7 beste Mood Tracker-tools om uw levenskwaliteit te verbeteren

Wilt u uw stemming op een gebruiksvriendelijke manier volgen en toch profiteren van de voordelen? Vind de beste stemmingstracker-tools die voor u werken via dit bericht.

We hebben allemaal regelmatig last van stemmingswisselingen, nietwaar? Verwarring is slechts een van de vele emoties die stemmingswisselingen kunnen oproepen.

Je kunt veel verwarde en verontrustende gevoelens vermijden door een stemmingsdagboek bij te houden. Helaas hebben de meesten van ons niet de tijd om elke dag te gaan zitten en onze emoties op te schrijven in een stemmingsdagboek. Als gevolg hiervan hebt u een vervanging nodig: een hulpmiddel voor het volgen van stemmingen.

Maar daarvoor zullen we u begeleiden over hoe hulpmiddelen voor het volgen van uw stemming uw levenskwaliteit, hun voordelen, functies en werk kunnen verbeteren.

Hoe beïnvloedt stemming de kwaliteit van leven?

De meeste mensen zijn het erover eens dat onze stemmingen van invloed kunnen zijn op hoe we ons fysiek voelen; de wetenschap weet dit al lang. Over het algemeen ervaren we lichtere, helderdere en zorgelozere emoties als we gelukkig zijn.

Aan de andere kant ervaren we na een complicatie vaak een gebrek aan motivatie, vermoeidheid en zelfs lichamelijke ziekte.

Vaak vergeten we aandacht te schenken aan onze stemmingen omdat we worden afgeleid door onze dagelijkse taken en to-do-lijsten.

We kunnen angst- en depressiesymptomen ervaren als dit onbehandeld blijft. Het is nauwelijks verrassend dat veel mensen hogere niveaus van depressie en minder optimisme ervaren.

Als dat het geval is, moet u eerst uw stemming volgen als u deze wilt beheersen. Controleer bij jezelf.

Hoe kunnen tools voor het volgen van stemmingen helpen?

Het volgen, opnemen en analyseren van iemands stemming maken allemaal deel uit van de positieve psychologiepraktijk die bekend staat als stemmingsregistratie.

Met hulpmiddelen voor het volgen van stemmingen kunt u factoren identificeren die van invloed zijn op uw humeur en geestelijke gezondheidsproblemen controleren. U kunt vroege waarschuwingssignalen leren en tegenmaatregelen nemen voor een slecht humeur.

U kunt naast uw humeur ook gedrag, voedselinname, slaappatronen en andere activiteiten volgen.

Deze hulpmiddelen zijn direct beschikbaar voor diegenen die het te druk hebben of niet graag hun gevoelens en ervaringen opschrijven.

U kunt het gebruiken als een algemeen dagboek om u te helpen vaardig om te gaan met uw mentale en emotionele bewustzijn.

Je zult niet alleen in staat zijn om je emoties in de gaten te houden en emotionele stabiliteit te behouden, maar je zult ook de mogelijkheid hebben om de triggers van je emoties en negatieve gedachtepatronen te identificeren.

Voordelen van Mood Tracking-tools

Er zijn veel redenen waarom hulpmiddelen voor het volgen van stemmingen nuttig zijn. Het kan u bijvoorbeeld helpen:

Toegankelijkheid: omdat deze tools handig zijn, kunnen ze een waardevolle hulpbron zijn voor mensen die het misschien moeilijk vinden om toegang te krijgen tot andere opties.

Betrouwbaarheid: door uw negatieve stemmingen te identificeren, kunt u plannen voor zelfverbetering maken om u te helpen uw stemmingspatronen te herkennen.

Gemak: omdat u deze producten altijd kunt gebruiken, zijn ze een uitstekende keuze voor actieve mensen die altijd in beweging zijn.

Anonimiteit: de meeste tools voor het volgen van stemmingen bevatten functies waarmee gebruikers op een persoonlijke en veilige manier naar informatie kunnen zoeken en een behandeling kunnen zoeken.

Betrokkenheid: leren over geestelijke gezondheid en het verbeteren van het welzijn kan nuttig en zelfs plezierig zijn met behulp van deze hulpmiddelen.

Functies om op te letten

Tools voor het volgen van stemming zijn overal verkrijgbaar, maar ze bieden niet allemaal dezelfde functies. Sommige laten u uw stemming en activiteit volgen, terwijl andere een praktijk voor cognitieve gedragstherapie gebruiken.

