Huur de beste productfotograaf in voor uw idee van een miljoen dollar [9 Resources]

Niets is beter dan hoogwaardige productfotografie als het gaat om het overtuigen van mensen om uw producten te kopen.

Productfotografie is een cruciaal onderdeel van uw bedrijf. U moet het serieus nemen om meer omzet voor uw merk te genereren.

Aangezien online winkelen booming is, is het noodzakelijk om het belang van productfoto’s te begrijpen. Als u geen afbeeldingen van hoge kwaliteit van uw producten uploadt, loopt u zeker veel verkoopconversies mis.

Wie uw website bezoekt, wordt aangetrokken door afbeeldingen. Wanneer u afbeeldingen van hoge kwaliteit van uw producten laat zien, zorgt u ervoor dat de bezoekers aan uw site blijven plakken. Dit zal uiteindelijk uw verkoop stimuleren.

Momenteel worden visuals beschouwd als het belangrijkste onderdeel van marketing. Klanten en bezoekers krijgen een beter beeld door visuals.

Merken huren vaak productfotografen in om de aandacht van het publiek te trekken voor hun idee van een miljoen dollar. Goede productfotografie kan uw bedrijf omhoogschieten. Als je het verkeerd doet, kun je zelfs je hele bedrijf vernietigen. Het is dus noodzakelijk om de juiste productfotograaf in te huren.

Voordat we verder gaan met het belang van productfotografie voor uw bedrijf, moeten we er iets meer over begrijpen.

Wat is productfotografie?

Productfotografie is de kunst van het vastleggen van een foto van het product of de dienst in de beste belichting. Dit is een cruciale stap in de marketing van elk bedrijf. Het gaat niet alleen om het uitbeelden van uw product, maar ook om het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten.

Vroeger deden alleen grote bedrijven mee aan deze vorm van marketing. Op dit moment kan geen enkel bedrijf zich staande houden op sociale media zonder productfoto’s. Het is de beste manier om hun producten of diensten op de markt te brengen.

Hier wordt het product op de best mogelijke manier gepresenteerd door:

  • Beste kwaliteit verlichting
  • Geschikte camerahoeken
  • juiste achtergrond
  • Gebruik van verschillende elementen om het product op de beste manier weer te geven

Het wordt vaak gezien dat mensen producten kopen alleen door hun foto’s te zien. Als je bezoekers wilt verleiden met je producten, moet je je meer richten op productfotografie.

Productfotografie is een fundamentele manier van adverteren voor merken en bedrijven. Hoe sterker je de esthetiek kunt omlijsten, hoe sterker de impact op de potentiële klanten.

Nu je een idee hebt over productfotografie, laten we de nuances ervan begrijpen.

Hoe productfotografie doen?

Productfotografie is niet voor elke categorie hetzelfde. Zoals je verschillende producten in de winkels ziet, zijn productfoto’s er ook in meerdere stijlen.

Productfoto’s zijn afhankelijk van uw product en merk. Enkele van de meest voorkomende productfoto’s zijn:

Individuele opnamen

Dit soort productfoto’s bevat slechts één product in de lijst. U vindt dergelijke afbeeldingen die worden gebruikt in productcatalogi en bannerafbeeldingen om het product te presenteren.

Groepsfoto’s

Dit type productopname wordt gebruikt voor het presenteren van een productkit of een hele verzameling producten. Het wordt veel gebruikt voor posts en advertenties op sociale media.

Lifestyle-opnamen

Dit is waar u uw producten in actie portretteert. Een model laat bijvoorbeeld zien hoe je het product van het bedrijf kunt gebruiken. Deze zijn perfect voor visuele kanalen, advertenties, sociale media en meer.

Schaalopnamen

Het is niet eenvoudig om de afmetingen van een product in werkelijkheid te kennen. Schaalfoto’s zijn waar u uw product bewaart met iets dat in het dagelijks leven wordt gebruikt, zodat klanten een idee kunnen krijgen van de vergelijking.

