Hoe in de wachtrij geplaatste download op Android te repareren

Android is een van de meest gebruikte besturingssystemen dan iOS. Dus als u problemen ondervindt in Android, heeft dit gevolgen voor alle Android-gebruikers, waardoor het veelvoorkomende problemen oplevert. Toch kan bijna elk veelvoorkomend Android-probleem heel eenvoudig worden opgelost, afhankelijk van het gevolg van het probleem waarmee u wordt geconfronteerd en hoe eerder u het probleem vindt. Een van de veelvoorkomende problemen waarmee u te maken kunt krijgen, zijn apps die wachten om te downloaden. Dus, wat betekent wachtrij bij het downloaden? Apps en hun updates uit de Play Store zijn zeer essentieel om uw veiligheid te garanderen en te voorkomen dat de apps bugs bevatten. Maar wat als uw downloads in de wachtrij staan ​​op Android? Risicovol, niet? Maak je geen zorgen! In deze handleiding leert u hoe u downloads in de wachtrij op Android kunt oplossen. Dus lees het artikel verder.

Hoe in de wachtrij geplaatste download op Android te repareren

Android-apparaten gebruiken een standaardapp, Play Store, om apps en hun updates te downloaden. Maar wanneer Play Store uw apps niet bijwerkt, moet u zoeken naar hoe u de download in de wachtrij op Android kunt oplossen. Downloads in de wachtrij Android betekent dat alle lopende updates voor uw apps niet verder kunnen worden gedownload en geïnstalleerd, het doet eigenlijk niets! Soms verschijnt er een foutmelding of een melding over het probleem. Hier zijn enkele redenen die ervoor zorgen dat apps wachten om problemen te downloaden.

  • Je downloadwachtrij is groot
  • Internetverbinding is niet stabiel
  • Corrupte gegevens en cache in Play Store
  • Verouderde Play Store
  • Verouderd Android-besturingssysteem
  • Uw telefoon heeft onvoldoende ruimte om de updates te installeren
  • Elke veelvoorkomende storing in Google-account
  • Android-besturingssysteem is niet compatibel

In dit gedeelte leert u enkele effectieve stappen voor probleemoplossing die u helpen het Android-probleem met downloads in de wachtrij op te lossen met eenvoudige klikken op uw Android. Volg de instructies op uw apparaat om perfecte resultaten te bereiken.

Opmerking: aangezien smartphones niet dezelfde instellingen hebben en daarom van fabrikant tot fabrikant verschillen, moet u ervoor zorgen dat de instellingen correct zijn voordat u deze wijzigt. De genoemde stappen zijn uitgevoerd op de Redmi-telefoon.

Methode 1: Basismethoden voor probleemoplossing

1. Start Android-apparaat opnieuw op

Het eenvoudigste antwoord voor het oplossen van een download in de wachtrij op het Android-probleem is, gewoon om je Android opnieuw op te starten. Als u Android opnieuw start, wordt al het tijdelijke geheugen gewist, samen met eventuele technische problemen. Dit zal u helpen het besproken probleem op uw gemak op te lossen. Volg de instructies.

1. Houd de aan / uit-knop op uw Android ingedrukt.

2. Tik in het volgende scherm op Opnieuw opstarten.

Opmerking: u kunt ook op de optie Uitschakelen tikken. Wanneer u dit doet, moet u de aan / uit-knop opnieuw ingedrukt houden om uw apparaat in te schakelen.

3. Nadat uw Android opnieuw is opgestart, controleert u of u updates uit de Play Store hebt kunnen downloaden.

2. Sluit de downloadwachtrij

Als je niet zeker weet wat de wachtrij betekent bij het downloaden, navigeer je gewoon naar de Play Store en controleer je hoeveel apps er nog zijn om updates te installeren. Als er veel apps in de wachtrij staan, is het eerste wat u hoeft te doen een paar of alle downloadwachtrijen te sluiten, omdat dit de internetbron die de Play Store nodig heeft om de apps bij te werken, vermindert. Dit is een andere veelvoorkomende hack waarmee u het besproken probleem kunt oplossen. Volg de onderstaande instructies.

