Hoe E-mail Blast goed te doen? [+5 Tools]

Als u een groot publiek wilt bereiken om hen te informeren over een productlancering of exclusieve aanbiedingen, dan is de e-mailblast (eBlast) de methode die van grote hulp kan zijn.

Zelfs in dit tijdperk van sociale media is de effectiviteit van e-mailmarketing nog steeds aanwezig. Een e-mail kan de inbox van de ontvangers bereiken, waardoor het een vruchtbaar marketingkanaal is voor grote bedrijven.

Met behulp van de e-mail blast-aanpak kunt u duizenden potentiële klanten bereiken. Laten we een duik nemen om meer te weten te komen over deze e-mailmarketingcomponent.

Wat is e-mailblast (eBlast)?

Email blast is een vorm van e-mailmarketing. Het verwijst naar het gelijktijdig verzenden van één e-mail naar een groot aantal abonnees. De term ontploffing wordt geassocieerd met deze methode omdat het geen strategische targeting van ontvangers inhoudt.

Je hebt misschien nog nooit gehoord van e-mailexplosies, maar je bent bekend met termen als broadcast-e-mails, bulk-e-mails, massa-e-mails en e-mailcampagnes. Laat ons u informeren dat deze laatste termen synoniemen zijn voor de e-mailexplosie.

Deze techniek wordt voornamelijk gebruikt in de volgende scenario’s:

Nieuwsbrief

Als u contact wilt maken met uw publiek via e-mailnieuwsbrieven, is de e-mailexplosie een goede manier om dat te doen.

Aankondigingen

Bij wijziging van beleid, prijs, productaanbod of werktijden kunt u uw abonnees hiervan in een e-mail op de hoogte stellen.

Verkooppromotie

Bedrijven gebruiken deze e-mailmarketingtechniek vaak om het nieuws over kortingen op bepaalde producten of diensten te verspreiden.

Product lancering

E-mailblast is een geweldige manier om een ​​nieuwe productlancering of functie-update aan te kondigen.

Waarom zou u kiezen voor E-mail Blast?

  • Omdat e-mailblast geen taken zoals lijstsegmentatie, personalisatie of automatisering omvat, bespaart het veel van uw kostbare tijd.
  • Het is niet nodig om dure tools te gebruiken voor het ontwerpen van e-mail. U kunt elke betaalbare e-mailserviceprovider gebruiken op basis van uw budget.
  • Soms heb je geen samengestelde lijst van je abonnees. In dat geval helpen deze e-mails u om het grote publiek te bereiken en hen te informeren over uw nieuwe producten en updates.

Verschil tussen e-mailexplosie en e-mailmarketing

Als u het moeilijk vindt om onderscheid te maken tussen e-mailexplosie en e-mailmarketing, bent u niet de enige! Bekijk deze discussie over hun verschillen om deze twee benaderingen te begrijpen.

  • E-mailmarketing is de overkoepelende term voor alle soorten op e-mail gebaseerde promoties, terwijl e-mailexplosie er slechts een onderdeel van is.
  • Als onderdeel van de e-mailexplosie stuur je dezelfde e-mail naar alle ontvangers. Aan de andere kant verstuur je gepersonaliseerde e-mails in e-mailmarketing.
  • Email blast heeft een lagere ROI in vergelijking met gepersonaliseerde e-mailmarketing. De klikfrequentie van de e-mailexplosie is ook minder.
  • Het toepassen van een e-mailblast betekent het verzenden van de e-mail naar de hele lijst. Voor e-mailmarketing maakt u segmenten en verzendt u vervolgens e-mails.
  • Email blast houdt geen rekening met de tijdzone van de ontvangers. E-mailmarketing verzendt de e-mails volgens de lokale tijdzone en het gedrag in het verleden.
  Post Covid' Special gratis online

Toptips voor het uitvoeren van e-mailblast

Met de bekendheid van gepersonaliseerde e-mailmarketing is e-mailexplosie voor velen een achterhaalde benadering geworden. Volgens Mailchimp is het gemiddelde openingspercentage van e-mail 21,33% in alle sectoren.

