De ultieme gids voor het oplossen van problemen met Android-smartphones

Heb je je ooit afgevraagd of er een one-stop-gids voor het oplossen van problemen met smartphones is, omdat je problemen blijft ondervinden? Dit artikel bevat de methoden om problemen met mobiele telefoons op te lossen en u te helpen de problemen op te lossen. Alle problemen die worden vermeld door de Android-gebruikers of de veelvoorkomende Android-problemen worden gegeven met oplossingen die helpen bij het oplossen van problemen met mobiele telefoons. Lees en probeer methoden om het probleem op te lossen en deel met je vrienden als je het artikel wilt gebruiken voor verdere referentie.

De ultieme gids voor het oplossen van problemen met Android-smartphones

Opmerking: aangezien Android-telefoons geen vergelijkbare instellingen hebben en van fabrikant tot fabrikant verschillen, kunnen de genoemde methoden op uw telefoon enigszins verschillen. De bijgevoegde foto’s gaan over de Samsung-telefoon van het model A21.

Methode 1: Basismethoden voor probleemoplossing

Voordat u de problemen specifiek probeert op te lossen, kunt u de algemene methoden voor probleemoplossing proberen. Dit lost het specifieke probleem op en helpt u bij het oplossen van de hele installatie als geheel.

1. Apparaatinterface wijzigen

Soms kan de interface die u gebruikt storingen vertonen waardoor u niet verder kunt gaan met het werk. Probeer de problemen op de interface of de volledige installatie op te lossen met behulp van de onderstaande methoden in deze handleiding voor het oplossen van problemen met smartphones.

Optie I: herstart smartphone

Het opnieuw opstarten van uw smartphone is de belangrijkste en meest basale optie om de problemen op uw smartphone op te lossen. Forceer je telefoon opnieuw om de bugs en glitches op je telefoon op te lossen. Dit geeft je een frisse interface om te werken en je kunt je werk gemakkelijk hervatten op je telefoon na een herstart.

Optie II: Smartphone resetten

Als u geen van de functies op uw telefoon kunt gebruiken en deze onmiddellijk wilt laten repareren, kunt u proberen de telefoon opnieuw in te stellen. Hierdoor heeft uw telefoon een nieuwe interface en functies alsof deze opnieuw is verzonden. Er zijn twee opties om je telefoon te resetten, Soft Reset en Hard Reset; u kunt de optie kiezen afhankelijk van de noodzaak om te resetten.

Optie III: Smartphone bijwerken

U kunt proberen de bijgewerkte versie op uw telefoon te installeren wanneer u problemen ondervindt op uw telefoon. Werk uw telefoon bij om de storingen op uw telefoon te verhelpen en u kunt een nieuwe interface gebruiken.

2. Wijzig de opslaginstellingen op je telefoon

De telefoonopslag is mogelijk te geclusterd en vertraagt ​​dus uw telefoon. U kunt de methoden gebruiken om de opslaginstellingen op uw telefoon aan te passen en de problemen op te lossen.

Optie I: telefoonopslag beheren

Als u veel bestanden in één map hebt, bijvoorbeeld Galerij, moet u de bestanden naar een andere locatie verplaatsen, zoals Documenten in Bestandsbeheer. Door de bestanden van de ene naar de andere locatie te wijzigen, kunt u de ruimte die op een bepaalde locatie wordt ingenomen verminderen en dit zal helpen bij het verhogen van de telefoonsnelheid. Om de telefoonopslag te beheren, leest u het artikel in de link om de problemen op uw telefoon op te lossen.

Optie II: Micro SD-kaart opnieuw plaatsen

Als u een Micro SD-kaart gebruikt als onderdeel van de opslag, kunt u proberen deze na een herstart uit de sleuf te verwijderen en opnieuw in de sleuf te plaatsen. Hiermee worden de problemen met de Micro SD-kaart opgelost en kunt u het opslagapparaat op uw gemak gebruiken. Dit is ook een goede methode om problemen met mobiele telefoons met een SD-kaart op te lossen.

