Een korte handleiding voor het vinden van podcast-ideeën voor uw producten

Laten we u door het ontmoedigende en steeds veranderende online marketinglandschap leiden en enkele goede podcastideeën voor uw producten vinden.

Alleen al in de Verenigde Staten besteedden adverteerders enorm veel USD 354 miljoen aan podcasts in 2021.

Dus ik stop de achtervolging met…

Wat is een podcast?

Podcasting is een manier van verhalen vertellen, als een reeks audio-afleveringen die gericht zijn op een betere verbinding met het publiek.

Hier is een live voorbeeld:

Hackbaar?: Gone Phishin’ van McAfee.

Voor degenen die het niet weten, McAfee is een cyberbeveiligingsbedrijf dat producten heeft zoals antivirus en VPN.

Het komt misschien in je op dat wat McAfee verdiende met het maken en verspreiden van deze podcast, een serie van 36 afleveringen?

Tot op heden heeft Hackable twee miljoen+ downloads en 90k+ abonnees. Het heeft zijn doel bereikt en verwerft nog steeds nieuwe leads voor McAfee.

U kunt de Hackbare casestudy en zie hoe dit zich vertaalde in het grootste marketingsucces voor McAfee.

Kortom, podcasts zijn belangrijk!

Ergo, kom niet te laat. Beter leren…

Hoe start je een podcast?

Het is alsof je vraagt ​​hoe je een film maakt. Nou, je kunt honderd tot een paar miljoen dollar uitgeven. Hetzelfde geldt voor de tijd en inspanningen die ermee gemoeid zijn.

Maar, in een notendop, podcastmakers volgen deze standaardladder:

Meer willen! Ga door deze gedetailleerde hoe start je een podcast door thepodcasthost.com. Ze hebben hierover in 20 lange stappen geïllustreerd.

  Hoe een woord of zin automatisch op te maken in MS Word?

Laten we dus terugkomen op de kern van dit artikel: hoe u de beste podcast-ideeën voor uw producten kunt vinden.

Noteer je doelen

Natuurlijk kun je met een podcast inkomsten genereren.

Dat gezegd hebbende, podcasting heeft een klein publiek. Het wordt met de dag groter, maar je bent hier betekent dat je nieuw bent.

En er zijn veel meer mensen zoals jij – nieuw in podcasting.

Ik wil je niet ontmoedigen, maar er zijn andere platforms als geld het enige doel in zicht is.

Maar podcasting kan geleidelijk veranderen in een eeuwigdurende klantengenererende stroom als je een langetermijnstrategie hebt die wordt ondersteund door een solide productportfolio.

Denk zoals je publiek

De beste manier om dit te doen, is door te kijken waar ze het over hebben. En je kunt dat in realtime krijgen van sociale-mediaplatforms zoals Facebook, Quora, Reddit, enz.

Ik heb bijvoorbeeld gezocht naar deze term, Bitcoin-podcasts op Quora:

Dit zijn veel Google-zoekresultaten in één. Het kan u een glimp geven van wat er in de vraag is. Bovendien is de commentaarsectie gratis feedback voor de makers om de respons te peilen en de interesse van het publiek te analyseren.

Nis naar beneden!

Ik zei hetzelfde tegen mijn lezers in mijn artikel over hoe je een betere YouTuber kunt worden. En het idee hier is identiek.

Focus op een specifiek veld. Specialiseer. En maak een trouw publiek dat terugkomt voor meer.

Daarna kunt u altijd uw vleugels uitslaan en gerelateerde inhoud targeten. Maar ga nooit te dun, vooral als het je eerste serie is.

  Hoe AirPods op een iPhone aan te sluiten

Laat mensen u dus taggen als specialist en voorkom dat er als generalist overheen wordt gescrolld.

Analyseer uw concurrentie

Zoals eerder vermeld, zijn podcasts een onaangeboord marketingkanaal. En dat is goed nieuws.

Je kunt autoriteit vestigen als een uitstekende maker.

Maar het zou helpen als je nota nam van de fractie van de mensen die dit al doet.

Om te beginnen is het tijd om aantekeningen te maken over:

  • Podcasts van de competitie.
  • Alleen podcastverkeer.
  • Reactie van het publiek.
  • Verwachte investering en omzet.

Het is niet nodig om een ​​volger te zijn. Je kunt ook iets nieuws beginnen en een groter feest vieren.

Maar weten over uw concurrentie zal helpen bij strategische planning. En uiteindelijk zijn het uw concurrenten waar u voor alles tegen vecht.

Zoekwoordonderzoek

Je moet niet uit je bed komen en beginnen met het opnemen van het eerste waar je hersenen op stuiten. Dat kan verloren gaan.

Het doel is niet alleen om te creëren, maar ook om gehoord te worden. Dit laatste is niet mogelijk zonder ranking op zoekmachines.

U kunt gratis zoekwoordenonderzoek doen met de Google Zoekwoordplanner. Dit geeft u voldoende gegevens om te beginnen met het targeten van specifieke zoekwoorden.

Men kan ook gebruiken Ubersuggest of Ahrefs als premium alternatieven voor de Google Keyword Planner.

Ahrefs is de tool die we hier bij epcdream.nl gebruiken, maar Ubersuggest is ook uitstekend.

U kunt Ahrefs onder meer gebruiken om een ​​trefwoord of een volledig domein te analyseren en uw inhoud te plannen om hoger te scoren in zoekmachines.

Hoewel deze hulpprogramma’s voor zoekwoordonderzoek geweldig zijn, Buzzsumo kan u helpen de verkeersrangschikking als podcasts afzonderlijk te filteren.

  Hoe bestanden in alfabetische of numerieke volgorde af te spelen in VLC Player

U kunt de filters verder aanpassen en de relevante titels krijgen voor een regio, in een bepaalde taal, voor een bepaalde periode, enz.

Toegegeven, dit is vooral goed voor het analyseren van wat al is vastgelegd. Maar sociale media staan ​​nog steeds als een frisse bron van ideeën.

Podcast-indelingen verkennen

Er zijn verschillende podcastformaten:

  • Interview
  • Monoloog
  • Dialoog
  • Casestudy
  • theatraal
  • Hybride
  • Hergebruikt en meer.

Elk heeft een aantal voor- en nadelen. Het monoloogformaat is bijvoorbeeld geschikt voor een persoon met een uitstekende expertise om lang te praten. Maar tegelijkertijd kan het de entertainmentfactor missen.

Het deskundig advies hier is vergelijkbaar met de Niche Down.

Kies een formaat volgens uw voorkeur en blijf erbij. Blijf experimenteren voor latere stadia of als het onvermijdelijk wordt.

Conclusie

Dus, moet je podcasten? Zeker ja!

Begin langzaam met de huidige trends in gedachten. Creëer, analyseer en experimenteer op weg naar succes.

En terwijl je op weg bent om podcaster te worden, neem dit dan handig mee podcast SEO-gids samen met jou.

Maar als je veel artikelen hebt, kun je je artikelen ook omzetten in audiopodcasts.
Nog wat inspiratie nodig? 10 Tech Podcasts waar je naar moet luisteren.

gerelateerde berichten