8 Mobile Measurement Partners (MMP) voor gebruik in 2022

U hebt een betrouwbare mobiele meetpartner (MMP) nodig als u de populariteit en betrokkenheid van uw mobiele app wilt vergroten en de groei wilt ondersteunen door advertentiecampagnes uit te voeren. Omdat MMP’s u helpen met de juiste analyse van mobiele attributiegegevens.

Die dagen zijn allang voorbij toen gebruikers online of in winkels zochten naar een game die ze graag op pc of PlayStation speelden. In het verleden waren er minder opties om uit te kiezen. Tegenwoordig zijn er duizenden game-apps. De praktijk geldt ook voor alle andere mobiele apps zoals e-commerce, online onderwijs, berichtenuitwisseling, sociale media, enz.

Tegenwoordig bereiken apps alle plaatsen waar de doelgroep zich bevindt, en de beste media zijn advertenties. Maar hoe weet u of uw advertenties goed presteren? Het antwoord zijn mobiele attributiegegevens die door MMP’s worden geanalyseerd om een ​​gebruikersreiskaart te maken die elk contactpunt met elkaar verbindt. Lees verder om enkele vertrouwde en betrouwbare MMP-platforms te ontdekken die de toonaangevende bedrijven voor de ontwikkeling van mobiele apps gebruiken.

Wat is mobiele attributie?

Mobile Attribution is een technologie voor het analyseren van online marketinggegevens die oorzaak en gevolg in de mobiele app-industrie met elkaar verbindt. U voert bijvoorbeeld een Facebook- of Google Ads-campagne om een ​​game-app te promoten die uw team heeft ontwikkeld.

Laten we er nu eens rekening mee houden dat u een toename ziet in het installatienummer van de app. In de marketingbranche kun je dat niet zomaar koppelen aan de advertentiecampagne. U moet verschillende gegevens over de advertentie (oorzaak) en de reactie van de gebruiker (gevolg) verzamelen en deze via gegevenspunten aan elkaar toeschrijven.

Toeschrijving van mobiele advertentiecampagnes ontdekt intrigerende feiten over uw mobiele app die gebruikers aanzetten tot installaties, verwijzingen, productaankopen, serviceabonnementen, enz. Als u eenmaal weet wat uw gebruikers het meest intrigeert, kunt u in dat deel van de mobiele app investeren om de klanten te behouden betrokken.

Deze marketingtechniek is bedoeld om de app-inkomsten te maximaliseren door het aantal installaties te verhogen of de gebruiker te begeleiden bij het nemen van een koopbeslissing via de verkooptrechter.

Waarom heb je mobiele attributie nodig?

Marketeers van mobiele apps en leads voor de ontwikkeling van mobiele apps moeten deze marketingtechniek gebruiken om de hieronder genoemde redenen:

Verbeter retargetingstrategieën

Toeschrijving van mobiele advertentiecampagnegegevens kan essentiële gegevenspunten onthullen, zoals gebroken ketens in een gebruikerstraject waarbij de gebruiker op de pagina van uw app is beland om te installeren, maar dit niet heeft gedaan. U kunt dergelijke rapporten extraheren om de gebruikersreis te improviseren en gebruikers opnieuw te targeten om nieuwe klanten of abonnees te werven.

Voorkom advertentiefraude

Een partnertool voor mobiele metingen kan een diepgaande analyse van advertentiecampagnegegevens uitvoeren om valse klikken of installaties op te sporen. De MMP-provider rapporteert die bronnen zodat u stappen kunt ondernemen om advertentiefraude te stoppen.

Test de effectiviteit van Sales Funnel

Laten we aannemen dat u ook betaalt voor elke verkooptrechterstrategie om productaankopen of abonnementen te stimuleren. U kunt de doeltreffendheid ervan eenvoudig testen wanneer uit analyse van marketinggegevens blijkt dat de verkooptrechter ook deel uitmaakt van de reis van de gebruiker.

  11 Business Process Management (BPM)-software voor het MKB

Bereken ROI

In werkelijkheid investeert u in de ontwikkeling van uw app wanneer u betaalt voor advertentiecampagnes. Daarom willen bedrijfsinvesteerders misschien het rendement op de investering (ROI) van dergelijke uitgaven weten. Toeschrijvingsgegevens voor mobiele advertenties helpen u met ROI-gegevens.

