Hoe krijg ik een meta (Facebook) blauwdrukcertificering in 2022?

Er zijn maar heel weinig zielen op deze planeet die nog nooit van Facebook hebben gehoord. Facebook is niet alleen een sociale-mediagigant, maar is ook getransformeerd in een conglomeraat dat andere sociale-mediaplatforms zoals WhatsApp en Instagram opslokt.

Bedrijven hebben haast om hun portfolio op het platform op te bouwen, allemaal om de juiste redenen. Gezien zijn groeiende populariteit heeft Facebook Blueprint-certificeringen gelanceerd om zijn gebruikers meer te bieden.

Voordat we ingaan op de beste manieren om Facebook (meta) Blueprint-certificeringen te verkrijgen, moeten we eerst begrijpen wat de term betekent en waarom het belangrijk voor u zou moeten zijn.

Wat zijn Meta (Facebook) Blueprint-certificeringen?

Meta Blueprint-certificeringen zijn online leercursussen en trainingsprogramma’s waarmee u het meeste uit Facebook-marketingplatforms kunt halen. Zoals eerder vermeld, haasten bedrijven zich om hun portfolio op Facebook op te bouwen. Elke persoon, individu en kleine, middelgrote en grote onderneming probeert hun product op de juiste manier voor te blijven op hun concurrenten. Meta Blueprint maakt dat mogelijk zonder tussenkomst van tussenpersonen.

De aangeboden cursussen zijn gratis, snel, zelfstandig en in je eigen tempo, gebouwd om je marketingvaardigheden aan te scherpen op Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp.

De hele Meta Blueprint is onderverdeeld in twee secties, Leerprogramma’s en Blueprint-certificeringen. De leerprogramma’s zijn beschikbaar voor kleine bedrijven, merken, bureaus, werkzoekenden, onderwijzers, non-profitorganisaties, gemeenschapsleiders, ontwikkelaars en bijna iedereen die wil leren.

Meta Blueprint-certificeringen helpen u een stempel te drukken in digitale marketing door een Meta Certified Professional te worden. De certificeringsprogramma’s die worden aangeboden door Meta Blueprint erkennen een geavanceerd vaardigheidsniveau met alle apps en services in de Facebook-groep.

Naast deze cursussen die door Meta op haar website worden aangeboden, worden ze ook aangeboden door enkele van de toonaangevende online cursusplatforms, die op het gemak van de gebruikers kunnen worden uitgecheckt.

Meta Blauwdruk door Meta

Aangezien we het hebben over cursussen voor Meta Marketing, wordt het noodzakelijk dat we het eerst hebben over de cursussen die door Facebook worden aangeboden. We hebben al besproken hoe Meta zijn cursussen in twee delen heeft ingedeeld: leerprogramma’s en certificeringscursussen. We zullen onze focus houden op de Blueprint-certificeringen voor deze.

Facebook Inc. als bedrijf heeft zichzelf onlangs omgevormd tot Meta, met de visie om virtual reality onder zijn paraplu te integreren. Het volgende certificeringsprogramma’s worden aangeboden.

  • Digital Marketing Associate: Associate 100-101: Digital Marketing Associate
  • Marketingwetenschapsprofessional: Professioneel 200-101
  • Creatieve strategieprofessional: professioneel 300-101
  • Mediaplanningprofessional: Professioneel 400-101
  • Media-inkoopprofessional: Professional 410-101
  • Marketingontwikkelaar: Professioneel 500-101
  • Geavanceerde marketingontwikkelaar: Professional 510-101
  • Adverteren API-ontwikkelaar: Professional 520-101

U kunt de certificeringen kiezen die u enthousiast maken en u tegelijkertijd helpen uw carrière op te bouwen. U kunt het online examen van 90 minuten op de website afleggen en daarmee uw certificering behalen. Ja, zo simpel is het.

De cursussen aangeboden door Meta zijn volledig gratis, in je eigen tempo en apparaatonafhankelijk, waardoor ze een van de meest gewilde en populairste cursussen op internet zijn. De reeks cursussen en certificeringen die we eerder hebben besproken, heeft voor iedereen iets te bieden, van beginnende tot gevorderde ontwikkelaars.

