Affiliate marketing vs. Netwerkmarketing: ken het verschil

Heb je je ooit afgevraagd over affiliate marketing versus netwerkmarketing? Hier is een korte handleiding die u kan helpen het verschil te begrijpen.

Je hebt misschien een of meer familieleden/familievrienden bij je thuis zien zitten die het idee over Amway-zepen aan je ouders voorstelden. Ze hebben misschien de commissies en multi-level marketing (MLM) -producten genoemd. U wist echter niet dat het allemaal neerkomt op affiliate- en netwerkmarketing.

Als bedrijfseigenaar weet u dat de magie die marketing kan brengen, op tafel kan komen. Het heeft de kracht om doelgroepen aan te trekken en om te zetten in potentiële leads. De marketeers werken samen met het productontwikkelings-, verkoop-, distributie- en reclameteam om klanten te brengen die diensten en producten kunnen kopen.

Met behulp van marketingstrategieën kunnen bedrijven verkopen, betrekken, informeren, geloofwaardigheid vergroten en hun bedrijf uitbreiden. Merken moeten echter weten wat werkt voor de markt en concurrenten. Het omvat affiliate marketing en netwerkmarketing.

Laat ons u helpen begrijpen wat affiliate- en netwerkmarketing inhoudt.

Wat is affiliatemarketing?

U moet uw definitie verfijnen als u zegt dat affiliate marketing vergelijkbaar is met MLM-bedrijven, programma’s en netwerkmarketing.

Affiliate marketing is waar u commissies kunt verdienen door de producten te verkopen. De promotors sluiten zich aan bij de producten die bestaan ​​uit commissies op één niveau. Beschouw het als een verkoopmodel dat het bewustzijn over de service of het product in de markt verspreidt, en commissies geeft aan de aangesloten bedrijven wanneer ze de verkoop doen of leads converteren.

Affiliate marketing is onderverdeeld in twee hoofdcategorieën: merken en gelieerde ondernemingen.

Affiliates zijn de marketeers of promotors die verantwoordelijk zijn voor het promoten van het product of de dienst in belangrijke niches via winkelsites, bloggers, websites met productrecensies, mobiele apps, loyaliteit en coupons. De merken daarentegen bieden diensten of producten aan die gelieerde ondernemingen promoten, zoals e-commerce, reizen, breedband, detailhandel en nog veel meer.

In eenvoudige bewoordingen kan een partnerprogramma helpen bij het verdienen van bevredigende commissies. Het heeft echter verschillende voor-, nadelen, uitdagingen en kansen die bedrijven in staat stellen soepel te werken wanneer de lucht de limiet is.

Voordelen van het partnerprogramma

  • Goedkoop zakelijk idee – Het beste van een partnerprogramma is dat het geen belemmering vormt voor groei in de markt. De marketeers kunnen beginnen met een nieuwe marketingwebsite, de niche bepalen en beginnen met de promotie.
  • Flexibiliteit – Men kan verschillende blogs, campagnes, posts op sociale media en advertenties maken om de links op de markt te brengen zonder zich aan een nummer te houden. Je kunt de affiliate link vaak promoten als je geld terug krijgt als commissie.
  • Lage investeringskosten – Een partnerprogramma wordt geleverd zonder investeringskosten om een ​​website op te zetten en met uw bedrijf te beginnen.
  • Miljard-dollar-business – Als u niet op de hoogte bent, is het gelieerde bedrijf een miljardenindustrie die de markt regeert met geweldige prikkels.
  • Geen expertise vereist – Affiliate vereist geen expertise; je kunt aan de slag met standaard campagnes om succesvolle patronen te optimaliseren.
  • Secundair inkomen – Marketeers kunnen de aangesloten website volgen terwijl ze fulltime werken en inkomsten genereren via een aangesloten bedrijf.
  • Zelfstandig werken – U bent uw baas, niemand die u vertelt wat u moet doen, en het is een geweldige manier om uw onafhankelijke werkmodus te starten.
  •   5 beste koolstofvezelportefeuilles met RFID-blokkerende technologie (editie van 2021)

    Nadelen van het partnerprogramma

  • Concurrentie – Ongeacht de voordelen van affiliate marketing, concurrentie is iets waar je geen controle over hebt. Mensen sluiten zich al enkele jaren aan bij affiliates vanwege het brede scala aan voordelen, maar het is neergekomen op een hoge concurrentie waar je omheen moet strategieën.
  • Strikte regels – Men moet alle regels en voorschriften van de aangesloten handelaar volgen. U bent misschien uw baas, maar u moet ervoor zorgen dat de richtlijnen worden gevolgd terwijl u de links deelt.
  • Gebrek aan klantenbestand – De klant kan de eerste aankoop doen via uw link, maar hij zal het niet opnieuw doen. Klanten kunnen rechtstreeks naar de site van de handelaar gaan om de noodzakelijke aankoop te doen en deze af te ronden.
  • Wat is netwerkmarketing?

