6 Chat-software op de werkplek die u kunt gebruiken om met uw team te praten

U kunt niet anders dan het ermee eens zijn dat communicatie de ruggengraat is van elk bedrijf. In een tijdperk van het scenario van werken op afstand waarin de teamgenoten ver van elkaar verwijderd zijn, moet communicatie meer aandacht krijgen dan voorheen.

Afgezien van de teams die op afstand werken, vertrouwen de bedrijven die weer op kantoor zijn ook op chat-apps voor betere communicatie vanwege de voordelen en functies die ze bieden. Dat is waar chat-apps op de werkplek in beeld komen. Deze chat-apps vereenvoudigen de communicatie en helpen bij het introduceren van een gezonde werkcultuur onder teamleden.

Wat is Workplace Chat-software?

Chat-apps op de werkplek zijn communicatietools die e-mail hebben overgenomen, wat ooit de primaire modus voor communicatie op de werkplek was. Deze apps gaan verder dan e-mailmogelijkheden en laten de teamleden met elkaar communiceren, werk bespreken en met unieke ideeën komen om dingen voor elkaar te krijgen. Communicatietools op de werkplek bieden veel functies, zoals privéchats, groepsgesprekken, spraak- en videogesprekken, afgezien van de andere productiviteitstools.

Laten we eens kijken naar de belangrijkste voordelen van het gebruik van chatsoftware voor uw bedrijf:

Afbeeldingsbron: Unsplash

Verbeterde communicatie

Een van de belangrijkste voordelen die je krijgt na het gebruik van chatsoftware, is een vlekkeloze communicatie tussen de teamleden, ondanks dat ze op verschillende locaties aanwezig zijn. Hiermee kunnen ze berichten uitwisselen, ideeën bespreken, videogesprekken bijwonen terwijl ze ver van elkaar verwijderd zijn.

Gestroomlijnde workflow

Werkplekcommunicatietools helpen het team bij het organiseren van het werk en het verbeteren van de workflow in de organisatie. Werknemers kunnen dagelijkse vergaderingen organiseren om hun werk te plannen, taken toe te wijzen en direct feedback te krijgen.

Medezeggenschap

Naast het verbeteren van de workflow en het faciliteren van communicatie, moedigt de chatsoftware de medewerkers ook aan om deel te nemen aan teamactiviteiten, waardoor de productiviteit wordt verbeterd.

Blijf georganiseerd

Onbewust zijn van wat er gebeurt en de taken vergeten die moeten worden gedaan, is een veelvoorkomend kantoorscenario, maar niet meer met chat-apps. Teamcommunicatieplatforms houden alles georganiseerd, zodat u op de hoogte blijft van wat er gebeurt en welke taken u moet uitvoeren.

Bespaart tijd

Het is essentieel om de tijd bij te houden wanneer u samenwerkt met andere teamleden om een ​​taak te voltooien. Werkplekcommunicatie-apps besparen de tijd die u zou moeten besteden aan het verlaten van uw bureau en naar de persoon gaan om dingen te bespreken. Zo worden inspanningen en middelen verminderd om onbeduidende uitgaven te verminderen.

Bouw teamrelaties op

Er moet een gezonde werkrelatie heersen tussen de medewerkers die als team samenwerken. Het gebruik van communicatiesoftware om samen te werken aan projecten en taken helpt relaties te versterken en nieuwe ideeën te genereren.

In deze gids hebben we de beste chatsoftware voor de werkruimte neergezet die het communicatiespel van uw bedrijf kan verbeteren. Wat interessant is aan deze communicatieplatforms, is dat ze gratis abonnementen bieden voor kleine teamgroottes.

Werkplek

Chat op de werkplek is een communicatieplatform voor bedrijven dat de teamleden die op afstand werken op een eenvoudige maar veilige manier met elkaar in contact brengt. Het is eigendom van Meta en bevat functies zoals chatten, videobellen, berichten, nieuwsfeed en groepen die helpen bij het uitzenden van alle bedrijfsgerelateerde informatie.

Workplace Chat kan eenvoudig worden geïntegreerd met de zakelijke tools van uw organisaties om een ​​veilige en productieve manier te vinden om kennis te delen en werkgemeenschappen op te bouwen. Met deze chatsoftware kan uw team communiceren door realtime suggesties te geven via opmerkingen, reacties en instant messages. Het wordt vrij eenvoudig om de werkcultuur te versterken en contact te maken met teamgenoten uit alle delen van de wereld.

