8 ServiceNow-concurrenten om te proberen voor kleine tot grote bedrijven

ITSM-tools zijn efficiënt in het helpen van teams bij het leveren van uitstekende IT-services aan hun klanten en het verbeteren van de productiviteit en samenwerking van medewerkers en het besparen van middelen.

Service nu is een van de beste ITSM-tools voor bedrijven die wordt geleverd met een uitgebreide reeks functies en functionaliteit.

Iedereen heeft echter unieke behoeften en voorkeuren. Hoewel velen dol zijn op het aanbod van ServiceNow, zijn sommigen niet tevreden met de prestaties, gebruikersinterface, ondersteuning, budget, enz.

De gebruikerservaring kan van persoon tot persoon of van bedrijf tot bedrijf veranderen.

Daarom zoeken mensen naar ServiceNow-alternatieven die beter aansluiten bij hun vereisten, budget en voorkeuren.

Dus als u een van hen bent, zal dit artikel over ServiceNow-concurrenten u helpen een beter alternatief te kiezen, zodat u het meeste uit uw ITSM-tool kunt halen.

Wat is IT-servicemanagement (ITSM)?

Information Technology Service Management (ITSM) verwijst naar de activiteiten en processen die een organisatie uitvoert om IT-services te bouwen, ontwerpen, exploiteren, controleren en leveren aan de klanten.

Met andere woorden, ITSM is hoe een team zijn IT-diensten van begin tot eind beheert en levert. Het richt zich op de behoeften van de klant en continue verbetering om een ​​uitstekende servicekwaliteit en klantervaring te leveren.

Het verschilt van andere benaderingen voor IT-beheer, zoals IT-systeembeheer en netwerkbeheer. Terwijl ITSM zich richt op de behoeften van klanten, richten anderen zich op het verbeteren van IT-systemen. Evenzo is de Information Technology Infrastructure Library (ITIL) anders. Het is als een raamwerk voor ITSM dat de noodzakelijke technieken en hulpmiddelen schetst om teams te helpen effectief IT-services te leveren.

Het idee achter de oprichting van ITSM is om IT als een service te leveren, die verder gaat dan conventionele IT-ondersteuning. ITSM is ook een meer inclusief systeem dat alle processen, technologieën en tools beschrijft die door IT-teams worden gebruikt om hun IT-services te beheren. Het specificeert zelfs de rollen en verantwoordelijkheden van elke afdeling en persoon die betrokken is bij de IT-services.

Waarom hebben bedrijven ITSM-platforms nodig?

ITSM is gunstig voor uw hele organisatie. Het streeft ernaar de klantervaring te verbeteren en de productiviteit van uw team te verhogen en zich te concentreren op het ontwerpen van processen en technologieën.

Dat gezegd hebbende, ITSM-platforms zijn tools of softwareoplossingen met de mogelijkheden van ITSM. U vindt tal van ITSM-platforms op de markt die uw organisaties verschillende voordelen bieden bij het beheren van hun IT-services.

Hier zijn enkele van de redenen waarom u een ITSM-platform nodig heeft.

Verbetert de klantervaring

Omdat ITSM zich richt op het inspelen op de behoeften van klanten, werken IT-teams continu aan het verbeteren van de levering van IT-services aan eindgebruikers. Ze proberen de pijnpunten van eindgebruikers te begrijpen en plannen te maken om die problemen op te lossen. Dit zorgt ervoor dat uw klanten zich gewaardeerd voelen en verbetert tegelijkertijd uw dienstverlening. Uiteindelijk zorgt dit voor een betere klantervaring.

Betere IT-efficiëntie

ITSM-tools helpen de IT-efficiëntie te verbeteren door de teams in staat te stellen elk proces effectief af te handelen, van het creëren van services en levering tot aftersales. Dat doet het op verschillende manieren.

Een ITSM-tool helpt IT-teams om IT-middelen effectief te gebruiken, zelfs als deze beperkt zijn. Bovendien automatiseert het de procesworkflow om iedereen op één lijn te houden en handmatige taken te elimineren. Het stroomlijnt ook taken, zodat elk teamlid weet wat het volgende moet doen en hoe alles gaat.