Optie III: Micro SD-kaart formatteren

Als u het secundaire opslagapparaat of de Micro SD-kaart nog steeds niet kunt gebruiken, kunt u proberen de kaart op uw pc te formatteren. Hiermee worden alle bestanden op de kaart gewist en kunt u deze na het formatteren gebruiken om de bestanden op uw telefoon op te slaan. Om de kaart te formatteren, steekt u de kaart in een kaartlezer en sluit u deze met een USB-kabel aan op uw pc. Start de Windows Verkenner op uw pc door tegelijkertijd op de toetsen Windows + E te drukken, klik met de rechtermuisknop op de schijf met de Micro SD-kaart en selecteer de optie Formatteren… in het menu om de SD-kaart te formatteren.

3. Neem contact op met de fabrikant van het apparaat

De laatste optie is om de fabrikant rechtstreeks aan te spreken met het probleem. U moet rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant van uw telefoon via een van de sociale-mediaplatforms. Los het probleem op dat u ondervindt met de details zoals de duur van het probleem op uw telefoon. Binnen enkele werkdagen ontvang je van hen een reactie en kun je het probleem later oplossen.

Methode 2: Problemen met apparaathardware en -poorten oplossen

De externe poorten zijn de toegangspunten tot uw telefoon, u moet ze vrijwaren van de problemen. Volg hiervoor de methoden die hieronder worden beschreven in de gids voor het oplossen van problemen met smartphones.

1. Apparaatpoorten reinigen

In dit gedeelte vindt u de basisgids voor het oplossen van problemen met smartphones die u kunt uitvoeren om de randapparatuur op uw smartphone op te schonen.

Optie I: oplaadpoort schoonmaken

Als u uw telefoon niet kunt opladen of als de oplaadkabel niet op de oplaadpoort wordt aangesloten, moet u de oplaadpoort van de telefoon reinigen. U kunt een tandenstoker of een wattenstaafje gebruiken om de oplaadpoort schoon te maken en u moet het probleem kunnen oplossen. Als u de oplaadpoort nog steeds niet kunt reinigen, vraagt ​​u een technicus om de poort schoon te maken, waarna u de oplader kunt aansluiten. Gebruik geen slijm om de oplaad- of andere poorten schoon te maken, omdat deze de interne functies kunnen verstoren.

Optie II: cameralens reinigen

Als u problemen ondervindt zoals wazige afbeeldingen of als u de documenten niet kunt scannen met uw telefoon, kunt u de camera’s van de telefoon, dat wil zeggen zowel de camera aan de voorkant als de camera aan de achterkant, met een zachte doek afvegen. Veeg de lens niet met uw vingers af of gebruik geen ruw materiaal om de camera schoon te maken.

  Een aangepaste kleur instellen voor de navigatiebalk op Android [No Root]

2. Problemen met de batterij van het apparaat oplossen

Als het probleem te maken heeft met de batterij van uw telefoon, kunt u de problemen eenvoudig oplossen met behulp van de hier beschreven basismethoden.

Optie I: apparaatbatterij opladen

In de meeste gevallen kan de telefoon niet goed werken als de telefoon niet is opgeladen. Zorg er dus voor dat u uw telefoon oplaadt voordat u een bewerking uitvoert, zoals het installeren van een app op de telefoon. Het is raadzaam om de telefoon tot 80% op te laden voor betere en langdurige prestaties.

Optie II: apparaatbatterij vervangen

Als u een oude batterij op een nieuwe smartphone gebruikt of als de batterij de lading niet voor een langere periode kan vasthouden, kunt u proberen de batterij van de telefoon te vervangen. Probeer een nieuwe batterij te gebruiken en u moet eventuele problemen met de telefoon kunnen oplossen.

Opmerking: moderne smartphones worden geleverd met vooraf gebouwde batterijen, dus de bovenstaande methode is geschikt voor oudere modellen smartphones.

Methode 3: Problemen met netwerkconnectiviteit oplossen

Netwerkprobleem is een veelvoorkomend Android-probleem en moet worden behandeld in de gids voor probleemoplossing voor smartphones. Met de voortschrijdende en voortschrijdende technologie, moet u de methoden kennen om de fouten te herstellen.