Met Workplace by Meta kun je samenwerkingsruimten vormen die bekend staan ​​als groepen. Deze groepen helpen bij het beheren van projecten en het toewijzen van taken aan teamgenoten, het geven van feedback, het delen van updates, het vermelden van collega’s en het veilig delen van bestanden zonder enige opslaglimiet. U kunt deze groepen instellen als privé, openbaar of geheim en u kunt zelfs groepen maken met leden van meerdere bedrijven. De groepsbeheerders kunnen de toegang van de teamleden beperken om ervoor te zorgen dat alleen de geautoriseerde mensen er toegang toe hebben.

De Workplace Chat-app kan worden geïntegreerd met meer dan 50 zakelijke tools, waaronder Office 365, Google Workspace en ServiceNow. Het is ook mogelijk om aangepaste integraties te ontwerpen om de chat op de werkplek te verbinden met elke andere tool van uw bedrijf. Het bedrijf zorgt ervoor dat de gevoelige informatie van de gebruikers vertrouwelijk blijft.

  10 beste crypto-handelsplatforms om Bitcoin in Duitsland te kopen

De belangrijkste kenmerken van Workplace Chat van Meta zijn als volgt:

  • Live video- en spraakoproepen fungeren als een communicatiemedium om de evenementen en informatie van uw bedrijf uit te zenden om de teamgeest te stimuleren.
  • Kennisbibliotheek is handig om zakelijke documenten te maken, op te slaan en te delen in de chat-app. Op deze manier is alle informatie overzichtelijker en beter te beoordelen op uw pc en smartphones.
  • Werkplekgroepen helpen om succesvol te communiceren en samen te werken met het team om de werkcultuur te laten groeien.
  • Op ML gebaseerde nieuwsfeed geeft gepersonaliseerde, relevante en geprioriteerde informatie weer om u te helpen gefocust en productief te blijven.

Workplace by Meta is platformonafhankelijk en je kunt het op desktop en mobiele apparaten gebruiken om overal op de hoogte te blijven. De prijs van Workplace chat begint bij USD 4,00 per maand; u krijgt ook een proefperiode van 30 dagen om de software te testen voordat u deze aanschaft.

Chatwerk

Chatwerk biedt teams een nieuwe, gestroomlijnde manier van werken. Er zijn chatrooms voor elk teamproject, dus de gesprekken over elk project blijven georganiseerd in hun aparte kamers. Alle teamleden kunnen de voortgang, details en beslissingen zien en in realtime deelnemen.

Chatwork biedt de volgende functies om de teamleden het werk te laten synchroniseren en met elkaar te verbinden:

Chatbeheer

  • In Mijn Chat-sectie kun je belangrijke informatie noteren
  • Direct chatten met een van de teamleden
  • Maak een aparte groep voor elk project in de groepschatkamer
  • Zoeken naar oude berichten met trefwoorden

Taak beheer

  • Creëer en wijs taken toe aan je teamgenoten zodat iedereen zich bewust is van hun verantwoordelijkheden
  • Volg de voortgang van je opdracht met betrekking tot de inleverdatum
  • Markeer de taak als voltooid en het wordt automatisch gemeld aan de manager

Bestanden delen

  • Deel bestanden van verschillende formaten zoals Word, Excel en Afbeeldingen.
  • Bekijk een voorbeeld van de geüploade bestanden in de browser voordat u ze uploadt.
  • Bestanden downloaden die met u zijn gedeeld door uw collega’s

Video-oproep

  • Zet een videogesprek voor een vergadering op met de groepsleden
  • Chat face-to-face met de groepsleden
  • Deel eenvoudig uw scherm met andere deelnemers aan het videogesprek
  • Deel afbeeldingen in de videogesprekken via de smartphones

Contactbeheer

  • Nodig teamgenoten uit om deel te nemen aan Chatwork van uw organisatie.
  • Accepteer of weiger de deelnameverzoeken.
  • Voer Chatwork-ID of e-mail in om teamgenoten te zoeken

Meldingsbeheer

  • Toestaan ​​dat uw browser u op de hoogte stelt van activiteit op Chatwork
  • Meldingsgeluiden in- of uitschakelen
  • Configureer Chatwork om u op de hoogte te stellen wanneer u e-mails in de inbox ontvangt

