Net als andere e-mailservices is Outlook, dat in 2012 werd gelanceerd, een cruciale webmailservice. Outlook maakt deel uit van de Microsoft 365-productfamilie waarmee je op één plek toegang hebt tot al je e-mailaccounts en agenda’s. Deze persoonlijke informatiemanager is niet alleen goed in het organiseren van e-mails, agenda’s en bestanden op één plek, maar behandelt ook het laatste nieuws, zakelijk nieuws, analyses en verhalen over verschillende onderwerpen. Het is inderdaad veilig om te zeggen dat het een perfect platform is voor een alles-in-één-ervaring. Outlook heeft vele versies beschikbaar, waaronder 2007, 2010, 2013 en 2016. Als u deze versies gebruikt, kunt u tegenkomen dat uw Microsoft Exchange-beheerder een foutwaarschuwing heeft geblokkeerd die op uw scherm verschijnt. Als u de fout al hebt ontvangen en u zich afvraagt, dan zijn we hier om u te helpen met onze gids over uw beheerder heeft deze versie van Outlook-probleem geblokkeerd. In de gids van vandaag bespreken we de redenen waarom uw beheerder de respectieve Outlook-versie op uw systeem blokkeert. Daarnaast zullen we oplossingen ontdekken die u kunnen helpen bij het oplossen van de Microsoft Exchange-beheerder die de versie van het Outlook-probleem gemakkelijk heeft geblokkeerd. Dus laten we beginnen met onze langverwachte gids over deze pop-upwaarschuwing.
Hoe te repareren Uw Microsoft Exchange-beheerder heeft deze versie van Outlook geblokkeerd
Lees verder om op te lossen Microsoft Exchange-beheerder heeft de versie van Outlook-probleem in detail geblokkeerd.
Wat betekent Uw beheerder heeft deze versie van Outlook-fout geblokkeerd?
Microsoft heeft de minimale versievereisten voor het verbinden van Outlook-applicaties met Office 365- en Microsoft 365-services gewijzigd. Microsoft ondersteunt niet langer de volgende versies:
- Vooruitzichten 2007
- Vooruitzichten 2010
- Office 2013-versie eerder dan 15.0.4971.1000
- Office 2016-versie eerder dan 16.0.4600.1000
Oudere Outlook-versies zijn niet compatibel met de nieuwste beveiligings- en moderne authenticatieprotocollen en daarom kunt u de pop-upfout tegenkomen waarin staat dat de beheerder uw Outlook-versie heeft geblokkeerd.
Lijst met ondersteunde Office-versies om verbinding te maken met Microsoft 365- en Office 365-services
Microsoft ondersteunt alleen de volgende Office-versies:
- Microsoft 365 Apps for Business, voorheen bekend als Office 365 Business.
- Microsoft 365 Apps for Enterprise, voorheen bekend als Office 365 ProPlus.
- Office LTSC Professional Plus 2021 en Office LTSC 2021.
- Office Professional Plus 2019 en Office 2019.
- Office Standaard 2016 en Microsoft Office 2016.
Redenen voor Microsoft Exchange-beheerder heeft de versie van Outlook geblokkeerd
Zoals u inmiddels weet, zijn oudere versies van Outlook, waaronder Outlook 2007 en Outlook 2010, niet compatibel met een aantal servicewijzigingen. Laten we eens kijken naar enkele van deze redenen die de genoemde fout op uw scherm veroorzaken:
- Om de beveiliging van Microsoft 365 te vergroten, wordt de ondersteuning voor basisauthenticatie beëindigd door te vertrouwen op moderne authenticatieprotocollen. Deze zijn veiliger, bieden naleving en beleidscontroles om de gegevens te helpen beheren. Daarom kunt u voor oudere versies de fout tegenkomen.
- Een andere reden is de nieuwe ondersteuning die is toegevoegd voor HTTP/2 in Microsoft 365. Het full-duplexprotocol van HTTP/2 vermindert de latentie door multiplexing en headercompressie aan te vragen. Dit helpt om verzoeken te prioriteren en gegevens snel naar klanten over te dragen. Daarom verschijnt de fout en moet de Outlook-versie worden bijgewerkt.
- Een andere belangrijke reden achter de geblokkeerde fout zijn beveiligingsoplossingen die essentieel zijn om uw apparaat te beschermen tegen kwetsbaarheden, wat niet mogelijk is met de oudere versies.
- Ook hebben bijgewerkte versies van de applicatie geweldige functies en een kleiner aantal crashes die de fout veroorzaken, waardoor u gedwongen wordt de update te installeren.
- Ten slotte is ook gezien dat het probleem wordt veroorzaakt doordat Exchange 2010 geen standaard database met openbare mappen heeft.