Verhoog merkbetrokkenheid

Als u weet welke app-functies en -services de gebruikers bevallen en verwijzingen naar meer installaties genereren, kunt u specifiek die elementen improviseren of er agressief reclame voor maken. Het zal uiteindelijk de online aanwezigheid en betrokkenheid van uw merk vergroten.

Investeer verstandig en verdien betere inkomsten

De betaalde advertentiecampagne is een kostbaar marketingonderdeel. Daarom hoeft u alleen advertenties op het juiste platform en op het juiste gebruikersbestand weer te geven waar het resultaten zal opleveren. U kunt dit alleen doen als u beschikt over attributiegegevens van mobiele advertentiegegevens van uw MMP-serviceprovider. Uiteindelijk neemt de opbrengst toe naarmate de marketingkosten dalen.

Mobiele attributiemodellen

#1. Het first-touch-model zegt dat het startcontactpunt waarop de klant heeft geklikt en uiteindelijk is omgezet in een verkoop of installatie, het attributietegoed krijgt.

#2. Integendeel, het last-touch-model zal de laatste advertentie crediteren waarop klanten hebben geklikt om een ​​item uit uw app te kopen of een app te installeren. Het is het meest gebruikte attributiemodel onder marketeers van mobiele apps.

#3. Er is ook het multi-touch attributiemodel. Het wijst een gewogen percentage credits toe aan elk medium of platform dat de gebruiker ertoe aanzet een app te installeren of te kopen via verschillende stappen.

Wat doen mobiele meetpartners?

#1. MMP’s bieden een enkele geïntegreerde advertentiesoftware-ontwikkelingskit (SKD) voor alle advertentie-uitgevers en netwerken voor het verzamelen van gegevens. U hoeft dus geen aparte SDK’s voor verschillende advertentienetwerken te installeren en de mobiele app te belasten met onnodige codes.

#2. MMP’s zijn de enige bron van onbevooroordeelde gegevens voor mobiele attributie. Deze platforms leveren een overzichtelijk rapport dat de prestaties van advertentiecampagnes in eenvoudige taal laat zien, wat er mis is gegaan, waar te verbeteren, enz.

#3. Sommige MMP’s bieden mogelijk tools om advertentiefraude te blokkeren, zoals SDK-spoofing, click-flooding, click-spamming, installatiekaping, klikinjectie, ad-stacking, enzovoort.

Hier zijn enkele van de beste MMP’s voor succesvolle mobiele advertentiecampagnes.📱

AppsFlyer

Apps-flyer is een van de toonaangevende tools om mobiele advertentieattributies bij te houden. Het wordt geleverd met geavanceerde functies zoals retargeting-attributie, multi-touch attributie, configureerbare attributievensters, enz. Met dergelijke functies kunnen marketeers van mobiele apps hun marketingdoelen moeiteloos bereiken.

De MMP-tool wordt geleverd met drie verschillende abonnementen die geschikt zijn voor een brede categorie bedrijven, zoals micro-, kleine, middelgrote, startups en ondernemingen. U kunt beginnen met het Zero-abonnement als u een beperkt advertentiebudget heeft. Het omvat diensten zoals een gratis proefperiode van 30 dagen van betaalde add-ons, deeplinking, klantomleiding, slimme banners, elementaire marketinganalyses, enz.

Appsflyer is uitstekend geschikt voor geavanceerde rapporten zoals retentierapporten en cohortanalyses. U kunt deze rapporten ook personaliseren op basis van bron, land, onbewerkte gebruikersgegevens en app-versie. Bovendien kunt u deze rapporten eenvoudig exporteren naar datavisualisatie- en business intelligence-tools zoals Power BI.

Aanpassen

Aanpassen is een andere vertrouwde naam in de toeschrijvingsniche van advertentiecampagnes. Het biedt een uitgebreide oplossing die verder gaat dan attributiebeheer.

