Chatbots zijn moderne programma’s die een bedrijf kunnen helpen de klantervaring naar een nieuw niveau te tillen.
Chatondersteuning is een veeleisende keuze onder moderne klanten, en automatisering van klantenondersteuning met behulp van AI heeft het ticketingsysteem in hoge mate omhooggeschoten.
Je hebt misschien minstens één keer interactie gehad met een chatbot, vooral wanneer je via een chatsysteem met een klantagent praat.
Veel organisaties, met name e-commerceplatforms, gebruiken chatbots in hun websites of applicaties om hun klantenondersteuning te automatiseren.
Toen OpenAI ChatGPT introduceerde, opende het de weg naar eindeloze mogelijkheden, waaronder de mogelijkheid om chatbots te maken die worden aangedreven door ChatGPT.
Bedrijven kunnen een op maat gemaakte chatbot met ChatGPT gebruiken om de modellen te trainen op basis van de wensen van de klant en betere service te bieden.
Dus, als je erover nadenkt om een chatbot in je applicatie of site te implementeren, lees dan verder.
In dit artikel zal ik het hebben over chatbots, hoe nuttig ze zijn, en enkele van de beste door ChatGPT aangedreven chatbotbouwers op maat om handige chatbots te maken.
Wat is een chatbot?
Chatbot is in feite een computerprogramma dat is gebouwd om menselijke gesprekken te simuleren en te verwerken door middel van tekst- of spraakinteractie. Het programma maakt gebruik van natuurlijke taalverwerking (NLP) en kunstmatige intelligentie (AI) om vragen van klanten te begrijpen en antwoorden te automatiseren.
Chatbots zijn zo ontworpen met behulp van algoritmen en AI-modellen dat ze interactie hebben met klanten zoals mensen dat doen. Van messaging-apps en websites tot virtuele assistentiesystemen, Chatbots worden gebruikt in zowel business-to-consumer (B2C) als business-to-business (B2B) omgevingen.
Het gebruik van dit programma neemt met de tijd toe, omdat het bedrijven een efficiënte manier biedt om klantinteractie op een vriendelijke manier te automatiseren. Er zijn chatbots die voornamelijk in één regel reageren en meestal antwoorden op veelgestelde vragen bieden, waardoor een eenvoudige klantinteractie wordt geboden.
AI-compatibele chatbots zijn getraind met taalintentie, spotpatronen, menselijk gedrag en recorderinteractie om de meest geschikte reactie te geven zonder tussenkomst van mensen.
Met directe toegang tot consumenteninformatie, klantenservice, verkoop en marketing, verhogen chatbots hun efficiëntie geleidelijk.
Chatbots vs. ChatGPT-aangedreven chatbots
Wanneer u door ChatGPT aangedreven chatbots vergelijkt met andere chatbots, zult u waarschijnlijk veel opvallende verschillen ontdekken tijdens het gebruik ervan.
Hoewel beide conversationele AI-systemen zijn, verschillen ze op sommige punten van elkaar:
Antwoord
ChatGPT-aangedreven chatbots zijn geavanceerd en getraind om antwoorden te bieden, afhankelijk van de context en toon van uw gesprek. In tegenstelling tot andere chatbots is het niet beperkt tot specifieke antwoorden en geeft het antwoord op al uw vragen.
Aan de andere kant zijn andere chatbots meer doelgericht omdat ze voorgeprogrammeerd zijn met een bepaalde reeks reacties. Daarom kunnen ze alleen reageren op specifieke vragen met betrekking tot de website of app waarin deze is geïntegreerd. De antwoordset is ook vrij beperkt, maar nauwkeurig als je de juiste vraag stelt.
Gebruik gevallen
ChatGPT is meer geschikt voor gepersonaliseerde toepassingen en u kunt het gebruiken om zelfs op persoonlijke vragen antwoord te krijgen. U hoeft alleen maar in te loggen op uw ChatGPT-account en het te gebruiken, afhankelijk van uw vereisten.
Aangezien chatbots daarentegen zijn ontworpen voor specifieke antwoorden, kunt u ze niet gebruiken om antwoorden op persoonlijke vragen te krijgen. Ze kunnen alleen worden gebruikt voor vooraf gedefinieerde zoekopdrachten.
Implementatie
ChatGPT is behoorlijk uitdagend om te implementeren. Als u niet goed thuis bent in machine learning, kunt u het niet implementeren. Het vereist ook dat u bekwaam bent in geavanceerde programmering voor de implementatie ervan.
