7 Beste software voor bewaking en beheer op afstand (RMM) voor het MKB

RMM-oplossingen zijn softwaretools die zijn ontworpen om Managed IT Service Providers (MSP’s) in staat te stellen op afstand en proactief de eindpunten, netwerken en computers van klanten te beheren.

Het acroniem RMM verwijst naar Remote Monitoring and Management-oplossingen, ook wel netwerkbeheer- of remote monitoring-software genoemd.

Dankzij RMM-tools kunnen MSP’s patches en updates implementeren, software installeren en configureren en problemen diagnosticeren en oplossen, en dat alles op afstand.

Hoe een RMM wordt ingezet

RMM-softwareoplossingen worden geïmplementeerd via een agent (een softwarecomponent met een kleine footprint) die is geïnstalleerd op de verschillende apparaten in een netwerk, of het nu pc’s, werkstations, servers, mobiele telefoons, enz.

MSP’s gebruiken deze agents om bewakingsfuncties op afstand te verkrijgen door informatie van clientapparaten naar de MSP te sturen. De verzonden informatie is de gezondheid en status van de machine, wat de MSP inzicht geeft in de netwerken van de klant.

De beste RMM-tools bewaken niet alleen apparaten en sturen informatie naar de MSP, maar treden ook proactief op, detecteren mogelijke problemen en ondernemen indien nodig actie. Agenten kunnen automatisch servicetickets maken wanneer ze een probleem detecteren dat aandacht vereist.

Deze tickets zijn geclassificeerd volgens het type incident en de ernst ervan. Deze classificatie helpt de MSP om een ​​optimale toewijzing van zijn technische middelen te maken voor het oplossen van problemen.

Hieronder volgt een overzicht van de zeven beste RMM-oplossingen op de markt.

Beheer Engine RMM Centraal

Manage Engine begint met het snel ontdekken van alle netwerkapparaten, van servers, routers en opslagsystemen tot virtuele machines, en niet te vergeten clientapparaten zoals laptops en andere mobiele computers.

Zodra de ontdekkingsstap is voltooid, vereenvoudigt Manage Engine RMM-taken via één enkele console van waaruit applicatiebeheer, probleemoplossing op afstand met apparaten en inventarisatie van IT-middelen kunnen worden aangepakt voor alle soorten eindpunten.

Met Manage Engine kunt u kritieke statistieken bekijken, zoals de onmiddellijke apparaatstatus, prestatieproblemen (en hun oplossing), bandbreedteverbruik en alarmen van meerdere clientnetwerken.

Andere taken die met Manage Engine zijn vereenvoudigd, zijn onder meer het detecteren van ontbrekende patches (en het installeren ervan), het beperken van gebruikerstoegang en het afdwingen van beveiligingsbeleid, en het aanpassen van configuraties voor de netwerkvereisten van elke klant.

De aanschaf en implementatie van Manage Engine zijn ook vereenvoudigd dankzij een flexibel licentieschema voor monitoring en apparaatbeheer en het gebruik van één enkel product en één enkele, efficiënte en gebruiksvriendelijke console voor alle IT-middelen. Deze sterke punten zorgen voor een minimaal verbruik van hulpbronnen en een maximaal rendement op de investering (ROI).

  Een beginnershandleiding voor LinkedIn-marketing en -automatisering [7 Tools]

NinjaOne RMM

NinjaOne is een uniform IT-operatieplatform dat tot doel heeft gebruiksvriendelijke dashboards te bieden om de complexiteit van IT-werk te verminderen en IT-beheer te moderniseren.

De RMM-module van NinjaOne is geen uitzondering en biedt directe toegang tot Windows-, Mac-, Linux-, SNMP- of VMWare-apparaten vanaf één enkel scherm. De toolset voor eindpuntbeheer van NinjaOne maakt het gemakkelijk om IT-problemen op te lossen zonder het werk van eindgebruikers te onderbreken.

Naast het bedieningsgemak streeft NinjaRMM naar de kortste implementatietijd en de laagste administratieve overhead.

Op deze manier wil het IT-technici efficiënter maken en tijd vrijmaken om zich te concentreren op taken met toegevoegde waarde. Met NinjaOne kunt u zoveel mogelijk Tier 1-ondersteuningstaken automatiseren en eindgebruikers achter de schermen helpen met krachtige IT-beheertools.

