Fix Netflix-audio en beeld niet gesynchroniseerd op Android

Wanneer je je klaarmaakt om in het weekend een film of webserie op Netflix te kijken, verwacht je een geweldige en leuke tijd te hebben. Netflix is ​​zonder twijfel een van de populaire online streamingplatforms en biedt verschillende soorten media-inhoud over de hele wereld. En je verwacht zeker dat Netflix je waar voor je tijd geeft met interessante content. Deze gewenste ervaring kan echter verpest worden als je het Android-probleem met Netflix-audio en -beeld niet synchroon tegenkomt. Niemand vindt het leuk om dissonante Netflix-films te horen en te zien, omdat het alleen maar moeilijker wordt om je te concentreren op de ontwikkeling van het filmverhaal en je alleen maar meer gefrustreerd raakt. Dit artikel biedt u dus methoden om het Netflix-probleem met geluid en beeld niet synchroon in detail op te lossen.

Fix Netflix-audio en beeld niet gesynchroniseerd op Android en iOS

Redenen waarom Netflix Audio en beeld niet synchroon lopen, kunnen zijn:

  • Onjuiste Netflix-instellingen: de Netflix is ​​mogelijk geconfigureerd met onjuiste instellingen en wordt mogelijk niet ondersteund door het apparaat, zoals HD-streaming of het gebruik van stereo-audio.

  • Instabiele internetverbinding: aangezien Netflix een online platform is dat een stabiele internetverbinding vereist, kan het zijn dat het geluid niet synchroon loopt als u een onstabiele internetverbinding gebruikt.

  • Verouderd besturingssysteem van het streamingapparaat: Het besturingssysteem van het streamingapparaat bepaalt de streamingkwaliteit van het Netflix-platform. Als u een verouderd besturingssysteem gebruikt, kunt u mogelijk niet ononderbroken en storingsvrij streamen.

  • Verouderde Netflix-app: als de Netflix-app niet is bijgewerkt op je streamingapparaat, kun je mogelijk geen goede streamingervaring hebben en heb je mogelijk een audio-out-sync-fout.

Opmerking: aangezien smartphones niet dezelfde instellingen hebben, verschillen ze van fabrikant tot fabrikant. Zorg daarom voor de juiste instellingen voordat u deze op uw apparaat wijzigt. De stappen voor het Android-apparaat zijn ter illustratie uitgevoerd op de Samsung Galaxy A21 S.

Methode 1: Start uw smartphone opnieuw op

U kunt proberen uw streamingapparaat opnieuw op te starten om het probleem met Netflix-geluid en beeld niet synchroon op te lossen.

Android

1. Houd de aan/uit-knop lang ingedrukt totdat de stroomopties op het scherm verschijnen.

2. Tik hier op Opnieuw opstarten zoals afgebeeld.

iPhone

1. Houd de knop Zijde/Aan/uit + Volume omhoog/Volume omlaag tegelijkertijd ingedrukt.

2. Laat de knoppen los wanneer u een opdracht Slide to Power Off ziet.

3. Sleep de schuifregelaar naar rechts om het proces te starten. Wacht 30 seconden.

4. Houd na 30 seconden de aan/uit-/zijknop ingedrukt totdat het Apple-logo verschijnt.

Methode 2: Verhoog de internetsnelheid

U kunt de netwerksnelheid van de internetverbinding voor de Netflix-app controleren om verbindingsproblemen en vertraagde geluidsproblemen op te lossen. De gewenste netwerksnelheid op Netflix is ​​5 Mbps.

1. Bezoek Fast.com in uw standaardwebbrowser en controleer de snelheid van de internetverbinding.

2. Tik op het tabblad Meer info weergeven op de resultatenpagina voor meer informatie over uw internetsnelheid.

3A. Ga verder met andere methoden als de netwerksnelheid dicht bij de aanbevelingen ligt.

3B. Als de netwerksnelheid lager is dan aanbevolen, wijzig dan uw data-abonnement.

Methode 3: Update Netflix-app

Het gebruik van een verouderde Netflix-app kan een reden zijn voor het probleem met Netflix-audio en beeld dat niet synchroon loopt. U moet de app bijwerken om het probleem op te lossen.