Bovendien helpt het gebruik van ITSM-tools u om problemen op tijd te identificeren, zodat u ze sneller kunt oplossen. Dus wanneer de beschikbaarheid en responstijden van uw IT-service verbeteren, heeft u alle middelen beschikbaar wanneer u ze nodig hebt.

Verhoogt de productiviteit

Omdat ITSM-tools taken stroomlijnen met automatisering en duidelijke doelen, kunnen uw medewerkers meer leveren in minder tijd. Ze kunnen problemen ook sneller vinden en oplossen om te zorgen voor een betere klanttevredenheid. Dit duidt op een verbeterde productiviteit. Bovendien vinden ze het niet alleen gemakkelijker om de behoeften van het bedrijf te begrijpen, maar kunnen ze zich ook afstemmen op de doelen en streven ze ernaar hun prestaties te verbeteren.

  Hoe u uw garagedeur slim kunt maken

Stimuleert samenwerking

De ITSM-tool stimuleert de samenwerking tussen teamleden, omdat ze allemaal workflows kunnen visualiseren en dezelfde informatie kunnen zoeken over de problemen die ze hierna gaan aanpakken. Hierdoor kunnen ze effectief samenwerken om de problemen op te lossen, met betere ideeën te komen en te werken aan verbetering van de processen. Hierdoor kunnen ze meer ontwikkeling aan en kunnen ze de kwaliteit waarborgen.

Bespaart kosten

Een goede ITSM-tool wordt geleverd met goede rapportage en analyse om bruikbare statistieken te meten. Het kan uw sterke en zwakke punten weerspiegelen, zodat u verbeteringen kunt aanbrengen. Het zal ook de aandacht vestigen op de problemen die aan de orde zijn gesteld, hoeveel er zijn opgelost, klanttevredenheidspercentages, beveiligingsproblemen, enz.

Dus als u problemen vroegtijdig aanpakt, blijft u aan de veilige kant in plaats van de gevolgen te ondervinden van een beveiligingsinbreuk of escalaties van klanten.

Dit helpt de kosten te verlagen die worden besteed aan het oplossen van deze kritieke problemen. Bovendien stellen de geautomatiseerde processen u in staat om middelen te besparen, die voorheen werden besteed aan tijdrovende handmatige taken, waarbij meer werknemers voor langere tijd aan het werk waren om repetitieve, kleine taken op te lossen.

Wat is ServiceNow en waarom is het populair?

Service nu is een van de toonaangevende ITSM-platformaanbieders, populair over de hele wereld. Er is een reden waarom dit platform voor de 8e keer het Gartner Magic Quadrant 2021 voor ITSM-tools heeft gehaald.

Deze innovatieve ITSM-tool helpt u veerkrachtige IT-services te leveren die zijn gericht op klantervaring en servicekwaliteit. Het wordt geleverd met mogelijkheden zoals efficiënt incident- en probleembeheer, wijzigingsbeheer, aanvraagbeheer, mobiele agent en applicatie, virtuele agent, voorspellende intelligentie en meer. Het is ook een cloudplatform om de IT-infrastructuur van uw organisatie toekomstbestendig te maken.

Ondanks al het goede van ServiceNow, is het misschien niet voor iedereen geschikt, aangezien elke organisatie andere behoeften en budgetbeperkingen heeft.

Als u een van hen bent, bent u misschien op zoek naar ServiceNow-alternatieven.

Beschouw uw wens als ingewilligd!

Hier zijn enkele van de ServiceNow-concurrenten die u als alternatief kunt proberen.

Versservice

Moderniseer uw IT-servicebeheer met een snelle, intelligente, tijdbesparende en intuïtieve oplossing – Versservice. Het kan u helpen een hogere ROI te behalen, de efficiëntie te verhogen en gedenkwaardige klantervaringen te leveren.

Stimuleer uw service-efficiëntie met krachtige automatisering en workflows zonder code. U krijgt een geïntegreerd platform voor uw ITSM om tijd te verbeteren en silo’s te overbruggen. Dit helpt de zichtbaarheid van uw workflow te verbeteren, de kosten te verlagen en uw bedrijf flexibeler te maken.

U kunt de oplossing snel implementeren met het no-code-platform van Freshservice en migratieservices en deskundige onboarding krijgen. Dankzij de kant-en-klare functies kunt u de geïmplementeerde service ook gemakkelijker gebruiken.