Om de implementatie en het opstarten te vergemakkelijken, heeft NijaRMM een niveau van klantenondersteuning met de hoogste beoordelingen. Dit wordt aangevuld met gratis training en onboarding, plus de altijd aanwezige ondersteuning van NinjaOne.

Atera

Atera is een complete, alles-in-één RMM-oplossing, speciaal gemaakt met IT-professionals in het achterhoofd. Atera zorgt voor bewaking en beheer op afstand van alle apparaattypen, beheert externe toegang, helpdesk, facturering en prestatierapportage.

Atera’s gebruikersinterface legt de nadruk op gebruiksgemak, waardoor onboarding een snel en eenvoudig proces is waarmee u direct aan de slag kunt. Atera’s interfaces zijn intuïtief en ontworpen voor IT-professionals die op zoek zijn naar een tool waarmee ze slimmer en sneller kunnen werken.

Bovendien minimaliseert het gebruik van automatiseringsregels, een gedeelde scriptbibliotheek en unieke patchbeheersoftware de noodzaak voor technici om tijd te besteden aan routinematige en repetitieve taken.

Atera’s ontwrichtende, eerlijke en transparante prijsstelling bespaart veel geld door te betalen per technicus die het systeem gebruikt. Er is geen beperking op het aantal apparaten en de te betalen prijs stijgt alleen als er meer technici aan het personeel worden toegevoegd.

N-staat N-sight RMM

N-sight is het RMM-platform van N-able en biedt een krachtige combinatie van functies waarmee u uw werk in een mum van tijd aan de gang kunt krijgen voor een startprijs van $ 99 per maand. Voor deze prijs biedt de tool patchbeheer, automatisering door middel van slepen en neerzetten, het volgen van voorraad en het ontdekken van activa voor maximaal 100 knooppunten.

Daarnaast biedt het een licentie voor externe toegang voor ondersteuning met en zonder toezicht, live chat en snelle bestandsoverdracht met slepen en neerzetten, en 3 MSP-beheerderslicenties voor ticketing en facturering.

N-able biedt een voorspelbaar prijsschema, zodat u niet hoeft te betalen voor elke technicus die zich bij uw personeel voegt.

  Beste tools en software voor monitoring van IT-infrastructuur beoordeeld in 2020

N-sight RMM-software biedt bescherming op het volgende niveau en verdedigt Windows- en Apple-apparaten met flexibele realtime monitoring- en beheertools, plus een eenvoudig dashboard dat kritieke informatie benadrukt tijdens piekactiviteiten.

Voor Windows-apparaten houdt de patchbeheerfunctionaliteit ze up-to-date met elk aspect van Microsoft-omgevingen.

De geavanceerde codering en multi-factor authenticatie van N-sight Take Control biedt MSP’s veilige, directe toegang om problemen op desktop of mobiel (Windows, macOS, iOS en Android) vrijwel overal op te lossen.

IT-technici kunnen nauwkeurige, realtime informatie krijgen om eindgebruikers te ondersteunen, zelfs op mobiele apparaten, en ondersteuning van wereldklasse bieden via native Android- en iOS-apps.

itariër

Met ITarian-software voor bewaking en beheer op afstand kunt u netwerkeindpunten, computers, mobiele apparaten en de volledige IT-infrastructuur op afstand beheren vanaf een gecentraliseerde console.

ITarian volgt meerdere clients en eindpunten en biedt up-to-date informatie over de netwerkstatus en software-updates op het apparaat van elke gebruiker.

ITarian opereert autonoom en proactief en bewaakt continu de gezondheid van netwerken en apparaten van eindgebruikers. Wanneer het een probleem detecteert dat aandacht vereist, genereert het automatisch een serviceticket dat is toegewezen aan een MSP.

Het gebruik van ingebouwde wizards maakt het mogelijk om standaard, herbruikbare processen te creëren die complexe problemen oplossen. Dit is bedoeld om de efficiëntie van technici te verhogen, de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren en de klantrelaties te versterken.

Voor snelle implementatie en configuratie kan ITarian snel de lijst met gebruikers, apparaten en eindpunten importeren uit LDAP en Active Directory, door volledige integratie met deze twee systemen.

