteams om hun campagnes wereldwijd onder controle te houden.

Het helpt u om meerdere accounts in minder tijd te beheren door het hele PPC-beheerproces minder ingewikkeld te maken.

Hier kan men snel zoek- en winkelcampagnes maken die het publiek aantrekken. U kunt uw campagnes ook testen en hun resultaten volgen met bruikbare inzichten. Optmyzr stelt gebruikers ook in staat om kansen te beoordelen op basis van eigen algoritmen en best practices uit de branche.

Of u nu advertenties weergeeft op Google, Microsoft of Amazon, u kunt deze met één klik wijzigen. Om de campagneresultaten weer te geven, kunt u ook aangepaste rapporten maken. Bovendien biedt de tool unieke visualisaties voor de weergave van rapportgegevens die PPC-marketeers gemakkelijk kunnen begrijpen.

NinjaSEM

NinjaSEM is PPC-beheersoftware voor het beheren van advertentiegroepen, PPC-campagnes, enz. Hier kunt u onbeperkte zoekwoordaanbevelingen krijgen met zoekvolume op basis van het primaire zoekwoord. De belangrijkste kenmerken van dit platform zijn onder meer:

  • Een onbeperkt aantal advertentieaccounts instellen en beheren
  • Maak aantrekkelijke advertentieteksten voor een hogere conversieratio
  • Realtime identificatie van op concurrenten gerichte zoekwoorden
  • Aanbeveler voor zoekwoorden voor het analyseren van advertenties van concurrenten

Verder ondersteunt NinjaSEM op triggers gebaseerde workflows voor het beheren van advertentiekopieën en zoekwoorden. Hier kan men aangepaste advertentiegroepen maken voor verschillende producten. AdWords-rapporten, het maken van winkeladvertenties, biedingsbeheer, enz. Zijn enkele krachtige PPC-beheerfuncties van deze tool.

Adalyse

Wilt u op een slimme manier uw PPC-groei versnellen? Ga voor Adalysis, een automatiseringstool van Google en Microsoft Ads waarmee je in korte tijd en tegen lagere kosten meer gesprekken kunt voeren.

Met dit datagestuurde platform kunt u zonder problemen diepgaande analyses uitvoeren. Het biedt 40+ tools om aan al uw behoeften met betrekking tot campagnes te voldoen. De automatiseringsstrategieën verminderen handmatige taken en geven u meer vrije tijd.

Elke dag voert Adalysis 50+ geautomatiseerde auditcontroles uit om u volledige gegevens over uw PPC-prestaties te geven. Andere gemarkeerde functies zijn onder meer biedingssuggesties en tracking, budgetprojectie, advertentietesten, detectie van knelpunten in campagne-instellingen en analyse van kwaliteitsscores.

Adtomic

Adtomic is een AI-aangedreven PPC-software die in staat is om uw Amazon Advertising ROI te maximaliseren. Het kiezen van dit platform voor PPC-beheer betekent meer verkeer naar uw website, betere verkoop en meer tijd in de handen van uw marketingmanagers.

Met de volgende functies kan men moeiteloos hun PPC-campagnes maken, beheren en optimaliseren:

  • Optimalisatie op geavanceerd niveau om uw advertentiecampagnes een boost te geven
  • Maximale automatisering om de complexiteit van Amazon Advertising over te slaan
  • Duidelijke en bruikbare analyses om transparante prestatiebeslissingen te nemen
  • Essentiële gegevensverzameling voor een beter begrip van PPC-inspanningen om meer verkopen te stimuleren

Op Adtomic kunt u kiezen uit drie verschillende campagnesjablonen en op maat gemaakte biedingsalgoritmen op basis van uw doel en ervaringsniveau op PPC. De krachtige AI biedt nauwkeurige biedingssuggesties voor zoekwoorden die u de hoogste productzichtbaarheid geven.