  Hoe HTTP/3 en QUIC uw surfen op het web zullen versnellen

Hier zijn een paar essentiële functies om op te letten bij het selecteren van de beste stemmingstracker-tools voor uw behoeften:

Persoonlijke notities: Zelfs als u niet elke dag een dagboek bijhoudt, kan het heel nuttig zijn om belangrijke gelegenheden en andere dingen vast te leggen, naast het bijhouden van uw humeur.

Maatwerk: stemmingen zijn soms subjectief. Door de mogelijkheid te hebben om de app aan te passen, voelt deze dus toegankelijker aan. Met de beste tools voor het volgen van stemmingen kunt u kleuren, emoticons, emotie- en activiteitstags, meldingen en meer wijzigen.

Activity Tracker: u kunt triggers en wellness-technieken nauwkeuriger lokaliseren door een logboek bij te houden van uw acties.

Ondersteuning van de gemeenschap: je kunt vrienden maken en anoniem om advies vragen als je terughoudend bent om met je dierbaren over je geestelijke gezondheid te praten.

Herinneringen: de beste tools voor het volgen van stemmingen bieden een meldingsoptie die u vraagt ​​om uw stemming elke dag op een specifiek tijdstip vast te leggen.

Hoe werken tools voor het volgen van stemmingen?

Mood-trackingtools bepalen vooraf dagelijkse intervallen, analyseren de gegevens en zoeken naar ’triggers’.

Bovendien gebruiken sommige tools machine learning (computersystemen die automatisch werken op basis van gegevensinvoer) om te anticiperen op de stemming van een gebruiker.

Vervolgens volgen ze op basis van die invoer uw stemmingen en geven ze de resultaten op de juiste manier weer.

Sommige tools bevelen ook coping-mechanismen aan, zoals cognitieve herstructurering, die de impulsiviteit effectief verminderen terwijl ze het moeilijk hebben.

Hoe vaker je een moodtracker gebruikt, hoe meer je begint te zien hoe bepaalde omstandigheden bepaalde stemmingen beïnvloeden. Je zelfbewustzijn wordt vergroot, waardoor je je dagelijkse keuzes kunt aanpassen.

Laten we het nu hebben over de beste tools voor het volgen van stemmingen om u te helpen al deze voordelen te behalen.

eMoods

U kunt eenvoudig dagelijkse activiteiten registreren door simpelweg de knoppen aan te raken die overeenkomen met het niveau voor elke stemming in de eMoods-app.

Hoewel het een beetje ingewikkeld kan lijken, is dit relatief eenvoudig. Het hele plaatje wordt duidelijk wanneer de gegevens over een paar dagen worden verzameld en in een leerzame grafiek worden weergegeven.

Elke activiteit wordt geregistreerd op de kalender en toont kleine stippen voor emoties die op die dag zijn gedocumenteerd.

Functies:

  • Deze tool heeft ook een speciale blog om gebruikers te helpen met algemene vragen over stemmingen en gezondheid. Als niets anders werkt, kunt u altijd contact opnemen met de hulplijn.
  • Ze bieden ook online counseling, die u kan helpen bij het vinden van de beste therapeut voor uw behoeften.
  • Als u de tool aanschaft, kunt u de notities een tijdstempel geven, wat ongelooflijk handig is om het incident nauwkeurig te beschrijven.
  • Als u vaak vergeet uw medicijnen in te nemen, kunt u medicatiemeldingen inschakelen, wat een geweldige functie is.
  • U kunt een verslag maken van uw dagelijkse handelingen en dit aan uw hulpverlener geven, wat zou moeten helpen bij een nauwkeurigere diagnose.

eMoods is inderdaad een van de beste tools voor het volgen van stemmingen die er zijn. Deze tool helpt u een gedetailleerd profiel van uw dagelijkse activiteiten te ontwikkelen en gegevensanalyses uit te voeren om uw stemmingen te begrijpen.

Stemmingstracker

Stemming volgen is nog nooit zo eenvoudig geweest, dankzij Mood Tracker. Het is een overtuigende keuze als u uw stemmingen wilt registreren en online toegang wilt krijgen tot uw eerdere stemmingen.

U kunt moeiteloos uw trainingsroutine bijhouden en e-mail- of sms-herinneringen organiseren.

Er zijn herinneringen voor het nemen van medicijnen en wat relevante informatie over slaapgewoonten.

