9 sjablonen en generator voor marketingplannen voor het MKB

De sjablonen voor het marketingplan fungeren als een handig hulpmiddel voor zakenpartners, leidinggevenden en leiderschap. Het helpt je om marketingstrategieën voor de toekomst te visualiseren.

Hoe goed uw product ook is, u moet een goed onderbouwd en solide marketingstrategieplan hebben om te slagen in uw zakelijke onderneming. Omdat het ontwikkelen van een marketingstrategie voor een specifiek tijdsbestek lastig kan zijn, kiezen mensen er vaak voor om marketingplansjablonen te gebruiken om de taak gemakkelijker te maken.

Dit artikel bespreekt de definitie, het belang en de elementen van een marketingplan. We zullen ook een lijst met sjablonen voor marketingplannen delen.

Wat is een marketingplan?

Een marketingplan of strategie is een document dat de contouren van de marketing- of advertentiestrategie van een organisatie bevat. Het laat zien hoe PR-campagnes worden aangestuurd om de beoogde klanten te bereiken en leads te genereren.

Een duidelijk gedefinieerde marketingstrategie bevat het algemene plan om de voordelen van uw product of dienst aan het publiek uit te leggen en de concurrenten te verslaan. Bovendien kan een dergelijk plan verschillende marketingtermen bevatten die een gemakkelijke uitleg behoeven bij het bereiken van het publiek.

Voordelen van een marketingplan

#1. Identificeer doelgroep en concurrenten

Met een adequaat onderzocht marketingplan kunnen bedrijven hun doelklanten identificeren wiens problemen ze zullen proberen op te lossen met hun producten of diensten. Het moet ook de concurrenten lokaliseren om te begrijpen wat de anderen aan dezelfde klanten aanbieden en hoe u betere producten kunt aanbieden.

#2. Besluitvorming inschakelen

Een marketingplan bevat de factoren die van invloed zijn op uw bedrijf en de middelen die u kunt gebruiken om ze aan te pakken. Omdat deze op dezelfde plaats worden vermeld, wordt het nemen van marketingbeslissingen een eenvoudig proces. Nu kunt u alle marketingvragen beantwoorden op basis van het marketingplan.

#3. Helpt bij langetermijnplan en uitvoering op korte termijn

Een ideaal strategisch marketingplan biedt een futuristische kijk op de komende 3 tot 5 jaar. Zo bent u voorbereid om alle uitdagingen aan te gaan die zich in de toekomst kunnen voordoen. U kunt ze ook van tijd tot tijd bezoeken om eventuele wijzigingen aan te brengen.

#4. Vermijd paniekbeslissingen

Het marketingplan kan de toekomstige problemen voorspellen, zodat u erop voorbereid kunt blijven en geschikte strategieën kunt ontwikkelen om ze aan te pakken. Om deze reden zul je uiteindelijk geen paniekbeslissingen nemen als er iets ongunstigs gebeurt. De implementatie van het geplande kader is voldoende om die situaties aan te pakken.

  Fix Netflix-foutcode UI3012

#5. Klantgerichte strategieën ontwikkelen

Met een strategisch marketingplan kunt u de marktonderzoeksgegevens gebruiken om een ​​manier te ontwikkelen om uw doelgroep te bereiken. Het plan bevat ook de kanalen en tools die u zult gebruiken om ze aan te trekken. Het zorgt er ook voor dat je investeert in marketingactiviteiten die de vooraf gedefinieerde strategie ondersteunen.

Wat op te nemen in een marketingplan?

Afhankelijk van uw product- en bedrijfsbehoeften, kunt u zich concentreren op verschillende aspecten van een marketingplan. De volgende zijn enkele componenten die vaak worden aangetroffen in een strategisch marketingplan.

  • Doelgroep en hun demografie
  • Marktonderzoek
  • SWOT-analyse
  • Concurrentieanalyse
  • Doelstellingen
  • Marktstrategieën en kanalen
  • timing
  • Begroting

HubSpot

Het maken van een marketingplan is een fluitje van een cent als u de HubSpot sjabloon voor het marketingstrategieplan. De sjabloon helpt gebruikers bij het uitstippelen van hun jaarlijkse marketingstrategie, het lokaliseren van de meest cruciale initiatieven en het volgen van de kritieke statistieken.