1. Problemen met wifi-verbinding oplossen

Als u een Wi-Fi-verbinding gebruikt als het hoofdnetwerk voor uw smartphone, probeer dan de basisreparaties uit te voeren die in dit gedeelte worden vermeld om de netwerkproblemen op te lossen.

Optie I: verbinding maken met wifi

Terwijl u een Wi-Fi-verbinding gebruikt, moet u ervoor zorgen dat de Wi-Fi-instelling op uw telefoon is ingeschakeld in het menu Snelle toegang en controleer of de Wi-Fi is ingeschakeld via de taakbalk van uw telefoon. Zorg ervoor dat de telefoon is verbonden met het specifieke Wi-Fi-netwerk en dat u het juiste wachtwoord hebt ingevoerd om verbinding te maken met het Wi-Fi-netwerk.

Optie II: apparaat dichter bij router brengen

Vaak kan het niet in de buurt blijven van de wifi-router leiden tot verbindingsproblemen. Ga dus dichter bij de wifi-router staan ​​en kijk of de netwerkproblemen op uw telefoon zijn opgelost.

Optie III: herstart router

Als u de wifi-problemen op uw telefoon niet kunt oplossen, kunt u proberen de wifi-router opnieuw op te starten en uw telefoon opnieuw te verbinden met de wifi-verbinding om het probleem op te lossen. Forceer opnieuw opstarten door ofwel de aan/uit-knop op de router lang ingedrukt te houden of door de stekker uit het stopcontact te halen.

2. Problemen met berichten oplossen

Als u de foutmelding ‘Bericht niet verzenden’ tegenkomt terwijl u het bericht naar uw contacten probeert te verzenden, kunt u proberen de onderstaande methoden te volgen om de fout op te lossen.

Optie I: voer het juiste telefoonnummer in

Als u een bericht probeert te verzenden, of het nu een sms-bericht of een mediabestand is, controleer dan of het mobiele nummer dat is ingevoerd voor de ontvanger correct is. Als het aantal cijfers van het telefoonnummer kleiner of groter is dan het standaardnummer, kunt u het bericht mogelijk niet verzenden. Verwijder ook de landcodes als deze bij het telefoonnummer zijn vermeld om verdere storing te voorkomen.

Optie II: probeer opnieuw berichten te verzenden

Soms is het bericht dat u naar de ontvanger probeert te verzenden, vastgelopen of is de verzendknop mogelijk niet geactiveerd. Om dit te voorkomen, tikt u nogmaals op de knop Verzenden om de berichten opnieuw te verzenden. U kunt onze gids volgen om berichten op te lossen die niet zijn verzonden bij Android-problemen.

3. Problemen met mobiele gegevens oplossen

Dit gedeelte bevat de methoden die kunnen worden uitgevoerd om de netwerkproblemen op uw mobiele telefoon op te lossen.

Optie I: Mobiele gegevens inschakelen

Als u de Wi-Fi-verbinding gebruikt, kunt u de berichten mogelijk niet gemakkelijk verzenden of streaming-apparaten gebruiken en het gebruik van mobiele gegevens kan u snellere resultaten opleveren dan de Wi-Fi-verbinding. Om deze fout te voorkomen, schakelt u Mobiele gegevens in via het menu Instellingen op uw telefoon door naar de instelling Mobiele gegevens op het tabblad Verbindingen > Gegevensgebruik te gaan.

Optie II: mobiel data-abonnement wijzigen

Als u nog steeds problemen ondervindt bij het verzenden van berichten naar de ontvangers, kunt u overwegen het dataplan van uw verbinding te wijzigen. Lees alle specificaties, zoals de bandbreedte van de internetverbinding, of het nu voor de mobiele data of de wifi-router is.

4. Problemen met Google Apps oplossen

Google en zijn component zijn ontegensprekelijk een van de belangrijkste apps voor surfactiviteiten. In dit gedeelte worden de methoden vermeld om het probleem met de Google-apps op te lossen als het netwerkprobleem zich expliciet voordoet in deze apps.