    Zoals de naam al doet vermoeden, werkt netwerkmarketing met het netwerk van de distributeur dat systematische strategieën met zich meebrengt, zoals het genereren van leads, werving en beheer. De bedrijven richten zich op de distributeurs om aan boord te komen met de producten en ze te gaan verkopen.

    Netwerkmarketing kent verschillende niveaus, zoals:

    • Single-Tier Network Marketing – Het richt zich op de verkoop van diensten en producten.
    • Two-Tier Network Marketing – Het richt zich op directe verkoop door gelieerde ondernemingen of distributeurs.
    • Three-Level Marketing – Het richt zich op op distributie gebaseerde marketing.

    De bedrijven volgen geen op commissie gebaseerd systeem in netwerkmarketing, maar huren degenen in die de producten kennen als distributeurs. Deze distributeurs krijgen producten tegen een gereduceerd tarief die ze tegen gedrukte prijzen op de markt kunnen verkopen.

    Downline-commissies worden aangeboden aan de bestaande distributeurs om nieuwe mensen te werven en een klein verkooppercentage te krijgen waar de cyclus kan doorgaan. Het staat ook bekend als multi-level marketing en kan gebruikers helpen geld te verdienen terwijl ze de producten verkopen.

    Voordelen van netwerkprogramma

  • Begin met zakelijke kansen – Het is een geweldige manier om aan uw bedrijfsidee te werken en op de markt te komen.
  • Diensten delen met de klanten – Men kan beginnen met sociale netwerken terwijl u ervaringen en gewichtsverliesverhalen deelt.
  • Flexibiliteit – Men kan meer tijd thuis krijgen zonder veel tijd te investeren in de verkoop van de producten.
  •   10 beste Ping Sweep-tools om u meer te vertellen over uw netwerk

    Nadelen van netwerkprogramma

  • Face-to-face verkoop – De meeste verkopen van netwerkprogramma’s zijn face-to-face in plaats van online.
  • Het kost tijd om geld te verdienen – De distributeurs zullen tijd nodig hebben om geld te verdienen, omdat het niet meteen komt zoals bij een gelieerde onderneming.
  • Affiliate marketing vs. Netwerkmarketing

    Het beste van affiliate- en netwerkmarketing is dat ze geen complexe marketinginfrastructuur volgen. Dit is echter het enige verschil tussen affiliate- en netwerkmarketing. Hier is een diepe duik in de verschillen tussen affiliate- en netwerkmarketing.

    Platform voor klantverwijzing

    Affiliate-programma’s zijn gemakkelijk te promoten met behulp van sociale mediaplatforms zoals Facebook, Twitter, e-mails, blogs, Instagram, websites en YouTube. Gebruik de inhoud voor uw hefboomwerking en plaats de verwijzingslink erin. De klanten kunnen producten kopen via uw link, en u krijgt de commissie.

    Voor een netwerkprogramma moet men netwerken in de echte wereld (niet in de virtuele wereld) om een ​​zakelijke relatie op te bouwen. Deze relatie (leads) worden vervolgens omgezet om er potentiële klanten van te maken.

    Compensatieplannen

    Met betrekking tot partnerprogramma’s kunnen de aangesloten partners een commissie verdienen wanneer iemand een aankoop doet met behulp van de link of verwijzingscode. De commissies kunnen hoger of lager zijn, afhankelijk van het programmatype en het aanbod van het bedrijf. Je kunt beginnen met een YouTube-kanaal of een blog om geld te genereren.

    Netwerkmarketing helpt echter alleen bij het genereren van geld als u een groot netwerk heeft waar u de producten kunt promoten. Sommige leden moeten de producten van tevoren kopen, en dan kunnen ze beginnen met het promoten ervan op basis van hun persoonlijke ervaringen.