Het implementeren van andere chatbots in uw website of e-commerce-app is sneller en eenvoudiger dan door ChatGPT aangedreven chatbots. Deze zijn gebaseerd op eenvoudige, op regels gebaseerde beslissingsbomen en vereisen geen ingewikkelde programmering.
Een aangepaste chatbot maken zonder externe applicaties te gebruiken
Als je nieuw bent in het maken van een aangepaste chatbot, lijkt het misschien een ontmoedigende taak. Maar als u de onderstaande stappen correct volgt, wordt het proces eenvoudiger.
Stap 1: zoek het doel uit
Uw eerste taak is om het doel van uw chatbot te achterhalen, zodat deze dienovereenkomstig kan functioneren. U moet ook de functies definiëren die uw Chatbot zal hebben voordat u doorgaat naar de volgende stap.
Stap-2: Waar te implementeren
Nadat u het doel en de functies hebt gedefinieerd, moet u beslissen waar u uw aangepaste chatbot wilt implementeren. Als uw klant voornamelijk op uw site communiceert via een live chat-widget, moet u deze op de website implementeren.
Als de meeste klantinteractie echter in uw app plaatsvindt via WhatsApp, Instagram, Telegram of een ander berichtenplatform, dan moet u het daar implementeren.
Stap-3: Kies een Chatbot Provider
Als je eenmaal weet welk type chatbot je wilt, is het tijd om de chatbotprovider te selecteren. Chatbot-platforms dienen als de gemakkelijkste optie om een chatbot te maken, omdat ze snel en gemakkelijk zijn.
Als je echter goed bent in coderen, gebruik je een chatbot-framework zoals Dialogflow van Google om je eigen aangepaste chatbot te maken.
Stap 4: Ontwerpen
Na het selecteren van de provider, is het tijd om het chatbot-gesprek in een chatbot-editor te ontwerpen. Om het proces te starten, logt u eerst in bij de chatbotbouwer en begint u vervolgens met het ontwerpen van het gesprek.
Met sommige moderne editors kun je de conversatie volgen via het eenvoudige mechanisme van slepen en neerzetten. U moet bedreven zijn in het ontwerpen van gesprekken, omdat dit uw klantervaring zal bepalen. Voor softwareontwikkelaars kan het ontwerpen van het gesprek vervelend zijn, maar met precisie; je zult het snel kunnen implementeren.
Stap-5: testen
Nadat het ontwerpgedeelte voorbij is, is het tijd om uw chatbot te testen en uit te zoeken of deze naar wens werkt. Afhankelijk van hoe je de chatbot hebt gemaakt, kun je een testproces kiezen.
Stap-6: Training
Als u wilt dat uw aangepaste chatbot een betere respons en klantervaring biedt, moet u deze trainen. U moet een NLP-engine en een NLP-trigger gebruiken om de chatbot te trainen en de systemen de meest voorkomende problemen en vragen te laten vinden.
Als u de chatbot echter eenvoudig wilt houden en wilt laten werken volgens de vooraf gedefinieerde flow, kunt u het trainingsgedeelte overslaan.
Stap 7: Feedback verzamelen
Nadat je de custom chatbot hebt gemaakt en geïntegreerd in je website of chatplatform, is het laatste wat je kunt en moet doen, het verzamelen van feedback van klanten. Uw klanten zijn de beste mensen die de effectiviteit van uw chatbot kunnen analyseren.
Vraag uw klanten dus gewoon om hun eerlijke feedback op basis van hun gebruik en ervaring. Zodra u de details heeft verzameld, kunt u uw chatbot verbeteren om deze nuttiger te maken voor uw klanten.
U kunt zelfs aangepaste chatbots bouwen die worden aangedreven door ChatGPT via verschillende websites en platforms zonder enige codering.
Hier zijn enkele van de beste platforms om zelf aangepaste ChatGPT-chatbots te maken.
Botsonisch
Botsonic AI-chatbuilder is voor veel bedrijfseigenaren een goede keuze om aangepaste chatbots te maken. De AI-chatbouwer is eenvoudig te gebruiken en u hoeft geen code te schrijven of diepgaande technische vaardigheden te hebben.
