8 manieren om sociale signalen te verbeteren en de impact ervan op SEO

Heb je moeite om te groeien op sociale mediaplatforms, maar er zijn geen resultaten? We hebben u gedekt en brengen de beste manieren naar voren om uw groei te versnellen.

In het huidige tijdperk van informatie en technologie draait de hele wereld op sociale mediaplatforms. Alles is online opgedoken, van het lezen van kranten tot het bijwonen van colleges, van medische consultaties tot het boeken van tickets.

Sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram en Twitter hebben geholpen bij het vinden van nieuwe wegen en kansen voor mensen om te groeien in hun carrière en bedrijf. Het heeft mensen zelfs geholpen om hun talenten te laten zien, hun mening te geven, ideeën te delen en geld te verdienen. Maar dit is niet genoeg als iemand zijn carrière wil ondersteunen via dergelijke sociale mediaplatforms.

Het internet werkt op specifieke algoritmen waarbij men regelmatig online zichtbaar moet zijn met hun content om de vruchten van social media te plukken. Mensen volgen zelfs cursussen voor beheer van sociale media om er beter in te worden.

Er zijn enorme factoren die direct of indirect van invloed zijn op rankings in Google. De zichtbaarheid van sociale media kan echter worden vergroot met de toename van sociale signalen. Laten we, voordat we beginnen met het onderwerp hoe we het kunnen verbeteren, leren wat deze sociale signalen zijn, hoe ze de groei van een individu kunnen beïnvloeden en waarom het wordt beschouwd als een rankingfactor.

Later, nadat we al deze onderwerpen hebben doorgenomen, gaan we dieper in op de manieren waarop we sociale signalen voor SEO kunnen improviseren.

Hoe helpen likes, shares en views de groei van content?

Wil je je fans op sociale media een boost geven met echte volgers? Benieuwd hoe je geïnteresseerde kijkers trekt? Dus hier is het antwoord. Het aantal likes, shares en views kan van invloed zijn op uw groei op socialemediaplatforms. Laten we eens kijken hoe.

U moet meer publiek verzamelen om succesvoller te zijn met uw marketing. Hoe meer mensen u bereikt met uw inhoud, hoe populairder uw inhoud zal zijn. Er zijn echter een paar manieren waarop u uw populariteitsniveau kunt verhogen. Nieuwere media kunnen het slagingspercentage enorm verhogen. Als u echter een paar uur met uw inhoud doorbrengt en betrokken blijft, kunt u uw bereik vergroten.

Bovendien kan het maximaliseren van het aantal kijkers, likes en shares uw inhoud naar een groot publiek brengen. Een hoger bereik is altijd beter voor de groei van je social media content.

Als een gebruiker uw inhoud bijvoorbeeld vaak leuk vindt, is de kans groter dat de gebruiker uw inhoud in zijn feed zal voorstellen. Evenzo hebben meer shares en views ook invloed op een groot publiek.

  Hoe een Joomla-website op Amazon Lightsail te hosten?

Wat zijn de sociale signalen precies?

Sociale signalen zijn eenvoudigweg de reacties van mensen op de online inhoud die op sociale mediaplatforms drijft. Dit zijn likes, dislikes, views, shares, comments, tweets en retweets. Hoe meer van dergelijke geregistreerde reacties, hoe populairder en reguliere inhoud is. Daarom moet men zichtbaar blijven op internet om meer van dit soort reacties te krijgen.

Bovendien zijn sociale signalen vanuit een SEO-perspectief de signalen die zoekmachines improviseren en een individu vertrouwd maken met de identiteit, populariteit en betrouwbaarheid van hun profiel of bericht. Voor verschillende platforms zijn er echter verschillende statistieken die sociale signalen kunnen worden genoemd.

Welke invloed hebben sociale signalen op SEO?

Sociale signalen geven de mate aan waarin een bepaalde online zwevende inhoud de doelgroep heeft bereikt. Een persoon streamt bijvoorbeeld een video op Instagram waarin essentiële informatie over de ziekte van Covid-19 wordt gedeeld.

Het aantal vind-ik-leuks en weergaven die hij op de video krijgt, geeft de relevantie en het belang van de inhoud aan. Hoe meer meningen en voorkeuren, hoe zichtbaarder de inhoud zal zijn bij de beste zoekopdrachten op internet, omdat deze inhoud van hoge kwaliteit aangeeft.