Gebruikersbeheer

  • Nieuwe leden toevoegen aan de groep (De gebruikerslimiet is afhankelijk van het abonnement)
  • Leden categoriseren en beoordelen
  • Update gebruikersgegevens zoals wachtwoord

Profielbeheer

  • Voeg een avatar of uw afbeelding toe als profielfoto
  • Voeg de omslagfoto toe die op het profiel verschijnt

Pas je Chatwork-ID aan

  • Voeg uw contactgegevens toe, zoals e-mailadres en telefoonnummer.

Er is een gratis versie van Chatwork beschikbaar, maar met beperkte functies. Als uw bedrijf wil upgraden naar de premium-versie, kost dit USD 5 per gebruiker per maand en wordt jaarlijks gefactureerd.

Microsoft Teams

Teams is een populaire werkruimte voor samenwerking door Microsoft binnen de Office 365-werksuite. Organisaties prijzen Microsoft Teams voor zijn cruciale rol bij het faciliteren van gesprekken op de werkplek, samenwerking tussen teamleden, videochatten en het delen van documenten om de communicatie en productiviteit van de werknemer te verbeteren.

Hoewel Microsoft Teams algemeen bekend staat om zijn mogelijkheden voor videoconferenties, is het Groeps chat segment blijft niet veel achter. Ze hebben met succes e-mail vervangen als gespreksmiddel, vooral voor die teamleden die op afstand werken.

Naast interactie met elkaar, kun je met Microsoft Teams Group Chat ook integreren met andere zakelijke apps. Kortom, de medewerkers hebben het gevoel alsof ze virtueel op kantoor aan het werk zijn. Teams Group Chat is beschikbaar als onderdeel van de Microsoft Teams-desktopclient, webclient en mobiele applicatie. U hebt toegang tot Microsoft Teams vanaf elk besturingssysteem, iOS, macOS, Windows of Android. Bovendien is Microsoft Teams ook beschikbaar als browserextensie die aan uw voorkeursbrowser kan worden toegevoegd.

Teams Group Chat is rijk aan functies en bevat alle tools die aanwezig zijn in elke zakelijke chat-app. Of het nu gaat om emoji’s, GIF’s, rich-text-editing, vermeldingen, thread-antwoorden en het delen van bestanden. Gebruikers kunnen moeiteloos overschakelen van instant messaging naar videogesprekken door op een pictogram te klikken. Bovendien kun je de discussies dempen om geen meldingen meer te ontvangen en zelfs de belangrijke gesprekken vast te pinnen.

  Download bestanden en kopieer bestandsinhoud van een Github-repository met één klik [Chrome]

Andere kenmerken zijn als volgt:

  • Ontvang meldingen wanneer iemand je tagt of een melding stuurt.
  • Deel bestanden met de teamleden en krijg toegang tot bestanden die door hen zijn verzonden.
  • Met de functie Zoeken naar berichten kunt u naar berichten zoeken door de trefwoorden in te typen.
  • Afgezien van instant messaging, kunt u de audio-oproep instellen om met teamleden te communiceren.
  • Microsoft Teams kan worden geïntegreerd met andere bedrijfsgerelateerde tools die in uw bedrijf worden gebruikt.
  • Hiermee kunnen gebruikers de tool downloaden als een add-on voor abonnementen of specifieke services zoals Outlook 365.

Zoals gezegd is Microsoft Teams beschikbaar als onderdeel van Office Suite 365. De gratis versie Teams biedt beperkte opslagruimte en andere beperkingen. Aan de andere kant biedt Microsoft Teams Essentials verschillende add-ons en kost het USD 4,00 per gebruiker per maand. Microsoft 365 Business Basic begint bij $5,00 per gebruiker per maand.

Google Chat

Google Chat is zakelijke communicatiesoftware die een integraal onderdeel is van Google Workspace. Het biedt de teamleden van bedrijven en organisaties een middel om samen te werken en te communiceren over projecten en taken. Google Chat fungeert als een gecentraliseerde hub waar teamleden en managers virtuele chatrooms kunnen maken, chatthreads kunnen configureren, de voortgang van taken kunnen volgen en follow-ups kunnen nemen.

