8 opmerkelijke tools voor het volgen van advertenties voor marketeers

Een effectieve tool voor het bijhouden van advertenties is de meest effectieve manier om campagneprestaties te volgen en te meten.

Digitale reclame gaat over groeiende online aanwezigheid, merkbekendheid en het voortdurend verbeteren van manieren om potentiële klanten te bereiken. Hulpprogramma’s voor het volgen van advertenties helpen bedrijven om nuttig inzicht te krijgen, campagnes te optimaliseren en een hogere ROI te behalen.

Wat zijn hulpmiddelen voor het volgen van advertenties?

Hulpprogramma’s voor het volgen van advertenties bieden een alles-in-één platform om inzicht te krijgen in demografische gegevens en vertoningen en om de verkoop van een bedrijf te stimuleren. Deze tools bieden waardevolle inzichten om nieuwe marketingmogelijkheden te identificeren, gerichte marketingcampagnes op te bouwen, klantrelaties te beheren en leads te winnen.

Hieronder volgen enkele voordelen van tools voor het bijhouden van advertenties:

  • Het helpt bij het verbeteren van inhoud en campagnes.
  • Het stelt u in staat om meer over uw klanten te leren en te begrijpen.
  • Het stelt bedrijven in staat om advertentie-inkomsten te converteren en te vergroten.

Soorten advertentietracking

Advertentietracking is een zeer brede term en verschillende tools en platforms helpen bedrijven ze te volgen. Er zijn verschillende soorten advertentietracking:

Link volgen

Het is de meest eenvoudige en toch meest bruikbare voor tracking. Het helpt bedrijven om bij te houden wie op uw links heeft geklikt of deze heeft gedeeld en om nuttige informatie te verkrijgen.

Affiliate Link Tracking

Dit formulier wordt gebruikt voor partnerprogramma’s en biedt een bron voor het volgen van gedeelde links en beloont partnernetwerken.

Pixel-tracking

Een trackingpixel geeft informatie over het gedrag van klanten, het aantal mensen dat uw advertenties heeft bekeken, de tijdsduur dat ze deze hebben bekeken en het aantal klikken.

Facebook-advertentietracking

Facebook-pixel biedt waardevolle inzichten in Facebook-advertenties en helpt bij het maken van meer gerichte en relevante advertenties. Het verhoogt de ROI van Facebook-advertenties.

Koekjes

Cookies verzamelen gebruikersactiviteit of gedrag op de website en helpen bij het maken van retargeted advertenties.

Hoe doe je Ad Tracking op een social media platform?

Om op verschillende social media platforms te adverteren, moet duidelijk zijn welke doelen men wil bereiken. Onthoud verschillende factoren voordat u een advertentieplatform kiest en het maximale uit uw budget haalt.

Facebook

Facebook is het beste en meest geprefereerde advertentieplatform. Het helpt om het maximale aantal getargete doelgroepen te bereiken en hen te beïnvloeden via Facebook-advertenties. Als je Facebook-advertenties als een advertentieplatform beschouwt, voel dan de unieke targetingfunctie ervan, als een soortgelijk publiek. Op het platform kunnen gebruikers kiezen wie uw advertenties kunnen zien op basis van hun land, taal, leeftijd, stad, postcode en nog veel meer.

  Hoe maak je een tekst op effen kleurenbehang

Instagram

Net als Facebook (het moederbedrijf), biedt Instagram verschillende segmenteringsopties. Maar vanwege de relatief kleine gebruikers wordt het gesegmenteerde publiek kleiner. Als je internetgebruikers in de leeftijd van 18-49 jaar wilt targeten met creatieve foto’s en video’s, dan is dit een ideaal platform voor jou.

LinkedIn

LinkedIn heeft meestal de voorkeur als een B2B-advertentieplatform, omdat het platform draait om professioneel netwerken. LinkedIn is een ideaal advertentieplatform om een ​​specifiek professioneel publiek te targeten, zoals HR-managers in New York. Hun gesponsorde InMail is een van de meest aantrekkelijke advertentieformaten.

