Hoe repareer je de iPhone met ‘geen service’ met iOS 15

iOS 15 heeft verbindingsproblemen met zijn radioschakelaars. Gebruikers hebben problemen gehad met wifi-connectiviteit, Bluetooth-connectiviteit en met netwerksignalen. Gebruikers kunnen volledige signaalbalken zien, maar het bericht ‘Geen service’ in de statusbalk geeft aan dat er geen netwerkverbinding is. Dit voorkomt dat gebruikers bellen en 3G/4G/5G gebruiken.

Fix iPhone met ‘geen service’ met iOS 15

Als je geen signalen op je telefoon krijgt en het bericht ‘Geen service’ zichtbaar is in de statusbalk nadat je hebt bijgewerkt naar iOS 15, is dit een vrij veel voorkomende bug. Hier zijn een paar dingen die u kunt proberen om het probleem op te lossen, maar zorg ervoor dat u eerst een back-up van uw telefoon hebt gemaakt.

  Stel het iOS-toetsenbord in om van kleur te veranderen op basis van de app die u gebruikt

1. Start je telefoon opnieuw op

Als je een probleem hebt met netwerksignalen, moet je altijd eerst proberen je telefoon opnieuw op te starten.

Druk op de knop Volume omhoog en vervolgens op de knop Volume omlaag.
Houd de slaap/waak-knop ingedrukt.
Schuif de aan/uit-schuifknop uit.
Druk op de sleep/wake-knop om de telefoon weer aan te zetten.

2. Start de telefoon opnieuw op in de vliegtuigmodus

Als het probleem niet is opgelost door de telefoon opnieuw op te starten, zet hem dan in vliegtuigmodus en start hem opnieuw op.

Veeg omlaag vanuit de rechterbovenhoek om het Control Center te openen.
Tik op de schakelaar Vliegtuigmodus.
Druk op de knop Volume omhoog en vervolgens op de knop Volume omlaag.
Houd de slaap/waak-knop ingedrukt.
Schuif de aan/uit-schuifknop uit.
Druk op de sleep/wake-knop om de telefoon weer aan te zetten.
Veeg naar beneden vanaf de rechterbovenhoek om het Control Center te openen.
Schakel de vliegtuigmodus uit.

  Hoe wifi-problemen met iOS 15 op te lossen

3. Bel uw netwerkprovider

In sommige landen, en bij bepaalde netwerkproviders, moet het netwerk, wanneer de firmware van een telefoon wordt bijgewerkt, nieuwe instellingen naar het apparaat pushen. Het zou automatisch moeten gebeuren, maar u kunt de netwerkprovider bellen en zij kunnen u helpen met de instellingen. De netwerkinstellingen worden naar uw nummer gepusht en u zult waarschijnlijk de telefoon opnieuw moeten opstarten nadat u ze hebt geïmporteerd.

4. Reset netwerkinstellingen

Probeer de netwerkinstellingen te resetten. Het zal niet leiden tot gegevensverlies, maar u moet opnieuw verbinding maken met WiFi-netwerken (voeg het wachtwoord opnieuw toe).

Open de app Instellingen.
Ga naar Algemeen> iPhone overzetten of resetten> Reset.
Selecteer Netwerkinstellingen resetten.

5. Plaats de simkaart opnieuw

Haal de simkaart uit de simkaarthouder en plaats deze opnieuw. U kunt de simsleutel gebruiken als u deze nog heeft of een pincode gebruiken.

Zet je telefoon uit.
Werp de SIM-lade uit.
Verwijder de simkaart.
Plaats de simkaarthouder en zet je telefoon aan.
Wacht een paar minuten (verbind met wifi-netwerk).
Zet de telefoon weer uit.
Werp de SIM-lade uit en plaats de SIM-kaart.
Plaats de SIM-lade en zet de telefoon weer aan.

  Hoe YouTube Chromecast-weergave te bedienen vanuit het Control Center in iOS

Conclusie

Signaalproblemen en verbindingsproblemen zijn niet nieuw voor de iPhone of voor iOS. Een paar versies geleden, toen Apple de nieuwe iPhone 6 met het stripontwerp introduceerde, interfereerde het met signalen. Een iOS-update is wat het heeft opgelost. Als u een iOS 15-update in behandeling hebt om te installeren, moet u deze installeren. Vanaf nu is iOS 15.1 beschikbaar.

gerelateerde berichten