Voer eenvoudig uw marketingdoelen in en ontvang een sjabloon voor de marketingstrategie van uw bedrijf. U moet bijvoorbeeld uw bedrijfsmissie, de focus van uw team, initiatieven die u op prioriteit heeft, doelen die u hiermee wilt bereiken en toekomstige inspanningen toevoegen.

De sjabloon bevat secties voor Samenvatting, Bedrijfsinitiatieven, Marktstrategie, Marketingkanalen, Marketingtechnologie, Doelmarkt en Budget.

maandag.com

Mensen die op zoek zijn naar aanpasbare sjablonen voor hun marketingbehoeften, kunnen kiezen voor maandag.com. Hier vind je verschillende kant-en-klare marketingsjablonen, waaronder één voor de marketingstrategie.

Met behulp van deze sjabloon kunnen jij en je team alle marketingstrategieën en -initiatieven volgen. Nu wordt het mogelijk om uw bedrijfsdoelstellingen, campagnes en budgetten in één werkruimte te plannen.

Deze sjabloon ondersteunt ook het visualiseren van de marketingstrategie via een uitgebreide tijdlijn en grafiek. Met de functie voor slepen en neerzetten kunt u eenvoudig de benodigde kolommen opnemen.

De marketingsjabloon van monday.com kan eenvoudig worden geïntegreerd met Gmail, Google Agenda, Google Drive, Facebook Ads, Mailchimp en HubSpot.

Canvas

Canvas beschikt over een breed scala aan sjablonen, waaronder speciale voor het marketingstrategieplan. Het platform heeft een aantal uitstekende diapresentaties die u kunt aanpassen om de meest aantrekkelijke marketingstrategie te presenteren.

Hier vindt u een scala aan professioneel ontworpen presentaties met verschillende stijlen en kleuren voor verschillende doeleinden, variërend van nieuwe productpresentaties tot updates van sociale-mediastrategie.

U kunt kiezen uit kleurrijke, eenvoudige, minimalistische en eigenzinnige sjablonen die passen bij de merkidentiteit. Dit gebruiksvriendelijke platform ondersteunt ook de samenwerking met je teamgenoten en laat je foto’s, pictogrammen, vormen en illustraties toevoegen.

  Is mijn iPhone waterdicht?

Nadat u de presentatie heeft gemaakt, kunt u deze downloaden als PDF of PPT. U kunt ook een zichtbare link van de presentatie delen met de belanghebbenden.

Visme

Als je het maken van een strategisch marketingplan hectisch vindt, bekijk dan de verzameling marketingplansjablonen die: Visme aanbiedingen. Met behulp van hun sjablonen kan iedereen aan de slag gaan met vooraf ontworpen lay-outs en deze personaliseren om een ​​plan te maken dat past bij uw doelen en strategie.

Functies zoals het vervangen van plaatsaanduidingen voor inhoud en het aanpassen van lettertypen en kleuren zorgen ervoor dat het marketingplan een naadloos proces creëert. U kunt uw merkactiva of andere gratis foto’s, pictogrammen en grafieken in de sjabloon opnemen als onze behoeften.

Bovendien is het mogelijk om dia’s te herschikken of te verwijderen op basis van uw inhoud. Wanneer de planontwikkeling is voltooid, kunt u het marketingplan met hoge resolutie downloaden of online delen via een link.

Plannuh

Plannuh is een cloudgebaseerde oplossing voor strategische marketingplannen waarmee gebruikers marketingplannen kunnen ontwikkelen en beheren met behulp van krachtige sjablonen. Met behulp van de diasjablonen kunt u online marketingplannen maken en deze naar wens exporteren of downloaden.

De sjabloondia’s worden geleverd met definities en voorbeelden van de elementen, zodat u betere ideeën kunt genereren. Deze zijn bewerkbaar en aanpasbaar, waar u de tekst kunt opmaken naast het toevoegen van nummering en opsommingstekens.

Wanneer u bijvoorbeeld een plan over de doelgroep genereert, kunt u de definitie van uw doelklanten, hun demografie, gedrag, locatie en persona’s opnemen.

Enkele van de Plannuh-dia’s voor het marketingstrategieplan zijn marktonderzoek en -analyse, marketingdoelen, bedrijfsdoelen, prijsstelling en verpakking, concurrentieanalyse en verkoopkanaalstrategie.