Manieren om uw Microsoft Exchange-beheerder op te lossen heeft een geblokkeerde fout
Compatibiliteitsproblemen van Outlook kunnen worden opgelost met behulp van Microsoft Office met minimale buildversies. Dit zal u helpen om uw Outlook-account te blijven gebruiken. Daarnaast kunt u ook proberen een standaard database met openbare mappen te hebben. Laten we eens kijken naar de volgende methoden om meer te weten te komen over hoe u deze oplossingen kunt proberen:
Methode 1: voer de nieuwste Office-versie uit
De eerste methode die u kunt kiezen om de Microsoft Exchange-beheerder op te lossen heeft de versie van Outlook-fout geblokkeerd, is door de nieuwste kantoorversie op uw systeem uit te voeren. U kunt overstappen naar Office 365 of een hogere versie van Office zoals Office 2019 of Office 2021 vanuit de oudere versies die u gebruikt. Om dit te doen, moet u Microsoft 365 downloaden. Volg de onderstaande stappen om meer te weten te komen over hoe u dit moet doen:
1. Navigeer naar de Microsoft account dashboard en Aanmelden, als u nog niet bent aangemeld.
Opmerking: U kunt zich aanmelden met het account dat u aan deze versie van Microsoft 365 hebt gekoppeld.
2. Klik nu bovenaan de pagina op Diensten en abonnementen.
3. Zoek op de volgende pagina het Microsoft 365-product (Office 2019) dat u wilt installeren en selecteer Installeren.
4. Klik in uw Chrome-browser op Setup om het product op uw pc te installeren.
5. Zodra de installatie is voltooid en het product is geactiveerd, kunt u het product starten en uw Outlook-account weer gaan gebruiken.
Als u Office versie 2007 of 2010 gebruikt en niet in staat bent om de nieuwste Office-versie te gebruiken, kunt u overwegen om over te stappen naar Office 2019. Als u al Office 2013 gebruikt, kunt u overschakelen naar versie 15.0.4971.1000 (oktober 2017 update met Service pakket 1). Als u Office 2016 gebruikt, kunt u versie 16.0.4600.1000 (update november 2017, KB4051890) installeren.
Methode 2: maak database met openbare mappen in Exchange 2010
Een andere methode die u kan helpen bij het oplossen van uw Microsoft Exchange-beheerder heeft een geblokkeerde fout, is door een database met openbare mappen te maken in Exchange 2010. Hoewel Exchange 2010 openbare mappen ondersteunt, stopt Microsoft met het uitfaseren en stopzetten van deze functie in de volgende versie van Exchange.
1. Start uw Exchange Management Console-venster en vouw het knooppunt Organisatieconfiguratie uit om het knooppunt Mailbox te openen.
2. Open nu het tabblad Databasebeheer en selecteer Nieuwe openbare mapdatabase in het actievenster.
3. Voer een naam in voor de database onder Databasenaam openbare map.
4. Selecteer nu Bladeren onder de servernaam en selecteer vervolgens de Exchange-server die de database met openbare mappen zal hosten.
5. Klik nu op Volgende.
6. Klik nu op Volgende als het standaard databasebestandspad en logmappad in orde zijn.
7. Klik vervolgens op Nieuw om te beginnen met het maken van een nieuwe database met openbare mappen.
8. Klik ten slotte op Voltooien om de wizard af te sluiten.
Nu kan uw oude Outlook-versie verbinding maken met Exchange 2010-mailboxen.
Veelgestelde vragen (FAQ’s)
Q1. Hoe kan ik de Outlook-versie door de Microsoft Exchange-beheerder op mijn pc eenvoudig deblokkeren?
Ans. De eenvoudigste manier om het probleem op te lossen dat Microsoft Exchange de Outlook-versie op uw pc blokkeert, is door te upgraden naar de nieuwste Office-versie.
Q2. Hoe kan ik mijn Microsoft-accountbeheerder ontgrendelen?
Ans. U kunt uw Microsoft-accountbeheerder ontgrendelen door u eerst aan te melden bij de Microsoft 365-portal als beheerder en vervolgens in Instellingen de optie Deze gebruiker blokkeren voor aanmelden uit te schakelen.
Q3. Waarom is mijn Outlook-account geblokkeerd?
Ans. Als uw Outlook-account is geblokkeerd, kan dit te wijten zijn aan ongebruikelijke aanmeldingsactiviteiten. Het is om gebruikers te beschermen tegen fraude of misbruik.
Q4. Wat is een Microsoft Exchange-beheerder?
Ans. Microsoft Exchange-beheerder beheert de mailserver voor een bedrijf en biedt ondersteuning aan gebruikers.
Q5. Hoe lang kan mijn Microsoft-account worden geblokkeerd?
Ans. Als er ongebruikelijke activiteit op uw Microsoft-account wordt opgemerkt of als gevolg van meerdere mislukte pogingen tijdens het aanmelden, wordt uw account geblokkeerd. Deze blokkering blijft staan totdat een beheerder deze handmatig ontgrendelt. Het wordt meestal aangeraden om de accountvergrendelingstijd in te stellen op 15 minuten.
***
We hopen dat ons document, oplossen dat uw Microsoft Exchange-beheerder deze versie van Outlook heeft geblokkeerd, u heeft geholpen bij het beantwoorden van twijfels over waar de fout over gaat, de redenen erachter en verschillende manieren waarop u uw Outlook-account kunt ontgrendelen en opnieuw kunt gebruiken . Als u meer twijfels of vragen heeft, kunt u deze achterlaten in de opmerkingen hieronder.