Een eenmaal aangemaakt Microsoft Teams-account is niet eenvoudig te verwijderen. Dit probleem bestaat om twee redenen; het account is normaal gesproken gekoppeld aan een e-mail die is gekoppeld aan een Microsoft 365-account, of het is een Active Directory-account en het moet worden verwijderd van de SharePoint-website van een domein om de gebruiker effectief te verwijderen.
Over het algemeen vereist het verwijderen van een Microsoft Teams-account vaak dat een gebruiker een licentie voor het product verwijdert en zichzelf verwijdert uit elk domein waaraan hij is gekoppeld. Het verwijderen van een gratis Microsoft Teams-account blijkt vaak ingewikkelder dan het verwijderen van een zakelijk of ondernemingsaccount.
Microsoft Teams-account verwijderen
Om een Microsoft Teams-account te verwijderen, moet u eerst alles bepalen wat eraan is gekoppeld. Vaker wel dan niet, zult u hetzelfde account gebruiken met tal van andere Microsoft-services en wanneer u het account verwijdert, kunt u heel goed de toegang tot de services en de daarin opgeslagen gegevens verliezen.
Microsoft Teams-account verwijderen – Gratis
Het verwijderen van een gratis Microsoft Teams-account brengt vaak veel onderpand met zich mee als het is gekoppeld aan een Microsoft 365-account. Als uw account niet is gekoppeld aan een andere Microsoft-service, verliest u niet zoveel gegevens. Als u het account wilt verwijderen, moet u het Microsoft-account verwijderen waarmee u zich aanmeldt bij Microsoft Teams.
Bezoek de Sluit je account bladzijde.
Meld u aan met het Microsoft-account dat u wilt verwijderen.
Bevestig dat u elk item begrijpt dat verloren gaat wanneer u het account verwijdert.
Selecteer een reden om het te verwijderen.
Klik op de verwijderknop.
Het account wordt gemarkeerd voor verwijdering.
Let op: het account kan binnen 60 dagen worden hersteld, maar niet daarna. Als u een Microsoft 365-abonnement hebt dat aan het account is gekoppeld, annuleert u dit, controleert u of u een terugbetaling kunt krijgen en gaat u verder.
Microsoft Teams-account verwijderen – Organisatie/onderneming
Om een Microsoft Teams-account te verwijderen, moet u beheerdersrechten hebben voor het Microsoft 365-beheercentrum,
Ga naar het Microsoft 365-beheercentrum.
Vouw in de kolom aan de linkerkant Gebruikers uit.
Selecteer Actieve gebruikers.
Selecteer de gebruiker die u wilt verwijderen.
Klik op Gebruiker verwijderen.
Hiermee wordt de gebruiker verwijderd uit Microsoft Teams, maar zijn e-mailadres is nog steeds actief en kan worden gebruikt om toegang te krijgen tot andere services die beschikbaar zijn voor het account. U moet het ook uit de Active Directory verwijderen.
Conclusie
Een Microsoft Teams-account kan niet worden gescheiden van het Microsoft-account waaraan het is gekoppeld. Je kunt altijd een Microsoft 365-account kopen van een ander account dan het account dat aan je Microsoft Teams-account is gekoppeld, maar het verwijderen ervan levert vaak veel nevenschade op.