iCloud-bestanden worden niet gedownload op iPhone en iPad? 10 tips om dit probleem op te lossen!

iCloud staat bekend om zijn naadloze synchronisatie en stelt u in staat bestanden met het grootste gemak op iDevices te beheren. Dat betekent echter niet dat de cloudopslagservice van Apple onfeilbaar is en dat er nooit problemen optreden. Waarschijnlijk is het meest frustrerende probleem met betrekking tot iCloud het probleem dat voorkomt dat gebruikers bestanden downloaden. Toen ik onlangs met deze ergernis werd geconfronteerd, dacht ik dat het goed zou zijn om de nuttigste tips te delen om het probleem met het downloaden van iCloud-bestanden op je iPhone en iPad op te lossen. Als je het probleem met het downloaden van iCloud-bestanden bent tegengekomen, bekijk dan deze beste tips en trucs om het probleem nu op te lossen.

Fix iCloud-bestanden downloaden niet probleem op iPhone en iPad (2022)

Wat weerhoudt u ervan om iCloud-bestanden op iPhone of iPad te downloaden?

Een slechte internetverbinding is meestal de belangrijkste reden waarom iCloud-bestanden vaak niet worden gedownload op iPhones en iPads. Als je te maken hebt met grote bestanden, zorg dan voor een sterke en stabiele mobiele/wifi-verbinding. Bovendien kunnen verouderde instellingen en softwareproblemen ook verantwoordelijk zijn voor het probleem met het niet downloaden van iCloud-bestanden.

Daarom graven we niet alleen in de instellingen, maar proberen we ook softwaregerelateerde problemen op te lossen die een essentieel onderdeel zijn geworden van iOS 15. Je kunt de veelvoorkomende iOS 15-problemen en hun oplossingen bekijken met behulp van het gekoppelde artikel.

1. Schakel de vliegtuigmodus uit / in

Zoals hierboven vermeld, kan een trage internetverbinding de belangrijkste boosdoener zijn achter dit probleem. Als het gaat om het repareren van langzame of slecht functionerende radio’s, is de vliegtuigmodus mijn go-to-oplossing. Dus laten we beginnen met deze.

  • Op iPhone en iPad zonder startknop: veeg omlaag vanaf de rechterbovenhoek van het scherm om toegang te krijgen tot het Control Center en tik op het vliegtuigmoduspictogram om het in te schakelen. Wacht nu een paar seconden en tik nogmaals op het vliegtuigmoduspictogram om het uit te schakelen.
  Wie kan mijn runs en rides zien op Strava?

  • Op iPhone en iPad met een startknop: veeg omhoog vanaf de onderkant van het scherm om het Control Center te openen en tik op het vliegtuigmoduspictogram om het in te schakelen. Na een paar seconden te hebben gewacht, drukt u nogmaals op het pictogram van de vliegtuigmodus om het uit te schakelen.

2. Zorg ervoor dat de app Bestanden mobiele gegevens kan gebruiken

Met iOS 15 en oudere versies kunt u de toegang van apps tot mobiele data beheren (en het datagebruik op de iPhone controleren). Als gevolg hiervan kunt u alleen geselecteerde apps toestaan ​​uw mobiele data te gebruiken om onnodig dataverbruik te voorkomen. Zorg ervoor dat de app Bestanden mobiele/mobiele gegevens op uw iPhone kan gebruiken.

  • Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad en tik op Mobiel/Mobiel.

  • Blader nu naar beneden en zorg ervoor dat de schakelaar naast Bestanden is ingeschakeld.

3. Start je iPhone opnieuw op

Opnieuw opstarten (ook bekend als zachte reset) is altijd effectief geweest als het gaat om het oplossen van veelvoorkomende problemen op iPhones. Start daarom uw apparaat opnieuw op en probeer iCloud-bestanden opnieuw te downloaden.

  • Op iPhone en iPad zonder de startknop: Houd de knop Volume omhoog/omlaag en de aan/uit-knop ingedrukt. Sleep daarna de uitschakelschuifregelaar op het scherm om uw apparaat uit te schakelen. Wacht nu een paar seconden en houd de aan / uit-knop ingedrukt om uw apparaat in te schakelen.
  • Op iPhone en iPad met de startknop: Houd de aan/uit-knop ingedrukt en sleep de uitschakelschuif op het scherm om uw apparaat uit te schakelen. Houd na een paar seconden wachten de aan / uit-knop ingedrukt totdat u het Apple-logo op het scherm ziet.

4. Schakel iCloud Drive in/uit

Vaak kunt u bepaalde problemen met iCloud Drive oplossen door de service in of uit te schakelen via de app Instellingen. Het zou dus verstandig zijn om deze handige oplossing ook eens te proberen. Dit is hoe het werkt:

  • Open de app Instellingen op je iPhone of iPad en tik bovenaan op je profielpictogram.

  • Selecteer vervolgens iCloud en schakel de schakelaar “iCloud Drive” op de volgende pagina uit.

  • Start nu uw apparaat opnieuw op. Nadat uw apparaat opnieuw is opgestart, gaat u terug naar de iCloud-instelling en schakelt u de iCloud Drive-schakelaar in. Dit, samen met het opnieuw instellen van het netwerk, zou u moeten helpen het probleem met het downloaden van iCloud-bestanden op te lossen.

