Fix Netflix Audio niet gesynchroniseerd op tv

Netflix is ​​een populair OTT-platform waar je je favoriete programma’s en films kunt bekijken. U kunt echter enkele audioproblemen ondervinden tijdens het kijken naar Netflix op uw Smart TV. Dit is een veelvoorkomend probleem onder de gebruikers en kan worden verholpen door een paar methoden voor probleemoplossing toe te passen. We brengen je een handige gids die ervoor zorgt dat Netflix-audio niet synchroon loopt op tv zoals Samsung. Lees dus verder!

Hoe Netflix Audio niet synchroon op Smart TV te repareren

Hieronder hebben we de redenen vermeld waarom Netflix-audio niet gesynchroniseerd is op tv, inclusief Samsung Smart TV of Apple TV.

  • Onjuiste instelling in het streamingapparaat: het streamingapparaat, zoals Smart TV, is mogelijk geconfigureerd met de verkeerde specificaties, zoals Match Frame Rate.

  • Onjuiste Netflix-instellingen: de Netflix is ​​mogelijk geconfigureerd met onjuiste instellingen en wordt mogelijk niet ondersteund door het apparaat, zoals HD-streaming of het gebruik van stereo-audio.

  • Instabiele internetverbinding: aangezien Netflix een online platform is dat een stabiele internetverbinding vereist, kan het zijn dat het geluid niet synchroon loopt als u een onstabiele internetverbinding gebruikt.

  • Verouderd besturingssysteem van het streamingapparaat: Het besturingssysteem van het streamingapparaat bepaalt de streamingkwaliteit van het Netflix-platform. Als u een verouderd besturingssysteem gebruikt, kunt u mogelijk niet ononderbroken en storingsvrij streamen.

  • Verouderde Netflix-app: als de Netflix-app niet is bijgewerkt op je streamingapparaat, kun je mogelijk geen goede streamingervaring hebben en heb je mogelijk een audio-out-sync-fout.

We hebben eerst methoden vermeld om Netflix-audio te repareren die niet synchroon loopt met Samsung TV en vervolgens voor Apple TV, Roku en TiVo.

Basismethode voor probleemoplossing: Smart TV opnieuw opstarten

U kunt proberen uw streamingapparaat opnieuw op te starten om Netflix-audio te repareren die niet synchroon loopt met het tv-probleem. Of u kunt het apparaat geforceerd opnieuw opstarten door het los te koppelen van de voedingsbron en na enige tijd weer aan te sluiten.

Methode 1: Stel HDMI-audioformaat in op PCM-modus (op Samsung TV)

U kunt de HDMI-audio-instelling wijzigen om de Netflix-audio niet synchroon te laten lopen op Samsung TV.

1. Open de Instellingen op je Samsung TV en open de Geluidsinstelling.

2. Selecteer het tabblad Expertinstellingen in het menu.

3. Selecteer hier de optie HDMI Audio Format en stel deze in op PCM zoals hieronder afgebeeld.

Methode 2: Stel het audioformaat in op Dolby-modus (op Samsung TV)

Op dezelfde manier kunt u de audioformaten als volgt aanpassen aan de PCM- of Dolby-modus om het probleem met Netflix-audio op te lossen dat niet synchroon loopt met Samsung TV:

1. Navigeer naar Instellingen > Geluid > Expertinstellingen zoals hierboven uitgelegd.

2. Stel hier de optie Audio-indeling in op een van de volgende modi:

  • PCM
  • Dolby Digital (aanbevolen)
  • DTS
  • DTS Neo 2:5

Als u een Apple TV gebruikt, kunt u de onderstaande methoden proberen om de Netflix-fout met niet-gesynchroniseerde audio op uw tv op te lossen.

Methode 3: Dolby Digital-instelling uitschakelen (op Apple TV)

Als u de audio-uitvoer in Dolby Digital-vorm hebt ingesteld, kunt u synchronisatieproblemen met de audio ondervinden.

1. Open TV-instellingen vanaf het Apple TV-startscherm en selecteer de optie Video en audio.

2. Selecteer de optie Uit voor de Dolby Digital-instelling in de sectie om de Dolby Digital-instelling uit te schakelen.

Methode 4: Match Frame Rate uitschakelen (op Apple TV)

Met de instelling Match Frame Rate op uw Apple TV kan de tv instellen dat de audio-uitvoer wordt gesynchroniseerd met de video-uitvoer door de framesnelheid van de video af te stemmen. Deze instelling kan echter de normale streaming op het Netflix-platform verstoren.

