Een introductiegids om lid te worden van en toegang te krijgen tot Metaverse [+7 Platforms]

Metaverse biedt gebruikers een nieuwe manier om games te spelen, te socializen, te onderwijzen, te werken en aankopen te doen. Laten we eens kijken hoe we lid kunnen worden van en toegang krijgen tot de Metaverse en enkele populaire metaverse-platforms.

Metaverse is de laatste tijd populair geworden, maar is geen nieuw concept. Het vroegste basisidee in verband met de Metaverse begon in de 19e eeuw. In 1838 introduceerde Sir Charles Wheatstone ‘binocular vision’, een combinatie van twee beelden voor verschillende ogen om een ​​3D-beeld te creëren.

Het eerste gebruik van “metaverse” werd gemaakt door Neal Stephenson in zijn roman “Snow Crash” in 1992. In deze roman noemt Stephenson de Metaverse als een virtuele plaats waar zijn personages avatars gebruiken om te communiceren.

In 2010 ontwikkelde Palmer Luckey een prototype voor VR-headsets. Deze headsets hadden een indrukwekkend gezichtsveld van 90 graden. In 2012 lanceerde Luckey Oculus VR, dat Facebook later in 2014 verwierf voor $ 3 miljard.

Ook kondigden Samsung en Sony in 2014 de creatie van VR-headsets aan. In hetzelfde jaar bracht Google Google Glass en goedkope Cardboard VR-headsets uit. De rebranding van Facebook naar Meta in 2021 was een van de meest populaire activiteiten in de geschiedenis van metaverse.

De Metaverse is een virtuele wereld die aspecten van de fysieke wereld vertegenwoordigt met behulp van geavanceerde technologieën. De technologieën die in de volksmond worden gebruikt, zijn onder meer Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), kunstmatige intelligentie (AI), digitale valuta en platforms voor sociale media.

Met Metaverse kunt u uw tijd in een digitale wereld besteden aan dingen die u opwinden. U kunt uw aangepaste avatar maken en communiceren met andere avatars en digitale objecten. Metaverse wordt voornamelijk beschouwd als een 3D-videogame, maar Metaverse is niet alleen beperkt tot games. Afgezien van gamen, kun je het gebruiken voor onderwijs, gezelligheid, het maken van projecten, feesten, mode en entertainment, om maar een paar use-cases te noemen.

Metaverse bestaat uit vier verschillende typen op basis van hun gebruiksscenario’s. Laten we deze eens bekijken:

  • Augmented Reality: Deze methode omvat een projectie van informatie met behulp van digitale apparaten zoals slimme apparaten of smartphones in de echte wereld.
  • Spiegelwerelden: Zoals de naam al aangeeft, creëert de spiegelwereld een ruimte die identiek is aan de echte en virtuele werelden.
  • Virtuele werelden: Virtuele wereld is een virtuele ruimte waar u uw aangepaste avatars kunt verplaatsen met behulp van 3D-graphics.
  • Lifelogging: Lifelogging bestaat uit een virtuele ruimte waar de acties en gegevens uit de werkelijkheid worden doorgegeven aan de virtuele wereld.
  • Metaverse software- en hardwarevereisten

    Omdat we de use-cases, het belang en de typen van de Metaverse hebben besproken, is het ook essentieel om de benodigde software- en hardwarevereisten te begrijpen. Laten we daar dus in duiken.

    Softwarevereisten

    De aanbevolen softwarevereisten die u nodig hebt om een ​​vlotte metaverse-ervaring te hebben, staan ​​hieronder vermeld:

    • Besturingssysteem: minimaal Windows 7 of 8.
    • Geheugen: Minimaal 4 GB RAM.
    • Processor: Quadcore 2,0 GHz of meer.
    • Grafische kaart: SM 3.0-compatibel, DirectX 9.0c-compatibel, Nvidia GeForce 8800 GTS, 512 MB VRAM of beter.
    • Opslag: minimaal 8 GB vrije ruimte.
    • Netwerk: snelle breedbandinternetverbinding.
    • DirectX: versie 9.0c.

    Hardwarevereisten

    U kunt een meeslepende basiservaring krijgen met een beperkt budget met Google Cardboard, dat begint bij slechts $ 9,00. Maar als je een geweldige metaverse-ervaring wilt, moet je voor de onderstaande apparaten gaan:

      Waar gaat het over: leeg en hoe verwijder je het?