1. Tik op Play Store vanaf je startscherm.

2. Tik nu op uw profielpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm.

3. Tik vervolgens op Apps en apparaat beheren.

4. Tik nu op Updates beschikbaar.

5. Tik vervolgens op het X-symbool om de updates te sluiten of tik op Alles annuleren zoals hieronder afgebeeld.

U kunt proberen de updates één voor één te installeren nadat u de downloadwachtrij hebt gesloten.

3. Netwerk inschakelen

Als uw netwerkverbinding niet stabiel is of als de dataverbinding per ongeluk is uitgeschakeld, kunt u de nieuwste updates vanuit de Play Store niet installeren. Controleer of u apps kunt installeren of door iets op internet kunt bladeren. Als je geen resultaten hebt gekregen, is je netwerkverbinding niet stabiel. Zorg er in dit geval voor dat u de gegevens hebt ingeschakeld aan de hand van de volgende instructies.

  Hoe u uw touchscreen op Android kunt kalibreren

Opmerking: als u een VPN-service gebruikt, schakel deze dan uit en controleer of het oplossen van een download in de wachtrij op Android werkt of niet.

1. Tik op het pictogram Instellingen op uw startscherm.

2. Tik vervolgens op de optie SIM-kaarten en mobiele netwerken zoals weergegeven.

3. Schakel nu de optie Mobiele gegevens in zoals weergegeven.

4. Als u zich buiten uw geografische regio bevindt maar toch uw netwerk wilt gebruiken, tikt u op Geavanceerde instellingen zoals afgebeeld.

Opmerking: de koerier brengt u een extra vergoeding in rekening nadat u internationale dataroaming hebt ingeschakeld.

5. Selecteer vervolgens Internationale roaming en wijzig de instelling in Altijd zoals weergegeven.

6. Tik nu op Gegevensroaming.

7. Tik nu op Inschakelen als u daarom wordt gevraagd.

Controleer nu of u het probleem met de download in de wachtrij op uw Android hebt kunnen oplossen. Als dat niet het geval is, volgt u de onderstaande methoden.

Methode 2: Achtergrondgegevens inschakelen

Ondanks het inschakelen van mobiele gegevens, moet u het gebruik van achtergrondgegevens inschakelen om ervoor te zorgen dat uw telefoon gebruik maakt van de internetverbinding, zelfs in de modus voor gegevensbesparing. Volg zoals aangetoond om het Android-probleem met downloads in de wachtrij op te lossen.

1. Ga naar de Instellingen-app.

2. Tik vervolgens op Apps.

3. Tik vervolgens op Apps beheren gevolgd door Google Play Store zoals weergegeven.

4. Tik vervolgens op Beperkt datagebruik.

5. Tik nu op zowel Wi-Fi als Mobiele data (SIM 1) en Mobiele data (SIM 2) als u een dubbele simkaart gebruikt.

6. Tik ten slotte op OK.

Methode 3: Play Store-cache wissen

Het wissen van corrupte cache uit de Play Store is een geweldige start om apps te repareren die wachten op downloadproblemen. Hoewel de cache tijdelijke bestanden op je Android opslaat, kunnen ze gedurende dagen corrupt raken en verschillende problemen veroorzaken, zoals de besproken. Om het probleem op te lossen, kunt u alle cachebestanden van de app op uw Android-mobiel wissen. Volg de onderstaande stappen om de cache uit de Play Store te wissen.

1. Navigeer naar het startscherm en tik op het pictogram Instellingen.

2. Tik vervolgens op Apps.

3. Tik nu op Apps beheren > Google Play Store.

4. Tik vervolgens op Opslag.

5. Tik vervolgens op Gegevens wissen en vervolgens op Cache wissen zoals weergegeven.

6. U kunt ook op Alle gegevens wissen tikken als u alle Google Play Store-gegevens wilt wissen.

Controleer ten slotte of u updates kunt downloaden van de Google Play Store.