Voor de e-mailexplosie daalt het aantal. U kunt echter altijd de volgende tips toepassen om de e-mailexplosie op de juiste manier te doen en de gewenste resultaten te krijgen.

  • Personalisatie voor e-mailexplosies klinkt misschien tegenstrijdig. Maar u kunt natuurlijk een soort van personalisatie gebruiken in uw bulk-e-mails, zoals het toevoegen van de naam van de ontvanger in de e-mailkop of onderwerpregel. Dit zorgt voor betere open- en doorklikpercentages.
  • Gebruik altijd een samengestelde lijst met e-mailadressen om een ​​e-mailexplosie te verzenden. Het kiezen van een gekochte e-maillijst is een slecht idee, omdat het uw kans op een goede open rate verkleint.
  • Uw e-mails moeten een aantrekkelijk ontwerp en CTA bevatten. Het zorgt voor meer verkeer naar uw bestemmingspagina en website, wat uiteindelijk leidt tot meer verkopen en conversies.
  • Afhankelijk zijn van uw reguliere e-mailclients zoals Gmail en Outlook voor het verzenden van e-mailontploffingen zou een dwaze beslissing zijn. U moet investeren in e-mailontploffingsservices of -oplossingen om de kans te vergroten dat uw e-mails de ontvangers bereiken.
  • Zorg ervoor dat u uw lijst segmenteert voordat u e-mails verzendt. Zo kunt u uw e-mails naar mensen sturen op basis van hun locatie, online gedrag en aankoopgeschiedenis.
  • Het verzenden van bulk-e-mails naar een lijst met potentiële klanten maakt geen einde aan uw taak. Daarna moet u de KPI’s voor e-mailmarketing, zoals open rate en click-to-open rate, controleren om de effectiviteit van de campagne te begrijpen. Dit zal u ook vertellen of u de strategie moet aanpassen.

Functies waarnaar u moet zoeken in een e-mailblastsoftware

Flexibiliteit

De software die u kiest voor e-mailblast moet u flexibiliteit bieden in termen van gebruik en kosten. Het zou een pay-as-you-go-plan moeten hebben, zodat u geen fortuin hoeft uit te geven aan maandelijkse kosten.

Ontwerpsjablonen

Het ontwerpen van een e-mail vanaf het begin is hectisch en kost veel tijd. Ga voor een applicatie met vooraf ontworpen e-mailsjablonen. Deze functie zorgt ervoor dat u zich houdt aan best practices voor e-mailmarketing, zelfs als u een beginner bent op het gebied van e-mailontwerp.

Drag-and-drop-editor

De sjablonen moeten aanpasbaar zijn en een editor voor slepen en neerzetten is wat u nodig hebt om een ​​sjabloon te personaliseren. Deze intuïtieve functie bespaart u tijd en moeite door het e-mailcreatieproces eenvoudig te maken.

Hoge e-mailbezorgingstarieven

Al uw inspanningen zullen tevergeefs zijn als uw e-mails de inbox van uw abonnees niet bereiken. Om deze frustratie te voorkomen, moet u een oplossing kiezen met een hoog leveringspercentage. U moet de geclaimde tarieven verifiëren voordat u voor een bedrijf kiest.

Inzichten

De e-mailblastaanpak omvat mogelijk geen segmentatie of personalisatie, maar u moet inzichten uit uw campagnes verzamelen om de betrokkenheid en conversie te vergroten. Daarom moet de oplossing die u kiest u rapporten bieden over prestatiestatistieken, zoals klikfrequenties en open tarieven.

Steun

Dit is een essentiële functie die veel mensen over het hoofd zien. De e-mail blast-serviceprovider moet sterke klantenondersteuning hebben via e-mail, livechat of telefoontjes om eventuele problemen op te lossen.

