Hoe de ontbrekende agenda in Microsoft Teams op te lossen

Microsoft Teams heeft een kalender ingebouwd in de app. Deze agenda is meer een planner en hoewel hij zal worden geïntegreerd met Outlook, zal hij je niet je hele Outlook-agenda laten zien. De vergaderingen die in Teams zijn ingesteld, worden gesynchroniseerd met Outlook, maar op het tabblad Agenda in Teams worden alleen evenementen weergegeven die verband houden met Teams.

Het tabblad Agenda is een belangrijk tabblad als u een vergadering voor een team wilt plannen. Het biedt gebruikers een uitgebreide lijst van de geplande vergaderingen voor het huidige team.

Fix Agenda ontbreekt in Microsoft Teams

Als u het tabblad Agenda niet kunt zien in Microsoft Teams, is de reden waarschijnlijk dat het is uitgeschakeld. Dit probleem bestaat voor gebruikers van Microsoft Teams die een ondernemings- of bedrijfslicentie hebben.

Het is eenvoudig op te lossen, maar u heeft beheerderstoegang nodig voor het team. Het tabblad Agenda ontbreekt in Microsoft Teams omdat het is uitgeschakeld vanuit het beheercentrum.

Open het Microsoft Teams-beheercentrum.
Vouw in de kolom aan de linkerkant Gebruikers uit.
Selecteer een gebruiker.

Ga naar het tabblad Beleid voor uw gebruiker.
Zoek naar Globaal (standaard voor de hele organisatie).
U ziet een lijst met apps. Klik op de knop App toevoegen.
Voeg de Agenda-app toe.
Vraag iedereen in uw team om hun desktopclient opnieuw te starten om het tabblad Agenda te zien.

  Waarom vragen websites me plotseling om cookies op te slaan?

Geen geplande vergaderingen in Microsoft Teams

In schril contrast met het ontbrekende Agenda-probleem dat Enterprise/Business-gebruikers van Microsoft Teams hebben, kunnen gebruikers met een gratis account hun geplande vergaderingen niet zien op het tabblad Agenda.

Dit is geen fout. Het is een beperking van het gratis Teams-account. De enige oplossing hiervoor is om de Google Agenda-link te gebruiken die wordt gegenereerd wanneer u een vergadering plant. U kunt de vergadering toevoegen aan Google Agenda, die vervolgens kan worden gesynchroniseerd met elke andere Agenda-app, bijvoorbeeld iCloud-agenda’s of Outlook-agenda’s.

Conclusie

Als Agenda is ingeschakeld voor uw team, maar het tabblad Agenda nog steeds ontbreekt in de desktop- of webapp, is het mogelijk dat uw gebruik deel uitmaakt van een aangepast beleid waarbij Agenda’s zijn uitgeschakeld of dat uw gebruiker geen vergaderingen plannen. Microsoft Teams heeft veel verschillende manieren om machtigingen en controles voor verschillende leden van een team te beheren. Daarom kunnen sommige gebruikers de agenda zien en anderen niet. Als een beheerder heeft besloten dat uw gebruiker het tabblad Agenda niet hoeft te zien, kunt u er weinig aan doen.

  Hoe brieven van AZ automatisch in Excel in te vullen

gerelateerde berichten