Acquired.io, een van de toonaangevende platforms voor gegevensaggregatie, biedt nu Adjust aan om één enkel en gebruiksvriendelijk marketingdashboard te bieden voor alle mobiele advertentiecampagnes. Het is een volledig geautomatiseerd marketinganalyseproduct dat wordt gebrandmerkt als de handelsnaam Adjust Automate. Hiermee kunt u zelflopende workflows maken voor biedingsbeheer, toewijzing van marketingbudget, enz.

  Een beknopte handleiding over het schrijven van e-learning voor cursusontwikkeling [+5 Tools]

Een andere factor die u ertoe zal aanzetten om deze MMP-tool te overwegen, zijn actieve modules voor preventie van advertentiefraude. Ten eerste blokkeert het als eerste verdediging kwaadaardige codes en scripts om het ecosysteem van de advertentiecampagne van de klant binnen te dringen.

Adjust heeft ook de cyberbeveiliging van Unbotify binnengehaald door middel van bedrijfsovername. Zo elimineert het MMP-platform ook advertentiefraude-bots die op de een of andere manier de app van de klant binnenkomen als valse gebruikers of abonnees.

Branch.io

Branch.io is ook een populair attributie- en koppelingsplatform voor marketeers van mobiele apps. Als u app-inzicht en klantervaring van het gebruik van de app op prijs stelt, moet u Branch proberen. Het helpt u bestaande verkoopkanalen te gebruiken voor gebruikersplezier en het verhogen van de omzet.

Een rapport over geïntegreerde apps van Branch suggereert dat marketeers die dit partnerplatform voor mobiele metingen gebruiken, tot 3,5 keer meer Customer Lifetime Value (LTV) kunnen verwachten, tot 48% jaar-op-jaar groei van hun mobiele apps en tot 200 % stijging van de inkomsten uit mobiele apps.

De tool biedt links om de doelgroep van uw mobiele app te betrekken. Dergelijke op links gebaseerde activiteiten leiden tot potentiële leads om de app te installeren of te kopen. Daarom is Branch niet alleen een hulpmiddel voor conversieanalyses. Het helpt u ook bij het stimuleren van aankopen, abonnementen en mobiele app-installaties.

Localytics

Wilt u op een zinvollere manier contact maken met uw app-gebruikers? Wilt u de betrokkenheid van gebruikers bij uw mobiele app vergroten door gepersonaliseerde advertentiecampagnes te leveren? Je kan het proberen Localyticsde nieuwe generatie marketing- en analysetool voor mobiele apps.

Deze MMP-software kan complexe advertentiecampagnegegevens van verschillende advertentienetwerken en een diverse reeks klanten van de volgende niches verwerken:

  • Detailhandel en e-commerce
  • Reizen en gastvrijheid
  • Media en entertainment
  • Financiële diensten en verzekeringen
  • Telecommunicatie

Met Localytics kunt u ook andere gegevensconnectoren of analysetools van derden integreren. Koppel bijvoorbeeld Movable Ink aan de tool om aangepaste afbeeldingen of video’s te leveren die de gebruiker het liefste heeft.

Kochava

Sommige app-marketeers zullen dat misschien zeggen: Kochava is een nieuwe speler in het ecosysteem voor toeschrijving van marketinggegevens. Maar dit MMP-platform wordt zwaar onderschat in vergelijking met de mogelijkheden en het aanbod van marketingtechnologie. Kochava racet om een ​​veelgebruikte naam te worden voor app-gegevenstoewijzing door een groot aantal app-marketingservices aan te bieden.

Deze partnerserviceprovider voor mobiele metingen heeft al een interne app-verkeersindex ontwikkeld voor lopers van advertentiecampagnes en app-marketeers. U kunt nu eenvoudig hoogwaardige marketingnetwerken, online marketingkanalen met weinig fraude en betrouwbare klantenbestanden kiezen voor uw volgende advertentiecampagnes. U bespaart veel productieve tijd door te verwijzen naar de Kochava-verkeersindex.

Naast analysediensten voor marketingattributie, biedt Kochava ook diensten met toegevoegde waarde, zoals A/B multivariate testen voor experimenten met marketingstrategieën. U kunt ook eenvoudig de app-betrokkenheid vergroten door pushmeldingen naar uw mobiele app-gebruikers te sturen via Kochava.

