Fix Facebook Marketplace werkt niet

Facebook Marketplace is een geweldige plek om gebruikte of nieuwe items te kopen en verkopen. Dit e-commerceplatform kan zelfs worden beschouwd als een belangrijk hulpmiddel om producten aan de beoogde doelgroep te verkopen. Dit komt omdat Facebook zelf een sociale media-applicatie is die miljoenen mensen met elkaar verbindt. Op de Facebook Marketplace kunnen verkopers details van de producten uploaden. Als de lokale kopers geïnteresseerd zijn in die producten, kunnen ze contact met hen opnemen. Dit is een zeer belangrijk hulpmiddel als u via dit platform verkoopt en als dit een fout oplevert, kan niets uw frustratie stoppen. Het enige wat je kunt doen is het oplossen. Lees dit artikel verder om het probleem met Facebook Marketplace niet op te lossen en het probleem met Facebook Marketplace op te lossen.

Hoe te repareren Facebook Marketplace werkt niet

Verschillende redenen zorgen ervoor dat de Facebook-marktplaats geen items toont of Facebook-marktplaatsfouten niet kan vinden. Dergelijke redenen worden hieronder vermeld:

  • Een instabiele internetverbinding hebben.
  • Als er een leeftijds-, taal-, regionale of landsbeperking is voor uw Marketplace-account.
  • Als uw Marketplace-account is geblokkeerd door het officiële team.
  • Als een apparaat niet compatibel is met Facebook Marketplace, kan er een fout optreden.
  • Aanwezigheid van add-ons in de browser.
  • Accumulatie van caches in uw browser.
  • Als er een probleem is met uw browser, kan dit de toegang tot uw account beperken.
  • Wanneer je het communitybeleid van Facebook Marketplace schendt, zal Facebook je toegang ertoe verwijderen.
  • Verouderde versie van de Facebook-applicatie op uw mobiele telefoon gebruiken.

Opmerking: aangezien smartphones niet dezelfde instellingen hebben en daarom van fabrikant tot fabrikant verschillen, moet u ervoor zorgen dat de instellingen correct zijn voordat u deze wijzigt.

Basisstappen voor probleemoplossing

Probeer de volgende mogelijke oplossing om het probleem op te lossen. De onderstaande genummerde lijst bevat basisstappen voor probleemoplossing. Je kunt het gebruiken om het probleem met de Facebook-marktplaats op te lossen.

1. Maak een nieuw Facebook-profiel aan: als je onlangs een account op Facebook hebt geopend, heb je geen toegang tot het platform als het niet is geverifieerd. Deze beperking bestaat om de veiligheid te garanderen voor de gebruikers die het platform al gebruiken en om hen te beschermen tegen oplichters. Als dit het scenario is, kun je alleen maar achterover leunen en ontspannen totdat je toegang krijgt tot Marketplace. Ga naar de pagina Nieuw account maken en vul het aanmeldingsformulier in.

2. Geboortedatum wijzigen: Facebook beperkt de toegang voor minderjarigen, wat betekent dat de gebruiker ten minste 18 jaar oud moet zijn om Marketplace te openen. Dit komt omdat Facebook Marketplace financiële transacties met zich meebrengt. Een dergelijke onderneming heeft de mogelijkheid van fraude waarbij minderjarigen gemakkelijk kunnen worden bedrogen. Je hebt dus geen toegang tot dit platform als je jonger bent dan 18 jaar. Als u echter meerderjarig bent, volgt u de onderstaande stappen en wijzigt u uw geboortedatum, indien eerder verkeerd opgegeven.

Opmerking: deze methode wordt niet aanbevolen als u minderjarig bent.

1. Bezoek de Facebook-pagina en log in met uw accountgegevens.

  Faces.im brengt Facebook Chat Heads-meldingen naar Google Chrome

2. Klik op de Facebook-startpagina op uw profielnaam zoals weergegeven in het linkerdeelvenster.

3. Schakel hier naar het tabblad Over.

4. Selecteer nu Contact en basisinfo. Klik vervolgens op het pictogram Bewerken om uw geboortedatum te wijzigen onder het gedeelte Basisinformatie.