Optie I: inloggen op Google-account

Soms biedt uw smartphone u niet de gewenste interface voor het gebruik van het Google-account. In dergelijke gevallen kunt u proberen uit te loggen en opnieuw aan te melden bij Google met uw Gmail-inloggegevens op de telefoon. Dit moet de netwerkproblemen kunnen oplossen en je moet de apps gemakkelijk kunnen gebruiken.

Optie II: Google Drive Contact Sync uitschakelen

Als je de app Contacten op je telefoon opent, is het je vast opgevallen dat er meer dan één contactpersoon voor dezelfde persoon moet zijn opgeslagen. In dit geval zal de smartphone vertraging oplopen bij het verzenden van de berichten, omdat deze naar het contact moet zoeken in zowel de standaard Contacten-app als de Google Contacten-app. Om het probleem op te lossen, kunt u de Contactsynchronisatie in Google Drive uitschakelen door de Google Contacten-app te openen en de schakelaar uit te schakelen op de Sync-optie. Zo los je naast de netwerkproblemen ook het probleem met de opslag op. Anders kunt u de contactsynchronisatie uitschakelen via uw apparaatinstellingen, zoals weergegeven in de onderstaande stappen:

1. Ga eerst naar de applicatie Instellingen en navigeer naar Accounts.

2. Navigeer vervolgens naar uw Google-account.

3. Selecteer hier de optie Accountsynchronisatie. Schakel de schakelaar voor Contacten uit.

Optie III: problemen met Google Drive Sync oplossen

Als u een cloudservice gebruikt om de gegevens op uw telefoon op te slaan, zoals Google Drive, kunt u oplossingen proberen, zoals het inschakelen van synchronisatie.

Methode 4: Problemen met Android-apps oplossen

Mobiele applicaties maken tot 75% van het gebruik van de telefoon uit en we installeren talloze apps voor verschillende doeleinden. De problemen met de mobiele applicaties en de oplossingen om ze op te lossen, zijn een onvermijdelijk onderdeel geworden van de gids voor het oplossen van problemen met smartphones.

  PSA: alle apps kunnen uw iPhone en Android-klembord lezen

1. Back-up app-gegevens

Als u een back-up van uw Android-telefoongegevens in de app wilt maken, zoals app-bestanden, kunt u deze methode volgen. Hiermee worden alle belangrijke documenten op de door u geselecteerde locatie opgeslagen en kunt u ze op uw gemak gebruiken.

2. Wis app-opslag

In dit gedeelte kunt u de telefoonopslag wissen vanwege ongewenste gegevens van de apps en kunt u de telefoonsnelheid verbeteren.

Optie I: App-cache wissen

App-cachebestanden kunnen u helpen de app zonder vertraging te laden, maar verzamelde cachebestanden kunnen de snelheid van de app en uw telefoon vertragen. U kunt deze methode dus gebruiken om alle cachebestanden van de app op uw telefoon te wissen om de snelheid te verhogen.

Optie II: ongebruikte apps verwijderen

Als je talloze apps hebt geïnstalleerd waarvan je er waarschijnlijk niet veel zult gebruiken, moet je ze uitschakelen. Dit komt omdat de apps een bepaalde hoeveelheid netwerkverbinding en opslagruimte op uw telefoon in beslag nemen. Controleer daarom de ongebruikte applicaties op uw telefoon en verwijder de apps. Dit kan u helpen de problemen met de apps op te lossen en u ook helpen bij het oplossen van netwerk- en opslagproblemen.

3. Problemen met Google Play Store oplossen

Dit gedeelte helpt u bij het oplossen van problemen met mobiele telefoons met behulp van de hoofdapp waarmee u de apps op uw telefoon kunt installeren, de Google Play Store. Volg de methoden om de problemen met de mobiele applicaties op te lossen.

Optie I: Apps bijwerken

Het gebruik van een verouderde app op uw smartphone kan u geen goede gebruikersinterface garanderen, daarom moet u de apps in de Google Play Store bijwerken. Door de apps bij te werken, kunt u ook de bugs en glitches in de apps oplossen en kunt u de apps gemakkelijk gebruiken.