Uiteindelijk doen zoekmachines hun uiterste best om hun gebruikers inhoud van hoge kwaliteit te bieden, volgens de reacties van de gebruikers. Daarom zijn sociale signalen essentieel voor SEO. Ze helpen bij het genereren van verkeer op bepaalde inhoud en signaleren het webalgoritme om resultaten te creëren.

Daarom hebben sociale signalen een indirecte invloed op de SEO-prestaties. Hoewel er nog steeds studies en experimenten gaande zijn om de exacte impact te ontdekken, zijn ze nog niet onthuld.

Rankingfactoren voor sociale signalen voor Google

Telkens wanneer er een vraag in ons opkomt, of we ergens informatie over willen krijgen, googelen we het meteen. Via verschillende links en websites probeert Google haar gebruikers de meest relevante en waardevolle antwoorden te geven. Dergelijke websites zijn gerangschikt volgens de meest bezochte.

Volgens Google bieden deze websites kwaliteitsinformatie aan gebruikers. Deze websites hebben veel verkeer gegenereerd door eerder geregistreerde reacties van kijkers, die we sociale signalen noemen. Sociale signalen spelen daarom een ​​sleutelrol in Google rankings en SEO.

Bovendien is voor Google elk stuk inhoud online waardevol, maar wat het meest waardeert, is de inhoud die het grootste aantal reacties heeft ontvangen. Google verklaart sociale signalen echter niet officieel als rankingfactor, aangezien tal van factoren rechtstreeks van invloed zijn op de Google-ranglijst.

Deze omvatten backlinks, zoekintentie, inhoudskwaliteit, versheid en nog veel meer. Maar we kunnen niet ontkennen dat meer sociale betrokkenheid resulteert in meer zichtbaarheid van sociale berichten.

Een beetje tijd geven kan een positieve invloed hebben op uw SEO en ranking in Google. Vergeet niet om tijdens het posten te focussen op zichtbaarheid en merkbekendheid. Dit kan je helpen tijdens je reis op sociale media.

Aangezien we nu een beter begrip hebben van sociale signalen en hun belang voor SEO, gaan we bespreken hoe we sociale signalen voor SEO kunnen verbeteren. Afgezien van interactie met sociale media, zijn dit de dingen die je kunt doen elke keer dat je een bericht plaatst.

  Hoe u uw garagedeur slim kunt maken

Website koppelen aan profielen op sociale media

Het koppelen van een website aan uw socialemediaprofielen is een gemakkelijke maar essentiële manier om meer webverkeer te genereren en SEO te verbeteren. Uw profiel krijgt meer kans om bekeken te worden wanneer u de website in uw profiel linkt. Niet alleen dit, het toevoegen van links in het profiel verbetert ook de gebruikerservaring. Door sites in uw sociale media-profielen te koppelen, worden kijkers rechtstreeks op uw webpagina geïntroduceerd.

Verder probeert Google ook websites te koppelen aan social media-accounts. Het koppelen van websites kan uw gebruikerservaring verbeteren. Het vervangen van websites voor uw socialemediaplatform kan echter het bereik van uw inhoud vergroten. Bovendien wordt het voor mensen gemakkelijker om uw andere inhoud te lezen. Daarom maakt koppelen het deelproces eenvoudiger en handiger.

Optimaliseer sociale mediaprofielen

Je social media profiel moet zo zijn dat het voldoet aan de snelle eisen van zoekmachines. Dit is waar optimalisatie om draait. Als u bijvoorbeeld een webpagina of een blogpost heeft, kan het gebruik van de juiste trefwoorden uw post beter zichtbaar maken in de zoekmachine voor de persoon die ernaar zoekt.

Evenzo zouden profielen op sociale media voldoende moeten zijn om alle gerelateerde informatie te bieden die gebruikers willen.

Bovendien kunnen nauwkeurige zoekwoorden Google helpen om de relatie tussen uw website en zoekwoorden gemakkelijk te begrijpen. Een geoptimaliseerd profiel op sociale media zal het verkeer positief stimuleren, het aantal e-mailabonnees verhogen en de verkoop stimuleren, terwijl een niet-geoptimaliseerd profiel op sociale media dat niet kan.

U moet echter meer publiek aantrekken om te voorkomen dat u de groei van uw bedrijf belemmert. Deze doelgroep wordt uiteindelijk een oprecht geïnteresseerde klant.