5. Schakel iCloud Drive uit / in in Apple-bestanden

Met de Apple Bestanden-app kun je alle cloudopslagservices beheren die je hebt toegevoegd aan de app voor het beheren van aandelenbestanden, inclusief Apple’s iCloud Drive. Dus, afhankelijk van uw behoeften, kunt u de toegang van elke cloudopslag-app tot de Bestanden-app toestaan/weigeren. Gebruik deze optie om iCloud Drive in of uit te schakelen in de Apple Files-app; hier is hoe:

  • Start de Apple Files-app op uw iPhone of iPad en ga naar het tabblad “Bladeren” met behulp van de onderste navigatiebalk.
  Alles wat u moet weten over co-auteurschap in Excel

  • Tik nu op de kleine cirkel met drie horizontale stippen in de rechterbovenhoek van het scherm en kies “Bewerken” in het pop-upmenu.

  • Schakel vervolgens de schakelaar naast ‘iCloud Drive’ uit. Start nu uw apparaat opnieuw op, keer terug naar de app Bestanden en schakel vervolgens de schakelaar van iCloud Drive in. Als u dit doet, wordt de toegang van de iCloud-schijf tot de app Bestanden opnieuw ingesteld en kunt u uw bestanden opnieuw downloaden.

6. Reset netwerkinstellingen

Als uw wifi- of mobiele netwerk zwak lijkt of niet goed werkt, is het een goede gewoonte om de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. Mogelijk wordt het probleem dan verholpen. Hier is hoe dat te doen:

  • Navigeer naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad en tik op Algemeen.

  • Blader nu naar beneden en tik op Overzetten of iPhone resetten.

  • Tik vervolgens op Reset en kies “Reset netwerkinstellingen” in het pop-upmenu.

  • Zorg ervoor dat u desgevraagd uw apparaat- of Schermtijd-toegangscode invoert en tik vervolgens nogmaals op “Netwerkinstellingen resetten” in het pop-upmenu om de actie te bevestigen.

7. Controleer de systeemstatus van Apple

Als iCloud Drive wordt geconfronteerd met een storing, kunt u niets anders doen dan wachten tot Apple het probleem heeft opgelost. Navigeer naar de systeemstatuspagina van Apple en zorg ervoor dat de cirkel links van iCloud Drive groen is. Als de cirkel oranje is, neem dan een pauze en probeer na enige tijd iCloud-bestanden te downloaden.

8. Log uit bij Apple ID en log weer in

Kunt u nog steeds geen iCloud-bestanden downloaden op uw iPhone of iPad? Doe geen moeite, want we hebben betrouwbaardere trucs in petto. Deze keer gaan we uitloggen bij Apple ID en weer inloggen. Volg gewoon de onderstaande stappen:

  • Open de app Instellingen op je iPhone of iPad en tik op je profielpictogram.

  • Scroll nu naar beneden en tik op Afmelden. Wanneer u wordt gevraagd om een ​​kopie van het profiel te bewaren, doet u het nodige en volgt u de instructies om uit te loggen.

  • Ga daarna terug naar de app Instellingen en meld u opnieuw aan bij uw account. Zorg ervoor dat u op al uw apparaten met dezelfde Apple ID bij iCloud bent ingelogd. Probeer nu bestanden van uw iCloud-schijf te downloaden en u zou geen problemen moeten ondervinden.
  12 dingen die standaard Macs kunnen die pc's niet kunnen

9. Reset alle instellingen

Met een fabrieksreset in iOS 15 kun je niet alleen instellingen oplossen, maar ook hardnekkige problemen zoals deze. Daarom zullen we alle instellingen opnieuw instellen om te proberen het probleem met het downloaden van iCloud-bestanden op te lossen. Voor het geval je bang bent dat het al je apps, media en gegevens zal wissen, laat me je vertellen dat het je apparaat alleen naar de fabrieksinstellingen zal brengen door de bestaande instellingen te wissen. Al uw gegevens blijven intact. Laten we dus eens kijken hoe u uw iPhone-instellingen kunt resetten:

  • Ga naar de Instellingen-app en kies Algemeen.

  • Blader nu naar beneden en tik op Overzetten of iPhone resetten.

  • Tik vervolgens op Reset en kies Reset alle instellingen.

  • Voer desgevraagd uw apparaat en toegangscode voor schermtijd in en selecteer vervolgens “Reset alle instellingen” opnieuw in het pop-upmenu om de actie te bevestigen.

10. Software bijwerken op uw iPhone of iPad

Onlangs zijn softwarebugs de oorzaak van de meeste problemen die opduiken op iPhones en iPads. Als geen van de bovenstaande tips heeft geholpen bij het oplossen van het probleem met het downloaden van iCloud-bestanden, kan dit worden veroorzaakt door een softwarefout. Het bijwerken van de software kan het probleem dus waarschijnlijk oplossen. Dus laten we eens kijken hoe we dat kunnen doen:

  • Ga naar de app Instellingen op uw apparaat en tik op ‘Algemeen“.

  • Tik nu op “Software-update” en wacht enige tijd om uw apparaat te laten controleren op de software-update. Tik ten slotte op “Downloaden en installeren” als er een update beschikbaar is en volg de gebruikelijke instructies om de nieuwste versie van iOS/iPadOS te krijgen.

Forceer het downloaden van iCloud-bestanden op iPhone en iPad

Daar ga je! Hopelijk kunnen deze tips je helpen om iCloud-bestanden probleemloos op je iPhone te downloaden. Soms wordt het probleem met iCloud-downloads opgelost door de iPhone opnieuw op te starten of het netwerk opnieuw in te stellen, dus probeer deze oplossingen eens. Als een van deze oplossingen u in staat heeft gesteld het probleem op te lossen, deel dan uw ervaring met ons in de opmerkingen hieronder. Bovendien, als je een andere truc kent die effectief is om dit probleem op te lossen, vergeet dan niet om deze ook met onze lezers te delen. Veel plezier met het oplossen van problemen!

gerelateerde berichten