Methode 4: Forceer stop Google Play Store

Google Play Store sluiten en geforceerd sluiten is compleet anders. Wanneer u de app geforceerd sluit, worden alle achtergrondtoepassingen van de app gesloten. Dus de volgende keer dat u Play Store opent, moet u alle programma’s helemaal opnieuw starten. Volg de onderstaande stappen om op te lossen hoe u een download in de wachtrij op Android kunt oplossen.

1. Ga naar de Instellingen-app zoals je eerder deed.

2. Tik nu op Apps.

3. Tik vervolgens op Apps beheren en vervolgens op Google Play Store zoals weergegeven.

4. Tik vervolgens op de Force stop-optie die aanwezig is in de linkerbenedenhoek van het scherm, zoals afgebeeld.

5. Als u hierom wordt gevraagd, tikt u ten slotte op OK (indien aanwezig).

Start nu Google Play Store opnieuw en controleer of u kunt oplossen wat de wachtrij betekent bij het downloaden.

Methode 5: Google Play Store bijwerken

Play Store is het medium waar je de updates voor alle apps moet installeren. Maar kun je de Play Store zelf updaten? Ja zeker. U moet ervoor zorgen dat uw Play Store is bijgewerkt naar de nieuwste versie om Android-problemen met downloads in de wachtrij op te lossen. Het bijwerken van de Play Store is heel anders dan de gebruikelijke manier waarop u alle andere apps bijwerkt. Hier volgen enkele instructies om Play Store-updates te installeren.

1. Tik op Play Store vanaf je startscherm zoals je eerder deed.

2. Tik nu op uw profielpictogram in de rechterbovenhoek van het scherm.

3. Tik vervolgens op Instellingen.

4. Scroll nu naar beneden en tik op Over.

5. Tik vervolgens op Update Play Store zoals afgebeeld.

5A. Als er updates zijn, wacht dan tot de app is bijgewerkt.

5B. Anders wordt u gevraagd of Google Play Store up-to-date is. Tik nu op Begrepen en ga verder met de volgende methode.

  Hier leest u hoe u het verborgen spel in Android Lollipop kunt spelen

Methode 6: Android-besturingssysteem bijwerken

U kunt oplossen hoe u een download in de wachtrij op Android kunt oplossen door uw Android-besturingssysteem bij te werken. U kunt uw Android updaten via mobiele data of via Wi-Fi. Door het Android-besturingssysteem bij te werken, kunt u alle bugs en fouten oplossen die aan apps zijn gekoppeld. Als u niet weet hoe u uw Android moet bijwerken, raadpleeg dan onze gids 3 manieren om te controleren op updates op uw Android-telefoon.

Nadat u uw Android-besturingssysteem heeft bijgewerkt, controleert u of u het probleem met de wachtrij voor app-downloads kunt oplossen.

Methode 7: opslagruimte vrijmaken

Om de nieuwste updates op je Android te installeren, moet je telefoon voldoende ruimte hebben. Als er geen ruimte meer is voor nieuwe updates, krijgt u te maken met apps die wachten op downloadproblemen, controleert u de zelden of ongebruikte apps op Android en verwijdert u de apps via Google Play Store of telefoonopslag. U kunt de opslag op uw Android ook beheren door de onderstaande instructies te volgen.

1. Start Bestandsbeheer op uw Android-apparaat.

2. Tik nu op het pictogram met drie lijnen linksboven in het scherm.

3. Tik nu op Diep reinigen zoals weergegeven.

4. Tik nu op Nu opschonen overeenkomend met de categorie waardoor u wat ruimte wilt vrijmaken.

5. Selecteer nu alle onnodige bestanden en tik op Geselecteerde bestanden verwijderen zoals afgebeeld.

6. Bevestig nu de prompt door op OK te tikken en start uw telefoon opnieuw op. Controleer vervolgens of u Android-downloads in de wachtrij hebt kunnen repareren.

Opmerking: als u een groot aantal bestanden en mappen onder één map hebt, kunt u de bestandslocaties wijzigen. Door dit te doen, kunt u de ruimte die wordt verbruikt onder de enkele map verminderen, wat helpt om de telefoonprestaties te verbeteren. U kunt ook telefoonruimte vrijmaken door onze gids te volgen over het vrijmaken en beheren van uw telefoonopslag.

