9 Software voor het maken van e-mailsjablonen voor gebruik in 2022

Als u veel e-mails verstuurt voor commerciële of marketingdoeleinden, moet u een tool voor het maken van e-mailsjablonen gaan gebruiken.

Zien uw marketing-e-mails er saai uit? Besteedt u veel aan het onderhouden van een team van ontwerpers voor marketing-e-mails? U kunt van al deze problemen afkomen en geweldige marketingacties uitvoeren door uw focus te verleggen naar e-mailsjablonen.

Als u een freelancer, eigenaar van een klein bedrijf of deskundige e-mailmarketeer bent met programmeerkennis, moet u dit artikel lezen.

Hier laten we u kennismaken met enkele geavanceerde en gerenommeerde tools voor het maken van e-mailsjablonen die een game-changer kunnen zijn voor uw e-mailmarketingoptreden.

Wat is een e-mailsjabloon?

Een e-mailsjabloon is een essentieel onderdeel van uw e-mailmarketingcampagne. Het is een HTML-codemodule (HyperText Markup Language) voor uw marketing-e-mail met herbruikbare elementen. Dergelijke HTML-codes zijn eenvoudig en worden geleverd met verschillende tijdelijke aanduidingen voor code waar u de afbeeldingslinks, tekstinhoud, marketingkopie, enz.

Afgezien van de aanpasbare codecomponenten, bepaalt de rest van de HTML-code het uiterlijk, de structuur en de inhoud van de e-mail. In de meeste gevallen hoeft u geen interactie te hebben met een HTML-codebestand.

Er zijn verschillende e-mailsjabloonbouwers en bewerkingstools waarmee u de e-mail opnieuw kunt gebruiken via een grafische gebruikersinterface (GUI). Bovendien stelt de HTML-codebase u in staat om Cascading Style Sheets (CSS)-stijlgidsen toe te voegen die de visuele presentatie bepalen van e-mails die zijn geschreven in opmaaktalen zoals HTML.

E-mailmarketingbureaus slaan e-mailsjablonen meestal op op sjabloonbouwplatforms. Soms gebruiken bedrijven ook codebase-databases voor geautomatiseerd gebruik van marketing-e-mailsjablonen op een e-mailapp van derden met behulp van een Application Programming Interface (API).

Wat zijn de componenten van een goede e-mailsjabloon?

U kunt de marketing-e-mails onderscheiden van concurrenten en positieve aandacht van de ontvanger trekken door de volgende strategische elementen op te nemen:

#1. Een spamvrije onderwerpregel die de spamfilterbot van apps voor e-mailservices met succes doorstaat.

#2. Een content hook of e-mail pre-header die verschijnt in het e-mailvoorbeeld. De eerste regel van uw e-mail overtuigt de gebruiker om de hele e-mail te lezen.

#3. Een marketing-e-mail moet relevante en acceptabele afbeeldingen bevatten, maar niet te veel, omdat sommige e-mailapps de afbeeldingen niet automatisch weergeven.

#4. U moet ook passende links naar bloginhoud, portfolio’s, whitepapers, secundaire websites en bestemmingspagina’s opnemen, zodat klanten meer inhoud kunnen krijgen.

#5. Maak het de doelgroep gemakkelijk om zich te abonneren op uw sociale-mediaprofielen door links naar Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn, enz.

#6. Zorg vooral voor voldoende call-to-action (CTA)-knoppen in de e-mails. Koppel de CTA’s ook niet aan afbeeldingen, aangezien sommige e-mailtools visuele inhoud kunnen beperken totdat de gebruiker dit handmatig toestaat.

#7. Blijf ten slotte voldoen aan de CAN-SPAM-wet van de Amerikaanse federale overheid door een eenvoudige manier op te nemen om u af te melden voor marketing-e-mails.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van een e-mailsjabloonbouwer?

E-mailsjablonen hebben het ecosysteem van e-mailmarketing stormenderhand veroverd. Het heeft een revolutie teweeggebracht in de manier waarop hedendaagse marketeers producten/diensten/merken via e-mail op de markt brengen. Ook profiteren e-mailsjablonen van iedereen die automatisering, productiviteit en efficiëntie in hun e-mailmarketingsystemen nodig heeft, en deze voordelen zijn:

  Hoe u uw locatie in Pokémon Go kunt wijzigen

Moeiteloze branding

E-mail- en digitale marketingbureaus staan ​​altijd voor de uitdaging om de inhoud van merkmarketingcampagnes te maken, aangezien ze meerdere klantaccounts moeten beheren. Omdat het handmatig beheren van merkmiddelen op marketing-e-mails door een paar medewerkers geen efficiënte taak is.

