Advertentiebemiddeling – een nieuwe manier om uw website optimaal te benutten

Het bouwen van een website is slechts de eerste stap, maar het vergroten van uw bezoekersbestand en er echt geld mee verdienen, kost veel moeite en tijd.

Uitgevers, bloggers en website-eigenaren plaatsen voortdurend geweldige inhoud om hun bereik, gebruikersbetrokkenheid en SEO te vergroten. Hoewel velen erin slagen om goed verkeer te krijgen, is geld verdienen nog steeds hun uitdaging.

De meeste mensen denken aan AdSense als het gaat om het genereren van inkomsten. Maar er is nog een andere, eigenlijk transparante, manier om geld te verdienen met een website.

Zijn er AdSense-alternatieven?

Google AdSense is een zeer populaire service voor het genereren van inkomsten. Maar het heeft veel nadelen. Ten eerste is er een strikt goedkeuringssysteem. Veel websites met veel verkeer, zoals websites voor volwassenen, kunnen eenvoudigweg niet worden goedgekeurd.

En als je in de mainstream niches zit en goedgekeurd wordt, heb je absoluut geen controle over hoe je spots worden uitgekocht. U heeft geen idee wat uw werkelijke kosten per vertoning zijn, omdat AdSense een verborgen veiling heeft. De minimale uitbetaling is $ 100. Het heeft een aanzienlijke invloed op uw paginasnelheid, wat uw gebruikerservaring schaadt. En veel meer.

Dus op zoek naar een alternatief voor AdSense, zouden velen kiezen voor advertentienetwerken voor kosten per mijl of duizend vertoningen (CPM). Maar raad eens, het zal niet genoeg zijn.

Waarom leveren CPM-advertentienetwerken u niet genoeg winst op?

De meeste zoeken naar advertentienetwerken in hun niche. Maar werken met advertentienetwerken is lastig en niet zo winstgevend als u hoopt. De reden is als volgt:

  • Als tussenpersoon verlaagden ze de prijzen, vaak inclusief black rev-share.
  • De meeste van hen hebben geen controle over de advertentiekwaliteit of doen gewoon niet genoeg moeite om het goed te doen.
  • Het vinden van het best passende netwerk voor uw verkeersspecificaties kost veel tijd en moeite.
  • Gelijktijdig werken met meerdere netwerken is technisch complex en tijdrovend.
  • Netwerken hebben de neiging om in de eerste plaats naar een hogere commissie te zoeken en meerdere advertenties op één advertentieplaats weer te geven zonder zich te bekommeren om de gebruikerservaring.

Het betere alternatief hier zou dus zijn om een ​​oplossing te vinden die de vraag naar advertentienetwerken combineert met een slimme en transparante service voor het genereren van inkomsten. Je hebt misschien wel eens gehoord van advertentiebemiddelingsplatforms, bijvoorbeeld AdSpyglass.

Wat is advertentiebemiddeling?

Advertentiebemiddeling is een technologie waarmee u efficiënt inkomsten kunt genereren met uw website. Met een advertentiebemiddelingsplatform kunt u tegelijkertijd met meerdere advertentienetwerken werken, met behulp van één advertentiecode en één dashboard. Simpel gezegd, een bemiddelingsplatform creëert een veilingmarkt voor uw voorraad.

  12 Online Pentest-tools voor verkenning en zoeken naar exploits

Advertentienetwerken, DSP’s en directe adverteerders strijden om uw advertentieplaatsen, en u ontvangt de meest winstgevende aanbiedingen en geeft de advertenties weer met de beste eCPM. Op deze manier verdien je meer geld, laat je alleen de meest relevante advertenties zien, krijg je de grootste opvulling en houd je je gebruikerservaring intact.

Hoe werkt advertentiebemiddeling?

Om dit te begrijpen, is het essentieel om te weten hoe uitgevers in de eerste plaats aan advertenties verdienen.

Advertentie-inkomsten = advertentieverzoeken * eCPM * opvullingspercentage voor advertenties

Dus als u uw advertentie-inkomsten wilt verhogen, moet u de eCPM of het opvullingspercentage optimaliseren, of beide van elk advertentieverzoek.

Een advertentiebemiddelingsplatform kan u toegang bieden tot meerdere advertentienetwerken, DSP’s en directe adverteerders binnen één advertentieplek. Vervolgens concurreren ze om de beschikbare voorraad te krijgen. Het bemiddelingsplatform kiest het advertentienetwerk, DSP of een directe adverteerder die u de hoogste uitbetaling kan bieden.

Bovendien kunt u met het advertentiebemiddelingsplatform die advertentiemakelaars ook rangschikken op basis van uw voorkeur.

