7 Beste CRM-oplossingen voor de gezondheidszorg voor ziekenhuizen en medische instellingen

Door te investeren in een goede CRM-oplossing voor de gezondheidszorg kan een ziekenhuis elk detail van hun patiënten lokaliseren, van gedrag tot betalingsgeschiedenis.

Tegenwoordig is het leveren van een uitstekende klantervaring noodzakelijk voor elke sector, inclusief de gezondheidszorg, om ervoor te zorgen dat patiënten de beste zorg krijgen.

Daarom evolueren organisaties snel naar digitale transformatie om geavanceerde tools te gebruiken die aan moderne eisen kunnen voldoen.

De COVID-19-pandemie heeft de digitalisering onder industrieën verder versneld. Ook zorgorganisaties nemen deel aan dit digitaliseringsproces om een ​​nauwkeurig en volledig patiëntendossier bij te houden en patiënten beter van dienst te zijn.

Dit is waar een CRM-oplossing helpt!

De moderne oplossing biedt marketingautomatisering, hoge beveiliging en nauwkeurige inzichten en verbetert de personalisatie en betrokkenheid.

Op deze manier kunt u het patiëntenbeheer en de patiëntenzorg optimaliseren en tegelijkertijd de marketinginitiatieven en medische verkoop verbeteren.

Onderzoek toont aan dat de wereldwijde CRM-markt voor de gezondheidszorg zal naar verwachting in 2026 $ 28,89 miljard bedragen.

Dit gebeurt alleen vanwege de groeiende behoefte aan prioritering en betrokkenheid van patiënten.

Laten we CRM voor de gezondheidszorg beter begrijpen en hoe het uw organisatie kan helpen.

Wat is een zorg-CRM?

Een Customer Relationship Management (CRM) is een platform waar u uw klanten kunt bijhouden om hen een betere service te bieden en een gezonde relatie te onderhouden. Het registreert en volgt de gegevens van klanten, zoals contactgegevens, eerdere interacties via telefoontjes of e-mails, uitgegeven geld en welke services ze verkiezen.

Een CRM-oplossing voor de zorg werkt uiteraard op dezelfde manier. Het registreert en volgt alle inkomende en uitgaande patiëntengeschiedenis, notities, interacties en voorkeuren, samen met uw best practices en andere belangrijke zakelijke details.

U kunt het zorg-CRM ook wel PRM-software (Patient Relationship Management) noemen. PRM beheert ook andere contacten dan patiënten, zoals verwijzingen, medische professionals, artsen, personeel, enz.

Waarom is CRM voor de gezondheidszorg nodig?

De behoefte aan digitalisering is overal. Iedereen kent de impact ervan op hun bedrijf.

Maar hoe helpt het de zorgsector?

Nou, deze cijfers zeggen alles!

Volgens Maatschappijwetenschappenheeft ongeveer 20% van de Amerikanen het afgelopen jaar geen dokter gezien, terwijl De Lancet zegt dat 46% van de Britse patiënten elk jaar een doktersafspraak mist.

Dit is slecht nieuws voor zowel patiënten als zorgverleners!

Door onnauwkeurige gegevens en ontbrekende patiëntenzorg verliezen bedrijven hun inkomsten.

Healthcare CRM kan beide beveiligen.

Het stelt herinneringen in voor de toekomstige afspraken van alle patiënten. Door integratie kunt u elke patiënt opvolgen via e-mail, telefoon, sms of WhatsApp. Op deze manier kunt u 70% meer georganiseerd, 33% competenter en 40% innovatiever zijn.

Het gebruik van CRM in de zorgsector biedt de volgende voordelen:

Verbeterde patiëntervaring

De wereld draait in een hoog tempo en mensen worden steeds ongeduldiger. Door hen een goede ervaring te geven, vergroot u niet alleen het vertrouwen van uw patiënt, maar verhoogt u ook uw inkomsten. Met CRM kunt u de gegevens van elke patiënt verzamelen via een leveranciersformulier en deze opvolgen voor een betere service.

Kwaliteitsbehandeling:

Een complete CRM-oplossing stelt artsen, patiënten en personeel in staat om ontspannen te zijn, aangezien alles volgens hun verwachtingen verloopt. Op deze manier kunnen zorginstellingen een geavanceerde diagnose stellen, eindeloze verzendingen elimineren en het beheer van patiëntrelaties versnellen terwijl fouten worden verminderd.