Nu je voldoende informatie hebt verzameld over de e-mailblastmethode en hoe je deze op de juiste manier kunt gebruiken, is hier een samengestelde lijst met e-mailblasttools.

  Hoe verborgen berichten op Reddit te zien

Sendinblue

Sendinblue is een populaire e-mailserviceprovider waarmee u elke dag 300 e-mails gratis kunt verzenden. U kunt echter kiezen voor een van de betaalde abonnementen om meer e-mails per dag te verzenden. Het biedt ook marketingtools die nodig zijn voor bloggers, kleine bedrijven, e-commercebedrijven en grote ondernemingen.

Met dit platform kunt u in het oog springende e-mails naar duizenden mensen sturen en ze naar uw bestemmingspagina’s leiden. Het wordt geleverd met een krachtige deliverability-infrastructuur die u een grote kans biedt om de inbox van potentiële kostuums te bereiken. Sendinblue heeft ook een deskundig team dat de e-mailservers nauwlettend in de gaten houdt.

U kunt de 40+ e-mailsjablonen gebruiken en deze bewerken met de editor voor slepen en neerzetten. Het ondersteunt het importeren van abonneelijsten via CSV-, Excel- en TXT-bestanden. Bovendien kunt u met de applicatie het succes van uw e-mailcampagnes meten, zodat u kunt ontdekken welke strategie het beste werkt voor uw doelgroep.

Sendinblue biedt ook een gedetailleerd rapport over e-mailmarketingstatistieken zoals deliverability, open rate, CTR, heatmap, conversies en afmeldingen. U kunt zelfs kant-en-klare workflows selecteren voor veelvoorkomende scenario’s.

BigMailer

Als u bij een bureau hoort dat de e-mailblasttechniek moet gebruiken om leads te krijgen of om te zetten, dan is BigMailer het platform voor u. Met zijn hulp kunt u al uw e-mails vanaf één plek beheren en een uitzonderlijke ROI garanderen.

Hiermee kunt u uw promotionele en transactionele e-mails samenvoegen. U kunt het uniforme klantbeeld gebruiken en hen targeten met realtime betrokkenheid. Tegelijkertijd kunt u uw reputatie als afzender beheren.

Met BigMailer kunnen bedrijven hun bestaande HTML-sjablonen converteren naar klassieke HTML-editor en responsieve sjablonen maken met behulp van de editor voor slepen en neerzetten. Bovendien kunt u een sjabloon uit hun bibliotheek kiezen en deze dienovereenkomstig aanpassen.

Deze tool ondersteunt integratie met verschillende andere applicaties, waaronder Zapier, Zoho, Integromat en Pabbly voor het synchroniseren van uw klantrecords. Het is echter mogelijk dat u de webhooks wilt gebruiken om gegevens in uw toepassing te verplaatsen.

Bureaus kunnen het hoofddashboard gebruiken om een ​​onbeperkt aantal merken te beheren. Het ondersteunt ook het uitnodigen van belanghebbenden voor de applicatie en het naadloos controleren van het toegangsniveau.

Sendy

Bent u op zoek naar een goedkope oplossing om nieuwsbrieven naar uw abonnees te sturen? Sendy is hier om dit doel te dienen. Het is een door u zelf gehoste e-mailnieuwsbriefsoftware die u kunt gebruiken om bulk-e-mails te verzenden als onderdeel van de e-mailontploffingsaanpak.

Dit platform maakt gebruik van Amazon Simple Email Service (SES), en je betaalt alleen voor het aantal e-mails dat je verstuurt. Sendy kost je $ 1 om elke 10.000 e-mails naar elke uithoek van de wereld te verzenden.

Als u een bureau of onderneming bent die meerdere producten moet beheren, is de functie Whitelabel-klantaccounts van deze applicatie nuttig voor u. Deze applicatie is ook ideaal voor abonneebeheer en lijstsegmentatie.