    Oculus Quest 2: Oculus biedt gebruikers een hoogwaardige VR-ervaring met hun Quest 2-headsets. Je kunt deze VR-headsets aansluiten op je mobiele apparaat of pc.

    Skinetic van Actronika: VR-headsets bieden een geweldige virtual reality-ervaring. Skintec tilt deze ervaring naar een hoger niveau door een tastzin toe te voegen.

    HoloLens 2 van Microsoft: HoloLens is een belangrijke sprong voorwaarts voor de AR-ondernemingen van Microsoft. Ze bedachten ook de term ‘mixed reality’ voor hun AR-apparaten.

    HoloLens maakt gebruik van geavanceerde optica, holografische verwerking en meerdere sensoren die naadloos opgaan in de omgeving. Bovendien tekende Microsoft een officieel contract om HoloLens ter waarde van 22 miljard dollar te leveren aan het Amerikaanse leger in 2021.

    Hoe is Crypto verbonden met Metaverse?

    Crypto en Metaverse zijn twee verschillende dingen, maar deze twee zijn sterk afhankelijk van de fundamentele technologie: blockchain. Zowel crypto als Metaverse gebruiken blockchain-technologie om te profiteren van hun gedecentraliseerde aard. In het bijzonder helpt decentralisatie projecten met hun gebruikers te communiceren zonder een centrale controleautoriteit.

    Metaverse-platforms kunnen NFT’s gebruiken om avatars te maken die gebruikers helpen de waarde van een bepaalde avatar te bepalen op basis van de crypto-waarde. Ook kunnen metaverse platforms gebruikers belonen met native tokens of andere cryptocurrencies rechtstreeks in hun crypto-portemonnee.

    Met behulp van een crypto-portemonnee kunt u verschillende metaverse platforms gebruiken, waardoor complexe traditionele registratieprocessen worden vermeden. De meest populaire metaverse-projecten bieden hun eigen token om digitale activa te kopen.

    De combinatie van Metaverse en crypto verhoogt de beveiligingsfuncties van metaverse platforms drastisch. Met de opkomst van crypto-gerelateerde projecten kunnen metaverse ontwikkelaars ook profiteren door een community rond de crypto-ruimte te creëren.

    Waarom investeren merken in Metaverse?

    Je hebt misschien gelezen over topbedrijven en merken die in de Metaverse investeren. Enkele bekende namen zijn Meta, Google, Microsoft, Nvidia, Roblox, Shopify, Nike en Epic Games. Het belangrijkste doel achter deze enorme investeringen is om hun gebruikers een kwaliteitservaring te bieden. Afgezien daarvan kunnen merken hun nichepubliek targeten met behulp van de Metaverse.

    De Metaverse en zijn ontwikkeling worden beschouwd als een beginstadium in vergelijking met de enorme mogelijkheden. Merken willen deze kans benutten om hun concurrenten voor te blijven door het ‘first mover’-voordeel in hun respectievelijke vakgebieden te behalen.

    Laten we, rekening houdend met de hierboven genoemde punten, eens kijken naar de nieuwste metaverse trends:

    • Metaverse-evenementen: in 2020 werd het metaverse-gebaseerde Fortnite-concert van Travis Scott bekeken door 12,3 miljoen fans. Dit evenement bewijst eigenhandig het potentieel van het organiseren van evenementen op metaverse platforms. Beroemdheden als Narshmello en Ariana Granade hebben ook met succes metaverse concerten gegeven.

    • Verbeterde AR en VR in gaming: de toename van de vraag naar metaverse games en de behoefte aan hoogwaardige technologie in verband met 3D, AR en VR zijn ook enorm toegenomen. De komst van technologiereuzen zoals Microsoft, Meta, Google, Sony, HP, HTC en anderen hielp bij het revolutioneren van apparaten om een ​​superieure gebruikerservaring te bieden. Afgezien daarvan speelden deze bedrijven een cruciale rol bij metaverse adoptie.
    • NFT’s implementeren in Metaverse: NFT is een andere populaire term in crypto. Het wordt veel gebruikt om metaverse avatars te maken. NFT’s helpen elke avatar uniek te houden, en metaverse platforms stellen gebruikers in staat om verschillende NFT’s te verkopen of te kopen.