Het totale beheer wordt uitgevoerd vanuit een uniforme interface waarmee u de IT-omgevingen van uw klanten kunt bekijken, beheren en begrijpen. Deze console maakt het zelfs mogelijk om in realtime met klanten te chatten en om fixes op afstand toe te passen zonder van venster te wisselen.

De ITarian-licentie geeft exclusieve toegang tot de productforums en het MSP-consortium, waardoor u een actieve stem krijgt in de productroadmap en de MSP-community.

LogMeIn (GoTo) Centraal

Met LogMeIn Central kunt u op afstand eindpunten implementeren en routinematige IT-taken automatiseren terwijl u uw bedrijf beschermt met Enterprise Access Point Management en Security. De RMM-tool van LogMeIn biedt HD-toegang op afstand, gebruikers- en apparaatbeheer, toegang op de achtergrond, bestandsoverdracht en meer, allemaal voor een basistarief van $ 80 per maand (jaarlijks gefactureerd).

Dankzij de mogelijkheden voor het delen van desktops en afstandsbediening van LogMeIn Central kan uw technische team snel en eenvoudig ondersteuning bieden voor elke Mac of pc vanaf elke locatie.

LogMeIn RMM biedt antivirusbeheer om de machines van gebruikers te beschermen en beveiligen met Central Premier. Dit product brengt enkele van de meest geavanceerde anti-malwaretools op de markt samen.

  Audio Deepfakes: kan iemand zien of ze nep zijn?

Met het gebruikersbeheer van LogMeIn Central kunt u uw gebruikers in groepen indelen, machtigingen beheren, tweefactorauthenticatie inschakelen en computertoegang uitbreiden. Door computers te groeperen, kunt u clientapparaten ordenen op basis van rol, locatie, toegangsrechten of andere aangepaste criteria die u wilt opgeven.

Ten slotte kunt u met externe implementatie LogMeIn-hosts implementeren en installatiepakketten configureren op alle machines in uw IT-omgeving. LogMeIn geeft u een volledig beeld van de integriteit van elke LogMeIn-host om strategische problemen en essentiële updates te detecteren.

SyxSense

De RMM-tools van SyxSense zijn gebaseerd op beveiligingscontexten waarmee MSP’s onmiddellijk tussen verschillende clients kunnen schakelen zonder hun ogen van een enkele console af te halen. Met deze console kunnen ze de klant en zijn apparaten nauwkeurig volgen en erop reageren.

SyxSense verdeelt de werklast efficiënt over het beschikbare personeel. De configuratie van toegangsniveaus en rollen zorgt voor een optimaal gebruik van human resources, het toewijzen van taken aan technici op basis van hun vaardigheden en het vermijden van onder- of overgebruik van resources.

Elke gebruiker kan meerdere functies hebben, die bepalen wat ze kunnen doen, en domeinen, die bepalen waar ze het kunnen doen.

Een aspect dat SyxSense onderscheidt van andere RMM-oplossingen is dat SyxSense Cortex gebruikt voor monitoring, waarschuwingen en reparaties, waardoor de MSP een realtime verbinding heeft om onmiddellijk te beoordelen en te reageren.

Door de realtime reacties van SyxSense Cortex te combineren met Windows-onderhoudsroutines, kunnen MSP’s tot 80% van de tijd besparen die nodig is om klanten te beheren. SyxSense brengt proactiviteit naar MSP-beheer, waardoor de eisen aan MSP’s worden verminderd en ze worden vrijgemaakt voor waardegenererende taken.

Syxsense biedt 14 dagen gratis proefversies van zijn volledig uitgeruste RMM-tools voor maximaal 100 apparaten.

Conclusie

Het hebben van een effectieve RMM-tool is een noodzaak voor MSP’s om concurrerend te blijven. De mogelijkheid om op afstand problemen te diagnosticeren en op te lossen en routineonderhoud uit te voeren is een gegeven in de service van een MSP. Het is ook essentieel om de servicetijd en -inspanning te verminderen en te voldoen aan Service Level Agreements (SLA’s).

Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de beste software voor extern bureaubladbeheer.

gerelateerde berichten