Optie II: Apps opnieuw installeren

Als geen van de hierboven beschreven methoden u helpt bij het oplossen van problemen met uw mobiele telefoon met de apps, kunt u proberen de apps op uw telefoon te verwijderen. Nadat je de apps hebt verwijderd, kun je ze opnieuw installeren via de Google Play Store. Hiermee worden alle storende bestanden die zijn gekoppeld aan de apps op uw telefoon gewist en krijgt u opnieuw apps. Om de apps opnieuw te installeren, zoekt u naar de apps in de Google Play Store en tikt u op de knop Installeren op de app om deze op uw telefoon te installeren.

Optie III: probleem met het downloaden van apps oplossen

Als u apps uit de Google Play Store op uw smartphone probeert te downloaden en dit niet kunt, moet u de hier genoemde methode volgen. Met deze methode kunt u het probleem oplossen dat u geen apps op uw telefoon kunt downloaden en kunt u de apps downloaden.

Methode 5: Apparaatinstellingen wijzigen

De app Instellingen is als de hoofdinterface waarmee u problemen op uw telefoon kunt oplossen. De app is op zichzelf een gids voor het oplossen van problemen met smartphones, omdat deze de vereiste instellingen heeft om de fouten op uw telefoon op te lossen.

1. Netwerkinstelling in- en uitschakelen

Volg de hier beschreven methoden zodat u de basisnetwerkinstellingen kunt in- en uitschakelen om de meeste problemen op uw telefoon op te lossen.

Optie I: Vliegtuigmodus uitschakelen

De vliegtuigmodus is een instelling waarvan bekend is dat deze de verbindingsproblemen en andere bugs op smartphones oplost. U kunt proberen de vliegtuigmodus op uw smartphone in en uit te schakelen met deze methode als een algemene oplossing om het probleem op te lossen.

Optie II: herstart netwerkverbindingen

Als u continu vertraging ondervindt bij het gebruik van de telefoon en problemen met de netwerkverbinding ondervindt, kunt u proberen onze gids te volgen om het probleem met wifi op uw telefoon op te lossen. Als u deze verbindingen opnieuw start, kunt u niet alleen de netwerkverbindingsproblemen oplossen, maar ook de fouten die zich op uw telefoon kunnen voordoen. Dit lost dus problemen met mobiele telefoons met netwerkconnectiviteit op.

Optie III: Apparaatlocatie uitschakelen

U moet de locatie van uw telefoon inschakelen om de apps te gebruiken die uw geografische informatie nodig hebben. Als u ze echter voor een langere periode ingeschakeld houdt, kan dit u storen bij het gebruik van de functies op de telefoon. Daarom moet u de instelling uitschakelen om de problemen in de app Instellingen op te lossen. Tik op het tabblad Locatie en schakel de instelling uit om Telefoonlocatie uit te schakelen.

Optie IV: 4G-connectiviteit inschakelen

Als uw telefoon 3G gebruikt voor uw telefoon, kan deze veel gegevens verbruiken voor het verwerken van de mediabestanden. Met geavanceerde en bijgewerkte apps moet u 4G-service via 3G op uw telefoon inschakelen om effectief te werken. Als uw telefoon te verouderd is en niet veel inhoud kan bevatten, kunt u de 3G-verbinding gebruiken. Het wordt echter sterk aangeraden om de 4G-verbinding te gebruiken, vooral wanneer de smartphones worden geüpgraded om compatibel te zijn met de 5G-verbinding.

2. Pas de weergave-instellingen aan

Het display is een belangrijke functie voor het gebruik van de smartphone en dit gedeelte bevat de basismethoden om problemen met de weergave-instelling op te lossen. Hieronder vindt u een gids voor het oplossen van problemen met smartphones om de weergave-instellingen aan te passen.

Optie I: Helderheid aanpassen

Als uw telefoon de opslag niet aankan of oververhittingsproblemen heeft, moet u de helderheid van uw telefoon aanpassen. Door de helderheid van uw telefoon aan te passen, kunt u veel verspilde telefoonkosten besparen en uw telefoon functioneler maken. Open de app Instellingen, tik op het tabblad Weergave en pas de hendel aan in het gedeelte Helderheid.