Beheerde gegevens

Een enkele fout in de administratie kan grote problemen veroorzaken. Het zorgvuldig organiseren van gegevens is dus noodzakelijk, zodat anderen effectief kunnen werken. CRM helpt u bij het opslaan van patiëntgegevens, het bijhouden van alle dossiers en het informeren wanneer dat nodig is.

  Wat is RAM? Alles wat u moet weten

Geavanceerde communicatie

Een branche wil zelfs geen enkele klant verliezen. Het gebruik van CRM-software versnelt uw dienstverlening met kwaliteit en nauwkeurigheid door gestroomlijnde communicatie. U kunt uw patiënten ook hun afspraak laten boeken op het door hen gewenste tijdstip.

Essentiële functies om naar te kijken in CRM-software.

Er zijn veel aanbieders op de markt. Daarom moet u, voordat u de beste CRM-software kiest, naar enkele essentiële functies kijken:

  • EPD/EPD-updates
  • Integraties voor patiëntvoordelen
  • Patiëntsegmentatie
  • Activiteit bijhouden
  • Dataveiligheid
  • Gratis proef en pakket

En om een ​​CRM-oplossing in uw organisatie te implementeren, moet u ook enkele best practices volgen:

  • Kies CRM op basis van budget en zakelijke vereisten
  • Geef je team de juiste training
  • Stel een aantal basisregels in
  • Vertrouw op automatisering
  • Focus op samenwerking
  • Mijn patiëntgegevens
  • Houd je werk eenvoudig

Laten we nu eens kijken naar enkele van de CRM-software die geschikt is voor de gezondheidszorg.

Pijpaandrijving

Krijg een alles-in-één verkoopplatform met Pipedrive voor uw groeiende medische of ziekenhuisinkomsten. Hiermee kunt u meer verkopen met minder inspanning of handmatig werk. Met deze gebruiksvriendelijke CRM-software kunt u binnen een paar minuten aan de slag, zodat u zich kunt concentreren op communicatie en betrokkenheid van patiënten.

Scherp je acties aan en laat Pipedrive de eindstreep voor je bedenken. Van het plannen van telefoontjes en e-mails tot lunches, Pipedrive toont je de juiste manier om prioriteiten te stellen. De analyses zijn begrijpelijk, zodat u uw gedetailleerde rapport kunt zien en dienovereenkomstig kunt groeien.

U kunt uw CRM synchroniseren met meer dan 300 tools, waaronder Xero, Slack, Kixie, Asana, Google en meer. Met behulp van webhooks, het verzamelen van contactgegevens met één klik, open API en AI-aangedreven verkoopassistenten, kunt u uw drukke werk elimineren.

Centraliseer bovendien uw communicatie-inspanningen met slimme functies en maak eenvoudig verbinding met uw patiënt. U kunt ook CRM-oplossingen maken en implementeren in uw ziekenhuizen en medische afdelingen door gebruik te maken van functies zoals het volgen van activiteiten, inzichten en feedback van patiënten.

Van boekhouding en facturering tot chatbots, van e-mailmarketing tot taakbeheer, je hebt alle controle op één plek. U hebt ook toegang tot deze CRM-oplossing voor de gezondheidszorg op uw Android- en iOS-mobiele telefoons om elke patiënt, arts en ander personeel binnen handbereik te houden.

Probeer het professionele abonnement 14 dagen.

Keap

Keap biedt uitstekende CRM-software om uw ziekenhuispatiëntrelatie te beheren. U kunt afspraken en meerdere zorg tegelijkertijd beheren, coördineren met artsen en patiënten en herinneringen naar uw patiënten sturen met betrekking tot hun medische bezoeken.

Keap biedt de flexibiliteit die u nodig hebt om te voldoen aan uw unieke zakelijke en industriële behoeften. Krijg een alles-in-één CRM-automatiseringsplatform en verhoog uw ziekenhuis- of medische inkomsten. U kunt de lijst met patiënten naadloos en consistent verzamelen door gebruik te maken van de bestemmingspagina-sjabloon van Keap, de afspraakinstelling, het formulier voor het invullen van patiënten en meer.

U hoeft uzelf niet af te leiden van belangrijk werk; Keap volgt de zorginstelling van uw patiënt op dezelfde plaats. Verder biedt Keap verschillende sjablonen om teksten en e-mails te schrijven en te versturen naar de gesegmenteerde lijsten in het CRM. Bewaar alle gegevens op één plek, zodat u ze overal kunt bekijken en zo nodig snel actie kunt ondernemen. Daarnaast heb je op je mobiel toegang tot de CRM-oplossingen van Keap.