Gedetailleerde opnamen

Als je een foto maakt van producten met kleine details zoals sieraden, dan moet je voor gedetailleerde foto’s gaan. Dit zal je helpen om de kijkers op alle kleine details en functies te wijzen.

Verpakkingsshots

Klanten hechten belang aan een goede winkelervaring. Wanneer je een verpakkingsfoto deelt, krijgen ze een perfect beeld van hoe ze het product zullen ontvangen.

Hoe maak je de perfecte foto?

Dit zijn de verschillende soorten foto’s die je kunt maken bij productfotografie. Er komt meer kijken bij het maken van een perfecte foto van elk product.

  Hoe het nieuwe Reddit-ontwerp in te schakelen

De achtergrond instellen

Door de juiste achtergrond in te stellen, kunt u het product scherp houden en het bewerkingsproces voor u vereenvoudigen. Het beste wat je kunt doen is een witte achtergrond gebruiken voor donkere objecten als producten.

Een wit oppervlak en een witte achtergrond kunnen u helpen om uw productfoto’s een perfecte touch te geven. Deze opstelling kunt u ook bij u thuis regelen.

Het product instellen

Om uw product onder de aandacht te brengen, moet u het goed ordenen. Zorg ervoor dat het product gecentreerd is en op een vlakke ondergrond wordt geplaatst.

Als je een klein product, zoals sieraden, uitbeeldt, kun je zelfs tapes en lijmstippen gebruiken. U kunt mannequins gebruiken of een model regelen voor lifestyle-opnamen voor kleding.

De verlichting aanpassen

Als het om fotografie gaat, is de belichting het meest kritische aspect. Het creëren van een perfecte lichtomgeving voor uw productfotografie kan een aanzienlijke invloed hebben op de opnamen. U kunt aanpassen met de beschikbare natuurlijke verlichting of passend kunstlicht instellen.

U moet de juiste hoeveelheid helderheid aanpassen om het product op de best mogelijke manier vast te leggen.

De juiste accessoires gebruiken

Het vastleggen van de kleinste details is alleen mogelijk met een lange sluitertijd en het is bijna onmogelijk om de camera lang genoeg stil te houden. Het is dus altijd beter om een ​​statief te gebruiken om nooit een wazige foto te maken.

Het lijkt misschien de meest elementaire zaak, maar je moet meer focussen tijdens het selecteren van de camera. Als je erover nadenkt om als professional de wereld van fotografie te betreden, moet je zeer selectief zijn bij het kopen van de camera.

Als je een iPhone hebt, ben je ook klaar om te gaan. Je moet de instellingen van je iPhone aanpassen aan de vereisten om een ​​uitstekende foto te maken.

Meerdere opnamen maken

Het is altijd aan te raden om meerdere foto’s te maken tijdens het fotograferen. De eerste paar zijn misschien wat roestig. Probeer foto’s te maken vanuit verschillende hoeken en posities om te zien welke er het beste uitziet.

Als je eenmaal een flink aantal foto’s hebt gemaakt, kun je ze uploaden naar je laptop om te zien hoe je het hebt gedaan. Zelfs als sommige er misschien niet goed uitzien, is de kans groot dat je de juiste vindt als je op meerdere foto’s hebt geklikt.

Nu heb je een perfect idee over hoe je productfotografie moet doen. Toch is het het beste om een ​​professionele productfotograaf in te huren voor betere resultaten.

Momenteel is er voor elk merk te veel belang van productfotografie in de markt.

Laat het ons in het kort weten.

Belang van productfotografie voor bedrijven

Goede productfotografie is de belangrijkste factor voor zowel traditionele als e-commercebedrijven. Mensen vertrouwen meer op de foto’s omdat ze de producten niet zelf kunnen controleren voordat ze ze kopen.

Het wordt vaak gezien dat producten met afbeeldingen van hoge kwaliteit meer worden gekocht dan producten met geen of lage kwaliteit foto’s. Daarnaast wordt visuele content ook meer gedeeld op verschillende social media platforms. U maakt het dus gemakkelijk voor mensen om uw producten online te delen.