1. Open TV-instellingen en ga naar Video- en audio-instellingen.

2. Selecteer de instelling Match Content uit de lijst zoals weergegeven.

3. Schakel de instelling met de titel Match Frame Rate in de lijst uit om de instelling uit te schakelen.

Methode 5: HDMI-uitgang wijzigen (op Apple TV)

U kunt proberen de HDMI-uitgang van de Apple TV te wijzigen om het synchronisatieprobleem op te lossen.

1. Navigeer naar Apple TV-instellingen > Video en audio zoals eerder.

2. Selecteer de optie YCbCr op het tabblad HDMI-uitvoer om de uitvoer te wijzigen.

Methode 6: weergavemodus wijzigen (op Apple TV)

U kunt proberen de weergavemodus van de Apple TV te wijzigen om het probleem op te lossen en een andere modus kiezen om het synchronisatieprobleem op te lossen.

1. Navigeer naar Apple TV-instellingen > Video en audio zoals hieronder afgebeeld.

2. Open de instelling Formaat en stel Dolby Vision in op 24Hz om de weergavemodus te wijzigen.

3. Selecteer in het gedeelte KALIBRATIE de optie Wireless Audio Sync om de instelling uit te voeren.

Opmerking: je kunt het audio- en videoscherm ook kalibreren door de instellingen aan te passen om Netflix-audio te corrigeren die niet synchroon loopt met een tv-probleem.

Methode 7: Wijzig de indeling van de audio-instellingen (op Apple TV)

U kunt proberen de audio op de Apple TV te formatteren op de geselecteerde audio om het probleem met de audiosynchronisatie op te lossen.

1. Open TV-instellingen vanaf het startscherm van Apple TV en selecteer Video- en audio-instellingen.

2. Selecteer in het weergegeven menu de optie Audioformaat.

3. Selecteer de optie Formaat wijzigen in de lijst.

4. Bevestig in het volgende scherm de selectie door Wijzig formaat > Nieuw formaat te selecteren, zoals hieronder geïllustreerd.

4. Kies Dolby Digital 5.1 of Stereo uit de gegeven opties.

5. Start Netflix opnieuw en speel de film af om te zien of het probleem is verholpen.

Methode 8: Volumemodus uitschakelen (op Roku)

Met de volumemodus hoor je de geluiden consistent op alle platforms. U kunt dus proberen de volumemodus op het Roku-apparaat uit te schakelen om het probleem op te lossen.

1. Open Netflix op Roku en speel een film/show af op het platform.

2. Druk op de *-toets op de Roku-afstandsbediening.

3. Open de geluidsinstellingen voor Roku.

4. Klik op de pijlen naast de instelling Volumemodus om deze uit te schakelen, zoals hieronder afgebeeld.

Methode 9: audio-instellingen bewerken (op Roku)

U kunt de audio-instellingen op het Roku-apparaat als volgt bewerken en wijzigen om Netflix-audio die niet synchroon loopt op het tv-probleem op te lossen:

1. Open de Instellingen op het apparaat en open het gedeelte Audio.

2. Selecteer in het volgende scherm de optie HDMI.

3. Selecteer de optie genaamd PCM-Stereo in het weergegeven menu.

Opmerking: als het instellen van de audio op PCM-Stereo het probleem niet oplost, probeer dan de Dolby Digital-optie te selecteren.

Methode 10: stel Dolby Digital in op PCM (op TiVo)

Als u de TiVo digitale videorecorder gebruikt om Netflix-films te streamen, kunt u de Netflix-fout met niet-gesynchroniseerde audio oplossen door Stereogeluid in de instellingen in te schakelen.

1. Open de TiVo Central op het TiVo-startscherm en selecteer Instellingen & Berichten zoals weergegeven.

2. Selecteer Instellingen > Audio- en video-instellingen op het volgende scherm.

3. Selecteer Dolby Digital en stel Dolby Digital in op PCM om dit probleem op te lossen.

***

We hopen dat deze handleiding nuttig was en dat je het probleem met Netflix-audio niet synchroon kunt oplossen op Samsung TV, Apple TV, Roku of TiVo. Zet uw vragen of suggesties in de opmerkingen hieronder.

  Hoe u muziek aan uw Tik Tok-bericht kunt toevoegen

gerelateerde berichten