5. Wijzig je geboortedatum en kies opties voor delen. Als u klaar bent, klikt u op Opslaan om de wijzigingen te voltooien.

Controleer nu of het probleem met de Facebook-marktplaats niet werkt, is opgelost.

3. Beperkingen op taal, regio of land: het Facebook Marketplace-platform is momenteel beschikbaar in 70 landen over de hele wereld. U moet dus in het opgegeven land zijn om toegang te krijgen tot de Marketplace. Houd er echter rekening mee dat als uw plaats toegangsbeperkingen heeft, u deze niet kunt openen tenzij u de regio wijzigt. Net als bij locatiebeperkingen, heeft het platform ook taalbeperkingen waarbij u alleen de toegestane taal hoeft te gebruiken. Volg deze stappen om de taal- en regio-instellingen op Facebook te wijzigen.

1. Ga naar Facebook en log in op je account.

2. Klik op het vervolgkeuzepijlpictogram en selecteer Instellingen en privacy.

3. Selecteer hier de optie Taal.

4. Bewerk nu de instellingen voor de taal- en regio-indeling.

4. Slechte internetverbinding: deze manier ziet er misschien simpel en vreemd uit. Maar geloof me, zo’n eenvoudige probleemoplossing kan het probleem oplossen. Voor technische problemen is het eerste dat u moet doen uw internetverbinding controleren. Dit komt omdat onstabiele connectiviteit problemen kan veroorzaken voor elke online activiteit. Zorg daarom voor een betrouwbare en snelle internetverbinding. Als dit niet het geval is, verander dan de router en kijk of het probleem is opgelost. U kunt ook uw netwerkverbindingsproblemen oplossen in Windows 10.

5. Controleer de apparaatcompatibiliteit: er zijn enkele beperkingen voor toegang tot het Facebook Marketplace-platform op bepaalde apparaten. Als u een iOS-gebruiker bent, moet uw telefoonmodel een iPhone 5 of hoger zijn. Bovendien hebt u geen toegang tot Facebook Marketplace op uw iPod.

6. Accountblokkering: Facebook tolereert geen schendingen van het communitybeleid van Marketplace. Als een gebruiker iets tegen een dergelijk beleid plaatst, heeft dit invloed op de geloofwaardigheid van uw account. Waarvoor Facebook ook je toegang tot Marketplace annuleert door je hele account te blokkeren. Zorg er dus voor dat u dergelijke ernstige fouten niet maakt.

7. Start uw telefoon opnieuw op: het opnieuw opstarten van uw telefoon helpt altijd bij het oplossen van technische problemen. Deze methode is prominent aanwezig omdat ze je telefoon volledig resetten en het volledige geheugen van je apparaat opschonen. Deze stap is dus een must om er een te doen.

Methode 1: Log opnieuw in op Facebook

Deze methode is een eenvoudige manier om de marktplaats te corrigeren die niet beschikbaar is om de fout op te lossen. Hier moet u opnieuw inloggen op uw Facebook-account. Hier is hoe het te doen.

1. Ga naar uw Facebook-accountpagina en selecteer de vervolgkeuzeknop in de rechterbovenhoek van de pagina.

2. Klik vervolgens op Afmelden in het contextmenu om u af te melden bij het account.

3. Ga vervolgens naar de officiële Facebook-pagina en log opnieuw in met uw inloggegevens.

Methode 2: Facebook- en browsercache wissen

Volg deze methoden om het cachegeheugen van de Facebook-app en uw webbrowser te wissen.

Optie I: Facebook-cache wissen

Als u de Facebook-marktplaats niet kunt vinden, moet u de caches in de applicatie wissen. De cache is een ongewenste opeenhoping van gegevens die, wanneer ze buiten een bepaalde mate worden opgestapeld, verhindert dat de app snel en efficiënt functioneert. Wanneer u de cache wist, wordt de app opnieuw ingesteld en worden eventuele bugs verwijderd die op de loer liggen. Volg de onderstaande stappen om de cache te wissen.