Te vermijden fouten bij het bijhouden van advertenties

Het identificeren en vermijden van veelvoorkomende fouten is de sleutel tot het creëren van een effectieve en succesvolle advertentiecampagne. Hieronder vindt u enkele van de fouten die u moet vermijden bij het bijhouden van advertenties:

  • Uw doelgroep niet definiëren: als u uw doelgroep wilt bereiken en de ROI wilt verhogen, is het definiëren van de juiste doelgroep een must. Het helpt u te kiezen wie uw advertentie te zien krijgt op basis van demografie, locatie en interesses.
  • Verkeerde conversies bijhouden: houd elke campagne apart en gebruik de juiste tool om nauwkeurige gegevens te beheren en te verstrekken.
  • Verkeerde zoekwoorden en zoektypen gebruiken: door zoekwoorden en zoektypen te definiëren, kunnen uw advertenties worden weergegeven aan mensen die op zoek zijn naar de gerelateerde zoekwoorden.
  • Geen uitsluitingszoekwoorden definiëren: net zo belangrijk als het definiëren van zoekwoorden, is het even belangrijk om te bepalen welke zoekwoorden uw advertenties moeten vermijden.

Beste hulpprogramma’s voor het volgen van advertenties

Hieronder volgen enkele van de meest populaire en effectieve tools voor het volgen van advertenties:

Volume

Met Voluum kunnen alle digitale campagnes vanuit één software worden gevolgd. Deze software helpt u bij te houden wat werkt en welke campagne het beste presteert.

Belangrijkste kenmerken:

  • Het maakt 40+ software-integratie met andere platforms mogelijk
  • Het helpt om verdachte klikken en bezoeken in rapporten te identificeren
  • Voluum heeft een intuïtieve UX en een eigentijds design
  • De traffic Distributed AI-functie van Voluum analyseert dagelijks gegevens en stuurt verkeer naar campagnes, aanbiedingen, bestemmingspagina’s, enz., die het beste presteren.

De software houdt de linkprestaties bij en is een uitstekende tool voor het beheren van uw partnerprogramma’s.

Cometly

Cometly is software voor het volgen van advertenties om advertentiecampagnes bij te houden, te analyseren, te optimaliseren en te schalen. Het helpt bedrijven met betere advertentieattributie, analyses en besluitvormingsinzichten.

Belangrijkste kenmerken:

  • Het volgt nauwkeurig elke verkoop naar de juiste advertentie en gebruikt gegevens om de advertentieprestaties te verbeteren.
  • Het biedt integratie met ClickBank, Instagram, Facebook en Shopify.
  • Het platform biedt trainingsvideo’s om gebruikers op weg te helpen met het platform.
  • Andere belangrijke kenmerken van Cometly zijn attributiemodellering, multi-touch attributie, ROI-tracking, conversietracking en cross-channelattributie.
  15 geweldige Mac OS X-terminalopdrachten die u misschien niet kent

Cometly biedt naadloze integratie met de grootste advertentie- en verkoopplatforms met één klik.

BeMob

BeMob is realtime software voor gegevensrapportage en het volgen van advertenties voor mediakopers en aangesloten marketeers.

Belangrijkste kenmerken:

  • Het platform is de totaaloplossing voor het bijhouden, beheren, optimaliseren en analyseren van advertentieverkeer.
  • Het helpt bij het analyseren van campagnes en het verhogen van de ROI.
  • Het heeft een veilige trackingfunctie om gegevens veilig in een cloud te bewaren zonder dat een andere server of software nodig is.
  • Het heeft wekelijkse verbeteringen geïntroduceerd om het werk te optimaliseren en de productiviteit te verhogen.
  • Het biedt meldingen via e-mail om gebruikers op de hoogte te houden van alle wijzigingen in de advertentiecampagne, waardoor mogelijk verlies wordt voorkomen.
  • BeMob biedt affiliate marketingfuncties zoals realtime kliktracking, campagnebeheer, slimme links, ondersteuning voor meerdere apparaten en prestatieanalyse (partner)

Het platform biedt een dashboard in meerdere talen, zoals Engels, Chinees, Spaans en Russisch.

plat

Plat biedt prestatiegerichte oplossingen voor het volgen van advertenties aan bedrijven en media-inkopers.

Belangrijkste kenmerken:

  • Plat biedt 24/7 prestatiewaarschuwingen om altijd op de hoogte te blijven.
  • Het biedt realtime gegevenstracking en helpt bij het downloaden van gedetailleerde gegevens uit organische verkeerslogboeken en advertentievertoningen.
  • Het platform biedt gedetailleerde prestatierapporten om campagnes te optimaliseren en regelsets bij te werken.
  • Het maakt het mogelijk om conversies op maat bij te houden, campagnes handmatig te optimaliseren, verkeersdistributie en eenvoudige integratie met andere platforms om alle campagnes te controleren en te beheren.

