Tools en apps voor onlinevergaderingen, welke u ook gebruikt, ze zijn allemaal afhankelijk van de hardware op uw systeem om te werken. Ze gebruiken allemaal het audio-invoer- en uitvoerapparaat op uw systeem (en de webcam als u dat wilt). Audioapparaten juni gemakkelijk te verbinden en te gebruiken zijn als het gaat om het afspelen van muziek of het opnemen van voice-over, maar vergadertools hebben vaak moeite om verbinding te maken.
Audioproblemen met Zoom-vergaderingen oplossen
Zoom kan worden gebruikt vanuit een moderne desktopbrowser of het kan worden gebruikt via de speciale desktop-apps. Audioproblemen met Zoom treden normaal gesproken op desktops op. De mobiele apps zullen veel minder snel in de problemen komen. Als je audioproblemen hebt in een Zoom-vergadering, probeer dan het volgende.
1. Zelf dempen/dempen opheffen
Zorg ervoor dat u niet aan de vergadering hebt deelgenomen terwijl de microfoon is gedempt of dat de instellingen van de vergadering niet alle deelnemers dempen bij aankomst.
Neem contact op met de teamhost (gebruik de chatfunctie) of klik op het microfoonpictogram linksonder om het dempen op te heffen.
2. Verlaten en weer meedoen
Als je hebt deelgenomen aan een Zoom-vergadering en je de andere deelnemers niet kunt horen of zij jou niet kunnen horen, kun je de vergadering verlaten en opnieuw deelnemen aan de vergadering.
Klik rechtsonder op de knop Beëindigen.
Selecteer de verlofoptie.
Zodra u de vergadering hebt verlaten, sluit u Zoom af en opent u Zoom opnieuw (of start u de browser opnieuw).
Neem opnieuw deel aan de vergadering en controleer de audio.
3. Controleer app-machtigingen
Zoom heeft toestemming nodig om toegang te krijgen tot zowel de microfoon als de luidsprekers op je systeem voordat je kunt horen of spreken in een vergadering. Als je Zoom in een browser gebruikt, moet de browser toegang hebben tot de luidsprekers en microfoon, en moet de website toestemming hebben om deze te gebruiken (permissies in de browser).
Zoom-app-machtigingen controleren op Windows 10;
Open de app Instellingen met de sneltoets Win+I.
Ga naar Privacy.
Selecteer het tabblad Microfoon.
Zorg ervoor dat microfoontoegang is ingeschakeld.
Scroll naar beneden en zorg ervoor dat Zoom de microfoon mag gebruiken.
Zoom-app-machtigingen controleren op macOS;
Open Systeemvoorkeuren.
Ga naar Beveiliging en privacy.
Selecteer het tabblad Privacy.
Selecteer in de kolom aan de linkerkant Microfoon.
Controleer het deelvenster aan de rechterkant en Zoom zou moeten worden vermeld.
Als Zoom niet wordt vermeld, klikt u op de plusknop en voegt u deze toe.
Om in-browser machtigingen voor Zoom te controleren;
Zorg ervoor dat de browser toegang heeft tot de microfoon via Systeemvoorkeuren (macOS) of de app Instellingen (Windows 10).
Ga naar Zoom en log in.
Klik op het hangslotpictogram in de URL-balk en selecteer Site-instellingen in het menu.
Geef toegang tot de microfoon.
4. Test audio-invoer-/uitvoerapparaat
Zoom heeft een ingebouwde test voor audioapparaten. Gebruik het om te controleren of de audio werkt in de app. U kunt de test uitvoeren wanneer de vergadering is begonnen of voordat deze is begonnen.
Klik in de Zoom-vergadering op de vervolgkeuzeknop naast de microfoon.
Selecteer de optie Luidspreker en microfoon testen.
Als de audio niet werkt, probeer dan deze tips voor het oplossen van problemen voor Windows 10 en doorloop de andere oplossingen die we hebben vermeld.
5. Wijzig audioapparaat
Als je meer dan één audioapparaat op je systeem hebt aangesloten, probeer dan over te schakelen naar een ander. Zoom juni niet hetzelfde audioapparaat gebruiken als het actieve apparaat.
Klik op het dropdown-net naar de microfoon.
Selecteer in het menu een ander audioapparaat dat op het systeem is aangesloten.
Conclusie
De audioproblemen van Zoom zijn niet ingewikkeld, omdat de app zelf vrij eenvoudig is. Het zal met weinig moeite verbinding maken met de audio-invoer/uitvoer-apparaten. Zorg ervoor dat de app is ingesteld om het juiste apparaat te gebruiken en dat je jezelf niet hebt gedempt tijdens de vergadering.