Dankzij de sterke GPT-4-ondersteuning stelt Botsonic u in staat om de chatbot die u maakt te trainen op uw eigen gegevens om een indrukwekkende klantervaring mogelijk te maken. Bovendien kan het platform de chats analyseren om de klantenondersteuning te verbeteren en de betrokkenheid met hen als een mens te vergroten.
U kunt uw chatbot trainen om samen te werken met menselijke klantondersteuning wanneer dat nodig is en de klant ook doorverwijzen naar specifieke producten of diensten om de ervaring te verbeteren. Het is een bekroonde chatbouwer die wordt vertrouwd door technische topreuzen over de hele wereld.
Chatbasis
Chatbase is een populaire, op maat gemaakte chatbotbouwer die gebruikmaakt van de kracht van ChatGPT. Het heeft de laatste tijd veel aandacht gekregen. Het platform maakt het voor u een gemakkelijke taak om een chatbot op uw site te bouwen en te integreren en deze te trainen op uw bedrijfsgegevens.
Het bouwen van een aangepaste chatbot met behulp van deze AI-chatbouwer is een eenvoudige taak; u hoeft alleen maar een link naar uw website toe te voegen of alle vereiste gegevensbestanden te uploaden om deze te schrapen. Belangrijk is dat u eenvoudig wijzigingen kunt aanbrengen in uw chatbot, zoals het beantwoorden van patronen en het verstrekken van namen en persoonlijkheidskenmerken, zodat deze een gepersonaliseerde klantervaring kan bieden.
De geolocatie van uw website doet er niet toe, omdat Chatbase ongeveer 95 talen ondersteunt, zodat u klantenondersteuning kunt bieden in populaire internationale talen. Chatbase is ontworpen om tegemoet te komen aan bedrijven van elke omvang, en daarom hebben ze verschillende prijsniveaus bedacht, beginnend vanaf $ 19/maand.
CustomGPT.ai
Als je van plan bent om onverslaanbare klantenservice te bieden met een aangepaste chatbot en snel problemen van klanten op te lossen, probeer dan CustomGPT.ai. Het maakt het bouwen van een aangepaste chatbot eenvoudiger door documenten te uploaden of deze op uw website te integreren met de congregatie van CustomGPT.ai.
Zodra je chatbot klaar is, kun je hem eenvoudig inzetten via de embedded widget of API. Aangezien de chatbot die u krijgt wordt aangedreven door ChatGPT, zal uw bot worden bewapend met veel moderne AI-mogelijkheden om de interactie met de klant aanzienlijk te verbeteren.
Ze bieden vier tariefplannen die u kunt kiezen op basis van uw behoeften: Basic, Standard, Premium en Enterprise, vanaf $ 49 per maand.
ActiveChat
Als u een chatbot wilt bouwen die uw zakelijke kennisbank kan gebruiken en ongeëvenaarde klantenondersteuning en kennisbeheer kan bieden, probeer dan ActiveChat. Deze AI-chatbouwer maakt gebruik van de mogelijkheden van ChatGPT om ervoor te zorgen dat uw chatbot nauwkeurige antwoorden geeft op alle vragen van uw klanten.
Met deze tool kunt u een AI-assistent in natuurlijke taal op uw website introduceren, die de meeste taken automatiseert en ook veel arbeidsintensieve taken vereenvoudigt. In tegenstelling tot andere bots die mensen trainen op generatieve modellen, gebruikt deze AI-bouwer uw gegevens en zorgt voor tekstgeneratie van hoge kwaliteit terwijl fouten worden verminderd.
Een ander interessant aspect van ActiveChat is dat je de Large Language Models (LLM) met slechts één klik kunt verfijnen, en het totale proces is volledig gratis. Deze AI-bouwer is niet gratis en u moet kiezen tussen Team-, Bedrijfs- en Enterprise-abonnementen. Het basisplan begint vanaf $ 149/maand.
AIST
Gebruik AISTA-chatbuilder om uw bedrijfsgegevens te schrapen en een zeer efficiënte chatbot te maken, ondersteund door ChatGPT, die uw klantinteractie met 67% zal verbeteren (zoals beweerd door het bedrijf).
Met de AI-builder van AISTA kunt u moeiteloos een op maat gemaakte chatbot maken die integreert met uw CMS en leads genereert samen met Q&A-ondersteuning.
De chatbots die met behulp van AISTA zijn gebouwd, zijn efficiënt, met de mogelijkheid om betere, gepersonaliseerde interacties te bieden en de kosten voor klantenondersteuning met bijna 30% te verlagen.