Plat heeft een intuïtieve interface en uitgebreide aanpassingsfunctie om end-to-end prestatiemarketing aan te bieden.

Madgicx

Madgicx is een cloudgebaseerd marketingplatform dat verschillende functies biedt voor elke zakelijke behoefte.

Belangrijkste kenmerken:

  • Het platform biedt flexibele, op uitgaven gebaseerde prijzen, wat betekent dat bedrijven moeten betalen voor de tools of functies die ze willen gebruiken.
  • Het heeft een Ad Launcher-functie met één klik die helpt bij het maken van advertenties met behulp van prestatievisualisatie, bestaande advertenties en Facebook- of Instagram-berichten.
  • Het helpt bij het lanceren van op maat gemaakte advertenties om specifieke doelgroepen te targeten.
  • Andere belangrijke functies van Madgicx zijn contentbeheer, conversietracking, monitoring van sociale media en campagnebeheer.

Het platform biedt maand-, kwartaal- of jaarabonnementen en klantenservice via livechat, een kennisbank en veelgestelde vragen.

AdvertentiesBridge

AdsBridge is een oplossing voor het volgen van advertenties voor verschillende soorten bedrijven die hen helpt de winst uit marketingcampagnes te vergroten.

  Aangepaste rasterlijnen toevoegen aan elke website in Chrome

Belangrijkste kenmerken:

  • Het platform biedt toegang voor meerdere gebruikers en toont logboeken om wijzigingen in de gaten te houden.
  • Het helpt bij het distribueren van verkeer en leidt het naar de best presterende campagnes.
  • Het biedt statistieken met realtime gegevens en problemen.
  • AdsBridge biedt een kwaliteitscontrole op inkomend verkeer om advertentiefraude zoveel mogelijk te voorkomen.

Het platform biedt uitstekende klantenondersteuning via het ondersteuningscentrum, de helpdesk en het ondersteuningsteam.

Meta Pixel, formeel bekend als Facebook Pixel, is een Javascript-code waarmee bezoekersactiviteit kan worden gevolgd wanneer deze aan een website wordt toegevoegd. Deze analysetool helpt om geweldige inzichten te krijgen en de conversies van advertentiecampagnes te verbeteren.

Belangrijkste kenmerken:

  • Meta Pixel biedt een van de krachtigste targetingmogelijkheden en bouwt aangepaste doelgroepen.
  • Het helpt bij het opbouwen van een vergelijkbaar publiek om een ​​relevanter en op maat gemaakt publiek te bereiken.
  • Het kan belangrijke prestatiestatistieken bijhouden om de prestaties van Facebook-advertenties te blijven controleren.
  • Hiermee kunt u conversies optimaliseren op basis van uw zakelijke behoeften, of het nu gaat om aanmeldingen of aankopen.

Bedrijven moeten Meta Pixel op hun website installeren, zelfs als ze geen Facebook-advertenties hebben, omdat het gegevens van websitebezoekers gaat verzamelen die later Facebook-advertenties zullen helpen lanceren.

Bitly

Bitly wordt in de volksmond gebruikt voor het inkorten van URL’s. Bedrijven of marketingmensen met relatief lage budgetten kunnen links en klikken volgen met behulp van het platform.

Belangrijkste kenmerken:

  • Het biedt de beste functies voor het inkorten en aanpassen van links.
  • Het platform maakt het mogelijk om meerdere korte links tegelijk te maken.
  • Bitly biedt een van de beste functies voor het volgen van links voor kleine bedrijven.
  • Met een gegevensdashboard kunnen gebruikers inzicht krijgen in de klikfrequentie, linkgeschiedenis, app-installatie, campagneprestaties, enz.

Bitly ondersteunt platforms van derden zoals sms-communicatie, Salesforce, Twilio en Adobe.

Conclusie

Een effectieve tool voor advertentiebeheer is een noodzaak voor bedrijven om media-aankoopactiviteiten langer soepel te laten verlopen. Doe je onderzoek en vind de juiste oplossing om aan je zakelijke behoeften en doelen te voldoen. U kunt campagnes in realtime bouwen, optimaliseren en erover rapporteren met behulp van de tools voor het volgen van advertenties die in het bericht worden genoemd.

U kunt ook enkele Google Analytics-alternatieven verkennen om de analyses en prestaties van uw website te meten.

gerelateerde berichten