    Deelnamekosten

    Voor de aangesloten marketeer zijn er voor de meeste van hen geen deelnamekosten. Er is een klein bedrag voor een paar partnerprogramma’s, meestal teruggestort aan de partner bij de eerste betaling, maar de meeste zijn gratis voor aangesloten programma’s. Het is echter mogelijk dat u de websitekosten wilt opnemen als u van plan bent de producten te gaan verkopen.

    Bij netwerkmarketing moet men de producten echter tegen een gereduceerd tarief (minimaal $ 100) kopen voordat u ze verkoopt. De distributeurs moeten het product gebruiken en hun ervaring in de markt laten zien om het te promoten en geld te verdienen. Daarnaast moet de distributeur alle kosten betalen.

    Risicofactoren

    Affiliate programma’s brengen een minimaal risico met zich mee, aangezien er geen investeringskosten zijn (voor maximale programma’s) behalve de ontwikkeling en marketing van de website. Op de lange termijn kunnen uw website en marketingstrategieën u echter meer helpen dan u had verwacht.

    Bij netwerkprogramma’s moet je in eerste instantie investeren voor het programma (in de meeste gevallen) en zal je de maandelijkse doelstelling moeten halen (dat kan niet elke maand).

    Basis van marketing

    Zoals hierboven vermeld, is affiliate marketing eenvoudig met digitale platforms zoals blogs en YouTube-kanalen. Het stelt gebruikers in staat om de inhoud gewoon op te zetten met de link van specifieke product(en) en aan de slag te gaan met het genereren van geld.

      Welk kanaal is FOX op DIRECTV?

    Netwerkmarketing richt zich echter meer op de verkoop aan klanten, waardoor vertegenwoordigers mensen persoonlijk ontmoeten. Het concentreert zich voornamelijk als de verkoop van klanten aan klanten.

    Schema

    Als je in de war bent over de piramidespelen en straight-chain, houd je jezelf misschien weg van gelieerde ondernemingen en netwerken. Een straight-chain marketingstrategie is ideaal voor affiliate marketing, terwijl netwerkmarketing meer een piramidespelstrategie is.

    Maandelijkse quota

    Het beste van affiliate marketing is dat er niets gebeurt als je een trage maand hebt (waar je geen omzet maakt). Je wordt niet gedegradeerd of ontslagen omdat er geen rangen zijn en je geen werknemer bij het bedrijf bent. U zult uw baas zijn zonder u zorgen te maken over het maandelijkse quotum en nul verkopen. Het nadeel is alleen geen geld voor die maand.

    Netwerkmarketing wordt echter geleverd met een minimum verkoopquotum voor de distributeurs, het kwalificerende of persoonlijke volume. Men moet de markt ontmoeten, anders verliezen ze commissies, worden ze gedegradeerd naar lagere rangen en worden ze ontslagen. Als u wilt voorkomen dat u ontslagen wordt, koop dan het product.

    Bedrijven om te promoten

    Affiliate marketeers hebben de vrijheid om meerdere producten tegelijk te promoten, van hostels tot voedsel- en reisbedrijven tot Amazon Associates-programma’s. De keuze is aan jou. Begin met het product, vermeld ze in de blog en begin met het promoten van alle producten tegelijk, als je dat wilt.

    Netwerkmarketing gaat over het promoten van de producten van een enkel bedrijf, aangezien meer dan één keer gaan een negatieve invloed kan hebben op uw naam. De promotor kan kiezen voor producten van Amway, Herbalife, Mary Kay en Avon. U moet een uitstekende boodschap naar het bedrijf sturen voordat u voor anderen kiest.

    Conclusie

    Affiliate- en netwerkmarketing hebben ongetwijfeld hun voor- en nadelen, waardoor promotors voor een van hen kiezen. Het is het beste om de programma’s te analyseren en te vergelijken, te begrijpen wat ze inhouden en dan een keuze te maken. Controleer ook wat er zal gebeuren als u binnen een maand geen verkoop doet in netwerkmarketing om een ​​duidelijk beeld te krijgen voordat u zich ertoe verbindt.

    U kunt kijken naar enkele van de beste partnerprogramma’s waaraan u kunt deelnemen en geld kunt verdienen.

    gerelateerde berichten