Elke chatroom heeft aparte opties voor chatten, het delen van bestanden en het toewijzen en voltooien van taken. Dat maakt het mogelijk om eenvoudig toegang te krijgen tot de bestanden die door jou en je teamgenoten in de ruimte worden gedeeld. Bovendien kunt u de taak ook aan anderen toewijzen en de taken die aan u zijn toegewezen in de kamer bekijken. Afgezien hiervan krijg je verschillende knoppen om verschillende taken uit te voeren, zoals het uploaden van bijlagen, het invoegen van emoji’s en geanimeerde GIF’s en zelfs het opzetten van een videogesprek met Google Meet.

Google Chat ondersteunt zowel directe berichten als groepsgesprekken; werknemers kunnen meldingen inschakelen om een ​​melding te krijgen wanneer hun collega’s bestanden, links en opmerkingen delen op Google Documenten, Spreadsheets of Presentaties. Bedrijven kunnen de berichten-app moeiteloos synchroniseren met Google Agenda, waardoor het gemakkelijk is om vergaderingen te plannen, afhankelijk van de beschikbaarheid van de teamleden. Google Chat voldoet aan de AVG-, HIPAA-, ISO- en AICPA-regelgeving en -beleid en stelt u in staat de aanmeldingsmethode of tweefactorauthenticatie in te stellen om de beveiliging te versterken.

Google Chat heeft API-ondersteuning, waardoor het kan worden geïntegreerd met de GSuite-applicaties en andere tools en applicaties van derden. Het chatplatform ondersteunt ook de veelgevraagde inbox-zoekfunctie waarmee gebruikers snel kunnen zoeken naar oude berichten en gedeelde bestanden in de gesprekken.

Google Chat is platformonafhankelijk en is toegankelijk op Windows, Mac, Android-smartphones en iPhones via de webclient en de zelfstandige applicatie. Om toegang te krijgen tot Google Chat, moet u een Google Workspace-account hebben.

Er is al een werkruimte-account aanwezig voor gebruikers met een Gmail-account. Google Chat is onderdeel van Google Workspace en u kunt Google Chat gebruiken vanuit het gratis Google Workspace-account. U kunt echter upgraden naar de premiumversie van Google Workspace die USD 6 per persoon per maand kost om toegang te krijgen tot extra functies.

slappe

slappe is een populaire app voor berichten- en werkruimtecommunicatie die bedrijven helpt de communicatie en samenwerking tussen teamleden te verbeteren en hen toegang geeft tot zakelijke tools, ongeacht hun huidige locatie en werkmodus. Het ondersteunt kanalen die de teamleden groeperen op basis van het project, de afdeling, de kantoorlocatie en al het andere. Op deze manier kunnen gebruikers gemakkelijk op de hoogte blijven van dingen die hen interesseren.

Iedereen heeft toegang tot de openbare kanalen, zodat alle teams weten waar het andere team aan werkt. Nieuwe schrijnwerkers kunnen bijvoorbeeld snel de baan op in plaats van te wachten tot iemand hen vanaf het begin begeleidt.

Slack ondersteunt ook open discussies, privégroepen, direct messaging, berichtarchivering, het delen van bestanden en diepgaande contextuele zoekopdrachten. Het kan synchroniseren met andere tools en services die door het bedrijf worden gebruikt om de meldingen, bestanden en andere gegevens op één plek te centraliseren. Het elimineert dus de noodzaak om constant over te schakelen van tabbladen naar dashboards, inloggegevens voor verschillende platforms te onthouden en te jongleren met de werktools.

  Bright Data Collector maakt webscraping gemakkelijk [No-Code Solution]

Slack is ontworpen om te integreren met tools zoals MailChimp, Dropbox en Google Drive die u helpen slim te werken en effectieve beslissingen te nemen. Het indexeert en archiveert automatisch alles, waardoor het bedrijf moeiteloos een uitgebreide kennisbank kan opbouwen. Afgezien van deze functies die alle berichtenplatforms op de werkplek gemeen hebben, onderscheidt Slack zich door drie unieke kenmerken:

  • Schema verzenden: Slack stelt u in staat uw berichten in te plannen om ze op een vast tijdstip in de toekomst te verzenden in plaats van ze op dit moment te verzenden.
  • Slack Huddles: met deze functie kan elk teamlid snel anderen uitnodigen die deel uitmaken van een kanaal of groep om deel te nemen aan een audio- of videogesprek. Het is handig wanneer u een snelle mondelinge communicatie wilt organiseren.
  • Slack Connect DM’s: Slack Connect DM’s zijn slechts een onderdeel van premium-accounts en u kunt andere gebruikers die geen deel uitmaken van de groep uitnodigen om rechtstreeks met u te praten.

