Microsoft Teams is de thuisbasis van veel activiteit; chatberichten, videogesprekken, gedeelde bestanden, nieuwe leden, kanaalaankondigingen en meer. Om dit allemaal te beheren en om de ruis te beheren die zoveel verschillende soorten meldingen kunnen veroorzaken, biedt Microsoft Teams gebruikers nauwkeurige controle over welke meldingen ze krijgen.
Dankzij de fijnmazige controle over meldingen in Microsoft Teams kunnen gebruikers kiezen welke meldingen op hun bureaublad worden weergegeven in de vorm van een toast-waarschuwing, en welke activiteit geen toast-waarschuwing activeert. Het kan even duren, maar het is de moeite waard om ze in te stellen, zodat u Microsoft Teams effectiever kunt gebruiken.
Hoe Microsoft Teams-meldingen uit te schakelen
Als u Microsoft Teams hebt geïnstalleerd, kunt u ervoor kiezen om elk afzonderlijk type melding dat de app u kan sturen, afzonderlijk uit te schakelen. Aangezien het instellen ervan tijdrovend is, moet u ze op OS-niveau uitschakelen. Hierdoor kunt u uw meldingsinstellingen in Microsoft Teams behouden zoals ze zijn, maar ze toch uitschakelen.
Schakel Microsoft Teams-meldingen uit – Windows 10
Microsoft Teams ondersteunt het native notificatiesysteem op Windows 10 nog niet op de stabiele versie. Het ondersteunt het wel in de preview-versie die alleen beschikbaar is voor zakelijke/zakelijke gebruikers.
Overschakelen naar de preview-versie kost wat moeite.
1. Schakel voorbeeld voor ontwikkelaars in – Microsoft Teams-beheerder
Ga naar het Microsoft Teams-beheercentrum.
Selecteer Teams in de kolom aan de linkerkant.
Selecteer Beleid bijwerken.
Selecteer het algemene beleid en klik op Bewerken.
Zet de schakelaar Voorbeeldfuncties weergeven aan.
Klik op Toepassen.
2. Schakel preview-functie in – Microsoft Teams-app
Sluit en open Microsoft Teams.
Inloggen.
Klik op uw profielfoto en ga naar Over>Openbare voorbeeldweergave.
Accepteer de prompt.
Start Microsoft Teams opnieuw.
Inloggen.
3. Schakel systeemeigen meldingen van Windows 10 in
Open Microsoft Teams.
Klik op je profielfoto en selecteer Instellingen.
Ga naar het tabblad Meldingen.
Open de vervolgkeuzelijst Meldingsstijl en selecteer Windows.
Start Microsoft Teams opnieuw.
4. Schakel Microsoft Teams-meldingen uit
Open de app Instellingen met de sneltoets Win+I.
Ga naar Systeem.
Selecteer Meldingen en acties.
Zet de Microsoft Teams-schakelaar uit.
Opmerking: het kan lang duren voordat Microsoft Teams wordt weergegeven in de app Instellingen.
Schakel Microsoft Teams-meldingen uit – Microsoft Teams gratis en Mac
Als je de gratis versie van Microsoft Teams hebt of op een Mac gebruikt, kun je alle meldingen uitschakelen door deze stappen te volgen.
Open Microsoft Teams.
Klik bovenaan op je profielfoto en selecteer Instellingen.
Ga naar het tabblad Meldingen.
Klik op Bewerken naast elk type melding en schakel het uit.
Conclusie
Microsoft Teams gebruikt zijn eigen meldingssysteem op zowel Windows 10 als macOS. Dit is een buitengewoon ongelukkige tekortkoming van de app. Het heeft jaren geduurd voordat Microsoft Teams native Windows 10-functieondersteuning in de preview-versie had toegevoegd en het is onduidelijk wanneer deze beschikbaar zal worden gemaakt voor algemene gebruikers. Microsoft Teams heeft niet aangegeven of het soortgelijke ondersteuning voor native macOS-meldingen zal toevoegen.