Zo kunnen bureaus marketing-e-mailsjablonen, CSS-code en plaatsaanduidingen voor afbeeldingen gebruiken. Uw marketingmedewerkers kunnen bij het verzenden van e-mails moeiteloos en foutloos de juiste merkassets toevoegen.

Lever aangepaste inhoud

De nieuwste truc van e-mailmarketing is het leveren van gepersonaliseerde inhoud voor uw abonnees of potentiële leads voor verkoopcampagnes. Maar hoe is het mogelijk om duizenden e-mails aan te passen die u dagelijks verstuurt?

Herbruikbare e-mailsjablonen, samen met een betrouwbare automatiseringstool voor e-mailmarketing zoals SendGrid, Bee, Stripo, enz., helpen u gepersonaliseerde inhoud te verzenden.

Het enige dat u hoeft te doen, is een Excel-blad met e-mailadressen van klanten verbinden met uw geautomatiseerde e-mailsysteem. De e-mailtool zal automatisch de gebruikersnaam, het e-mailadres, weergegevens en inhoudsvoorkeuren wijzigen.

Consistente inhoud

E-mailsjablonen helpen u ook bij het oplossen van problemen met een inconsistente e-mailstructuur, afbeeldingen en algemene inhoud. De meeste e-mailvelden zoals aanhef, algemene tekstinhoud, merkvisuals en stockfoto’s zijn vooraf ingestelde items.

Daarom hoeft u alleen maar de naam van de klant, het e-mailadres en de bloglinks te wijzigen en e-mails in een oogwenk te verzenden.

E-mailmarketing opschalen

Een e-mailsjabloon helpt uw ​​marketingbureau om de klantactiviteiten op te schalen van honderden e-mails per dag naar duizenden e-mails voor tien klanten tegelijk of meer.

Merken die hun eigen e-mailmarketingacties uitvoeren en het aantal beoogde leads willen vergroten, kunnen ook profiteren van een aanpasbare e-mailsjabloon.

Hier zijn enkele van de beste e-mailsjabloonbouwers die u moet proberen.

Stripo

Je zou Stripo moeten proberen voor een paar e-mailmarketingcampagnes. U krijgt responsieve en professionele e-mailsjablonen. De prachtig ontworpen marketing-e-mails lezen goed op alle apparaten zoals laptops, desktops en smartphones.

Als u vindt dat de tool voldoet aan de doelstellingen van uw marketingbureau of uw bedrijf, kunt u zich abonneren op een van de flexibele abonnementen.

Maar je kunt je afvragen waarom deze tool. Ten eerste is de Modules-bibliotheek of de sjablooneditor vrij eenvoudig te gebruiken. U hebt geen eerdere ervaring met het ontwerpen of coderen van e-mail nodig om professionele e-mailsjablonen te bouwen.

Ten tweede versnelt de bewerkingsfunctie voor slepen en neerzetten de productie van marketing-e-mail. Ten slotte heeft Stripo interne e-mailontwerpers in dienst die prachtige e-mailsjablonen maken voor persoonlijk en commercieel gebruik.

Bij

Bij is een andere populaire e-mailsjabloonbouwer, HTML-gebaseerde e-mailcode-editor en ontwikkelingstool voor bestemmingspagina’s. U hebt toegang tot de web-app in de cloud om tijd te besparen door on-premise software in te stellen. Maar het beste verkoopargument is dat u kunt beginnen met het ontwerpen van effectieve e-mailsjablonen zonder u aan te melden door persoonlijke informatie in te voeren.

Of u nu een marketeer bent met codeervaardigheden of niet, u bent van harte welkom om deze tool te gebruiken. U kunt vanaf het begin een uniek e-mailsjabloon maken met behulp van de HTML-editor. Kies in plaats daarvan gewoon een kant-en-klaar marketing-e-mailsjabloon uit de Bee-bibliotheek en personaliseer de e-mail. De editor ondersteunt acties met slepen en neerzetten.