Verbeter bovendien de productiviteit van uw medewerkers en verenig klantervaringen met het AI-gedreven enterprise-platform. De integraties met slepen en neerzetten maken uw werk soepeler en u bespaart tijd. Elimineer de kloof tussen operaties en servicebeheer om de betrouwbaarheid te verbeteren.

Freshservice stelt u in staat om waarschuwingen op tijd te identificeren, een end-to-end klantervaring te bieden en samen te werken met context om verschillende problemen te voorkomen. Of u nu een groeiende organisatie bent of een grote onderneming, met dit ServiceNow-alternatief profiteert u van vele voordelen.

Start uw gratis proefperiode van 21 dagen en profiteer van alle functies.

ManageEngine ServiceDesk Plus

Schrijf uw ITSM-succes op locatie of in de cloud met ManageEngine ServiceDesk Plus. Deze ServiceNow-concurrent zorgt ervoor dat uw IT-teams van de dagelijkse worsteling om te ontspannen teruggaan naar het leveren van de beste klantenservice.

ServiceDesk Plus biedt centrale controle en uitstekende zichtbaarheid, terwijl u in staat bent om verschillende IT-problemen op te lossen. Op deze manier kunt u ervoor zorgen dat uw bedrijf geen downtime heeft. Bovendien kunt u miljoenen eindgebruikers, IT-mensen en belanghebbenden een glimlach bezorgen.

Daarnaast kunt u een volledige levenscyclus beheren, de productiviteit van agenten verbeteren, uitval verminderen en voldoen aan de SLA’s van uw IT-tickets. Analyseer de hoofdoorzaak van problemen, classificeer ze en los problemen snel op. De tool helpt ook repetitieve incidenten in IT te verminderen en activiteiten zoals planning, goedkeuring, implementatie en automatische workflows te stroomlijnen.

Zorg ervoor dat er geen mislukte of ongeautoriseerde wijzigingen in uw systemen plaatsvinden met deze tool. U kunt uw hardware-assets op één plek ontdekken, beheren en volgen. Maak daarnaast licentie-compliance mogelijk, vermijd kwetsbaarheden en optimaliseer het gebruik van bedrijfsmiddelen met ServiceDesk Plus. U kunt ook uw IT-servicecatalogus samenstellen en publiceren met goedkeuringen en SLA’s in meerdere fasen.

  Hoe u geld kunt verdienen via Google Task Mate

Beheer en volg alle configuratie-items om hun relaties en afhankelijkheden in kaart te brengen. Gebruik aangepaste en standaardrapporten om echt inzicht te krijgen en de prestaties te bewaken met behulp van aanpasbare en realtime dashboards.

Start uw gratis proefperiode voor elk pakket dat u kiest en dat aan uw behoeften voldoet. De betaalde abonnementen beginnen bij $ 8 / maand.

Jira

Stel uw IT Ops-, zakelijke en Dev-teams in staat om gemakkelijk en met hoge snelheid samen te werken met Jira Servicemanagement. Deze oplossing kan snel inspelen op de veranderingen en snelle ervaringen voor medewerkers en klanten opleveren.

Versnel je workflow met Jira Service Management en voldoe aan je unieke behoeften. Stel iedereen in staat, inclusief elk lid en het hele team, zodat u effectief een servicedesk kunt opzetten en op grote schaal kunt aanpassen. Dit zal u helpen betere service-ervaringen te bieden zonder de complexiteit.

Met een collaboratief en open platform kunt u het werk van elk teamlid in de hele onderneming volgen. Je kunt ook kritieke problemen in Jira koppelen en gegevens ophalen uit andere ontwikkelingstools. Als gevolg hiervan is het voor uw operationele en ondersteuningsteams gemakkelijker om te reageren op wijzigingen, incidenten en verzoeken met behulp van een uitgebreide set informatie.

Beheer risico’s, bied een betere klantimpact, versnel uw ontwikkelingswerk, implementeer wijzigingen met gemak en elimineer zwoegen met een volledig auditspoor voor elke wijziging. Daarnaast ondersteunt Jira je workflow met extra functionaliteit en processen zodat je aan dezelfde tool kunt werken. U krijgt ook een enkele plaats van waarheid waar u gegevens kunt krijgen en de rapporten kunt ondersteunen.

