Inhoudsbeheer is eenvoudig met deze 7 fantastische tools voor persoonlijk en zakelijk gebruik

Regelmatig inhoud maken is een behoorlijk vervelend proces. Het is ook erg fors op je marketingbudget.

Mensen raken vaak in de war tussen het maken van inhoud en het beheren van inhoud. Contentcreatie is het proces van het bedenken van nieuwe inhoud vanaf het begin. Deze inhoud is volledig origineel en er is nergens andere vergelijkbare inhoud beschikbaar.

Integendeel, contentcuratie is het proces van het verzamelen van relevante content uit verschillende gezaghebbende bronnen en het aanpassen van de content om er je eigen stem aan te geven. Deze content wordt in verschillende formaten gedeeld met het publiek.

Met behulp van een recyclingsysteem voor inhoudsbeheer kunt u veel tijd en geld besparen. Je moet veel moeite en tijd steken om met nieuwe inhoud te komen. Dit kan worden opgeslagen door inhoud te beheren.

Laten we meer te weten komen over contentcuratie.

Wat is contentcuratie?

Bij contentcuratie draait alles om het onderzoeken en vinden van relevant materiaal voor je publiek. Deze inhoud is samengesteld uit verschillende bronnen en strategisch gedeeld met aanpassingen volgens uw doelgroep.

Als u een marketingbureau bent, zou u een blogpost met enkele van de beste tools toevoegen. Je voegt ook een context toe om lezers te laten weten waarom je ze hebt gekozen. U stelt deze hele lijst samen omdat uw publiek de informatie waardevol zal vinden.

In eenvoudige bewoordingen is contentcuratie het samenstellen en aanpassen van de beschikbare inhoud uit verschillende bronnen om deze presentabel te maken voor uw publiek.

Nu heb je een idee over contentcuratie. Maar u vraagt ​​​​zich misschien af ​​​​waarom u zich bezig moet houden met contentcuratie. Laten we dus eens kijken naar de voordelen van contentcuratie.

Wat zijn de voordelen van contentcuratie?

Het belangrijkste voordeel van het samenstellen van digitale inhoud is dat het waarde toevoegt aan de feed van uw publiek. Momenteel is er te veel informatie beschikbaar. Maar mensen hebben niet echt de tijd om lang te zitten en te lezen. Hier kunt u waardevolle inhoudsstukken samenstellen en deze delen met uw publiek.

Je moet uitzoeken van welk type inhoud je publiek houdt. Zelfs als er te veel inhoud beschikbaar is, zullen je lezers het geweldig vinden als je het perfect voor hen presenteert. Het zal u ook helpen vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen als maker van inhoud.

Contentcuratie is de beste strategie als je weinig nieuwe contentideeën hebt. Het is absoluut gemakkelijker om inhoud te verzamelen en te delen dan om helemaal opnieuw te maken. Je moet proberen de inhoud van verschillende experts in de branche te bestuderen en er iets omheen te cureren. U moet ook contentcuratie voor sociale media toepassen als u een bedrijf runt. Dit bespaart u tijd en geld, en er zijn tal van voordelen in lijn met dit proces.

Hoe is Content Curation een cruciaal onderdeel van Business?

Er zijn tal van redenen om contentcuratie voor bedrijven te steunen. Laten we enkele van de belangrijkste redenen bespreken.

Geloofwaardigheid opbouwen als thought leader

Wanneer je content beheert en deelt met het publiek, zullen ze je zien als een thought leader. Ze zullen verschillende perspectieven van uw kant op verschillende onderwerpen kunnen zien.

  Dapps, Defi, NFT-portemonnee [2022]

Als je de juiste content curation-strategie volgt, zal er een enorme toename zijn in je kennisbank. Dus mensen zullen u zien als een gezaghebbende en go-to-resource wanneer ze uw branche-expertise nodig hebben.

Het beheren van inhoud gaat meer over het toevoegen van uw standpunten, meningen en perspectieven. Het delen van de inhoud van anderen met uw gedachten is waar uw publiek contact met u maakt.

Verbinding maken met verschillende opinieleiders

Met contentcuratie kun je onder andere opvallen. Dit is waar u de kans krijgt om relaties op te bouwen met verschillende andere opinieleiders uit uw branche. Als u de inhoud van een andere thought leader deelt vanuit uw eigen perspectief, opent dat een nieuwe mogelijkheid om contact te maken met die thought leader.

Als je gewoon de inhoud van iemand plaatst, willen ze je bericht of een snelle reactie. Integendeel, als u uw eigen mening aan hun inhoud toevoegt, zullen ze daadwerkelijk contact met u opnemen. Dit zal een nieuw gesprek voor je openen.

Verhoogt de naamsbekendheid

Contentcuratie is een uitstekende manier om de merkbekendheid te vergroten via verschillende opinieleiders uit de branche. Wanneer u de inhoud van andere opinieleiders op uw platform deelt met uw mening, zullen ze waarschijnlijk meer van uw inhoud volgen en zelfs delen met hun publiek.

