Hoe rijen en kolommen optellen in Microsoft Word

Als u de totale waarden in een Word-tabel moet optellen, kunt u dit doen zonder de rekenmachine uit te breken of de gegevens in Excel in te voeren en deze vervolgens terug te kopiëren. Word kan eenvoudige berekeningen uitvoeren, zoals optellen, vermenigvuldigen en middelen.

Laten we zeggen dat je een tabel hebt die er ongeveer als volgt uitziet. U hebt de verkochte eenheden en de kosten per eenheid, en u wilt deze vermenigvuldigen om een ​​totaal te krijgen.

Begin met het plaatsen van uw invoegpunt in de lege bovenste cel in de kolom “Totaal”.

Schakel vervolgens over naar het nieuwe tabblad “Lay-out” dat aan de rechterkant van het lint verschijnt (er is een apart tabblad Lay-out alleen voor tabellen) en klik vervolgens op de knop “Formule”.

  Wat betekent "ICYDK" en hoe gebruikt u het?

In dit voorbeeld gaan we de waarde in de kolom “Eenheden” vermenigvuldigen met de waarde in de kolom “Kosten per eenheid”. Typ hiervoor het volgende in het veld “Formule” om de waarden in de twee cellen links van de huidige cel te vermenigvuldigen:

=PRODUCT(LEFT)

Selecteer een optie in de vervolgkeuzelijst Getalnotatie om de notatie voor het resultaat van de formule op te geven.

Klik op “OK” om de instellingen te accepteren en de formule in de cel in te voegen.

Het resultaat van de formule wordt in de cel weergegeven.

Helaas kunt u in Word niet een aantal cellen tegelijk selecteren en een formule maken voor alle cellen in één stap, dus u moet dezelfde stappen uitvoeren in elk van de andere cellen in de kolom ‘Totaal’.

  Hoe u van Chrome uw standaardbrowser kunt maken

Als je klaar bent, heb je een volledig gevormde tafel.

Deze techniek werkt vrijwel hetzelfde voor kolommen als voor rijen. Stel bijvoorbeeld dat we alle waarden in de kolom ‘Totaal’ wilden optellen om onze totale totale verkoop te berekenen.

Plaats uw invoegpunt in een lege cel onder aan de kolom “Totaal” (voeg eventueel een extra rij in). Ga naar het tabblad “Lay-out” en klik nogmaals op de knop “Formule”.

Deze keer gebruiken we de volgende formule:

=SUM(ABOVE)

De parameter “BOVEN” vertelt Word om alle waarden boven de huidige cel toe te voegen.

Selecteer een geschikte getalnotatie en klik op “OK”.

  Hoe gebruik je de Zoom meeting screenshot tool

Het totaal van alle waarden in de kolom “Totaal” wordt in de cel weergegeven.

Opmerking: als u nieuwe rijen of kolommen met waarden toevoegt aan een tabel in Word, worden de formules die u hebt ingevoerd niet automatisch bijgewerkt. Om een ​​formule bij te werken, klikt u met de rechtermuisknop op de formule en kiest u “Veld bijwerken” in het pop-upmenu.

Als het gaat om het beheren van gegevens in tabellen, biedt Word lang niet de kracht van Excel. Het is prima voor kleine tabellen zoals deze, waar u niet verwacht dat waarden veel zullen veranderen en u uw gegevens niet op verschillende manieren hoeft te bekijken. Als u meer functionaliteit nodig heeft, kunt u veel beter een echt Excel-spreadsheet in uw Word-document invoegen.

gerelateerde berichten