Het Unified Audience Platform helpt u bij het identificeren van uw klantsegmenten, het organiseren van doelgroepen op basis van hun app-interacties, het activeren van app-klanten en het optimaliseren van marketingcampagnes. Het beste verkoopargument van deze tool is dat je de meeste basisfuncties gratis kunt gebruiken als je app-verkeersgegevens deelt met Kochava.

  Hoe laat je een kunstaas vallen op een Pokèstop in Pokémon Go

Enkelvoud

Enkelvoud is een full-service marketingplatform met onderscheidende functionaliteiten voor marketinganalyse en attributie. Als onderdeel van zijn MMP-services biedt het samengestelde producten zoals Mobile Attribution, Deep Linking, SKAdNetwork Attribution en Fraud Prevention.

Met de app-attributieservices kunt u advertentiegegevens meten op bijna alle advertentiecampagnekanalen zoals sms, mobiele apps, websites, tv, verwijzingen en e-mails. Bovendien kan het rapporten genereren over hernieuwde betrokkenheid en acquisitie op verschillende advertentieplatforms via web-to-app, cross-device en deeplinking-attributies.

Voor analyse van marketingprestaties verbindt het touchpoint-attributies met externe dataconnectoren. U krijgt dus uitgebreide en uitgebreide prestatiegegevens voor elk zoekwoord, elke campagne, elk advertentiemateriaal en elke advertentie-uitgever.

Tapstream

De Tapstream ontwikkelingsteam brengt het product op de markt als een complete toolkit voor marketing van mobiele apps. Sommige van ’s werelds toonaangevende mobiele apps, zoals Hootsuite, WebMD, Microsoft, Twitch, SPRING, enz., gebruiken deze MMP-serviceprovider voor mobiele attributie.

Om te rapporteren over app-marketingcampagnes van klanten en conversies te stimuleren, biedt Tapstream een ​​reeks producten, zoals Analytics, Deep Links, App Invites en Campaign Landers. Als app-marketeer kunt u de Analytics-module gebruiken om het succes van een advertentiecampagne te meten en verkeersbronnen te ontdekken.

Vervolgens kunt u de Deep Links-tool gebruiken om bestaande of nieuwe gebruikers naar betaalde in-app-inhoud te leiden en inkomsten te genereren bij elke conversie. Verder kunt u nieuwe gebruikers krijgen door aangepaste bestemmingspagina’s te ontwerpen voor app-aankopen of installatiecampagnes. Ten slotte kunt u de module App-uitnodigingen gebruiken om gebruikers te stimuleren wanneer ze de app naar anderen verwijzen.

Tenjin

Je kunt ook geven Tenjin een poging wanneer u uw marketingbudget moet optimaliseren of toegang moet krijgen tot gegevens op gebruikersniveau voor verbeteringen aan advertentiecampagnes. Het heeft aparte servicemodules zoals:

  • Gebruikersacquisitie om app-installatie of -aankopen te stimuleren
  • Dashboard voor advertentie-inkomsten om ROI, LTV en advertentie-inkomsten op één plek te visualiseren
  • DataVault Platform & Science met miljoenen gegevens op gebruikersniveau die app-marketeers kunnen gebruiken om hun apps en services te verbeteren

Afhankelijk van het budget en de strategie van je marketingcampagne kun je bij Tenjin een Advanced of Pro abonnement nemen. Als u echter een nieuwe app-ontwikkelaar of een beginnende app-marketeer bent, kunt u beginnen met het gratis abonnement van basisservices.

Laatste woorden💻

Nu u op de hoogte bent van de best presterende mobiele meetpartners, kunt u moeiteloos uw keuze maken. De meeste van de bovenstaande tools bieden een standaardservice: analyse van mobiele attributiegegevens en rapportage van app-prestaties.

Mogelijk vindt u echter enkele tools die extra functies, gebruiksgemak, betaalbare prijzen, schaalbare abonnementspakketten, enz. bieden. Kies dus degene die past bij de strategie van het groeitraject van uw mobiele app.

Naast een MMP heeft u ook bescherming nodig tegen klikfraude waardoor uw marketingcampagnes voor mobiele apps het budget overschrijden zonder het gewenste resultaat te behalen.

gerelateerde berichten