Dit werkt als een uitstekende gelegenheid voor naamsbekendheid. Maar je moet heel voorzichtig zijn met het beheren van inhoud. Deel alleen inhoud die waarde toevoegt aan de feed van uw doelgroep. Dit zal u helpen bij de groei van uw bedrijf.

Verbetert zoekmachine optimalisatie (SEO)

Het is duidelijk dat het creëren van meer inhoud een positieve invloed heeft op uw SEO en het verkeer naar uw gerichte website aanzienlijk zou stimuleren. Nou, dit is niet alleen met gemaakte inhoud. U kunt vergelijkbare resultaten verwachten, zelfs met samengestelde inhoud.

Verschillende marketeers denken dat mensen uw site verlaten en daarheen gaan wanneer u de inhoud van een andere bron linkt. Maar als je de strategie goed implementeert, zal er een aanzienlijke boost zichtbaar zijn in je zoekmachine rankings. U kunt meer publiek naar uw sociale mediakanalen en websites trekken.

Waardetoevoegende inhoudscuratie zal het organische verkeer op uw website en sociale media-handvatten stimuleren. Het zal je ook helpen om er minder zelfpromotie uit te zien en meer gericht op waardevolle inhoud. Dit zal uw bedrijf naar een hoger niveau tillen.

Een van de beste voorbeelden van contentcuratie is uw nieuwsbrief. Merken sturen vaak e-mailnieuwsbrieven met links naar hun artikelen en handvatten voor sociale media. Deze samengestelde inhoud bestaat uit verschillende links of zelfs een enkele promotionele link. Je kunt originele en samengestelde inhoud combineren of helemaal gaan met de samengestelde inhoud. Dit zal uw marketinginspanningen aanvullen.

Laten we nu overstappen naar enkele van de beste tools voor contentbeheer voor uw bedrijf. Het is niet mogelijk om inhoud handmatig te blijven beheren. Dat is waar u kunt vertrouwen op software voor contentbeheer om het werk te doen. Hier zijn enkele van de beste voorbeelden van beheertools.

Feedly

Wanneer u zich in de marketingwereld bevindt, is het essentieel om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends in de branche. Er zijn genoeg bronnen waar experts verschillende dingen zeggen. Verschillende dingen zijn trending op verschillende bronnen; het wordt moeilijk voor een drukke marketeer om alles door te nemen.

  Zip, unzip, bescherm en deel bestanden op Mac met WinZip

Dit is waar Feedly komt binnen. Feedly verzamelt alle inhoud van uw favoriete bronnen en presenteert deze op één plek om gemakkelijk te kunnen lezen. U kunt alle inhoud organiseren die u nodig heeft voor beheer uit verschillende bronnen, zoals blogs, specifieke trefwoorden, RSS-feeds, YouTube-kanalen, tweets en meer.

Feedly is de perfecte tool voor het beheren van inhoud om alles georganiseerd te houden. U kunt zelfs een bord maken en dit delen met uw teamleden. Uw team kan het dus bekijken, er commentaar op geven en u kunt er zelfs prioriteit aan geven voor bepaalde delen van de inhoud.

Feedly zal dus de ruis opruimen en u alleen de noodzakelijke inhoud bieden. Dit maakt het content curation traject eenvoudiger en effectiever.

Flipboard

Flipboard is een andere software voor het beheren van inhoud die beschikbaar is voor zowel desktop- als mobiele gebruikers. Het zal je helpen om verhalen te creëren die de aandacht van je publiek volledig trekken. Als u overweegt een serie voor uw inhoud te maken, dan is Flipboard de juiste keuze voor u. Hiermee kunt u een minimagazine genereren voor al uw contentlezers.

Je feed kan volledig gepersonaliseerd worden. U kunt de categorieën selecteren die u interesseren en u abonneren op enkele van de favoriete informatiebronnen. De informatie is beschikbaar in alle formaten, inclusief tekst, afbeeldingen en video’s.

U kunt uw eigen inhoudsmagazines maken en deze delen op sociale-mediaplatforms via Flipboard. Met Flipboard kunt u niet alleen het samenstellen van inhoud eenvoudiger maken, maar u kunt zelfs promotionele links naar uw producten of diensten in de blogposts toevoegen voor betere resultaten.

Voorlezer

Met Voorlezer, kunt u verwachten dat de inhoud voor u ligt zodra deze beschikbaar is. U kunt kiezen voor ongefilterde nieuwsfeeds of uw feed volledig aanpassen met filters. Met Inoreader kunt u Facebook-pagina’s, e-mailnieuwsbrieven, Twitter-zoekopdrachten, podcasts, blogs en zelfs RSS-feeds volgen. Het is dus als een totaaloplossing voor het lezen van inhoud uit verschillende bronnen.

Inoreader beschikt over krachtige automatisering waarmee u pushmeldingen kunt verzenden of specifieke acties kunt uitvoeren wanneer aan elk gewenst criterium wordt voldaan. U kunt zelfs zoekwoorden van de actieve zoekopdrachten volgen om te zien wat er trending is.