Een enorm voordeel dat u zult ervaren, is de volledige controle die u heeft over uw chatbot, die varieert van het beheren van trainingsgegevens en het wijzigen van de configuratie tot caching-verzoeken.
Omdat het is gebouwd op Magic Cloud, is het in staat om alle vragen die uw chatbot ontvangt te analyseren en hoe deze effectief te beantwoorden. Het biedt ook gerepliceerde opslag, beveiliging en CDN.
Het merk begrijpt dat niet elk bedrijf dezelfde behoefte heeft en daarom biedt het drie afzonderlijke abonnementen aan: Basic, Professional en Enterprise.
Gegevensmonsters
Wilt u de klantenservice op uw website automatiseren, maar kunt u niet beslissen welke chatbouwer u moet selecteren voor het maken van een chatbot op maat?
Datamonsters is een goede optie.
Dit is een bekend merk dat u kan helpen bij het aanpassen en implementeren van een op ChatGPT gebaseerde chatbot in uw website of systeem. Data Monster gebruikt haar ervaring op het gebied van kunstmatige intelligentie en data-analyse om een chatbot te ontwerpen die jou helpt om een betere klantervaring te bieden.
Naast u te helpen bij het maken van een prachtige chatbot, kan Data Monsters u ook helpen deze te integreren met bestaande systemen, het optimaliseren van cycli en ROI-schatting. Toporganisaties als Nvidia, Siemens, Cisco, Nestle en P&G hebben vertrouwen in deze AI-bouwer, dus ook jij kunt er je vertrouwen in stellen.
Nova
Nova is een revolutionaire AI-chatbotbouwer die u kan helpen bij het maken van een door ChatGPT aangedreven chatbot om uw klantenservice te schalen en de klantbetrokkenheid te vergroten.
Omdat het gebruikmaakt van de mogelijkheden van ChatGPT en GTP 3.5, kan de chatbot die u met deze chatbot-bouwer maakt, nauwkeurig menselijke antwoorden op vragen van klanten genereren, terwijl menselijke tussenkomst wordt verminderd.
Uw chatbot kan eenvoudig worden geïntegreerd met uw systemen, zodat deze alle relevante gegevens kan gebruiken om nauwkeurige antwoorden te creëren tijdens klantinteractie. Het is een zeer aanpasbare AI-chatbotbouwer die u kunt gebruiken volgens uw unieke vereisten.
De chatbot die je met Nova maakt, kan niet alleen op websites worden geïntegreerd, maar ook in mobiele applicaties en smartwatches.
PowerBrainAI
Probeer PowerBrainAI chatbot builder als u een AI-assistent voor uw toepassing wilt bouwen. Of je nu een chatbot op maat wilt maken voor een iOS- of Android-platform, deze AI-bouwer is compatibel met beide platforms.
Van het automatiseren van repetitieve taken, het oplossen van klantproblemen en het voorstellen van producten tot orderbeheer en het escaleren van verzoeken, de AI-chatbot die u gaat maken, kan u helpen met veel taken.
Deze AI-chatbot op basis van ChatGPT helpt u uw bot zo te ontwerpen dat deze niet alleen beantwoordt volgens de intentie van de klant, maar ook nauwkeurige informatie geeft. De app is volledig gratis te gebruiken, wat een enorme zegen is, vooral voor kleine bedrijven die de kracht van AI in hun ecosysteem willen implementeren.
Conclusie
Het maken van een aangepaste chatbot aangedreven door ChatGPT voor uw website lijkt misschien een ontmoedigende taak, vooral als u niet op de hoogte bent van codering en NLP. Maar maak je geen zorgen; moderne AI-chatbouwers hebben het ontwikkelen van door ChatGPT ondersteunde chatbots kinderspel gemaakt. Hiermee kunt u de chatservice op uw website eenvoudig met een paar klikken automatiseren.
Kies dus de beste door ChatGPT aangedreven chatbotbouwer op maat op basis van uw use case en budget. Ze maken allemaal gebruik van geavanceerde technologie en de kracht van datawetenschap om chatbots te trainen op uw bedrijfsgegevens en nauwkeurige, relevante antwoorden te geven, net als menselijke agenten.
U kunt ook de beste ontwikkelingsframeworks voor chatbots verkennen om krachtige bots te bouwen.