Optie II: Energiebesparingsmodus inschakelen

Als u een constante vertraging ervaart bij het gebruik van de smartphone of als u de telefoon niet kunt gebruiken zonder deze herhaaldelijk op te laden, moet u de energiebesparende modus op uw telefoon inschakelen. Open de app Instellingen, tik op Batterij en apparaatonderhoud en vervolgens op het tabblad Batterij en schakel de optie Energiebesparingsmodus in.

Optie III: Instelling schermtime-out instellen

Een van de opties om weergaveproblemen op te lossen en batterijgebruik te besparen, is het instellen van een periode voor de optie Schermtime-out. U kunt elke periode, zoals 2 minuten, instellen waarin de smartphone wordt vergrendeld als deze niet binnen de ingestelde tijd wordt bediend. Om de schermtime-out in te stellen, opent u de app Instellingen, tikt u op het tabblad Weergave en tikt u vervolgens op de optie Schermtime-out. Stel een willekeurige periode in door op de opties in de lijst te tikken om de instelling Schermtime-out in te stellen.

  Bestanden delen van Mac naar Android

Optie IV: Donker thema inschakelen

Een andere optie die vergelijkbaar is met de energiebesparende modus is de optie Donker thema, waarmee u de batterij van de telefoon kunt sparen en u de apps en andere functies kunt gebruiken met minder stroomverbruik. De telefoon heeft een donkere of zwarte interface in vergelijking met de helderwitte interface wanneer het donkere thema is ingeschakeld.

3. Instellingen gebruikersinterface aanpassen

Dit gedeelte bevat een gids voor het oplossen van problemen met smartphones om u een betere gebruikersinterface te bieden en u te helpen de telefoon gemakkelijk te gebruiken.

Optie I: Lettergrootte vergroten

De lettergrootte is een van de belangrijkste functies voor het bepalen van de gebruikersinterface van de telefoonfuncties. Het gebruik van een kleinere lettergrootte kan aantoonbaar meer inhoud op het kleine scherm weergeven, maar u kunt de functies mogelijk niet gemakkelijk gebruiken. Met behulp van de onderstaande stappen kunt u de lettergrootte op uw telefoon vergroten, zodat u de telefoon gemakkelijk kunt gebruiken.

1. Ga naar Apparaatinstellingen.

2. Tik op de optie Weergeven.

3. Selecteer vervolgens de optie Tekst en weergavegrootte.

4. Pas hier de tekstgrootte en weergavegrootte aan.

Optie II: Auto-rotatiefunctie uitschakelen

Automatisch draaien is een extra functie op smartphones die de schermweergave automatisch verandert zodra u de manier verandert waarop u de telefoon vasthoudt. Als de functie voor automatisch draaien echter is ingeschakeld, kunt u zien dat de weergave van het scherm met slechts een kanteling wordt overgeschakeld van staand naar liggend en omgekeerd. Dit is een soort storing voor de gebruiker en kan ertoe leiden dat de telefoon vastloopt tijdens het gebruik. U kunt de functie voor automatisch draaien op uw telefoon uitschakelen om het probleem te voorkomen en het scherm vergrendelen in een portretweergave. Open de app Instellingen, tik op het tabblad Startscherm en schakel de instelling Roteren naar landschapsmodus in.

Optie II: Meldingen uitschakelen

Meldingen zijn de berichten die op uw startscherm verschijnen, ongeacht of de telefoon is vergrendeld of ontgrendeld. De meldingen die op de telefoon verschijnen, helpen u op de hoogte te blijven, maar dit kan in sommige gevallen een storing veroorzaken. U kunt regelmatig berichten ontvangen en opgestapelde meldingen kunnen u storen bij het gebruik van een bepaalde app. U moet de meldingen op uw telefoon uitschakelen om problemen met uw mobiele telefoon op te lossen.