Krijg een beter overzicht en begrip van uw bedrijf met alle processen die worden uitgevoerd met behulp van de ITSM-tool. U vindt meer dan 1000 vertrouwde integraties en applicaties en kunt de Jira Service Management-oplossing aanpassen aan uw behoeften.

Voor 3 agenten biedt Jira een gratis abonnement aan. Voor degenen die de servicedesk en ITSM willen nemen, kost het $ 20/agent/maand. Er is ook de mogelijkheid van een gratis proefperiode.

BMC Helix ITSM

Haal de volgende generatie en toonaangevend servicebeheer in huis van BMC Helix ITSM om een ​​betere ROI te bieden op de cloud van uw keuze. Het is een mensgerichte en krachtige oplossing die gebruikmaakt van opkomende technologieën, zoals Machine Learning en AI.

U krijgt voorspellend servicebeheer via de toewijzing, routering en autoclassificatie van incidenten. Gebruik de multi-cloudmogelijkheden om releases, wijzigingen en incidenten tussen cloudproviders te bemiddelen. De tool integreert met de toonaangevende agile DevOps-tools zoals Jira.

U krijgt namens gebruikers geautomatiseerde acties en cognitieve e-mailanalyse. Afgezien hiervan vindt u ook implementatie- en operationele efficiëntie door middel van containerisatie. U zult begrijpen hoe het werkt en hoe het de beste service-ervaring levert voor snellere innovatie.

Los incidenten bovendien effectief op met proactieve, contextbewuste en intelligente incidentmatching. U kunt belangrijke informatie naar het ondersteunend personeel en de klant brengen, precies waar ze het nodig hebben. U krijgt ook levenscyclusbeheer van de kennisartikelen voor up-to-date informatie en effectieve curatie.

Met het multi-cloudservicebeheer van BMC Helix kunt u een unieke service-ervaring leveren in meerdere cloudomgevingen. U kunt robuuste rapporten snel en eenvoudig omzetten in een geweldig dashboard. Van datacenters tot desktops, documenteer alle activiteiten en coördineer ze voor de wijzigingsverzoeken in het hele IT-landschap.

Deze ITSM-oplossing biedt meer functies zoals releasebeheer, digitale werkplek, activabeheer, configuratiebeheer, beheer van serviceverzoeken en beheer van serviceniveaus.

Begin met BMC Helix door een gratis proefperiode te nemen.

Zonnewind

Elimineer barrières voor de ondersteunende diensten voor medewerkers met: Zonnewind, die u een moderne ITSM-oplossing biedt. Met zijn unieke eigenschappen en functionaliteiten kun je alles beheren als een professional.

Werk uw technologie- en activa-inventaris automatisch bij. U krijgt ook inventaris-updates om u beter voor te bereiden op de Microsoft-licentie-audit en uw werk gemakkelijker te maken. Bovendien kunt u de bedrijfsvoering continu verbeteren door u te concentreren op essentiële statistieken die deze tool biedt.

Krijg een volledig scherm van uw technologie-infrastructuur met databasesoftware voor configuratiebeheer. Met een overzichtelijk dashboard kunt u elke statistiek van uw servicedesk inzien. De medewerkersserviceportal is ook een one-stop-shop waar uw medewerker een agent kan indienen, zoeken of contact kan maken.

  Kies ingrediënten en ontvang recepten met calorie-informatie

SolarWinds introduceert enterprise servicedesk-oplossingen voor de enterprise-omgeving. Met het hardware-inventarisbeheer kunt u de locatie, het gebruik en de configuratie bekijken. Het ondersteunt meer dan 40 talen en u kunt het aanpassen aan de locatie en wereldwijd nieuwe trends bekijken.

Kies het juiste abonnement voor uw team, vanaf $ 19/maand/technicus. Profiteer van een volledig functionele gratis proefperiode van 30 dagen.

Microfocus

Stimuleer uw bedrijf digitaal met een ITSM-tool door: Microfocus dat kan een goed ServiceNow-alternatief zijn. Omdat zakelijk succes afhangt van het vermogen van uw team om gelijktijdig IT te transformeren en te runnen, geeft Micro Focus uw team een ​​moeiteloze maar krachtige ITSM-oplossing om zich op succes te concentreren.