Functies:

  • Gebruikers kunnen communiceren met hun professionals in de geestelijke gezondheidszorg. Met behulp van deze functie hebben clinici toegang tot de gegevens die in de app zijn ingevoerd, zodat ze uw toestand kunnen volgen.
  • Er is een openbaar forum waar u kunt communiceren met mensen die uw interesses delen en emotionele steun kunt krijgen.
  • Wanneer u zich depressief voelt, kan het uw dierbaren op de hoogte stellen, waardoor ze een handje kunnen helpen en u zich beter kunnen voelen.
  • Een premium upgrade naar Mood Tracker omvat tracking voor supplementen, onbeperkte metingen, antwoorden op sms-berichten en zoekopdrachten.
  Download bestanden en kopieer bestandsinhoud van een Github-repository met één klik [Chrome]

Mood Tracker is volledig online, dus het is eenvoudig voor u om uw stemmingsgrafiek met anderen te delen, zodat zij u kunnen ondersteunen bij het bereiken van uw welzijnsdoelstellingen.

Sanvello

Het doel van Sanvello is om “mensen te helpen de levensvaardigheden op te bouwen die ze nodig hebben, altijd en overal, op elke manier die ze willen.”

Het biedt professioneel gevalideerde manieren om met stress, angst en depressie om te gaan.

U wordt gevraagd om een ​​dagelijks stemmingsdagboek bij te houden wanneer u Sanvello downloadt.

Functies:

  • De app biedt korte vragen om u te helpen uw gevoelens te benoemen en trends in uw stemming te herkennen.
  • Tools voor cognitieve gedragstherapie worden door Sanvello aan gebruikers ter beschikking gesteld.
  • Daarnaast zul je bronnen ontdekken die je kunnen helpen bij het overwinnen van bepaalde problemen zoals ochtendvrees, faalangst en spreken in het openbaar.
  • Er is een community waar je anoniem contact kunt maken met mensen en kunt praten met mensen die zich kunnen identificeren.

In gerandomiseerd onderzoek onder 500 personen met milde tot matige angst en depressie is aangetoond dat de Sanvello-tools de symptomen verminderen. Toen gebruikers stopten met het gebruik van de app, gingen de effecten door.

Sanvello kan ideaal zijn als u op zoek bent naar de beste hulpmiddelen voor het volgen van stemmingen om uw geestelijke gezondheid onder controle te houden.

Stemming Panda

Wat is jouw niveau van geluk? MoodPanda is een interactieve stemmingstracker die je vreugde meet en observeert. Het coacht je over hoe je je in de loop van de tijd hebt gevoeld. Het doet dit door aantrekkelijke cirkeldiagrammen en grafieken te maken.

Net als een stemmingsdagboek houdt deze app je stemming bij. Zo vaak als je wilt, kun je je stemmingswisselingen veranderen.

Plaats een stemmingsupdate in de app wanneer je een verandering in je humeur opmerkt, misschien op een bepaald tijdstip van de dag. Beschrijf hoe u zich voelt (bijvoorbeeld van vrolijk naar verdrietig) en beoordeel hoe u zich voelt op een schaal van 0 tot 10.

Functies:

  • Je kunt je stemming ook bekijken in een kalender met MoodPanda.
  • Met het programma kun je virtuele knuffels geven aan andere gebruikers en je humeur bijwerken op Facebook en Twitter.
  • Hiermee kunt u veranderingen in uw stemming van de afgelopen dagen, weken of maanden volgen.

U moet deze tool meenemen naar uw therapiesessies; het stelt u in staat om trends te spotten en uw aandacht te houden bij wat belangrijk is.

Je hebt al aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het verbeteren van je mentale gezondheid als deze gewoonte je in staat stelt je emoties te begrijpen en erop te letten.

Met zijn grafische analyse van uw invoer in de loop van de tijd, gaat MoodPanda verder dan de meeste stemmingsvolgers.

Moodfit

Moodfit, een gratis tool voor het bijhouden van stemmingen met inzichten die bedoeld zijn om je stemming te ‘vormen’, is gemakkelijk toegankelijk via GooglePlay en de Apple App Store. Deze tool zou je moeten helpen om in mentale fitheid te komen, net zoals je zou kunnen beslissen om in fysieke vorm te komen.

Moodfit is gemaakt om je beter te laten voelen, of je nu je emoties beter wilt begrijpen of te maken hebt met angst, verdriet of overmatige stress.