  Wat gebeurt er als je iemand op Facebook blokkeert?

1. Start de Facebook-app vanaf je telefoon.

2. Tik op het menupictogram in de rechterbenedenhoek van het weergavescherm.

3. Blader op de menupagina omlaag en tik op de optie Instellingen.

4. Zoek en tik op de pagina Instellingen en privacy op Browser onder het gedeelte Machtigingen.

5. Tik op de knop Wissen op de pagina Browserinstellingen.

Wacht tot de cache is gewist. Log vervolgens opnieuw in op Facebook en kijk of de Facebook-marktplaats geen items weergeeft of problemen met de Facebook-marktplaats niet kan vinden.

Optie II: Browsercache wissen

Abnormale aggregatie van browsegegevens zoals caches, cookies en geschiedenisbestanden gebruikt een onnodige hoeveelheid internetbronnen. Dit vertraagt ​​op zijn beurt de netwerkverbinding wanneer gebruikers verbinding proberen te maken met een beveiligde website. Lees onze gids over het wissen van cache en cookies in Google Chrome om hetzelfde te doen.

Methode 3: Extensies uitschakelen

Als u onlangs een nieuwe extensie aan uw Chrome heeft toegevoegd, heeft dit mogelijk beveiligingsproblemen veroorzaakt. Controleer daarom op verdachte add-ons en verwijder ze door de onderstaande stappen te volgen.

1. start Google Chrome door in de Windows-zoekbalk te typen. Klik op Openen.

2. Typ chrome://extensions in de kolom Chrome-webadres en druk op Enter.

3. Klik op de pagina Extensies op de optie Verwijderen onder de add-on die u onlangs hebt toegevoegd.

Opmerking: hier wordt Google Docs Offline als voorbeeld weergegeven.

4. Selecteer in de pop-upprompt de knop Verwijderen om de extensie volledig te verwijderen.

Controleer na het verwijderen van de extensie of je toegang hebt tot Facebook Marketplace. Als deze methode niet werkt, probeer dan de volgende oplossing.

Methode 4: Incognitomodus gebruiken

Plug-ins en extensies kunnen niet worden vermeden omdat ze je enorm helpen. Er is een andere manier om het probleem met de niet-werkende Facebook-marktplaats op te lossen zonder de extensies te verwijderen die interferentie veroorzaken. Om het probleem op te lossen, logt u in op uw Facebook-account via een incognitovenster. Dit komt omdat de incognitomodus add-ons van derden standaard uitschakelt. Volg de onderstaande stappen om naar de incognitomodus te gaan:

1. Klik op het pictogram met de drie stippen in het rechterdeelvenster van uw bureaublad.

2. Klik op het Nieuw incognitovenster.

3. Log in op uw Facebook-account.

Nadat u bent ingelogd, controleert u of het probleem aanhoudt. Als het werd verholpen, dan heb je je boosdoener. Als het probleem nog steeds bestaat, probeer dan de volgende oplossing.

Methode 5: Schakel over naar een andere browser

Soms kan de browser die u gebruikt om de Facebook Marketplace te starten de boosdoener zijn achter het probleem met de niet-werkende Facebook-marktplaats. Dit kan te wijten zijn aan de compatibiliteitsproblemen tussen bepaalde functies van de website en de browser. In dergelijke gevallen moet u het platform starten via een andere browser dan de normale die u gebruikt. Als u bijvoorbeeld Microsoft Edge gebruikt, probeer dan voor de verandering Google Chrome, waardoor de marktplaats mogelijk niet voor u beschikbaar is om de fout op te lossen. Volg de onderstaande stappen om over te schakelen naar een andere browser en kijk of je Facebook Marketplace niet kunt vinden.