Als u voor Sendy kiest, hoeft u zich niet handmatig op te ruimen na de campagne, omdat het de bounces, klachten en afmeldingen automatisch in realtime afhandelt. Je kunt het zelfs integreren met andere platforms zoals Zapier, Magento, Drupal, Joomla, Woocommerce, Prestashop en Wufoo.

Mailmunch

Mailmunch is het perfecte platform voor bedrijven en influencers die een boost willen zien in hun productverkoop en groei in hun fanbase. Hiermee kunt u verbluffende e-mails en nieuwsbrieven voor uw publiek maken en deze moeiteloos verzenden om het websiteverkeer en de conversie te vergroten.

  Firmware versus software: overeenkomsten en verschillen

Met e-mailexplosies van dit platform kun je één e-mail ontwerpen en deze aan duizenden ontvangers bezorgen. U kunt een van de professioneel ontworpen HTML-sjablonen gebruiken en deze personaliseren volgens uw vereisten. De responsieve e-mails van Mailmunch zien er goed uit, ongeacht welk apparaat de klant gebruikt.

U kunt gebruikmaken van de ingebouwde afbeeldingsbibliotheek voor het beheer van digitale middelen. Het bevat duizenden royaltyvrije afbeeldingen die u in uw afbeeldingen kunt opnemen. Dit platform vermindert ook uw handmatige werk door geautomatiseerde welkomstmails naar klanten te sturen. Mailmunch biedt ook geavanceerde analytische gegevens over de klanten voor een betere strategiecreatie in de toekomst.

Moosend

Bent u op zoek naar een oplossing om uw potentiële klanten adembenemende e-mailcampagnes te bezorgen? Moosend is eenvoudig te gebruiken e-mailmarketingsoftware waarmee u het proces en de workflow ook voor uw gemak kunt automatiseren.

Om deze applicatie te gebruiken, hoeft u geen codeerkennis te hebben. Ongeacht de grootte van uw bedrijf, dit platform helpt u om uw e-mails elke keer te openen en erop te klikken. Met behulp van de e-maileditor met slepen en neerzetten kunt u prachtige e-mails maken die onmiddellijk de aandacht van het publiek trekken.

Bovendien kunt u met dit platform A/B-testen uitvoeren om de effectiviteit van uw campagne te controleren. De functie voor gegevensanalyse biedt u inzicht in het succes van uw campagne, terwijl lijstsegmentatie ervoor zorgt dat u de e-mail naar de juiste categorie mensen stuurt.

Bovendien kunt u dit platform integreren met elk CRM-, website- of eCommerce-platform, zelfs zonder enige kennis van HTML. Moosend heeft ook een API die je met elke programmeertaal kunt gebruiken.

De ondersteunde applicaties zijn Zapier, MailChimp, WooCommerce, HubSpot, Magento, Active Campaign, Elementor, Zendesk, Salesforce, Pabbly, Bouncer, Drupal, Xero, Freshbooks, Zoho en meer.

Fiverr voor het inhuren van professionals voor e-mailexplosie

Als u geen enkele applicatie wilt gebruiken, maar het te druk heeft om de e-mails handmatig te verzenden, kunt u de online marktplaats Fiverr gebruiken om mensen in te huren om namens u bulk-e-mails te verzenden. Hier bieden professionals van over de hele wereld hun diensten aan. U kunt ze kiezen op basis van hun beoordelingen en budget.

Conclusie

E-mail blast is een betaalbare manier om uw publiek te bereiken. Een niet-gesegmenteerde aanpak kan er echter voor zorgen dat uw campagnes mislukken. Met de juiste e-mailblaststrategie die personalisatie, consistentie en lijstsegmentatie omvat, kunnen bedrijven hun verkoop stimuleren en hun doelen bereiken.

U kunt ook de hulp inroepen van robuuste e-mailblasttoepassingen om uw campagne tot een succes te maken. Nu u weet welke functies uw e-mailblaster moet hebben, wordt het kiezen ervan eenvoudiger. Als je geïnteresseerd bent, kun je kijken naar de beste e-mailmarketingplatforms.

gerelateerde berichten