  Hoe berichten met tabbladen op Facebook uit te schakelen

Professionals, studenten en bedrijfseigenaren kunnen nu hun cursussen en leertijd plannen wanneer het hen uitkomt en deze kans optimaal benutten.

Associate 100-101: Digital Marketing Associate

Meta Certified Digital Marketing Associate omvat fundamentele advertentieconcepten op Facebook, Messenger en Instagram.

De Digital Marketing Associate wordt geschikt geacht voor beginnende marketeers met weinig of geen relevante ervaring in het veld. Dit betekent werkzoekenden, studenten of professionals die op zoek zijn naar een verandering in de branche.

De duur van het certificeringsexamen is 90 minuten, dat uw begrip van de verschillende producten die deel uitmaken van metafamilies, uw kennis van de aanwezigheid op het platform, de basisprincipes van adverteren, het bewustzijn van het maken en beheren van advertenties en rapportage test.

Meta Certified Marketing Science Professional

De Certificering Marketingwetenschap examen gaat over het gebruik van gegevens, inzichten en metingen om weloverwogen marketingbeslissingen te nemen. Het wordt als relevant beschouwd voor kandidaten met meer dan 3 jaar loopbaanervaring met advies over meetstrategieën en het uitvoeren van onderzoek, statistische kennis en vaardigheden op het gebied van gegevensmanipulatie.

Toepasselijke rollen voor het Meta Certified Marketing Science Professional-examen zijn Media Analyst, Data Scientist, Quantitative Researcher, Measurement Partner, Measurement FMP Analyst en Consultant (technisch).

De certificering omvat de beoordeling van bedrijfsdoelen door middel van Key Performance Indices (KPI’s), hypothese en bepaling van variabelen voor testen en meten, toepassing van concepten voor validatie/invalidatie, het uitvoeren van analyses, het genereren van inzichten en het aanbevelen van optimale meetoplossingen om te bereiken een datagedreven aanpak.

Meta gecertificeerde creatieve strategieprofessional

Certificering Media Creative Strategy by Meta identificeert en erkent de geavanceerde competentievaardigheden van kandidaten op het gebied van strategische besluitvorming. Het certificeert op inzicht gebaseerde, impactvolle creatieve opdrachten. Met behulp van een dergelijke certificering kunnen kandidaten kansen zoeken in de creatieve ruimte van Facebook, Messenger en Instagram Marketing.

Het examen is geschikt voor strategieprofessionals die ervaring opdoen met creatief adverteren op Facebook en bijbehorende social media platforms zoals Messenger en Instagram.

De certificering omvat mobiele fundamenten, onderzoek en inzichten, korte ontwikkeling en evaluatie en meting als onderdeel van hun syllabus. Van de studenten wordt verwacht dat ze de verschuiving van consumenten naar mobiel kunnen schetsen en de positie van Facebook binnen de verschuiving naar creatieve teams kunnen begrijpen.

Meta Certified Media Planning Professional

Professionele certificering voor mediaplanning is voor de competentie in het ontwerpen van een end-to-end marketingstrategie voor Meta. Dit moet aansluiten bij de bedrijfsdoelstellingen en moet ook een holistisch marketingplan aanvullen. De Media Planning-certificering heeft tot doel Meta-marketeers in staat te stellen inzicht- en datagedreven marketingdoelen te bereiken.

De examenduur is 105 minuten en wordt geschikt geacht voor digitale planners, mediaplanners, programmatic planners, common planners, marketingconsultants en hybride rollen voor planning en inkoop.

De voorbereiding voor Media Planning Professional kan worden gedaan via de bronnen die worden aanbevolen en aangeboden door Facebook/Meta op hun platforms in de vorm van online cursussen, oefentests en studiegidsen. Je zou de hulp van al deze bronnen kunnen gebruiken om de vraag van het examen te begrijpen en beter te presteren in de eigenlijke test.