Met de gratis versie heb je alleen toegang tot de basisfuncties. De pro-versie, die USD 2,67 per gebruiker kost, biedt krachtige functies voor kleine teams en de business+-versie kost USD 5 per gebruiker en helpt uw ​​bedrijf te schalen. Slack heeft ook een Enterprise-versie die geschikt is voor grote bedrijven die krachtigere functies eisen.

Meest belangrijk

Meest belangrijk is een krachtige alles-in-één communicatieoplossing waarmee ontwikkelaars kunnen samenwerken zonder de beveiliging in gevaar te brengen. Het omvat drie belangrijke platforms:

  • Kanalen – Het helpt uw ​​team te communiceren en verbonden te blijven op een één-op-één basis en via berichten in de groep.
  • Playbooks – Het stelt de bedrijven in staat om processen samen te stellen en in te stellen en de verwachte resultaten te bereiken
  • Borden – Mattermost bevat Kanban-bordenstructuren die project- en taakbeheer vergemakkelijken om de belangrijkste mijlpalen te helpen bereiken.

Het op kanalen gebaseerde samenwerkingsperspectief van Mattermost helpt de werknemers, processen en alle tools van uw bedrijf op één plek te verbinden. Deze unieke en open-source berichtenapp voor de werkruimte is platformonafhankelijk en is beschikbaar als een browsergebaseerde app, desktopclient en mobiele app.

Het kanaalplatform van Mattermost bevat uitgebreide functies, zoals nalevingsrapportage, chatarchivering en zoeken naar berichten. Daarnaast bevat Mattermost ook andere functies, zoals privé-/groepschats, het delen van bestanden en links, aangepaste emoji’s, ondersteuning voor meerdere talen, schuine strepen, doorzoekbare berichtgeschiedenis, webhooks en meer.

Al deze functies helpen Mattermost naar voren te komen als een belangrijk berichtenplatform op de werkplek voor bedrijven om naadloze communicatie tussen de teamleden uit te voeren zonder valkuilen en verwarring.

Afgezien van deze functies biedt de Enterprise-editie van dit communicatieplatform verschillende add-ons zoals Single Sign On (SSO), geavanceerde machtigingen en multifactorauthenticatie (MFA), prestatiebewakingsfuncties, nalevingsrapporten, aangepaste branding en enterprise search-mogelijkheden.
Andere hoogtepunten van dit productiecommunicatiekanaal zijn als volgt:

  • Matttermost voldoet aan alle beveiligingseisen van de organisaties en biedt maximale controle over de gevoelige gegevens van het bedrijf.
  • Het is zeer uitbreidbaar en compatibel met een breed scala aan apps en integraties van derden.
  • Ondersteunt rich text-opmaak en markering van codesyntaxis om gemakkelijke communicatie tussen ontwikkelaars te vergemakkelijken
  • Met geïntegreerde spraak-/videoconferenties kunt u met één druk op de knop direct overschakelen naar de modus voor persoonlijke verbindingen.

De startersversie van Mattermost is gratis verkrijgbaar en is geschikt voor kleine teams die beperkte functies nodig hebben. Als je wat extra functies nodig hebt, kun je gebruik maken van de professionele versie die USD 10 per gebruiker per maand kost. Als u gebruik wilt maken van de Enterprise-editie, moet u een offerte aanvragen.

Mattermost is ook beschikbaar als een door uzelf gehoste oplossing, zodat u deze kunt implementeren op uw favoriete cloudserver of er een klaar voor kunt maken Kamatera voor slechts $ 6 per maand.

Afsluiten

We hopen dat je de beste chatsoftware hebt leren kennen die de communicatie en samenwerking tussen de teamleden van je bedrijf kan verbeteren, vooral degenen die op afstand werken. Ongeacht de chatsoftware die u gebruikt, zal de samenwerking op de werkplek tussen teamleden zeker verbeteren in een externe werkomgeving.

gerelateerde berichten