7 manieren om problemen met Spotify Web Player op te lossen die niet werken

Blijf op de hoogte om het probleem met uw Spotify-webspeler niet meteen op te lossen.

Ik ben bijvoorbeeld dol op webapplicaties. Ze hebben uiteraard geen installatie nodig en zijn multi-platform.

Bovendien vertragen ze onze systemen niet en helpen ze ons de native applicaties voor alles over te slaan.

Een voorbeeld hiervan is de Spotify-webplayer. En we zijn hier om manieren te vinden om dat weer werkend te krijgen.

Als je dit nog niet hebt gebruikt, probeer het dan eens op open.spotify.com.

Deze webversie heeft bijna alle functies van een native applicatie. Het mist er maar een paar, zoals de downloadmogelijkheid.

Hoe dan ook, het is een draagbare optie waar velen van houden. Dus ik begin met het oplossen van problemen om je weer op het goede spoor te krijgen.

Spotify Web Player werkt niet: algemene oplossingen

Probeer deze voordat je diep gaat:

  • Controleer netwerkverbinding: Dit lijkt stom, maar gebeurt toch. Probeer gewoon een andere webpagina of een andere browser om uw internetverbinding te controleren.
  • Start uw browser opnieuw: sommigen hebben hun Spotify-webspeler weer aan het werk met slechts een herstart.
  • Vermijd meerdere aanmeldingen: log overal uit en controleer of het probleem aanhoudt.
  • Gebruik de incognitomodus: dit verwijdert veel complicaties. Browserextensies zijn de schuldige als uw Spotify-webapp incognito werkt. Probeer ze afzonderlijk uit te schakelen om de boosdoener te lokaliseren.
  • Netwerktoegang verifiëren: sommige privénetwerken blokkeren de toegang tot specifieke websites. Neem contact op met uw systeembeheerder om dit op te lossen.
  Hoe voer ik een virusscan uit op mijn computer?

Ga verder met de volgende oplossingen als u de Spotify-webspeler nog steeds niet kunt gebruiken.

Browsercompatibiliteit

Hoewel het ook in sommige andere browsers kan werken, moet u de officieel Door Spotify ondersteunde browsers. Probeer over te schakelen als de jouwe niet in de lijst staat.

Cache en cookies wissen

Er gebeurt veel wanneer u op een website-URL klikt. En een deel daarvan wordt aan uw browser gekoppeld, zelfs wanneer u die website verlaat.

Het kan enkele noodzakelijke elementen bevatten om een ​​website op de gewenste manier te laten functioneren. Maar sommige overblijfselen kunnen problemen veroorzaken, zoals het probleem met de Spotify-webspeler die niet werkt.

Het proces van het wissen van de cache en cookies is verschillend voor een browser en platform.

Gebruik dit volgens uw browser: Chroom, Firefox, Opera, Kantenz. Zoek naar het proces dat specifiek is voor uw browser als het hier niet wordt vermeld.

U kunt ook de browseropschoningstools gebruiken, zoals: Avast opschonen voor een eenvoudig proces dat voor iedereen werkt.

  Handmatig straatadressen toevoegen aan de optie voor automatisch aanvullen van Chrome

Beveiligde inhoud inschakelen

Gebruikers van Chrome (en op Chrome gebaseerde browsers zoals Brave) moeten dit toepassen als ze het volgende krijgen: Het afspelen van beveiligde inhoud is niet ingeschakeld.

Nogmaals, dit hangt af van je platform: bureaublad of Android.

Desktopgebruikers kunnen chrome://settings/content/protected content typen in hun Chrome-adresbalk en deze optie inschakelen: Sites kunnen beveiligde content afspelen.

Firefox-mensen moeten ervoor zorgen dat ze DRM-gestuurde inhoud kunnen afspelen.

Ga hiervoor naar de Firefox-instellingen (of plak direct over: voorkeuren in uw Firefox-adresbalk) en zoek naar DRM in de zoekbalk. Controleer ten slotte of deze functie is ingeschakeld.

Edge-gebruikers kunnen dit edge://settings/content/protectedContent?search=media in de URL-balk invoeren om te controleren of websites beveiligde inhoud kunnen afspelen.

Het proces om beveiligde inhoud toe te staan, hangt met name af van de webbrowser die voorhanden is.

DNS-cache leegmaken

Elk besturingssysteem slaat wat informatie op over de webinhoud waarop het surft. Het helpt om die inhoud snel weer te geven als de gebruiker de website opnieuw bezoekt.

Maar soms veroorzaakt het problemen met de levering van inhoud. Probeer dus de DNS-cache leeg te maken als niets nog voor u heeft gewerkt. Het is absoluut veilig en zal uw internetverbindingsinstellingen resetten.

Browser resetten

Met deze oplossing worden uw browserinstellingen gereset terwijl de browsegeschiedenis intact blijft.

Nogmaals, dit proces is browserafhankelijk. Navigeer voor Chrome naar de reset-instelling door dit chrome://settings/reset in de URL-balk te typen. Klik vervolgens op het omkaderde tabblad: Instellingen herstellen naar hun oorspronkelijke standaardwaarden.

  Selectief mappen synchroniseren met Google Drive

Klik vervolgens onderaan op de knop Instellingen resetten en controleer of je Spotify-webspeler weer werkt.

Op dezelfde manier kunt u andere browsers resetten, zoals: Firefox en rand:

Mediafunctiepakket

Dit geldt voor de Windows 10 N-editie. Installeer de media-functiepakket van het Microsoft Downloadcentrum. Hierdoor krijgt het besturingssysteem de vereiste multimediamogelijkheden.

Browsergeschiedenis verwijderen

Dit is het laatste redmiddel. Wis al uw browsegegevens of verwijder en installeer uw browser opnieuw.

Conclusie

Ik hoop dat je weer geniet van je Spotify-webspeler.

Maar als je nog steeds worstelt, probeer dan contact op te nemen met Spotify-ondersteuning of installeer een Spotify-applicatie voor je platform.

Je kunt ook onze compilatie van de beste MP3-downloaders voor muziek en YouTube-video’s bekijken.

Met plezier het artikel gelezen? Wat dacht je van delen met de wereld?

gerelateerde berichten