Alvorens de Media Planning Professional-certificering te proberen, wordt aanbevolen dat de kandidaten vaardigheden verwerven zoals behoefteanalyse, leren en inzichten, monitoring van campagneprestaties, mediastrategie en media-aanbevelingen. Ze moeten de uitdagingen van adverteerders kunnen vertalen in specifieke, meetbare bedrijfskritische prestatie-indices. Ze moeten industrieonderzoek en metatools kunnen gebruiken om nieuwe kansen te identificeren en te benutten.

  Hoe Facebook-verhalen te gebruiken

Meta-gecertificeerde media-inkoop-/winkelprofessional

Certificering van professionele media-inkoop by Meta identificeert kandidaten met geavanceerde vaardigheden op het gebied van tools, beleid en praktijken die nodig zijn om advertenties te kopen op Facebook, Messenger en Instagram. Dit examen bevestigt de kennis van kandidaten over Facebook-advertenties en -campagnes.

De examenduur is 105 minuten en wordt geschikt geacht voor kopers van digitale media, accountverkopers, accountmanagers, accountmanagers, marketingmanagers, socialmediamanagers, merkmarketeers en marketingadviseurs.

De Media Shopping-certificering biedt kandidaten de mogelijkheid om de Specialist Badge of Digital Commerce Specialist te behalen na het behalen van de Meta Media Buying Professional-certificering.

De examensyllabus omvat Campagneplanning, Setup, Optimalisatie en Meting & Rapportage. Het begrip van de basisprincipes van Meta Buying, bedrijfsdoelen, scenario’s, doelgroep en beleid worden getest in het examen.

Meta gecertificeerde marketingontwikkelaar

Certificering van marketingontwikkelaars meet de competentie van studenten in de technische implementatie van marketingoplossingen. De certificering omvat een examen met meerkeuzevragen en een codeerbeoordeling.

De examenduur van de MCQ-test is 90 minuten en de coderingsbeoordeling duurt ongeveer 1 uur. De certificering wordt geschikt geacht voor softwareontwikkelaars, front-end engineers, websiteontwikkelaars, IT-consultants, technologie-integrators, technologieconsultants, technisch accountmanagers en technisch partnermanagers.

Hoewel de meeste certificeringen meertalig zijn, zijn de Meta Certified Marketing Developer-certificeringen alleen beschikbaar in het Engels. Net als bij de vorige certificering biedt Marketing Developer mogelijkheden voor de studenten om badges te verdienen voor Mobile Ad Technical Specialist en Advertising API Specialist. Deze mogelijkheid is echter pas beschikbaar na het behalen van de certificering.

Voordat ze aan het examen beginnen, wordt van de studenten verwacht dat ze hun concepten verduidelijken rond het maken van een bedrijfsmanager, activabeheer, pixels, productcatalogus, beslissingen en productfeed. Van de studenten wordt ook verwacht dat ze zich op hun gemak voelen met de concepten voor probleemoplossing met betrekking tot pixelintegratie, productfeed, productmatch en geavanceerde matching.

Meta Certified Ads API-ontwikkelaar

De Meta Ads API Developer-certificering beoordeelt competentie in het configureren en oplossen van problemen met Marketing API-integraties. De overkoepelende certificering omvat een meerkeuzevraag en een codeerbeoordeling vergelijkbaar met het vorige certificaat dat we hebben besproken.

De duur van het examen met meerkeuzevragen is 90 minuten en ongeveer 2 uur voor de coderingsbeoordeling. De test en assessment worden geschikt geacht voor softwareontwikkelaars, full-stack engineers, backend engineers en oplossingsarchitecten. Om voor de certificering te kunnen verschijnen, moet men echter een Facebook-gecertificeerde marketingontwikkelaarscertificering hebben behaald. De test is alleen beschikbaar in de Engelse taal.

De middelen die beschikbaar zijn voor de studenten om ze te laten acclimatiseren aan de structuur en inhoud van het examen zijn beschikbaar in de vorm van online cursussen, oefenterreinen voor coderen, documentatie voor ontwikkelaars en oefensets.

Nu u alle examens kent, volgen hier enkele bronnen om u voor te bereiden op de Meta Blueprint-certificering.