Methode 6: Hulpmethoden voor probleemoplossing

Als er specifieke terugkerende problemen zijn die speciale aandacht nodig hebben, dan zal het gedeelte Hulpmethoden in deze gids voor het oplossen van problemen met smartphones u helpen deze problemen op te lossen.

1. Problemen met oververhitting van het apparaat oplossen

De smartphone is een apparaat dat tegelijkertijd verschillende functies en toepassingen ondersteunt. Oververhitting is een veelvoorkomend probleem bij Android-apparaten en u kunt methoden proberen zoals de telefoon op een koelere plaats houden om ze af te koelen. Lees het artikel dat aan de sectie is gekoppeld voor meer informatie over andere methoden om de problemen met oververhitting op te lossen.

2. Problemen met het starten van het apparaat oplossen

Een ander veelvoorkomend probleem waardoor u in paniek kunt raken, is dat het probleem met de telefoon niet wordt ingeschakeld. Er zijn verschillende redenen voor dit probleem; je kunt ze oplossen met behulp van de methoden die in het artikel worden beschreven.

3. Problemen met vastlopen van scherm oplossen

Aangezien de Android-telefoon een apparaat is dat mensen het liefst regelmatig gebruiken, zou je tijdens het gebruik van de apps geen problemen willen tegenkomen zoals een mobiel Frozen-scherm. Dit is een veelvoorkomend probleem en in dit artikel worden enkele methoden beschreven om het vastgelopen mobiele scherm te herstellen.

4. Automatische correctiefunctie uitschakelen

Met de functie Auto-correct kunt u grammaticale fouten en typefouten corrigeren tijdens het verzenden van berichten of het maken van documenten. Er kunnen echter enkele slechte suggesties voor automatisch corrigeren zijn die voor onbepaalde tijd verschijnen terwijl u typt. U kunt het artikel gebruiken om de fout op te lossen en de autocorrectiefunctie op uw telefoon uit te schakelen. Bovendien, als er een enkele ongepaste suggestie is, kunt u het woord van de suggestiebalk slepen en op de knop Verwijderen tikken om de suggestie te verwijderen.

5. Schakel Veilige modus in

Een ander belangrijk ding voor de gids voor het oplossen van problemen met smartphones is het inschakelen van de veilige modus. Vaak kunt u geen van de methoden in dit artikel op uw telefoon gebruiken om de fouten op te lossen. Dit kan te wijten zijn aan de apps die de telefoon storen, waardoor u de defecte apps mogelijk niet kunt vinden. Om het probleem op te lossen, start u de telefoon op in de veilige modus door enige tijd op de aan / uit-knop te drukken. Druk lang op de Power-optie en u ziet het volgende scherm met de optie om naar de veilige modus te gaan. Nadat u in de veilige modus bent opgestart, verwijdert u alle apps die schadelijk zijn voor uw telefoon en verlaat u de veilige modus om problemen met uw mobiele telefoon op te lossen.

6. Problemen met natte telefoon oplossen

Als uw telefoon in het water is gevallen en het water is binnengedrongen via de poorten en andere openingen van uw telefoon, kan het gebruik van de telefoon problemen opleveren. U kunt de natte telefoon eenvoudig repareren met behulp van de methoden die in het artikel worden beschreven.

7. Apparaat ontgrendelen zonder authenticatie

Als u een pincode hebt ingesteld als wachtwoord voor het ontgrendelen van uw telefoon en deze bent vergeten, kunt u met de methoden die in dit artikel worden beschreven, uw telefoon ontgrendelen zonder dat authenticatie nodig is om problemen met uw mobiele telefoon op te lossen.

***

Het artikel gaat over de gids voor het oplossen van problemen met smartphones waarin de veelvoorkomende Android-problemen worden besproken. De methoden om problemen met mobiele telefoons op te lossen, worden ook in dit artikel uitgelegd. U kunt dit artikel raadplegen voor het oplossen van problemen met mobiele telefoons en voor het oplossen van problemen. Als je zo ver bent gekomen in het artikel, overweeg dan om je suggesties en vragen in de opmerkingen hieronder te plaatsen.

gerelateerde berichten