Activeer uw gepersonaliseerde follow-ups om een ​​goede relatie met uw patiënten te behouden. U kunt ook duizenden applicaties in uw bedrijf integreren en eenvoudig contacten synchroniseren met integraties van PayPal, Quickbooks, Gmail en meer.

Neem een ​​gratis proefperiode van 14 dagen met een mobiele applicatie, deskundige ondersteuning, een speciale zakelijke telefoonlijn, eenvoudige integratie met verschillende applicaties van derden en meer.

  Download Hangouts om telefoonnummers te herkennen en te koppelen aan contacten

Zendesk

Verbeter uw patiëntenzorg met: Zendesk, waarmee u aan de behoeften van elke patiënt kunt voldoen en vertrouwen kunt opbouwen bij uw patiënten. Houd uw bedrijf gesynchroniseerd met Zendesk en zie de magie gebeuren door te ontspannen in uw fauteuil.

Betreed het nieuwe tijdperk van conversies met de CRM-oplossingen van Zendesk. Omdat patiënten een goede relatie met een zorginstelling verwachten, kun je met Zendesk aan die verwachtingen voldoen. Het zal u helpen om op elk moment een betere relatie en ervaring met uw patiënten en medewerkers te creëren.

Verspil geen tijd aan het zoeken naar de informatie; Zendesk biedt een 360-gradenoverzicht van de gegevens van elke patiënt om meer gepersonaliseerde zorg en ondersteuning te bieden. U kunt ook de efficiëntie van uw team beheren en uw medewerkers zelfbediening geven.

Integreer essentiële informatie uit de EPD’s, afspraakgeschiedenissen en medische apparaten, zodat uw team wat tijd kan besteden aan het verzamelen van belangrijke updates over elke patiënt. Concentreer u dus meer op uw patiënten.

Geef uw ziekenhuispersoneel meer mogelijkheden met de uitgebreide tool. Neem een ​​gratis proefversie van de services en ervaar premium ondersteuning.

Versverkoop

Beheer patiëntafspraken, krijg volledig inzicht in de status van facturen, houd patiëntendossiers bij en behoud patiënten door vertrouwen en een betere ervaring te bieden met Freshsales Healthcare CRM. Laat uw medisch personeel CRM voor de gezondheidszorg implementeren in het dagelijkse werk.

De tool zal u helpen de gezondheid van uw patiënt te kennen en de juiste boodschap op het juiste moment te sturen om uw liefde en zorg voor uw patiënt te tonen. Met Freshsales kunt u de activiteiten, planningen, afspraken, informatie en oude dossiers van patiënten bijhouden. Medisch personeel kan medische geschiedenissen van oude patiënten opvragen en hun regelmatige gezondheidscontroles opvolgen.

Bovendien kunt u met Freshsales eenvoudig bestemmingspagina’s maken, paginabezoeken volgen, acties volgen, met de bezoekers chatten via door AI aangedreven bots en uw e-mailcampagnes aanpassen. Hierdoor kunt u vertrouwen opbouwen bij uw nieuwe patiënten.

Freshsales is intuïtieve en uitgebreide software voor de gezondheidszorg die helpt bij het opbouwen van hartelijke relaties met zowel uw patiënten als personeel. Het slaat arts- en patiëntinformatie op één plek op, zodat uw medische team onmiddellijk toegang heeft tot de gegevens.

Freshsales CRM voor de gezondheidszorg is helemaal klaar om een ​​duidelijk beeld te geven van de basisgegevens van patiënten en hun medische dossiers. Hiermee kunt u ook hun rekeningen en erelonen volgen die door artsen in rekening worden gebracht.

HubSpot

Ontvang gratis tools voor al uw behoeften van HubSpot, dat een van de beste CRM-oplossingen biedt om een ​​betere relatie op te bouwen met uw bestaande en inkomende patiënten. Nooit zorgen over handwerk; gebruik de gebruiksvriendelijke CRM om rapporten bij te werken en de quota van uw medisch personeel bij te houden.

U vindt een 360-gradenoverzicht van de gehele patiëntenpijplijn op uw visuele dashboard en krijgt toegang tot alle rapporten over de patiëntenzorg, facturering, in rekening gebrachte vergoedingen en follow-ups. U kunt die inzichten verder gebruiken om de prestaties van uw personeel te kennen, wat resulteert in groei.

Ervaar onbeperkt aantal gebruikers, tot 1.000.000 contacten en onbeperkte data zonder limiet op tijd of vervaldatum.

Bovendien krijgt u bedrijfssoftware voor verkoop, marketing, contentbeheer, operations en patiëntenservice. Beheer afspraken en houd de activiteiten van elke patiënt bij om vertrouwen op te bouwen.

