Hoe te repareren dat Netflix niet laadt op Sony Smart TV

Smart TV’s werken via apps die ze ondersteunen en de meeste, zo niet alle, hebben apps voor populaire streamingdiensten zoals Netflix, Hulu, Amazon, enz. Een Smart TV heeft over het algemeen geen browser, dus alles wat je streamt, wordt gestreamd via een speciale app.

Netflix laadt niet op Sony Smart TV

Sony heeft een groot assortiment smart-tv’s, maar als je problemen hebt met streamen vanaf Netflix, is dezelfde reeks oplossingen van toepassing, ongeacht welk model je hebt. Dit omvat zowel de Bravia-tv’s als oudere Sony-modellen.

1. Algemene controles

Voordat u problemen met Netflix op uw Sony Smart TV oplost, moet u de volgende controles/snelle oplossingen doorlopen.

Start uw router opnieuw op. Zoek de aan / uit-knop op de router en houd deze 5 seconden ingedrukt. Laat de knop los en wacht 15 seconden. Druk nogmaals op de aan/uit-knop om de router aan te zetten. Wacht tot de lampjes erop stabiliseren.
Zorg ervoor dat de tv is verbonden met het netwerk. Controleer de connectiviteit door inhoud van een andere app te streamen.
Zorg ervoor dat je Netflix op andere apparaten kunt streamen, bijvoorbeeld op een telefoon of op je computer. Als je Netflix niet op al je apparaten kunt streamen, ligt het probleem mogelijk bij Netflix. Jij kan kijk hier om te zien of Netflix niet beschikbaar is. Mogelijk blokkeert uw ISP het ook. Sommige ISP’s blokkeren mediastreaming, tenzij abonnees een abonnement kopen dat bedoeld is voor streaming. Neem contact op met uw internetprovider om te weten te komen of streaming op uw verbinding is geblokkeerd.
Als u een VPN gebruikt om vanaf Netflix te streamen, koppelt u deze los en controleert u of u vanaf deze VPN kunt streamen. Als dit het geval is, wordt uw VPN ofwel geblokkeerd door Netflix of heeft het eigen verbindingsproblemen.

  Hoe het navigatiedeelvenster in Outlook aan te passen

2. Firmware bijwerken

Sony Smart TV’s hebben hun eigen firmware (die niet op Android zijn gebaseerd) en de firmware moet van tijd tot tijd worden bijgewerkt. Zorg ervoor dat de firmware van uw tv up-to-date is.

Gebruik de afstandsbediening om het pictogram Help (?) te selecteren.
Ga naar Klantenondersteuning>Software-update>Netwerk.
Selecteer Ja wanneer u wordt gevraagd om de update te downloaden of te installeren.

Opmerking: uw Sony Smart TV moet verbonden zijn met internet om de firmware bij te werken.

3. Start Sony Smart TV opnieuw op

Power cycling van de Sony Smart TV lost problemen met Netflix-streaming op.

  Waarom een ​​achtergrondcontrole op uzelf uitvoeren? Dit is wat je zult ontdekken

Zoek de aan/uit-knop op de tv. Het bevindt zich normaal gesproken op of rond de afschuining. Als u het niet kunt vinden, raadpleeg dan de handleiding.
Houd de knop ingedrukt totdat de tv opnieuw opstart.

4. Start de Netflix-app opnieuw

Apps op smart tv’s ‘stoppen’ niet echt als je overstapt naar een andere app. Ze worden op de achtergrond onderbroken en dit kan problemen veroorzaken wanneer u een app probeert te hervatten.

Houd op uw Sony TV-afstandsbediening de Home-knop ingedrukt.
Wacht tot de taakwisselaar verschijnt.
Selecteer de Netflix-app in de taakkiezer en druk op de knop omlaag of Enter op de afstandsbediening.
Klik op Ok om te bevestigen dat je de app wilt sluiten.
Open de app opnieuw en probeer te streamen.

  Annoteren, vervagen of vormen toevoegen aan screenshots op uw iPhone

5. Reset Netflix-app

Als het opnieuw opstarten van de Netflix-app het probleem niet oplost, kun je deze resetten. Hiermee wordt de cache van de app verwijderd, maar dit leidt niet tot gegevensverlies. Mogelijk moet u zich opnieuw aanmelden bij de Netflix-app.

Druk op de Home-knop op de afstandsbediening.
Selecteer Apps>Instellingen>Applicaties>Toepassingen beheren.
Selecteer Netflix in de lijst met apps.
Selecteer Gegevens wissen en klik op OK om te bevestigen.
Start de Netflix-app opnieuw.

6. Internetverbinding resetten

Reset de internetverbinding op de Sony TV.

Druk op de Home-knop op de afstandsbediening.
Ga naar Instellingen>Systeeminstellingen>Instellen.
Selecteer Netwerk>Vernieuwing verbinding.

Conclusie

Smart TV’s hebben soms problemen met het streamen van online content. Velen van hen hebben geen snelle manier om cookies te verwijderen en inhoud te vernieuwen. Met Sony-tv’s kunt u de cache per app wissen en dat lost meestal het probleem op.

gerelateerde berichten