Als u klaar bent, exporteert u de e-mailsjabloon naar een e-mailservice-app zoals Gmail, Outlook of Yahoo! Mail voor massa e-mailen. Bovendien laat Bee je het ook verbinden met geavanceerde marketing-e-mailtools zoals Mailchimp, SendinBlue, ActiveCampaign, enz.

  Hoe u bedtijdwaarschuwingen krijgt op basis van wanneer u wakker moet worden

Unlayer

Als je talloze verloren uren wilt vermijden door te brainstormen met HTML-codeerders en grafische ontwerpers, moet je het proberen Unlayer. U kunt uitstekende e-mailsjablonen voor marketing maken zonder enige kennis van het ontwerpen van inhoud en HTML-programmering. Net als zijn concurrenten biedt de kerneditor voor e-mailsjablonen het bouwen met slepen en neerzetten.

Unlayer heeft een uitgebreide catalogus met e-mailsjablonen. De tool organiseert deze HTML-voorbeeldbestanden in de segmenten Collecties, Gebruik en Industrie. Verder kunt u de sjablonen sorteren op basis van een gratis licentie, betaalde licentie, populariteit, enz.

Nadat u een sjabloon heeft geselecteerd, kunt u deze tot in de puntjes bewerken in de online editor. U kunt het ook delen met een andere gebruiker voor gezamenlijk ontwerpwerk.

TOPOL.io

TOPOL.io is een HTML-e-maileditor zonder code die wereldwijd bekend staat om zijn geavanceerde e-mailaanpassingen. Ten eerste kunt u hiermee, in tegenstelling tot andere tools, met een simpele klik producten/diensten uit uw online winkels promoten. Ten tweede kunt u uitstekende aangepaste blokken maken voor één marketingactie, deze opslaan voor de toekomst en waardevolle tijd besparen.

Bovendien kunt u met e-mailsjablonen van TOPOL.io e-mails snel personaliseren door samenvoegtags in te voeren. Het aanpassen van een sjabloon op basis van de namen, voorkeuren en andere dynamische informatie van de klant wordt dus een stuk eenvoudiger met deze tool voor het maken van e-mail.

De gratis proefversie geeft je 14 dagen onbeperkte platformtoegang. Later, als je de tool leuk vindt, kun je TOPOL Pro krijgen als je een uitgebreide editor nodig hebt in de cloud-app van TOPOL. Als alternatief kunt u de TOPOL-plug-in downloaden als u het bouwen van e-mailsjablonen in een externe of interne e-mailsoftware wilt vergemakkelijken.

ansichtkaarten

De niche van e-mailmarketing ondergaat een buitengewone modernisering. Waarom zou uw marketinginhoud er dan uitzien als verouderde e-mails? Het is tijd om te proberen ansichtkaarten template builder en vernieuw de visuele look van uw e-mails.

U krijgt de standaardfuncties zoals tekstbewerking, beeldbewerking, e-mailexport en sjabloonbouw in Postcards. Maar wat is er zo uniek aan deze tool? Dat zou samenwerkingswerk op ondernemingsniveau en inhoudsgeschiedenis zijn die deze cloud-app buitengewoon maken.

U kunt projecten op de tool maken en taken toewijzen aan verschillende ontwerpers of marketeers. Het hele team kan brainstormen over een nieuw project of kant-en-klare sjablonen bewerken voor dringende behoeften.

Bovendien slaat de tool al uw werk op in de gedetailleerde versiegeschiedenis. U kunt dus teruggaan in de tijd en een e-mailsjabloon ophalen die goed werkte. Andere functies die waarde toevoegen aan uw investering zijn Google Fonts, onbeperkte sjabloonexport, responsieve HTML-sjablonen, enz.

Chamaileon

Wil je meer tijd besparen en ben je niet tevreden met alleen e-mailtemplates? In dat geval heb je een intelligente en slimmere e-mailbouwer nodig zoals Chamaileon.

In plaats van alleen voorbeelden van HTML-bestanden, wordt de cloud-app geleverd met een gedetailleerde workflow voor de productie van marketing-e-mail. Daarom blijft uw marketingteam gefocust en produceert het meer e-mails door een begeleid pad te volgen.

