E-mails zijn gemeengoed geworden en zijn de standaardmethode voor formele communicatie. Chatberichten zijn geweldig voor informele gesprekken, maar als iets op schrift moet worden gesteld, wordt het op schrift gesteld in de vorm van een e-mail die kan worden verzonden met een CC en een BCC naar alle betrokkenen. Enkele van de meest populaire e-maildiensten zijn gratis; Google en Microsoft bieden zowel gratis accounts als betaalde zakelijke accounts aan. Voor het verzenden of ontvangen van een e-mail is niet veel meer nodig dan een browser en weten hoe u er een moet opstellen en verzenden.
E-mails van het subsysteem voor e-mailbezorging
E-mail is op veel manieren geautomatiseerd; gebruikers stellen afwezigheidsberichten in voor wanneer ze weg zijn en niet aanwezig zijn op e-mails, handtekeningen, regels voor het sorteren van e-mails, doorstuuradressen en blokkeerlijsten maken om ongewenste berichten uit hun inbox te houden.
E-mails van Mail Delivery Subsystem zijn geautomatiseerde e-mails die worden verzonden wanneer een bericht wordt teruggestuurd. Een bounced bericht is een bericht dat is verzonden maar niet is afgeleverd. Een fout bij het verzenden van een bericht gebeurt meestal binnen enkele minuten na het verzenden van het bericht. In sommige gevallen, afhankelijk van het e-mailadres waarnaar je het bericht hebt gestuurd, kan het enkele uren duren voordat de bezorging is mislukt.
Subsysteem voor e-mailbezorging repareren: uw bericht is niet afgeleverd
Als u een e-mail ontvangt van Mail Delivery Subsystem, is een e-mail die u hebt verzonden niet afgeleverd. Dit gebeurt normaal gesproken alleen met een enkele e-mail. Om dit op te lossen, moet u eerst bepalen uit welke e-mail het bericht is teruggestuurd. Om erachter te komen, opent u de e-mail van Mail Delivery Subsystem. Het zal u vertellen uit welke e-mail het bericht is teruggestuurd. De e-mail kan u ook vertellen waarom het bericht is teruggestuurd.
Een e-mail kan om de volgende redenen stuiteren en deze problemen vereisen bijna allemaal dat de eigenaar van de e-mail het probleem oplost.
Postvak IN is vol
E-mailinboxen lijken oneindig te zijn en dat lijkt misschien waar als uw inbox 10 GB of 15 GB groot is, maar dat is nog steeds een eindige hoeveelheid opslagruimte. Zodra de opslagruimte opraakt, kan het e-mailaccount geen berichten meer ontvangen totdat er ruimte is vrijgekomen.
Als uw e-mails naar een bepaald account blijven stuiteren, kan dit erop wijzen dat de inbox van de ontvanger vol is. Vraag hen om het op te ruimen en wat ruimte vrij te maken voor nieuwe berichten.
E-mail is inactief/opgeschort
E-mailaccounts kunnen worden verwijderd. Gebruikers kunnen hun e-mails handmatig verwijderen. E-mailaccounts kunnen worden opgeschort als blijkt dat ze de servicevoorwaarden van het domein waarop ze zich bevinden, schenden. Als de e-mail een zakelijke e-mail is, kan het account worden opgeschort als het abonnement verloopt.
Dit soort problemen manifesteert zich normaal gesproken in de vorm van een e-mail niet gevonden-bericht dat het subsysteem voor postbezorging vergezelt: Uw bericht is niet afgeleverd. Nogmaals, u zult de ontvanger moeten bereiken via een andere manier van communiceren (of een andere e-mail) en hen vragen het probleem op te lossen.
Incorrecte Email
Als u een e-mail stuurt naar een account dat niet bestaat, dat wil zeggen dat u een onjuist e-mailadres heeft ingevoerd, wordt het bericht teruggestuurd. Net zoals het verzenden van een brief naar een adres dat niet echt is, zal de bezorging van het bericht mislukken. Controleer en zorg ervoor dat u het juiste e-mailadres gebruikt. Mogelijk hebt u het verkeerde domein of is er een typefout in het adres dat u hebt getypt.
Conclusie
Mail Delivery Subsystem vertelt u dat uw bericht niet is afgeleverd. Het kan u wel of niet vertellen waarom de levering is mislukt. Het bericht kan ook vergezeld gaan van een foutcode of het kan een reactie bevatten van de server waarnaar de e-mail is verzonden. U kunt de serverreactie opzoeken om te zien waarom de bezorging van het bericht is mislukt.