Om het u gemakkelijk te maken te begrijpen, volgen hier enkele voordelen van productfotografie.

Stimuleert verkoop

De belangrijkste reden voor productfotografie is om meer verkopen te genereren en bezoekers aan te trekken. Wanneer u de kenmerken van het product benadrukt met foto’s van hoge kwaliteit, zorgt u ervoor dat de producten er beter uitzien dan die van de concurrenten.

Verhoogt de aanwezigheid op sociale media

Mensen brengen veel van hun tijd online door op verschillende sociale mediaplatforms. Momenteel trekt visuele inhoud meer aandacht dan op tekst gebaseerde inhoud.

Via social media bereik je een breder publiek met uitstekende productfotografie. U zult zien dat mensen uw productfoto’s delen op sociale media, waardoor uw verkoop uiteindelijk een boost krijgt.

Verbetert SEO

Productfoto’s verbeteren de SEO van uw website. Naarmate uw website hoger scoort, krijgt u meer bezoekers. De zoekmachine plaatst uw online winkel bovenaan wanneer u hoogwaardige, relevante en gedetailleerde foto’s plaatst.

Beïnvloedt consumentengedrag

Welk product u ook verkoopt, u ​​kunt met de juiste productfotografie een perfecte sfeer creëren voor de klanten. Als u bijvoorbeeld biologische producten wilt verkopen, kunt u uw productfotografie instellen met een boerderij op de achtergrond. Dit zorgt voor een milieuvriendelijke sfeer voor de klanten.

Illustreert merkpersona

De productfotografie van uw site weerspiegelt het karakter en de kwaliteit van uw merk. Voorraadafbeeldingen zijn een goede optie, maar als u de geloofwaardigheid van uw merk wilt opbouwen, moet u authentieke foto’s van uw producten en diensten gebruiken.

  7 Beste software om uw webtoepassing te controleren [Self-hosted and Cloud-based]

Echte foto’s zullen de betrouwbaarheid van elke klant ten opzichte van uw merk vergroten. Het is dus altijd beter om productfoto’s te gebruiken in plaats van alleen stockfoto’s.

Deze factoren helpen u het belang van productfotografie voor uw bedrijf te begrijpen. Het is een geweldige keuze om te investeren in productfotografie, omdat het over de hele lijn uitstekende rendementen zal opleveren.

Zoals u weet, is het altijd beter om specifiek werk over te laten aan professionals. Hetzelfde geldt voor productfotografie. Als u overweegt een professionele productfotograaf in te huren, kunt u op verschillende platforms de juiste pasvorm krijgen. Het is niet nodig om op Google naar een productfotograaf bij mij in de buurt te zoeken, omdat bepaalde platforms u rechtstreeks met hen kunnen verbinden.

Er zijn genoeg plekken om freelancers in te huren. Maar het is beter om met vertrouwde websites te gaan voor betere aanwervingen. Laten we enkele van deze platforms eens bekijken.

Fiverr

Fiverr is het eerste platform waar iedereen aan denkt als het gaat om het inhuren van freelancers. Het maakt niet uit wat voor soort dienst je nodig hebt, hier vind je de juiste freelancer.

Fiverr maakt het gemakkelijk om het hele portfolio van een freelancer door te nemen voordat je zelfs maar contact met ze opneemt. U kunt dus alleen contact opnemen met iemand wiens werk indruk op u maakt. Bovendien kunt u binnen enkele minuten een offerte op maat krijgen dankzij het berichtensysteem van Fiverr.

Het ingewikkelde wervingsproces is niet nodig. Je hoeft alleen maar een freelancer te vinden met de vaardigheden die je nodig hebt, contact met hen op te nemen, de werk- en prijsvoorwaarden af ​​te spreken en je hebt een deal. Dit eenvoudige proces maakt Fiverr de eerste keuze voor mensen om freelancers in te huren.

upwork

upwork volgt een beetje een andere benadering in vergelijking met Fiverr. Als u ernaar uitkijkt om een ​​productfotograaf of freelancer voor de lange termijn in te huren, zal Upwork uw werk gemakkelijker maken. Het facturatieproces is vereenvoudigd op Upwork omdat het gemakkelijk is om gewerkte uren bij te houden.