Methode 8: Malwarescan uitvoeren

Schadelijke bestanden en bugs in je Android kunnen je lastig vallen met wat in de wachtrij staat bij het downloaden van een vraag. Zorg ervoor dat u onlangs APK-bestanden hebt gedownload of nieuwe toepassingen hebt geïnstalleerd. Zo ja, verwijder dan de apps en controleer of je het probleem hebt opgelost. U kunt ook proberen een antivirus-app te installeren en een malwarescan uit te voeren om te controleren of uw apparaat veilig is of niet.

Lees onze gids 10 Beste gratis antivirussoftware voor Android om een ​​idee te krijgen over welke app u moet kiezen en hoe u deze moet gebruiken. Hier zijn een paar instructies om malwarescans op Android uit te voeren met behulp van een applicatie van derden.

1. Start de Play Store op je Android-mobiel.

2. Zoek nu naar antivirussoftware zoals afgebeeld.

3. Tik vervolgens op de knop Installeren.

4. Wacht tot de installatie is voltooid en tik op Openen om de app te starten.

Opmerking: de stappen om uw Android-apparaat te scannen kunnen variëren, afhankelijk van de software die u gebruikt. Hier wordt Avast Antivirus – Scan & Remove Virus, Cleaner als voorbeeld genomen. Volg de stappen volgens uw software.

5. Volg de instructies op het scherm in de app en kies Geavanceerde beveiliging (abonnement vereist) of Basisbeveiliging (gratis).

6. Tik vervolgens op START SCANNEN.

7. In de volgende prompt, staat u de toestemmingsprompt toe of weigert u om uw bestanden op het apparaat te scannen.

Opmerking: als u in deze app deze toegang hebt geweigerd, worden alleen uw apps en instellingen gescand en niet uw corrupte bestanden.

8. Wacht tot de app uw apparaat volledig heeft gescand en als u klaar bent, lost u de gevonden risico’s op door de instructies op het scherm te volgen.

9. Hiermee worden de corrupte bestanden of bedreigingen van uw Android-apparaat verwijderd, zodat u zonder problemen updates vanuit de Play Store kunt installeren.

Methode 9: Kies IPv4/IPv6 APN Roaming Protocol

Als alle hierboven genoemde methoden u niet helpen bij het oplossen van het downloaden in de wachtrij voor Android-problemen, kunt u de namen van toegangspunten wijzigen om de internetinstellingen aan te passen. Hier zijn een paar instructies om uw APN-instellingen te wijzigen in IPv4/IPv6 APN Roaming Protocol.

1. Sluit alle achtergrondapplicaties op Android.

2. Ga nu naar Instellingen.

3. Tik vervolgens op de optie SIM-kaarten en mobiele netwerken.

4. Selecteer hier de simkaart waarvan je mobiele data gebruikt.

5. Tik vervolgens op Namen toegangspunten.

6. Tik nu op het pijlsymbool naast internet.

7. Blader in het scherm Toegangspunt bewerken omlaag en tik op APN-roamingprotocol.

  Snapdragon Glance is een gebruiksbewuste vergrendelscherm-app voor Android

8. Kies vervolgens IPv4/IPv6 zoals afgebeeld en sla de wijzigingen op.

Uw netwerkverbinding is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld. Wacht tot de dataverbinding weer is hersteld en probeer de updates te downloaden in de Play Store.

Methode 10: Gegevensbesparing inschakelen

Soms kan een vooraf geïnstalleerde applicatie op uw telefoon problemen veroorzaken met het downloaden van apps. Je moet controleren of er apps zijn die het downloadproces van de Play Store verstoren. Dit kan worden gedaan door te beginnen met het downloaden van alle in behandeling zijnde apps in de wachtrij nadat u de gegevensbesparing op uw Android hebt ingeschakeld. Als u geen downloadsymboolpijl ziet, ligt het probleem bij Google. Vervolgens moet u de instelling Beperkt gegevensgebruik uitschakelen (zie methode 4) voor elke app die geen downloadpijl laat zien.

Als u een app ziet met een werkende downloadpijl, verwijder de app dan als dit nodig lijkt.

