Hoeveel kost Netflix in Japan?

Netflix was onlangs in de krantenkoppen nadat het had aangekondigd dat het de kosten voor zijn Japanse klanten heeft verhoogd, waarbij de aandelen na het nieuws met maar liefst 3,7% stegen. De prijzen werden in februari 2021 met ongeveer 13% verhoogd voor de basis- en standaardniveaus, hoewel de premium abonnementskosten hetzelfde bleven. Dus hoeveel kost Netflix in Japan? Lees verder om erachter te komen.

Recente prijsstijgingen

Vanaf februari 2021 kost het kijkers in Japan nu ¥990 (yen is de valuta) om toegang te krijgen tot de basisservice van Netflix, wat een stijging is van ¥110. De standaardlaag, de meest populaire optie, is nu geprijsd op ¥ 1.320 vanaf ¥ 1.490. Het premiumplan is nog steeds geprijsd op ¥ 1.980.

Azië is nu de op één na snelst groeiende regio van het bedrijf, met de afgelopen jaren een aanzienlijke toename van het aantal kijkers in Japan en Zuid-Korea. Netflix heeft ook meer geld gestoken in op anime gebaseerde inhoud, die uitzonderlijk populair is onder Japanse kijkers. Netflix heeft de recente prijsstijgingen gedeeltelijk gebruikt om de kosten van de originele inhoud te dekken.

  Beste tools om netwerkbandbreedte te maximaliseren en gebruik te analyseren

Originele inhoud financieren

Netflix heeft een verklaring uitgegeven waarin de prijswijzigingen worden aangekondigd en zegt: “We werken onze prijzen bij zodat we meer variatie aan tv-programma’s en films kunnen blijven aanbieden – naast lokale shows zoals ‘Alice in Borderland’ en onze steeds groter wordende anime-opstelling”. De aandelenkoers steeg naar £ 559,48 na dit nieuws. Netflix heeft de recente prijsstijgingen gedeeltelijk gebruikt om de kosten van de originele inhoud te dekken.

Verdere uitbreiding

Netflix trok in 2020 37 miljoen nieuwe abonnees, waarvan meer dan 80% van buiten Noord-Amerika. Dit was een groter aantal dan het aantal abonnees dat zijn rivaal Hulu tegen het einde van het jaar in totaal had. Het heeft nog steeds de meeste abonnees van alle videostreamingservices, met minstens 50 miljoen meer mensen die Netflix gebruiken dan Amazon Prime over de hele wereld. Ongeveer 73 miljoen volwassenen in de VS hebben een Netflix-abonnement, hoewel naar schatting ongeveer 41% van de gebruikers de dienst gebruikt zonder te betalen. Dit komt grotendeels door het delen van wachtwoorden en accounts.

  Hoe u een op uw iPhone bewerkte foto naar uw computer kunt importeren

Wanneer werd Netflix voor het eerst gelanceerd?

Veel mensen gaan ervan uit dat het bedrijf ergens in de afgelopen 15 jaar is opgericht. Het werd echter voor het eerst opgericht in 1997, en de site werd een jaar later gelanceerd. Netflix begon eigenlijk als een dvd-per-mailservice, maar door big data en analyses te gebruiken, gaven ze hun gebruikers in 2000 media-aanbevelingen. In 2004 had het 4 miljoen abonnees en begon het in 2007 met het aanbieden van online videostreaming.

De evolutie van Netflix

Netflix begon in 2008 beschikbaar te worden buiten webbrowsers, waardoor gebruikers toegang kregen tot videostreaming op settopboxen, Xboxen, Blu-Ray-spelers en meer. Het werd voor het eerst buiten de VS beschikbaar in 2010, toen het in Canada werd gelanceerd. Het bereikte Europa in 2012 en werd in 2015 gelanceerd in Australië, Nieuw-Zeeland en Japan.

  CrowdInspect scant lopende processen via VirusTotal, WOT en meer

Het bedrijf is bekend geworden om zijn originele inhoud, met vroege eigen producties, waaronder Orange Is The New Black en House of Cards. Veel van de originele shows hebben spraakmakende prijzen ontvangen, waaronder de eerste Oscar in 2017.

Netflix en geoblocking

Toen het eenmaal gebruikelijk werd dat mensen toegang kregen tot Netflix-inhoud die was geüpload voor kijkers in verschillende delen van de wereld, begon Netflix het gebruik van VPN aan banden te leggen. Als Netflix nu detecteert dat er een VPN in gebruik is, toont het nog steeds alleen inhoud die legaal beschikbaar is in dat gebied. Er wordt echter gezegd dat niet alle VPN’s hierdoor zijn getroffen.

Netflix is ​​de afgelopen jaren nog populairder geworden en bereikt steeds meer locaties in de wereld. Zijn concurrenten vertonen minder tekenen van overschaduwing van dit gigantische mediabedrijf – ondanks hun beste inspanningen!

gerelateerde berichten