Android

1. Open de Play Store-app op je Android-telefoon, zoek naar Netflix in de zoekbalk en tik op het resultaat.

2. Tik op de Update-knop om de Netflix-app op je telefoon bij te werken.

iOS

1. Open de App Store op je iPhone zoals weergegeven.

2. Zoek naar Netflix en werk het bij.

Methode 4: Cache van Netflix-app wissen

Als je veel cachebestanden van de Netflix-app op je telefoon hebt, kun je mogelijk geen inhoud bekijken met de juiste audiosynchronisatie. U kunt de app-cache wissen met behulp van de onderstaande stappen om het probleem met het geluid en beeld van Netflix op te lossen dat niet synchroon loopt.

Android

1. Open de app Instellingen en tik op de optie Apps in het weergegeven menu.

2. Tik in de lijst met apps die op je telefoon zijn geïnstalleerd op de Netflix-app om de informatie van de app te bekijken.

3. Tik hier op het tabblad Opslag in het gedeelte Gebruik, zoals weergegeven.

4. Tik vervolgens op de knop Cache wissen in de rechterbenedenhoek om de cachebestanden van de Netflix-app te wissen.

iOS

Om de cache van de Netflix-app op iOS te wissen, moet je deze eerst ontladen. Als u de Netflix-app ontlaadt, wordt de opslagruimte die door de Netflix-app op het iOS-apparaat wordt gebruikt, gewist terwijl de gegevens en documenten intact blijven.

1. Open de app Instellingen op uw iOS-apparaat.

2. Tik op Algemeen in de lijst.

3. Tik nu op iPhone-opslag, zoals weergegeven.

4. Zoek nu de Netflix-app in de lijst en tik erop.

5. Tik nu op Offload App en wis de cache van de Netflix-app op je iOS-apparaat.

Methode 5: Werk het besturingssysteem van het apparaat bij

Als u een verouderd besturingssysteem op uw smartphone gebruikt, moet u het besturingssysteem bijwerken zodat u de functies correct kunt gebruiken.

Android

Volg de stappen in deze handleiding om het besturingssysteem van uw Android-telefoon bij te werken.

iOS

Volg de komende stappen om het probleem met Netflix-audio en -beelden op uw iPhone op te lossen:

1. Ga naar Instellingen > Algemeen.

2. Tik op Software-update.

3. Als er een nieuwe update is, tik je op Downloaden en installeren.

4. Voer uw toegangscode in wanneer daarom wordt gevraagd.

5A. Tik op Downloaden en installeren om de beschikbare update te installeren.

5B. Als er een bericht wordt weergegeven waarin staat dat uw software up-to-date is, gaat u naar de volgende methode.

Methode 6: Netflix-app opnieuw installeren

Als er een probleem is met je Netflix-app, kun je proberen de app op je telefoon te verwijderen en opnieuw te installeren.

Android

1. Open de Play Store-app op je Android-telefoon en zoek naar Netflix zoals voorheen.

2. Tik op de knop Verwijderen om de Netflix-app op uw telefoon te verwijderen.

3. Nadat de app is verwijderd, zoekt u opnieuw naar de Netflix-app in de zoekbalk en tikt u op de knop Installeren om de app opnieuw op uw telefoon te installeren.

iOS

Als je een iOS-smartphone gebruikt, moet je de Netflix-app offloaden en opnieuw installeren om het probleem met Netflix-geluid en beeld niet synchroon op te lossen.

Opmerking: met deze optie kun je de cache van de Netflix-app op je iOS-apparaat wissen en worden de gegevens en documenten veilig op het apparaat opgeslagen. De inhoud die u hebt gedownload voor offline weergave, wordt echter verwijderd.

1. Navigeer naar Instellingen > Algemeen.

2. Tik op iPhone-opslag, zoals afgebeeld.

Binnen enkele seconden ontvangt u een lijst met applicaties, gerangschikt in afnemende volgorde van de gebruikte hoeveelheid ruimte.

3. Tik hier op de Netflix-app.

4. Klik op de optie Offload App om de Netflix-app te verwijderen.

5. Tik na het offloaden op de optie App opnieuw installeren om de Netflix-app opnieuw te installeren.

***

We hopen dat je het probleem met Netflix-audio en -beeld niet synchroon kunt oplossen op je Android- of iOS-telefoons. Blijf onze pagina bezoeken voor meer toffe tips & tricks en laat hieronder je opmerkingen achter.

  Ontvang een melding wanneer uw camera of microfoon in gebruik is [Android]

gerelateerde berichten