1. Trek de meldingslade op uw Android-apparaat naar beneden.

2. Tik nu op de instelling Batterijbesparing om deze in te schakelen.

3. Ga nu naar Play Store en tik op de knop Alles bijwerken.

4A. Als u de downloadpijlknop voor alle apps ziet werken, is dit de boosdoener. Verwijder het.

4B. Als u geen pijlknop voor downloaden ziet, schakelt u de instelling Beperkt gegevensgebruik uit. Raadpleeg hiervoor methode 4.

Nadat u ervoor hebt gezorgd dat de batterijbesparingsoptie is uitgeschakeld, controleert u of het probleem met de apps die wachten om te downloaden nu is opgelost of niet.

Methode 11: Accounts opnieuw toevoegen

Als geen van de methoden in dit artikel u helpt bij het oplossen van het downloaden in de wachtrij bij Android-problemen, kunt u proberen uw Google-account opnieuw toe te voegen. Hiermee kunt u alle problemen met uw account oplossen. Hier volgen enkele instructies om uw Google-account opnieuw toe te voegen.

1. Start Instellingen op uw apparaat.

2. Scroll naar beneden in het scherm Instellingen en tik op Accounts en synchronisatie zoals weergegeven.

3. Tik nu op Google gevolgd door de optie Meer zoals afgebeeld.

4. Tik nu op Account verwijderen onderaan het scherm en bevestig een eventuele prompt.

5. Voeg ten slotte uw Google-account opnieuw toe aan uw apparaat en controleer of u hebt opgelost wat het probleem in de wachtrij betekent bij het downloaden.

Methode 12: Google Play Store opnieuw installeren

Hoogstwaarschijnlijk krijgt u een oplossing voor het Android-probleem met downloads in de wachtrij door uw Google-account opnieuw toe te voegen. Als dat niet het geval is, moet u de Google Play Store verwijderen en opnieuw installeren nadat u uw apparaat opnieuw hebt opgestart. Hier zijn een paar instructies om de Google Play Store opnieuw te installeren.

Opmerking: hoewel het opnieuw installeren van Google Play Store de standaardapp niet uit de root verwijdert, wordt de app vervangen door de fabrieksversie. Hiermee worden uw bestaande apps niet verwijderd.

1. Ga naar de Instellingen-app.

2. Tik vervolgens op Apps.

3. Tik vervolgens op Apps beheren gevolgd door Google Play Store zoals weergegeven.

4. Tik nu op Updates verwijderen zoals weergegeven.

Opmerking: wanneer u dit doet, worden alle updates van uw Android-systeemapp verwijderd.

5. Bevestig nu de prompt door op OK te tikken.

6. Wacht tot alle updates zijn verwijderd. Nu wordt Play Store hersteld naar de fabrieksversie.

7. Volg methode 7 om uw Play Store bij te werken.

Nadat de app is bijgewerkt, controleert u of u updates voor apps op uw Android kunt installeren. Neem contact op met Google Workspace Admin Help als u het probleem niet kunt oplossen.

Methode 13: Fabrieksreset apparaat

Als geen van de methoden u heeft geholpen om op te lossen wat de wachtrij betekent bij het downloaden, moet u Android proberen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Houd er echter altijd rekening mee dat u uw mobiel opnieuw moet instellen totdat het uiterst noodzakelijk is, omdat al uw gegevens worden verwijderd.

Opmerking: voordat u uw Android terugzet op de fabrieksinstellingen, moet u een back-up van al uw gegevens maken. Als u niet weet hoe u een back-up van uw Android moet maken, volg dan onze handleiding voor het maken van een back-up van uw Android-telefoongegevens.

Om uw mobiel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, leest en implementeert u de stappen in onze gids Hoe u een Android-apparaat hard kunt resetten.

***

We hopen dat deze handleiding nuttig was en dat je hebt geleerd hoe je download in de wachtrij op Android kunt oplossen. Neem gerust contact met ons op met uw vragen en suggesties via de opmerkingen hieronder. Laat ons weten welk onderwerp je wilt dat we als volgende onderzoeken.

gerelateerde berichten