Xtensio

Xtensio is een samenwerkingsportal waar u prachtige sjablonen en presentaties kunt vinden, inclusief een sjabloon voor een marketingplan. Het helpt u bij het identificeren van de kerndoelstellingen van uw bedrijf en het opstellen van een duidelijke routekaart voor snellere bedrijfsgroei.

Met behulp van dit sjabloon kunnen organisaties een sterk marketingplan ontwikkelen dat bestaat uit de tactische en strategische marketingplannen die ze voor de klanten hebben. Het is ook geschikt voor het maken van een visueel aantrekkelijke strategische roadmap voor het marketingteam.

Gebruikers kunnen de consistentie in de marketingstrategie behouden door deze te gebruiken. Deze sjabloon helpt ook om de transparantie in het hele bedrijf te behouden met betrekking tot effectief resourcebeheer en -toewijzing. De functies voor het aanpassen van lettertypen en kleuren zorgen voor merkconsistentie.

Slite

Bent u op zoek naar sjablonen voor marketingplannen waarmee u het marketingplan van uw bedrijf samen met het specifieke tijdschema kunt schetsen? Slite biedt u gratis sjablonen voor marketingplannen waarmee u gemakkelijk een praktisch en nuttig marketingplan kunt ontwikkelen.

  Hoe externe IP van Google Cloud VM te vinden?

U hoeft geen kostbare middelen en tijd te investeren om een ​​marketingplan te maken als u deze sjabloon bij de hand heeft. Deze sjablonen voor samenwerkende marketingstrategieën maken het hele planningsproces moeiteloos en beknopt, terwijl ze u een solide basis bieden om mee te beginnen.

Slite biedt afzonderlijke sjablonen voor marketingprojecten, marketingexperimenten, marketingnieuwsbrieven en concurrentieanalyse, zodat u ze eenvoudig kunt aanpassen om de nodige gegevens toe te voegen.

Mooi.ai

Mooi.ai is zeer nuttig voor leidinggevenden die een effectieve presentatie van het marketingplan voor teamgenoten en belanghebbenden moeten voorbereiden. Hiermee kunnen gebruikers een duidelijk beeld geven van uw marketingplannen.

Deze presentatiesjabloon bevrijdt u niet alleen van het maken van nieuwe dia’s, maar biedt u ook de vrijheid om creativiteit in uw dia’s op te nemen. Hoewel deze sjabloon ideaal is voor verschillende doeleinden, gebruiken mensen deze meestal voor advertentiecampagnes, marketingvoorstellen en marketingplannen.

Deze sjabloon van Beautiful.ai bevat 10 volledig aanpasbare dia’s met infographics en ontwerpfuncties. Het heeft speciale dia’s voor campagnestructuur, budget, groeigrafiek, marketingtrechter, agenda, doelen en procesdiagram.

asana

asana biedt een robuuste marketingstrategiesjabloon die u kunt gebruiken om uw doelen te strategieën en belangrijke bronnen te beheren. Het stelt u ook in staat al uw marketinggerelateerde plannen op één platform te centraliseren voor een naadloze uitvoering.

Of je nu een B2B- of B2C-marketingstrategie wilt creëren, het is mogelijk om de marketingimpact te vergroten en te schalen met deze Asana-sjabloon. U kunt het gebruiken om marketingplannen te maken voor digitale marketing, socialemediamarketing, contentmarketing en elke andere marktstrategie.

Met deze sjabloon kunt u taakvoortgang, prioriteitsrang en goedkeuringsstatus van elke stap van het plan opnemen. Hiermee kunnen gebruikers bruikbare taken maken met eigenaren, de reguliere status bijwerken en de plannen toegankelijk houden voor teamleden.

Conclusie

Het creëren van een uitgebreide marketingstrategie is de sleutel tot een succesvolle lancering en beheer van campagnes. Met behulp van de hierboven besproken marketingplansjablonen zou u in een mum van tijd een strategie voor productmarketing moeten kunnen creëren.

Terwijl u plannen maakt, wilt u misschien sms-marketingplatforms opnemen om de eindgebruikers rechtstreeks te bereiken voor productpromotie.

gerelateerde berichten