Facebook leren

We beginnen direct bij de maker. Naast het verstrekken van certificeringen, Facebook biedt ook gratis online cursussen aan om uw bedrijf online te krijgen, een aanwezigheid te vestigen en de aandacht van het publiek te trekken met interactieve berichten en advertenties. Ze helpen de bedrijfseigenaren ook bij het opbouwen van digitale relaties met de klanten door middel van verbeterde en geoptimaliseerde creatieve strategieën.

De leerprogramma’s van Facebook Business Learn hebben inhoudelijk veel te bieden. Aangezien de inhoud eigendom is van en wordt beheerd door Facebook, wordt deze voortdurend bijgewerkt met de laatste wijzigingen in het algoritme en andere updates.

  Hoe Facebook-account te verwijderen zonder wachtwoord

Udemy

Marketingcursus voor Facebook Business-certificering door Benjamin Wilson van Entrepreneur Academy traint haar sollicitanten om de Facebook-startpagina van het merk, de identificatie en de juiste manier om met klanten om te gaan, te optimaliseren. De Udemy Certified Facebook-marketingcursus besteedt ook veel aandacht aan betaalde advertenties om merken op Facebook te promoten en tegelijkertijd gebruik te maken van de inhoud van Facebook-groepen. Je kunt ook leren Facebook-inzichten te betrekken bij je strategische planning.

Markeko

Markeko biedt meerdere oefenvragen over een reeks onderwerpen en onderwerpen die relevant zijn voor het Facebook (meta) Blueprint-certificeringsexamen. Ze trainen hun studenten in plannen, kopen en associëren door middel van opgenomen en live sessies.

HubSpot

HubSpot is geen natuurlijke hulpbron voor het examen. U kunt echter nog steeds veel leren over Facebook-advertenties via HubSpot. Het wordt beschouwd als de juiste keuze voor Social Media Managers, Marketing Managers en Directeuren van bedrijven. HubSpot-cursussen zijn ontworpen om u te leren leads te genereren en uw bedrijf te laten groeien door middel van Facebook-advertenties, winnende campagnes te ontwerpen en effectieve advertenties uit te voeren.

HubSpot Facebook (Meta) Blueprint-certificeringscurriculum omvat Facebook Lead Generation Tutorial; Aan de slag met Facebook-advertenties en een dollar-per-dag Facebook-advertenties gedurende 3 lessen, 15 video’s, 2 quizzen verspreid over een totale tijdspanne van 1:24 uur.

Coursera

Coursera, vergelijkbaar met HubSpot, is geen directe bron voor het examen. Maar het is een geweldig platform om meer te weten te komen over Facebook Advertising, aangezien het zijn studenten traint in de concepten van Facebook in het algemeen. De cursus die wordt aangeboden door Coursera, Adverteren met Facebook, maakt deel uit van het Meta Social Media Marketing Professional-certificaat met meer dan 4,8 beoordelingen die zijn beoordeeld door meer dan 1.250 gebruikers.

Hoewel je alles leert wat je nodig hebt voor het Facebook-certificaat bij Coursera, wordt dit platform beschouwd als het beste voor het structureren van campagnes in Meta Ads, het instellen van het budget, de plaatsing en de planning voor advertenties.

LinkedIn leren

Als we het hebben over professionele certificeringen, zijn platforms zoals: LinkedIn kan niet achterblijven. Hoewel het je misschien niet specifiek voor het examen traint, staat Megan Adams, instructeur bij Linked Learning-lessen, vol met concepten en lessen die je nodig hebt voor de certificering.

Het beste van het LinkedIn Learning-programma voor de Facebook-certificering is dat het ook het certificaat van voltooiing biedt bij het voltooien van de cursus. Bij LinkedIn Learning leert u uw advertenties op Facebook te versterken en Facebook-advertentiecampagnes te maken en te beheren.

Laatste woorden

Facebook Blueprint-certificering is een geweldige manier om je weg te vinden in de digitale marketingruimte die de komende jaren alleen maar lijkt te groeien. Word een Facebook-gecertificeerde professional met een voorsprong op anderen en krijg de droombaan die je altijd al wilde hebben.

Hier zijn nog enkele cursussen om u te helpen een manager van sociale media te worden.

gerelateerde berichten