Elimineer complexiteit met zijn geavanceerde technologieën en vermijd kwetsbaarheden en kostenoverschrijdingen. Het omvat Digital Factory, een leveringsmodel voor verschillende digitale aanbiedingen dat een nieuwe benadering biedt voor het verbeteren van digitale transformatie.

IT-teams zijn nu uitgerust met herhaalbare processen en herbruikbare tools om ervaringen, oplossingen en nieuwe diensten te bouwen. Wanneer je een digitale fabriek creëert, groeit domeinexpertise, verdwijnen dubbele toolsets en heerst er consistent beheer.

Om uw IT-activiteiten te vereenvoudigen en te verenigen, kunt u het OPTIC-platform gebruiken. Het zal u helpen om IT om te zetten in een modern informatiecentrum, te profiteren van slimme tools en best practices uit de sector uit te breiden met behoud van de flexibiliteit van de cloud.

Bevredig de honger naar digitale IT-operaties met een gepersonaliseerd, intuïtief en geen wachtserviceportaal door gebruik te maken van een gratis proefversie.

SysAid ITSM

Geef je team en IT-afdeling meer controle en kracht met SysAid ITSM. Hiermee kunt u afscheid nemen van de grote problemen met geavanceerde servicedesk-automatisering. Het biedt indrukwekkende oplossingen en functies om activa te beheren, aan onredelijke eisen te voldoen en uw servicedesk zonder paniekaanvallen af ​​te handelen.

SysAid ITSM geeft u de juiste tool voor de juiste operatie om aan de top te blijven. Het biedt ook automatisering om te focussen op de juiste stappen. Verhoog uw productiviteit met meer automatisering en minder herhaling.

Dankzij de gemakkelijke en snelle implementatie kunt u snel aan de slag en aan uw specifieke behoeften voldoen door SysAid te configureren. U kunt ook de ervaring van werknemers en agenten verbeteren door tools van het volgende niveau en ondersteuning op hoog niveau te bieden om problemen sneller op te lossen. ITSM omvat een ITIL-pakket, workflowautomatisering, integraties van derden, geavanceerd maatwerk, serviceniveaubeheer, enz.

Maak uw dienstverlening soepeler, besteed verstandig tijd en los elk probleem sneller op met SysAid ITSM. Zie SysAid in actie door een gratis proefperiode te nemen via uw zakelijke e-mail.

Ivanti Neuronen

Moderniseer uw serviceleveringstechniek voor IT met Ivanti Neuronen, die volledige flexibiliteit biedt om te implementeren in de combinatie on-premises, hybride of in de cloud. Met betere ervaringen krijgt u betere resultaten en levert u service van wereldklasse in uw hele onderneming.

Elimineer handmatige processen en automatiseer workflows om uw bedrijf efficiënter, veiliger en compliant te maken. Ivanti Neurons kan gemakkelijk schalen en zich aanpassen aan de organisatorische omgeving om aan specifieke behoeften te voldoen. Of u nu een IT-helpdesk/ticketoplossing nodig heeft of een geavanceerd ITIL-servicebeheerproces uitvoert, Ivanti Neurons heeft een aanbod voor u.

Profiteer van betere ondersteuning met Ivanti’s cloudgebaseerde automatiseringsbots en los eerder genegeerde of niet-gemelde werknemersproblemen op. Geef bovendien meer macht aan uw servicedesk-teams, zodat ze veel incidenten in één gesprek kunnen oplossen. Krijg volledig inzicht om de prestaties, gebruikerservaring en servicekwaliteit te verbeteren en overal verbonden te blijven.

Begin vandaag nog met uw gratis proefperiode en moderniseer het ITSM-systeem voor een betere service. U kunt ook een gratis demo boeken van de ITSM-oplossingen van Ivanti Neurons.

Conclusie

ITSM-tools zijn nuttig voor organisaties om hun IT-servicelevering te beheren en tegelijkertijd een betere werknemersproductiviteit, klantervaring en kostenreductie te bieden. Dus, als u op zoek bent naar een ServiceNow-alternatief, kies dan een van de bovengenoemde ITSM-platforms die passen bij uw vereisten, budget en voorkeuren.

gerelateerde berichten