    Nu je de belangrijkste onderwerpen met betrekking tot de Metaverse hebt behandeld, denk je misschien, hoe kan ik lid worden van de Metaverse? Laten we daar meteen op ingaan.

    Hoe lid te worden van en toegang te krijgen tot Metaverse?

    Als je nieuw bent in de Metaverse en denkt dat meedoen ingewikkeld is, dan is het niet waar. Het proces om lid te worden van en toegang te krijgen tot de Metaverse is eenvoudig. Laten we eens kijken naar de stappen die nieuwe gebruikers moeten volgen op metaverse platforms:

      Hoe de gespreksweergave in Outlook te wisselen en aan te passen

    #1. Ga naar het officiële metaverse-platform waar je lid van wilt worden. Laten we Decentraland als voorbeeld nemen.

    #2. Kies in de volgende stap uw toegangstype tot de metaverse van Decentraland. U kunt er de voorkeur aan geven door te gaan met uw browser of een speciale applicatie te gebruiken.

    #3. Nadat u uw toegangstype heeft gekozen, heeft u nog twee andere opties. Een optie is om door te gaan als gast, of je kunt je cryptowallet koppelen aan Decentraland.

    #4. Als u ervoor kiest om een ​​gastaccount te gebruiken, kunt u zonder enig ander proces doorgaan naar de volgende stap. Maar als je je gegevens wilt bewaren, verbind je je Metamask-portemonnee met de Decentraland-metaverse.

    #5. Na het aanmeldingsproces moet je je avatar kiezen. Je bent vrij om je avatars dienovereenkomstig te kiezen en aan te passen. Bovendien kun je je avatar op elk moment wijzigen.

    #6. Nadat u een avatar hebt geselecteerd, moet u een naam opgeven. Klik na het selecteren en benoemen van de avatar op de knop “Volgende”.

    #7. Nadat u op de knop “Volgende” hebt geklikt, gaat u naar de metaverse van Decentraland. Je kunt nu verschillende virtuele steden, gebouwen, cafés, enz. verkennen. Bovendien zal een virtuele assistent je helpen als je begeleiding nodig hebt.

    We hebben de stappen doorlopen om toegang te krijgen tot en lid te worden van de Metaverse door Decentraland als voorbeeld te nemen. Je denkt misschien, wat als ik toegang wil tot een ander metavers platform? Maak je geen zorgen; de meeste metaverse platforms volgen een soortgelijk proces.

    Hoe zal Metaverse technologie en marketing transformeren?

    De vraag naar virtuele platforms zal in de toekomst waarschijnlijk toenemen. Actieve gebruikersparticipatie helpt de kwaliteit van de ervaringen op metaverse platforms te verbeteren.

    De Metaverse zal een cruciale rol spelen in e-commerce, onderwijs, reizen en toerisme, digitaal eigendom, gaming, virtuele concerten en nog veel meer. U kunt bijvoorbeeld een modecollectie uitproberen en testen op uw avatar voordat u deze aanschaft.

    Onderwijs kan interactiever en vermakelijker worden gemaakt met behulp van metaverse platforms. Nieuwe medewerkers kunnen een training volgen met VR om betere kennis en ervaring op te doen. Productie-eenheden kunnen op het werk gebaseerde instructies verzenden met behulp van AR.

    Metaverse heeft ook een enorm marketingpotentieel. Klanten zien merken in de Metaverse als zeer innovatief, dus het is een goede plek om op de markt te brengen door hoogwaardige ervaringen te bieden.

    Merken kunnen samenwerken met metaverse platforms om te adverteren en hun producten te promoten. In 2021 voorzag Vans bijvoorbeeld Roblox-gebruikers van virtuele skateboards met behulp van virtuele winkels. Daarnaast werkte Gucci samen met VRChat en Roblox om hun virtuele sneakers, The Gucci Virtual 25, te lanceren.

    Top Metaverse-platforms

    Terwijl we de belangrijke onderwerpen met betrekking tot de Metaverse hebben doorgenomen, laten we eens kijken naar de topplatforms met betrekking tot de Metaverse:

    #1. Decentraland

    Decentraland is een populair metavers platform gebouwd op Ethereum. U kunt virtuele percelen genaamd LANDS kopen en verkopen. MANA is de cryptocurrency die wordt gebruikt om LANDS te kopen en verkopen.

