Hoe het Microsoft Teams-organigram in te stellen

Microsoft Teams heeft een ingebouwd organigram of een organogram waarmee gebruikers de commandostructuur kunnen zien, dwz wie aan wie rapporteert in een mooie grafiek. Het organigram kan door iedereen worden bekeken, maar wordt niet automatisch gegenereerd.

Het is niet mogelijk om automatisch een organigram te genereren met alleen namen en functietitels. Het is een handmatig proces en hoewel het tijdrovend is om het op te zetten, is het op de lange termijn voordelig om er een te hebben.

Microsoft Teams organigram

Het Microsoft Teams-organigram is niet zozeer een Microsoft Teams-functie als wel een Azure Active Directory-functie. Het diagram, de commandostructuur voor elke gebruiker en de verschillende relaties die functierollen met elkaar hebben, zijn allemaal ingesteld in de Active Directory. Microsoft Teams gebruikt de informatie die is ingesteld in het AD en geeft deze weer.

  Hoe alle lagen in een Photoshop-bestand als afbeeldingen te exporteren

Organigram instellen – Active Directory

Om het organigram in Active Directory in te stellen, heb je nodig;

Om alle gebruikers die in de grafiek zullen worden opgenomen, al aan de AD te hebben toegevoegd
Admin rechten/admin account om toegang te krijgen tot de AD

Om een ​​organigram op te zetten, moet je voor iedereen in de AD functiegegevens toevoegen. Als onderdeel van de taakinformatie voegt u de manager voor een gebruiker toe. Deze informatie wordt vervolgens door Microsoft Teams in een grafiek geordend.

Bezoek de Azure Portal en meld u aan met het beheerdersaccount.
Vouw de kolom aan de linkerkant uit en selecteer Azure Active Directory.

  Presenteren op Google Meet

Selecteer in de kolom aan de linkerkant Gebruikers.
Selecteer een gebruiker aan de rechterkant om het gebruikersprofiel te laden.
Klik bovenaan op Bewerken.
Scrol omlaag naar het gedeelte Taakinfo.

Vul de verschillende velden in. Klik op ‘Wijzigen’ in het managerveld.
Selecteer uit de vermelde gebruikers een beheerder voor de gebruiker.
Klik op Opslaan.
Herhaal dit voor alle gebruikers.

Bekijk het Microsoft Teams-organigram

Nadat u taakinformatie voor alle gebruikers in de organisatie heeft ingesteld, kunt u deze voor individuele teamleden bekijken. Volg onderstaande stappen.

Open Microsoft Teams.
Ga naar het tabblad Chat vanuit de kolom aan de linkerkant.
Selecteer een chatthread voor een gebruiker en laat deze laden.
Klik op het tabblad Organisatie.
Het organigram voor de gebruiker wordt geladen. U kunt zien wie aan de geselecteerde gebruiker rapporteert en aan wie de geselecteerde gebruiker rapporteert.

  Krijgt uw oude router nog steeds beveiligingsupdates?

Let op: Externe gebruikers kunnen niet in het organigram worden opgenomen.

Conclusie

Het organigram helpt andere teamleden te bepalen wie verantwoordelijk is voor verschillende taken en waar ze heen moeten als ze een vraag hebben of iets moeten sturen of escaleren. U kunt ervoor kiezen om sommige gebruikers buiten het organigram te laten, maar het is over het algemeen een goed idee om ze allemaal in het AD in kaart te brengen.

gerelateerde berichten