Desalniettemin kunt u er zeker van zijn dat de advertentie wordt weergegeven met de hoogste CPM van alle beschikbare brokers, aangezien de advertentiebemiddelingsveiling prioriteit geeft aan de beschikbare adverteerders op basis van historische analyse van de CPM van elke broker met een uitsplitsing naar GEO.

Welke functies moet een advertentiebemiddelingsservice hebben?

Een goed platform voor advertentiebemiddeling heeft enkele van de belangrijkste kenmerken, zoals:

Transparante advertentierotatie

Met advertentieroulatie kunt u, als u het goed doet, de beste advertenties op uw website weergeven voor uw bezoekers. Het moet de advertenties prioriteren op basis van hun prestaties binnen dezelfde advertentiegroep en advertenties optimaliseren met behulp van parameters zoals locatie, apparaat, zoekwoord, enz. Op deze manier kunt u uw vertoningen en klikken verbeteren.

Veel uitgevers proberen aangepaste code voor rotatie aan de serverzijde. Maar het zelf doen is erg complex, en vaak komt er niets goeds van terecht.

Eenvoudige introductie en betrouwbare ondersteuning

Een advertentiebemiddelingsplatform moet een eenvoudig, probleemloos onboardingproces bieden. U moet geen moeite hebben om uw account in te stellen en ermee aan de slag te gaan.

Dus, wanneer u een advertentiebemiddelingsplatform kiest, informeer dan naar het volledige onboardingproces en hoeveel hulp u van hen kunt verwachten.

Over hulp gesproken, u moet ook controleren hoe betrouwbaar het klantenserviceteam is. Je weet niet wanneer er problemen kunnen optreden, en als dat zo is, heb je iemand nodig om te helpen als je het niet zelf kunt oplossen.

Controleer indien mogelijk de teamachtergrond van de ondersteuning. Het is goed als ze ervaring hebben om aan jouw (uitgevers)kant te staan.

Aanpassing en personalisatie

Een goed advertentiebemiddelingsplatform moet u in staat stellen de instellingen aan te passen, zodat u de flexibiliteit heeft om het te gebruiken zoals u dat wilt. U moet enkele wijzigingen in de instellingen kunnen aanbrengen, het dashboard en de rapporten kunnen aanpassen, enz.

Evenzo is personalisatie de sleutel in de hedendaagse marketing. Dit is dus ook een belangrijke functie die een advertentiebemiddelingsplatform moet bieden. U moet het gedrag kunnen instellen om uw advertenties te personaliseren op basis van de persoonlijke informatie, interesses, regio, land, taal, apparaat, enz. van de gebruikers. Het moet u ook voldoende filters bieden om uw verkeer per platform, browser, apparaat, proxytype, campagne, advertentienetwerk, datum, etc.

  Tekstsnelkoppelingen gebruiken in Google Documenten

Dit zal helpen de relevantie te vergroten en het verkeer en de advertentie-inkomsten te vergroten.

Goede keuze aan advertentienetwerken in uw niche

Een andere wenselijke functie in een advertentiebemiddelingsplatform zijn de uitgebreide opties van advertentienetwerken in uw niche. U moet eenvoudig advertentienetwerken kunnen toevoegen en verwijderen via één enkel platform. Het zal niet alleen uw productiviteit verhogen, maar ook tijd en moeite besparen.

Controleer dus met hoeveel advertentienetwerken, inclusief de belangrijkste, ze zijn geïntegreerd. Het zorgt ervoor dat u advertenties met een hoge eCPM krijgt en dat uw advertentieplekken worden gevuld met waardevolle advertenties om meer winst te behalen.

AdSpyglass is bijvoorbeeld een advertentiebemiddelingsplatform dat eenvoudige integratie biedt met al 35 advertentienetwerken, waaronder PropellerAds, BigClick, Bidvertiser, AdX, enz.

Toegang tot directe adverteerders

Een meditatieplatform zou een oplossing moeten hebben om eenvoudig directe adverteerders toe te voegen (hebben hun eigen DSP of laat je je eigen connecties toevoegen), niet alleen aan advertentienetwerken. En directe adverteerders zijn altijd beter dan netwerken. Ze bieden een betere kwaliteit, je kunt er 100% zeker van zijn dat de advertenties altijd relevant zijn en ze betalen meestal meer.

Stel je voor dat je langdurig met twee advertentienetwerken werkt. Ze kopen meestal 80% van uw verkeer uit (bijvoorbeeld Amerikaans verkeer). De resterende 20% van uw verkeer komt uit Europa en u laat die bezoekers geen advertenties zien. Omdat de netwerken waarmee u werkt geen aanbiedingen hebben voor Europees verkeer.

Wanneer uw bemiddelingsplatform toegang biedt tot directe adverteerders, kunt u in contact komen met een directe adverteerder die Europese klanten wil, hun advertentie aan uw roulatie toevoegen en 100% van uw verkeer te gelde maken.