    U kunt eenvoudig lid worden van en toegang krijgen tot het metaverse platform van Decentraland. De belangrijkste merken van Decentraland zijn Adidas, Samsung, Dolce & Gabbana, Tommy Hilfiger en nog veel meer. Gebruikers kunnen ook avatars en andere digitale items zoals NFT’s kopen.

      Alle manieren waarop uw locatie kan worden gevolgd op een iPhone

    #2. Axie Oneindigheid

    Axie Infinity is een krachtig metavers gamingplatform gebouwd op Ethereum. De virtuele wezens die aanwezig zijn in Axie Infinity worden Axies genoemd. De gebruikers kunnen tokenized percelen kopen van het thuisland van de Axie, Lunacia, om huizen en bases voor de Axies te bouwen.

    AXS is het native token van Axie Infinity dat u kunt gebruiken om virtuele percelen te kopen. Afgezien daarvan worden de landeigenaren ook beloond met AXS-tokens.

    #3. Avakin-leven

    Als u op zoek bent naar een metavers platform dat 3D-levenssimulatie biedt, dan is Avakin Life een uitstekende keuze om te proberen. Het platform helpt je om je avatar aan te passen met verschillende kasten volgens de laatste mode.

    De gebruikers krijgen ook de mogelijkheid om hun droomhuis en locatie te selecteren. Daarnaast kunnen gebruikers ook deelnemen aan nieuwe avonturen, evenementen en feesten. Avakin Life is beschikbaar in de App Store en Google Play.

    #4. Microsoft Mesh

    Microsoft Mesh is een mixed-reality-platform dat is gebouwd en wordt uitgevoerd met behulp van de Azure-cloud. Met dit platform kunnen mensen van verschillende locaties samenwerken en aan verschillende projecten werken.

    Mesh-gebruikers wordt aangeraden HoloLens, tablets, pc’s of smartphones te gebruiken. Mesh is de sterke concurrent van Microsoft in de metaverse concurrentie. Bovendien biedt het gebruik van de Azure-cloud privacy, beveiliging, machine learning, AI en andere moderne functies.

    #5. De zandbak

    De Sandbox is een virtuele wereld waarin spelers hun ervaring kunnen bezitten, bouwen en er geld mee kunnen verdienen. SAND is de utility-token die wordt gebruikt voor platformgebaseerde transacties.

    De missie van The Sandbox is om zijn gebruikers een meeslepende op metaverse gebaseerde ervaring te bieden. De gamers worden beloond met SAND-tokens. Bovendien krijgen de makers het echte eigendom met behulp van NFT’s.

    #6. Horizon Werelden

    Horizon Worlds is een op virtual reality gebaseerde online videogame ontwikkeld door Meta Platforms. Deze game is ontworpen voor populaire VR-headsets Oculus Quest 2 en Oculus Rift S.

    Horizon Worlds is Meta’s grootste gok op de Metaverse. Als gebruiker kunt u een virtuele omgeving op maat bouwen. Bovendien kun je ook games spelen en rondhangen met andere avatars.

    #7. Epische spellen

    Epic Games, de maker van Fortnite, een populair spel met meer dan 350 miljoen gebruikers, voegt met de Metaverse meer waarde toe aan zijn gebruikers. Met de steun van Lego en Sony wil Epic Games de gebruikerservaring verbeteren met AR, VR en 3D-visualisatie.

    Epic Games is er al in geslaagd om succesvolle virtuele filmshows en muziekconcerten te organiseren. Afgezien daarvan werkte Epic in april 2022 samen met Lego om een ​​metavers ecosysteem voor kinderen te bieden.

    Laatste gedachten

    Op dit moment kan de Metaverse in een vroeg stadium worden beschouwd. De technologische innovatie en toetreding van grote technologiemerken en bedrijven zullen het potentieel van de Metaverse vergroten.

    Het proces om lid te worden van en toegang te krijgen tot metaverse is heel eenvoudig. U moet de eenvoudige stappen volgen die in dit artikel worden genoemd. Dus, ervaar de wereld van de Metaverse en veel plezier!

    Mogelijk bent u ook geïnteresseerd in de meest populaire metaverse platforms.

    gerelateerde berichten