Omdat u over alle gegevens beschikt, kan uw team op het juiste moment contact opnemen via telefoon, e-mail of livechat. U krijgt tools zoals het volgen van prospects, e-mailtracking, vergaderplanner en live chat-ondersteuning.

Begin gratis met HubSpot CRM en krijg alle tools die je nodig hebt om een ​​goede relatie te onderhouden.

  Toegang krijgen tot de Microsoft Edge about:flags-pagina

Zoho CRM

Versterk het bestandsbeheersysteem van uw ziekenhuis voor de juiste zorg voor uw patiënten met: Zoho Healthcare CRM. Deze alles-in-één software voor patiëntrelatiebeheer helpt uw ​​bedrijf te transformeren en biedt u de best mogelijke oplossingen onder één dak.

Met Zoho CRM kunt u uw gebruikersinterface opnieuw ontwerpen met Canvas en een gepersonaliseerde omgeving creëren die voldoet aan uw algemene vereisten en voorkeuren zonder code te schrijven. Als gevolg hiervan krijgt u een hogere acceptatie, snellere implementatie en een betere ROI.

Bereik uw patiënten via elk kanaal, inclusief e-mail, telefoon, sociale media, livechat en e-mail. Ontvang realtime waarschuwingen wanneer een patiënt contact heeft met uw ziekenhuis, zodat u de effectiviteit van de communicatie kunt meten.

Vind het beste kanaal en de beste tijd om uw patiënten te bereiken en automatiseer elk proces om repetitieve en tijdrovende taken te verminderen. Krijg controle over de gegevens om de patiëntenzorg te verbeteren en follow-up met betere workflows, activeer onmiddellijke acties en blijf op de hoogte van elke activiteit.

Neem slimmere beslissingen met behulp van krachtige analyses en beheer patiëntendossiers en afspraakgeschiedenis onderweg. U kunt op elke afdeling consistente informatie over uw patiënt bijhouden om hoogwaardige service te bieden. Stroomlijn bovendien uw gegevensstroom door meerdere afdelingsrapporten te organiseren en uw team in staat te stellen efficiënt met uw patiënt te coördineren.

Verzamel verzekeringsgegevens, verstrekte recepten, gescande rapporten en de medische geschiedenis van elke patiënt om snel hun ontslagsamenvatting te maken. Met Zoho CRM hoeven uw patiënten niet langer lang te wachten.

Meld u gratis aan om de CRM-oplossing te gaan gebruiken en stuur eenvoudig afspraakherinneringen.

Kapture CRM

Zorg voor goede patiëntenzorg en behandel uw medewerkers met: Kapture CRM voor een betere ervaring. Mis geen essentiële zaken voor patiënten met goed gegevensbeheer en snellere waarschuwingen wanneer een patiënt het ziekenhuis binnenkomt of verlaat.

U kunt ook elke arts op de loonlijst bijhouden voor eenvoudig beheer. Kapture CRM maakt uw werk gemakkelijker dan ooit door de veiligheid van elke patiënt te garanderen door middel van goede communicatie en kanalisering met ziekenhuispersoneel.

Kapture CRM toont brongewijze afspraken, centrumgewijze prestaties, afdelingsgewijze prestaties en patiëntstatusrapporten op één plek. Breng alle afspraakverzoeken van verschillende kanalen samen in één ontvangstbalie en neem alle rompslomp weg.

Bestaande patiëntverzoeken worden automatisch gekoppeld aan het account van de patiënt. Voor nieuwe verzoeken maakt het een nieuw account aan. U kunt Kapture CRM ook integreren met uw bestaande mobiele applicatie voor eenvoudige afspraak- en vraagverzoeken.

Automatiseer de taak met betrekking tot afspraken of routinecontroleverzoeken, bespaar uw team tijd met automatisering en concentreer u op patiëntenzorg. Kapture CRM kan ook elk verzoek automatisch detecteren en ze in verschillende centra toewijzen aan de beschikbare artsen op basis van boekingsvoorkeuren.

Kies een perfect abonnement of start je gratis proefperiode.

Conclusie

Uw tijd is kostbaar. Besteed het aan wat het belangrijkst is: zorgen voor al uw patiënten. Of u nu een klein klinisch laboratorium bent of een grote zorginstelling, CRM werkt op elk gebied.

Kies van alle hierboven genoemde CRM-software de beste die aan uw zakelijke behoeften voldoet. Begin met het implementeren van de beste CRM-oplossing om krachtige functies en voordelen voor uw organisatie te ervaren.

gerelateerde berichten