Freelancers kunnen een zeer gedetailleerd profiel maken om hun vaardigheden en expertise op het platform te laten zien. Ongeacht uw budget voor productfotografie, u kunt hier de juiste persoon vinden om de klus te klaren.

Upwork is het beste platform voor het eenvoudig volgen en factureren van freelance productfotografen.

Snappr

Snappr is als een totaaloplossing voor het maken van visuele inhoud. Of je nu op zoek bent naar een freelancer voor een fotoshoot van een enkel product of als je miljoenen foto’s nodig hebt, je kunt erop vertrouwen dat Snappr alles voor je afhandelt.

U kunt in contact komen met professionele fotografen uit de hele omgeving. Het beste hier is dat je elke getalenteerde fotograaf kunt inhuren, zelfs met een opzegtermijn van slechts twee uur. U kunt een enkele on-demand productshoot boeken in minder dan 60 seconden, afhankelijk van uw behoefte.

Bovendien biedt Snappr ook krachtige software om alle processen voor het maken van visuele content voor uw bedrijf te automatiseren. Als uw bedrijf elke maand 50 of meer visuele content nodig heeft, is dit de juiste keuze.

Toptal

Toptal is een ander handig platform als je ernaar uitkijkt om freelancers voor de lange termijn in te huren zonder een fulltime werknemer in overweging te nemen. De freelancers op Toptal worden uitgekozen vanwege hun vaardigheden en expertise.

Bij het inhuren van een productfotograaf is het noodzakelijk om een ​​getalenteerde te kiezen. Toptal helpt u op freelance basis een ervaren fotograaf te vinden die aan uw behoeften voldoet.

Als u op zoek bent naar bekwame en hoogopgeleide professionals, moet u zeker eens kijken bij Toptal. Bovendien is er geen risico om hier te huren. U krijgt een proefperiode van 2 weken, zodat u niet de verkeerde persoon aanneemt.

Freelancer

Freelancer wordt door tal van grote ondernemingen gebruikt voor het inhuren van bekwame freelancers. Het proces hier is vrij eenvoudig. U hoeft zich alleen maar aan te melden op het platform en uw functie-eisen te plaatsen. Als u klaar bent, moet u wachten tot freelancers op uw project bieden.

Het beste van Freelancer is dat de betalingsvoorwaarden behoorlijk flexibel zijn. U kunt een freelance productfotograaf inhuren en deze per uur of voor het hele project betalen. Er is zelfs een mijlpaalbetalingssysteem, zodat u pas hoeft te betalen wanneer het project de opgegeven mijlpaal bereikt.

Freelancer-app maakt het gemakkelijk om uw project te volgen, zelfs als u niet achter uw laptop of desktop zit.

Aangezien er veel fotografen op het platform zijn, zult u het vrij eenvoudig vinden om de juiste productfotograaf voor uw zakelijke behoeften te kiezen.

  Hoe u een goedkoop SSL-certificaat kunt krijgen van SSLS.COM [+ 7 Alternatives]

Dit waren enkele van de beste platforms om getalenteerde productfotografen te vinden.

Als het om merkfotografie gaat, is het aan te raden iets meer uit te geven aan kwaliteit.

Laten we nu eens kijken naar enkele gespecialiseerde organisaties voor productfotografie.

Gespecialiseerde organisaties voor productfotografie

Als u niet met freelancers wilt werken, kunt u zelfs terecht bij gespecialiseerde organisaties voor productfotografie. Deze organisaties hebben een team van professionals om elke taak uit te voeren.

Squareshot

Squareshot is een professionele productfotografie gespecialiseerde organisatie. U kunt hun lijst met fotobouwers vullen om een ​​specifieke offerte te krijgen op basis van de door u gekozen afbeeldingen en hoeken. Nu hoef je je producten alleen nog met een prepaid verzendlabel naar hun studio te sturen.