Inoreader is beschikbaar op alle platforms, inclusief Android, Desktop en iOS. U kunt uw contentbeheerproces dus zelfs met uw mobiele telefoons afhandelen. U zult regelmatig nieuwe inhoud zien verschijnen terwijl u uw voorkeurscategorieën kiest. Hier krijgt u alleen blootstelling aan waardige inhoud.

Zak

Stuur je toevallig verschillende e-mails naar jezelf met bladwijzers en links om later te lezen? Als u ook alle relevante inhoud wilt opslaan en later wilt lezen, dan Zak is de perfecte tool voor het beheren van inhoud voor jou. Pocket ruimt de rommel op en organiseert al uw inhoud op één plek.

Dus wanneer u iets interessants ziet dat u later wilt lezen, kunt u eenvoudig op de knop Pocket-plug-in klikken. Nu wordt dat stukje inhoud opgeslagen in uw Pocket-account. Deze tool is handig op verschillende platforms. Of u nu inhoud leest op uw mobiele telefoon of laptop, u kunt Pocket overal gebruiken om inhoud op dezelfde plaats op te slaan.

Je kunt verschillende artikelen op Pocket groeperen met aparte tags om snel te vinden wat je wilt lezen. Bovendien helpt de ingebouwde zoekfunctie u bij het zoeken naar het juiste in de samengestelde artikelen.

  Microsoft Teams-bestanden delen en beheren in een kanaal

Pocket is een eenvoudige tool voor het beheren van inhoud die perfect is voor startups en beginners. U kunt verwachten dat uw contentmarketingstrategie redelijk goed werkt met Pocket.

Quuu

Van alle andere tools voor contentbeheer, Quuu is de enige die inhoud suggereert die door mensen is beoordeeld en niet door een algoritme. Quuu is een alles-in-één oplossing voor het samenstellen van inhoud uit verschillende bronnen, zoals video’s, blogs, podcasts en nog veel meer. Dit platform omvat elke categorie.

Quuu biedt ook een Discover-functie waarmee u inhoud uit elke interessecategorie in verschillende talen kunt vinden. Quuu is de hemel voor zowel contentcuratoren als contentmakers. U kunt eenvoudig delen, lezen, leren en communiceren met collega-curatoren.

Bovendien kan Quuu ook worden geïntegreerd met verschillende planners. U kunt dus vanuit Quuu rechtstreeks inhoud op uw sociale mediaplatforms delen. Het is een met de hand samengesteld contentplatform dat wordt aangedreven door AI.

Wakelet

Wakelet is een volledig gratis tool voor het beheren van inhoud waarmee je alles op internet georganiseerd kunt houden. U kunt uw grootste inspiratiebronnen opslaan, uw beste werk uitbeelden en alles plannen vanaf één enkel platform. Omdat alle functies gratis beschikbaar zijn, kun je met verschillende dingen proberen en experimenteren.

Met Wakelet kun je eindeloze collecties maken en beheren met afbeeldingen, tekst en audio. Wat je ook op internet ziet en interessant vindt, je kunt het aan je verzameling toevoegen. Er is geen codering nodig om alles te organiseren. Je krijgt een naadloze ervaring met deze tool.

U kunt op Wakelet een portfolio bouwen en uw klanten uitnodigen om uw werk te bekijken. Samenwerken en delen is vrij eenvoudig gemaakt. Bovendien biedt Wakelet ook integraties met een aantal veelgebruikte tools om alles effectiever te maken.

Schep het

Of u nu een individuele maker van inhoud bent of een klein bedrijf, u kunt erop vertrouwen Schep het voor het verzamelen van relevante inhoud voor uw website, deze te publiceren en ook te delen op uw sociale mediaplatforms. Als u overweegt contentmarketing voor uw bedrijf te gebruiken, zal deze tool zeker in uw voordeel werken.

U kunt op Scoop.it binnen een paar minuten nieuwsbrieven maken om uw inhoud te delen of zelfs de inhoud van andere makers te promoten. Met het platform kunt u een inhoudshub ontwikkelen voor het automatisch publiceren van inhoud. Scoop.it houdt uw interesses in de gaten en stelt dienovereenkomstig relevante inhoud voor.

Jij of je team kan de beschikbare inhoud doornemen en iets samenstellen voor je doelgroep. Dit zal u helpen de groei van uw bedrijf te stimuleren en geloofwaardigheid op te bouwen.

Conclusie

Voordat u software voor contentbeheer selecteert, moet u duidelijk zijn over de marketingstrategie voor uw bedrijf. U kunt de hierboven genoemde tools uitproberen en zien welke het beste werkt volgens uw vereisten. U moet software kiezen die uw contentbeheerproces vereenvoudigt en sneller maakt.

U kunt nu kijken naar enkele van de beste tools voor contentmarketing.

gerelateerde berichten