Hiermee kunt u ook binnen enkele seconden potentiële en uitsluitingszoekwoorden verzamelen, sorteren en beoordelen. Zo kunnen bedrijven verspilde uitgaven gemakkelijk minimaliseren. Bovenal hebben marketeers toegang tot PPC-gegevensstatistieken op hoog niveau, zoals organische ranking, gesponsorde ranking en advertentiekosten van verkoop.

  Hoe Samsung Password Manager te krijgen

Adzooma

Adzooma streeft ernaar om PPC-optimalisatie eenvoudig te maken voor reguliere marketeers. Daarom kunt u met dit platform Facebook-, Google- en Microsoft-advertenties beheren en optimaliseren vanaf het enkele online platform. Het pluspunt van deze tool is dat je je kunt concentreren op de strategie terwijl je tegelijkertijd volledige controle hebt.

Uitgelichte kenmerken van dit platform zijn:

  • Innovatieve, op regels gebaseerde campagne-automatisering
  • Onderbreek slecht presterende advertenties onmiddellijk om lekken van uitgaven te voorkomen
  • Maak direct gepersonaliseerde PPC-rapporten en sla ze op als sjablonen
  • Versnel het proces voor het maken van advertenties door spelfouten te corrigeren
  • Ontwerp en start professionele zoekcampagnes
  • 24/7 monitoring van bestemmingspagina’s voor nul downtime
  • AI-analyse van de campagne om het succes te evalueren
  • Accountmonitoring om u altijd op de hoogte te houden

Het gebruik van deze tool is vrij eenvoudig. U moet een account openen bij Adzooma en uw Google-, Facebook- en Microsoft-advertenties koppelen. Vervolgens kunt u beginnen met het optimaliseren van uw campagnes en uw beoogde ROI uit de advertenties halen.

Marketeers die op zoek zijn naar een geautomatiseerde PPC applicatie kunnen kiezen voor ZonTools. Dit advertentieplatform ontleent zijn kracht aan AI om uw PPC te beheren met minimale advertentie-uitgaven en hogere verkopen.

Het optimaliseert uw PPC-campagnes, vermindert bijgevolg ACoS en maakt uw kostbare tijd vrij. Deze tool is voor jou als je meer controle en aanpassingsopties wilt. Omdat het een open algoritme gebruikt, kunt u naadloos alle gegevens volgen om uw concurrenten te slim af te zijn.

ZonTools maakt gebruik van een op gegevens gebaseerde zoekwoordstrategie met zijn robuuste optimalisatie-engine. Het houdt voortdurend PPC-campagnes in de gaten en wijst meer geld toe voor hoogconverterende zoekwoorden en ASIN’s.

Geautomatiseerd campagnebeheer met deze software vermindert uw handmatige werklast. De tool heeft een intelligente biedingsengine die uw doelbiedingen kan aanpassen voor een betere ROI. Bovendien optimaliseert de krachtige AI voortdurend advertenties van uw campagnes voor maximale verkoop.

Met ZonTools kunt u ervoor zorgen dat uw advertenties een wereldwijd publiek bereiken. Hiermee kunt u op alle Amazon-marktplaatsen verkopen. Ook kunnen marketeers meerdere Amazon-verkopersaccounts afhandelen vanuit één ZonTools-account.

Laatste woorden

Een recent Statista-rapport verwacht dat de uitgaven voor advertenties op internet in 2022 $ 164,6 miljard zouden bedragen en tegen het einde van 2024 zouden kunnen stijgen tot $ 190,5 miljard. Deze enorme uitgaven suggereren dat PPC-advertenties niet meer weg te denken zijn.

Als u een kleine, middelgrote of startende ondernemer bent en uw PPC-campagnes wilt afhandelen, kunt u veel voordeel halen uit het gebruik van een van de bovenstaande hulpprogramma’s voor advertentiebeheer.

Als u een digitaal marketingbureau bent, kunt u uw capaciteit om klantcampagnes uit te voeren vergroten door gebruik te maken van de hierboven genoemde tools.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de beste tools om klikfraude uit uw PPC-campagnes te verwijderen.

gerelateerde berichten