Functies:

  • Een quiz, een verscheidenheid aan artikelen en audiobestanden zijn allemaal beschikbaar om u te helpen de symptomen die u heeft beter te begrijpen.
  • De vragenlijstfunctie helpt u te meten hoe ernstig uw symptomen zijn.
  • De app bevat een gedeelte over cognitieve gedragstherapie dat je kan helpen te leren hoe je al te cynische overtuigingen kunt uitdagen en een gedachtendagboek dat technieken biedt om irrationele opvattingen te veranderen, zodat je anders kunt gaan denken.
  Hoe u de status voor Gmail-e-mails kunt verzenden en zien

U kunt uw therapie beter begrijpen met MoodFit. Het helpt u te beslissen welke therapiestrategieën het meest waardevol zijn, zodat u kunt leren hoe u uw symptomen kunt verlichten.

MoodKit van Thriveport

Met CGT-principes (Cognitieve Gedragstherapie) hebben klinisch psychologen MoodKit gemaakt om u te helpen bij het integreren van positieve psychologiepraktijken in uw dagelijks leven.

Deze tool voor het bijhouden van stemmingen is gemaakt om u te helpen bij het uitvoeren van stemmingsverbeterende activiteiten, het herkennen en veranderen van nutteloze gedachten en het bewaken van uw humeur in de loop van de tijd.

Functies:

  • Activiteiten, gedachten, stemming en dagboek zijn de vier functies van deze app.
  • De functie “Activiteiten” heeft een ruimte waar gebruikers specifieke doelstellingen voor hun sociale leven, fysieke activiteit en gezonde gewoonten kunnen invoeren.
  • Tot de beschikbare opties voor gebruikers behoren verschillende vormen van fysieke fitheid, tijdmanagementstrategieën, mindfulness-oefeningen, advies over gezond eten en methoden om sociale vaardigheden te verbeteren.
  • De functie “Gedachten” geeft de gebruiker een plek om te schrijven over schokkende recente gebeurtenissen en hun reacties daarop. Vervolgens kunnen gebruikers hun opgenomen reacties vergelijken met verschillende ‘gedachtevervormingen’ die gedragstherapeuten als typisch hebben geïdentificeerd.
  • Gebruikers worden uitgenodigd om hun stemmingen te beoordelen in de functie “Mood” en zijn vrij om dit zo vaak te doen als ze willen.
  • Gebruikers kunnen dagboekaantekeningen of andere opmerkingen invoeren in de functie “Journaal”.

Het is eenvoudig en intuïtief om deze app te gebruiken voor het volgen van stemming. Het is een praktisch hulpmiddel voor mensen om hun geestelijke gezondheid te verbeteren, omdat het voldoet aan een goed onderzocht therapeutisch model voor mensen die worstelen met angst, stress en depressie.

Beste leven

Best life is een super-app die in de palm van je hand past om je te helpen bij alle taken die te maken hebben met bullet journaling, mood journaling, symptoomtracking en andere taken. Het maakt het volgen van stemmingen eenvoudig als u een stemmingsdagboek wilt bijhouden of zelfs maar wilt beginnen.

Functies:

  • U kunt uw dag indelen volgens regionale overwegingen, individuele routines, meetbare doelen en een wetenschappelijk onderbouwde stemmingsmeter.
  • U kunt alles volgen, van gezondheid tot onderhoud van uw huis, met behulp van de volledig aanpasbare functie voor het bijhouden van gebeurtenissen, en de resultaten bekijken in eenvoudige grafieken.
  • Voor mentale en fysieke check-ins kunt u gezondheidswerkers snel en gemakkelijk nauwkeurige gegevens aanbieden uit uw symptoomrapporten, gezondheidsmonitors en stemmingstracker.

Gebruik deze geweldige en een van de beste tools voor het volgen van stemmingen om je dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse stemmingsregistratie te verbeteren. Met behulp van een verscheidenheid aan hulpmiddelen die door dit productiviteitsverbeterende programma worden geboden, kunt u uw leven plannen en indelen op manieren die u nooit voor mogelijk had gehouden.

Laatste woorden

U kunt meer te weten komen over uw gevoelens 😒😁😢😂 en de factoren die ze veroorzaken door uw stemming bij te houden. Als je weet wie je bent, kun je betere beslissingen nemen over het verbeteren van je geluk.

Test een van de beste tools voor het volgen van stemmingen die we hierboven hebben vermeld om de app te bepalen die het beste bij uw voorkeuren past. U zult belangrijke dingen leren over wat uw stemmingen gunstig en ongunstig beïnvloedt en deze na verloop van tijd beter beheren.

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in deze Journaling-apps.

gerelateerde berichten