  Hoe profielfotobewaking op Facebook in te schakelen

1. Druk tegelijkertijd op de Windows + I-toetsen om Instellingen te openen.

2. Klik op de Apps-instelling.

3. Selecteer Standaard-apps in het linkerdeelvenster.

4. Klik op de webbrowser.

5. Kies een app volgens uw voorkeur.

Controleer nu of u Facebook Marketplace nog steeds niet kunt vinden of niet.

Methode 6: Herstel verwijderde toegang tot Facebook Marketplace

Het is absoluut noodzakelijk dat elke gebruiker van Facebook Marketplace zich strikt houdt aan het communitybeleid. Als iemand het schendt, verwijdert Facebook je toegang. Maar als u dergelijke regels niet hebt overtreden, kunt u de onderstaande stappen volgen om uw toegang terug te krijgen.

1. Log in op uw Facebook-account.

2. Scroll op de Account-homepage naar beneden en selecteer het Marketplace-pictogram in het linkerdeelvenster.

3. Selecteer de optie Beoordeling aanvragen.

4. Vul de relevante gegevens in op het aanvraagformulier.

Wacht tot je een reactie op je bezwaar krijgt van het Facebook-team.

Controleer ook regelmatig uw Support-inbox om te zien of u een reactie van het officiële team hebt ontvangen.

Als je bezwaar wordt geaccepteerd, heb je zonder problemen toegang tot Marketplace.

Methode 7: Facebook-app bijwerken

Als uw Facebook-applicatie niet up-to-date is, kan er een probleem optreden. Dit komt omdat een verouderde versie de gebruiker om verschillende redenen de toegang tot de Marketplace verhindert. Voer daarom de onderstaande stappen uit om de app bij te werken als u deze tot nu toe nog niet hebt bijgewerkt.

1. Tik op het App Store-pictogram op je telefoon.

2. Typ Facebook in de zoekbalk en open de applicatiepagina in de App Store.

3. Tik vervolgens op de knop Bijwerken op de Facebook-app-pagina.

Controleer na het updaten van de app of je Facebook Marketplace nog steeds niet kunt vinden of niet.

Methode 8: Facebook-app opnieuw installeren

Een andere methode om het probleem met de Facebook-marktplaats op te lossen, is door de Facebook-app te verwijderen en te installeren. Hier is hoe het te doen.

Opmerking: bij deze methode hebben we de Samsung M12 Android-telefoon alleen ter illustratie gebruikt.

1. Houd het Facebook-pictogram op uw telefoon lang ingedrukt. Tik vervolgens op de optie Verwijderen om het te verwijderen.

2. Tik vervolgens op OK in de pop-upprompt voor bevestiging van Facebook om het verwijderingsproces te voltooien.

3. Ga na het verwijderen naar het startmenu en tik op de Play Store-app om de Facebook-app opnieuw te installeren.

4. Typ Facebook in de zoekbalk van de Play Store en open de bijbehorende app-pagina.

5. Tik vervolgens op de knop Installeren.

6. Tik na installatie op Openen om het Facebook-platform te starten.

Controleer na de lancering of u zonder problemen toegang hebt tot Marketplace.

Methode 9: Neem contact op met Facebook-ondersteuning

Als geen van de bovenstaande methoden is gelukt, moet je voor hulp contact opnemen met het officiële Facebook-team. Facebook Help Center is het officiële ondersteuningsteam dat 24 uur online beschikbaar is. U kunt het probleem met de Facebook-marktplaats dus niet melden via deze helppagina door het probleem op het formulier in te vullen zoals weergegeven. Dit zal echter enige tijd duren, maar na beoordeling van uw klacht zal het team reageren zodra het probleem is opgelost.

***

We hopen dat deze handleiding nuttig was en dat je het probleem met de Facebook-marktplaats kunt oplossen. Laat ons weten wat u de volgende keer wilt ontdekken. Aarzel niet om uw vragen of suggesties te stellen via de commentaarsectie hieronder.

gerelateerde berichten