Hier zijn enkele manieren waarop u uw profiel op sociale media kunt optimaliseren:

  • Verduidelijk de merknaam – Dit zal helpen de aandacht van de gebruiker te trekken en hen betrokken te houden bij uw inhoud.
  • Upload een profielfoto van goede kwaliteit – Onthoud dat uw profiel uw merknaam moet vertegenwoordigen. Laat uw foto niet blanco om het mensen gemakkelijk te maken u te vertrouwen.
  • Gebruik de juiste hashtags – Hiermee kunnen gebruikers gemakkelijker naar u zoeken. Deze merkgerelateerde hashtags sorteren uw inhoud op categorie.

Publiceer regelmatig op sociale media

Bij social media draait alles om content. Hoe vaker u inhoud toevoegt, hoe meer deze wordt erkend door internetgebruikers. Maar iets posten werkt niet. Uw inhoud krijgt meer likes en reacties als deze aantrekkelijk is voor netizens en uw profiel wordt beter zichtbaar als u regelmatig inhoud plaatst.

Plaats relevante inhoud

Hoewel het internet vol staat met inhoud, moet u feitelijke inhoud hebben om een ​​goede SEO-ranking voor uw inhoud te hebben. Het moet even boeiend zijn en relevante informatie aan gebruikers verstrekken. Het plaatsen van prullenbak en inhoud die niet interessant is voor de gebruiker wordt over het hoofd gezien.

Uw inhoud moet aantrekkelijk genoeg zijn om een ​​groot aantal kijkers te trekken. Relevante inhoud verhoogt de authenticiteit, die ook door zoekmachines wordt erkend.

  Astra Pentest beoordeeld - Eenvoudig, continu scannen op kwetsbaarheden en naleving

Voeg knoppen voor sociaal delen toe

Als u wilt dat uw inhoud wordt gezien en dat veel mensen deze ook op internet delen, zorg er dan voor dat gebruikers dit gemakkelijk kunnen doen. U kunt dit eenvoudig doen door social sharing-knoppen voor uw inhoud toe te voegen. Uw inhoud heeft meer kans om gedeeld te worden als u een optie biedt om dit te doen.

De meeste sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Instagram en YouTube bieden bijvoorbeeld opties voor makers van inhoud om hun berichten te delen, en andere kijkers kunnen ze ook verder delen.

Gebruik van schematags

Gebruik voor een goede SEO-ranking voor uw inhoud open grafieken en schematags om deze beter zichtbaar te maken. Dit is meer vereist als u uw inhoud op platforms zoals Instagram, Facebook en Twitter plaatst.

Door tags toe te voegen, krijgt uw inhoud meer kijkers, wat uiteindelijk de SEO-ranking verbetert. Door de afwezigheid van labels en open grafieken is de kans kleiner dat er op uw inhoud wordt geklikt en trekt deze minder aandacht van de gebruiker.

Wees actief op sociale media

Af en toe je content posten en het dan dagen niet doen, is niet goed voor SEO. U moet uw inhoud regelmatig op sociale mediaplatforms plaatsen, bijvoorbeeld eens in de twee dagen, om online zichtbaar te zijn. Daarnaast dien je actief in te spelen op wat anderen online plaatsen. Je kunt ook reageren op berichten van anderen.

Voeg een goede auteursbiografie toe

Als je een blogpost voor een auteur schrijft, is het een goed idee om ook belangrijke details over de auteur te vermelden, of zelfs hun profiel later in de blogpost te taggen. Dit verhoogt de waarde van uw blogpost en vergroot de betrouwbaarheid ervan. Door dit te doen, leren mensen niet alleen de auteur kennen, maar ook de maker van het bericht. Zoekmachines beschouwen dergelijke berichten als geverifieerde inhoud, waardoor SEO wordt verbeterd.

Gevolgtrekking

Kortom, goede content is waar iedereen naar op zoek is. Het is de verantwoordelijkheid van elke maker van inhoud om waardevolle informatie aan mensen te verstrekken. Hoe waardevoller de gegevens zijn, hoe meer ze de voorkeur krijgen. Nauwkeurige gegevens helpen uw inhoud om een ​​goede positie op internet te behouden. Het internet is een oceaan van inhoud.

Onthoud de bovenstaande punten als u wilt dat uw profiel of blogpost zichtbaar is. Deze bovengenoemde punten helpen uw inhoud om een ​​goede positie in de resultaten van zoekmachines te behouden, waardoor SEO wordt verbeterd. Een goed ontworpen blogpost trekt een groot aantal kijkers en hun reacties.

U kunt enkele beste kalendertools en sjablonen voor sociale media verkennen.

gerelateerde berichten