U ontvangt direct e-mailmeldingen voor elke stap. Je krijgt een melding wanneer je producten naar de studio zijn verzonden, afgeleverd en zelfs wanneer de fotoshoot begint.

Als de beelden klaar zijn, ontvang je een link met alle opnames. U kunt bewerkingen aanvragen als iets niet aan uw vereisten voldoet. Zodra alles is voltooid, verzendt Squareshot uw producten terug en heeft u ook productfoto’s van hoge kwaliteit.

Professionele fotostudio’s

Als je verbluffende productfotografie wilt, moet je Pro Photo Studios eens bekijken. Hun team gebruikt ultramoderne apparatuur en technologie om geweldige productfoto’s te maken. U kunt productfoto’s maken volgens uw behoeften met hoogwaardige detaillering.

Het maakt niet uit voor welk platform je foto’s nodig hebt, je krijgt de perfecte set productfoto’s. Zoals de naam al doet vermoeden, zijn ze volledig professioneel in wat ze doen.

Productfoto

Het hele proces voor het maken van productfoto’s is vrij eenvoudig met Product Photo. U hoeft alleen maar een online bestelling te plaatsen zonder vereisten voor vooruitbetalingen. De volgende stap is om uw producten naar de gevraagde locatie te verzenden, waarna hun deskundige team aan uw opnamen gaat werken.

Professionele fotografie vindt plaats door het deskundige team in de studio. Omdat ze klaar zijn met productfotografie, kun je de foto’s bekijken. Als u tevreden bent met de foto’s, kunt u direct betalen. Als dat niet het geval is, kunt u het team vragen om alle noodzakelijke wijzigingen aan te brengen in hoeken, achtergronden of wat dan ook.

Thrive Product Studio

Klik op productafbeeldingen waarmee u uw verkoop een boost geeft Thrive Product Studio. Of u nu productfoto’s op wit wilt maken of lifestyle-fotografie wilt bestellen, u kunt hier uitstekende service krijgen.

U kunt foto’s van hoge kwaliteit in wit verwachten voor het weergeven van uw producten op e-commerceplatforms. Zelfs als u uw product in realtime scenario’s wilt vastleggen, kunt u hun lifestyle-fotografieservices bekijken.

U kunt zoveel wijzigingen aanvragen als u nodig heeft om die perfecte foto voor uw product te krijgen.

Dit zijn dus enkele professionele organisaties die u kunnen helpen met productfotografie.

Productfoto’s motiveren vaak elke bezoeker om het product te kopen. Als uw productfoto de aandacht van de kijker niet kan trekken, loopt u tal van verkoopkansen mis. U moet een professionele productfotograaf inhuren om de verkoop te verbeteren.

Een paar handige ontwerptools

Zelfs als u een klein bedrijf bent, kunt u verschillende ontwerptools uitproberen die u kunnen helpen bij het ontwerpen van uw productimago.

Hier zijn 2 van de beste tools om op te vertrouwen.

Canvas

Wanneer je iets digitaals ontwerpt, zoals een banner, productafbeelding, presentatie of wat dan ook, kun je vertrouwen op Canva.

Canva biedt talloze functies waarmee je de perfecte productafbeelding kunt ontwerpen die de aandacht van elke bezoeker trekt. Je kunt zelfs kant-en-klare sjablonen bekijken op Canva, zodat je niet helemaal opnieuw hoeft te beginnen.

Adobe Creative Cloud

Geen productafbeelding is klaar zonder opnieuw aan te raken, te bewerken en goed te markeren. Als u klaar bent met de klikken, moet u de juiste tool gebruiken om uw productfoto te bewerken.

Adobe Creative Cloud combineert Lightroom en Photoshop om uw productimago om te zetten in een verkoopmotor. Als je iets kunt bedenken, kun je het maken met Adobe Creative Cloud.

Conclusie

Dus hier heb je genoeg bronnen en tips om je merk omhoog te schieten met productfotografie. Het kiezen van de juiste productfotograaf is uiterst belangrijk omdat productfotografie uw bedrijf kan maken of breken.

gerelateerde berichten