Ondersteuning voor alle populaire advertentie-indelingen

Niet alleen het aantal advertentienetwerken is van belang, maar ook het advertentieformaat.

Met advertentiebemiddelingsplatforms beschikt u over meerdere advertentie-indelingen, zodat u veel opties heeft om advertenties weer te geven. U kunt creatiever zijn met meer indelingsopties, zoals displaybanners, popunders, native banners, directe links, out-stream, in-video, sliders, pushmeldingen en meer.

Op deze manier heeft u de flexibiliteit om te beslissen waar en hoe u advertenties op uw website wilt weergeven om deze interessant te maken en de bezoekers niet te overweldigen.

Uniforme rapportage en analyse

Gedetailleerde rapporten helpen u veel dingen te begrijpen over het genereren van inkomsten met uw advertentiespots. Het geeft u een idee van hoeveel inkomsten u daadwerkelijk genereert met de advertenties. Als het gaat om rapportage, moet u een volledig gedetailleerd inzicht krijgen in:

  • Elke activiteit en prestatie
  • Welk advertentienetwerk bracht hoeveel inkomsten op
  • eCPM

Door alle cijfers direct en zonder verwarring te visualiseren, kunt u discrepanties opsporen en dingen verbeteren. Het zal u ook helpen uw pluspunten te versterken om de concurrentie voor te blijven.

Anti-advertentieblokkering

Anti-Adblock-tools zijn de oplossingen waarmee uitgevers advertenties kunnen weergeven, zelfs als een gebruiker Adblock inschakelt (om advertenties te blokkeren). Dit helpt u uw advertentie-inkomsten terug te krijgen, zodat u deze niet kwijtraakt aan Adblocks. Volgens TechCrunch, 30,5% van de top 10 duizend sites gerangschikt door Alexa gebruiken een anti-Adblock-tool om inkomstenderving te voorkomen.

  Wat is netwerklatentie en hoe kan dit worden verbeterd? [2022]

Een meditatieplatform biedt een anti-AdBlock-oplossing en geeft aan dat het echt om uw inkomen geeft. AdSpyglass doet dat bijvoorbeeld.

Controle van advertentiekwaliteit

Controle van de advertentiekwaliteit is het proces om ervoor te zorgen dat kijkers een boeiende, veilige en plezierige ervaring kunnen hebben met de advertenties op uw site. En als het te maken heeft met de gebruikerservaring, moet je het altijd serieus nemen en inspanningen leveren om het te verbeteren.

Een tool voor advertentiebemiddeling zou dus monitoring van de advertentiekwaliteit moeten bieden.

De eerder genoemde AdSpyglass biedt als extra service kwaliteitsbewaking aan zijn gebruikers. Hun team stelt het advertentiegedrag in, bewaakt de kwaliteit van advertenties met geïntegreerde kwaliteitsscoretools en informeert zowel de uitgevers als de advertentiemakelaars wanneer een slechte advertentie wordt gedetecteerd. Daarom kunnen de nodige stappen onmiddellijk worden ondernomen om die advertenties te verwijderen voordat ze uw bezoekers kunnen wegjagen.

Betalingsproces

Een moeiteloos betalingsproces is waar iedereen naar hunkert. Niemand houdt van een lange betalingscyclus met zoveel grondwerk om betaald te krijgen.

Daarom moet een advertentiebemiddelingsplatform, als het gaat om zijn marktactiviteiten, een flexibel betalingssysteem bieden. Het mag uw inkomsten niet zonder reden bevatten en u in elke betalingscyclus laten wachten. Het zou ook populaire betalingsmethoden zoals PayPal, Payoneer, Bitcoin, WebMoney, enz. moeten ondersteunen om het proces voor u gemakkelijk te maken.

Conclusie

Door een advertentiebemiddelingsplatform zoals AdSpyglass te gebruiken, kunt u gemakkelijker en sneller inkomsten genereren met uw advertenties en krijgt u meer controle over uw voorraad.

Voorheen was het verkopen van advertentieruimte lastiger. Uitgevers die met meerdere advertentienetwerken werken, directe adverteerders, enz., vonden het een uitdaging om die netwerken te beheren en ondervonden problemen met frequente prijsverschuivingen en irrelevante advertenties. Daarom begonnen ze te verlangen naar een betere, duidelijke en nauwkeurige zichtbaarheid van wat er werkelijk met hun advertenties gebeurt.

Advertentiebemiddeling lost deze problemen op en verhoogt tegelijkertijd uw inkomen aanzienlijk. En het beste is: u hoeft slechts één keer één code aan uw website toe te voegen. En laat het platform zijn magie doen terwijl u al uw energie steekt in het creëren van geweldige inhoud en het vergroten van uw verkeer.

Laten we hopen dat we op een dag meer van deze platforms hebben voor elke niche.

gerelateerde berichten