Het is de juiste realtime marketingtool voor e-mailsamenwerking voor startups, kleine en middelgrote bedrijven (MKB’s) en bedrijven. De online werkruimte voor het bewerken van e-mail wordt geleverd met op rollen gebaseerde toegang. U kunt dus definiëren wie bewerkings- of weergavetoegang moet hebben.

  Hoe u een aantal tekens kunt krijgen vanuit het contextmenu met de rechtermuisknop in Firefox

Andere opvallende kenmerken zijn schone HTML-codes, e-mailopbouw met slepen en neerzetten, herbruikbare e-mailblokkeringen, realtime gebruikersweergave van de e-mail, enz.

Taxi voor e-mail

Taxi voor e-mail is een andere HTML-e-mailbuilder die het proberen waard is, omdat u hiermee geavanceerde marketing-e-mails kunt maken en deze naar uw bestaande e-mailtool kunt exporteren. De code is zeer compatibel met de meeste e-mailserviceproviders (ESP’s).

Aangezien dit een web-app zonder code is, kunnen uw contentschrijvers, redacteuren en copywriters gemakkelijk effectieve e-mails produceren. Er is absoluut geen vereiste voor geavanceerde codeer- en ontwerptraining.

Voor opschaling kunt u de cloud-app verbinden met een e-mailontwerpsysteem voor een consistente lay-out en opmaak van inhoud. Bovendien genieten opgeschaalde projecten die op Taxi for Email draaien 80% meer tijdwinst dan andere tools en dus meer winstgevendheid.

Zoho-campagnes

Zoho-campagnes is een complete e-mailmarketingsuite. Het biedt speciale functionaliteiten om marketingdrives te beheren, waaronder een HTML-e-mailbuilder met slepen en neerzetten. U kunt bestaande e-mailontwerpen van andere platforms importeren of bewerkbare sjablonen van Zoho gebruiken. De e-mailvoorbeeldbibliotheek heeft meer dan 240 sjablonen voor bedrijven en informele gelegenheden.

De e-mailsjabloonbouwer is ultralicht met minder opties. U kunt de bewerkingsinterface schakelen tussen Basis, Geavanceerd en Ontwerp. Elk van deze categorieën heeft een aantal unieke ontwerpcomponenten. De categorie Geavanceerd biedt bijvoorbeeld opties zoals Poll maken, Video, Widgets, Bijlagen, enz.

Als u gebruikers wilt vermaken met gepersonaliseerde inhoud, kunt u de ontwerpfunctie Tags samenvoegen gebruiken. Ten slotte is de tool perfect geschikt voor eCommerce-marketeers en -eigenaren, omdat u producten van Shopify, Zoho Commerce en WooCommerce kunt integreren.

SendGrid

SendGrid biedt zowel self-service als managed-service voor het bouwen van e-mailsjablonen voor marketing. Van geautomatiseerde e-mail-API’s tot deliverability-inzichten, u krijgt alle nieuwste functies op één centrale plek.

U kunt gratis beginnen met standaardfuncties zoals SMTP-relay, webhooks, dynamische sjablooneditor, hulpprogramma’s voor leveringsoptimalisatie, enz. Wanneer u opschaalt, heeft u premium-opties zoals Essentials, Pro en Premier.

Alle SendGrid-accounts krijgen toegang tot een bibliotheek met responsieve en professionele e-mailsjablonen. De sjablonen worden ook geleverd met een deelbare link, zodat u inhoud met uw team kunt ontwerpen.

De werkruimte voor e-mailontwerp is intuïtief en is verkrijgbaar in twee versies: de ontwerpeditor en de code-editor. In tegenstelling tot andere tools is de workflow voor het ontwerpen van sjablonen dynamisch en kunt u elk element wijzigen wanneer u maar wilt. De webapp slaat de wijzigingen op in de cloud, zodat u het ontwerpwerk vanaf een ander apparaat kunt ophalen.

Laatste woorden

Begin met het gebruik van een van de bovenstaande e-mailsjabloonbouwers voor uitstekende marketingprestaties tegen betaalbare kosten. Alle bovengenoemde tools bieden iets unieks, dus kies de tool die past bij jouw e-mailmarketingstijl en -doelstelling.

Misschien wilt u ook naar deze autoresponders voor e-mail kijken, omdat u geïnteresseerd bent in het automatiseren van uw marketingpijplijn.

gerelateerde berichten