Is Mixpanel het Google Analytics-alternatief waarnaar u op zoek bent?

GA4 vervangt universele analyse in juli 2023 en er zijn een paar beperkingen van GA4 die van belang zijn voor webmasters. Hier in dit artikel bespreken we Mixpanel, een tool van derden die het beste alternatief kan zijn voor GA4 en webmasters helpt bij het efficiënt analyseren en meten van gegevens.

In deze datagedreven markt heb je een tool nodig om websites (data) eaquicklynd effectief te analyseren. De meest populaire tool van allemaal is Google Analytics.

Maar tegenwoordig is er een conflict tussen Google Analytics (GA4) en Mixpanel als Google Analytics wordt bijgewerkt naar 4. Daarom zoeken bedrijven en website-eigenaren naar alternatieven zoals Mixpanel.

Wil je weten waarom?

In dit artikel moet u begrijpen welke tool de beste tool kan zijn voor uw websiteanalyse. Maar laten we eerst het belang begrijpen van het analyseren van websitegegevens.

Waarom is het essentieel om websitegegevens te analyseren?

Het runnen of optimaliseren van uw website zonder deze te analyseren is als pijlen schieten in het donker. Website-analyse is net zo belangrijk als het opzetten van een website voor uw bedrijf. U moet verschillende dingen weten, zoals verkeer, publieksgedrag, betrokkenheid, demografie, enz. voordat u een doel voor uw website instelt. Daarom heb je analyses nodig voor je website.

Gebruikersinzicht: u moet uw publiek en hun gedrag op uw website kennen. Het helpt je om content te creëren zodat je publiek de informatie kan begrijpen en vinden die ze willen.

Analytics helpt u demografische gegevens zoals hun interesses, geslacht, locatie en interesseonderwerpen te vinden en te gebruiken om inhoud om hen heen te creëren en uw website gebruiksvriendelijk te maken.

Ontdek wat het beste voor u werkt: de analysetool vertelt u welke inhoud goed presteert, hoeveel bezoekers u heeft, uw bouncepercentage, de retentietijd van het publiek, enzovoort. Op basis daarvan kunt u uw inhoud, CTA en tags optimaliseren. Bovendien kunt u inhoud maken over het onderwerp dat uw publiek leuk vindt.

Het helpt u bij het bouwen van SEO-strategieën. Veel organisch verkeer is wat je nodig hebt om je website te laten groeien. SEO is het belangrijkste onderdeel van je contentstrategie. Met behulp van SEO-analysetools kunt u grondig begrijpen hoe klanten op uw pagina’s terechtkomen. Het onderzoeken van uw meest converterende pagina’s en deze nog meer geoptimaliseerd maken, is een techniek om SEO te verbeteren.

Gegevenssegmentatie en visualisatie eenvoudig gemaakt: zoals vermeld in de voorgaande tips, vereenvoudigde analyses de gegevenssegmentatie en visualisatie met een paar klikken, waardoor u alle informatie op uw scherm krijgt.

Wat is Google Analytics (GA4)?

Google Analytics is de meest geliefde website-analysetool die websitegegevens organiseert en segmenteert. Het is actief sinds 2005 en omdat het een gratis tool is, gebruiken de meeste bedrijven het voor website-analyse.

Google heeft echter onlangs Google Analytics geüpdatet naar GA4, wat veel veranderingen heeft gebracht die niet bedrijfsvriendelijk zijn. Daarom zoeken bedrijven naar andere opties.

Laten we nu eens kijken wat er anders is in GA4.

Om te beginnen zal GA4 het enige Google Analytics-middel zijn; Universal Analytics zal tegen juli 2023 worden uitgefaseerd. Bovendien lijkt GA4 technischer, wat betekent dat je een goed technisch team nodig hebt om de data-analyse in GA4 te begrijpen.

In tegenstelling tot Universal Analytics kunt u met GA4 alleen intern verkeer uitfilteren, geen aangepaste weergave maken.

Beperkingen van GA4

U kunt geen gegevens van Universal Analytics naar GA4 exporteren: wanneer Universal Analytics in juli 2023 niet meer werkt, moet u GA4 tegelijk met Universal Analytics instellen, zodat u toegang hebt tot GA4 nadat Universal Analytics niet meer werkt.

  Hoe Disney Plus in een ander land te kijken

Beperkingen op gegevensverzameling: GA4 heeft een limiet van 25 aangepaste parameters voor elke aangepaste gebeurtenis. Hoewel het veel lijkt, is het misschien niet voldoende voor grotere websites. Door te upgraden naar Google Analytics 360 zijn er extra limieten beschikbaar, maar de prijs is hoog.

Ontoereikende gegevensanonimisering: met gegevensanonimisering kunt u de meest elementaire statistieken over bezoekers (bezoeken, klikken en paginaweergaven) krijgen, maar geen persoonlijk identificeerbare informatie (PII) zoals geolocatie, tracking-ID-toewijzingen of andere op cookies gebaseerde informatie.

Het verminderde uw capaciteit voor remarketing, het herkennen van terugkerende gasten en het gebruik van geavanceerde conversieattributie.

Geen native optimalisatiefuncties voor conversie: gebruikers van Google Analytics moeten oplossingen van derden gebruiken om meer diepgaande informatie te verkrijgen, zoals hoe bezoekers omgaan met uw website of call-to-action.

Ongeldige annotaties: wanneer je andere teamleden extra context moet geven, zijn annotaties handig. Vestig bijvoorbeeld de aandacht op ongebruikelijke verkeerspieken of een gat in de marketingtrechter. Hoewel het aanwezig was in Universal Analytics, is deze functie niet meer aanwezig in Google Analytics 4.

Geen realtime statistieken: Google Analytics verwerkt gegevens doorgaans met een vertraging van 24-48 uur. Gegevensverversingen worden slechts eenmaal per dag uitgevoerd voor accounts met meer dan 200.000 dagelijkse sessies.

Als gevolg hiervan ziet u niet de meest recente gegevens over belangrijke indicatoren. Het kan frustrerend zijn tijdens eendaagse promotionele advertenties wanneer realtime informatie het verschil kan maken!

Mixpanel is het beste alternatief voor GA4 om de tekortkomingen van Google Analytics 4 te verhelpen. Laten we Mixpanel begrijpen.

Wat is Mixpanel?

Mixpanel is een web- en mobiele analysetool waarmee u door gebruikers gegenereerde gegevens kunt verzamelen, opslaan en analyseren om beter te begrijpen hoe mensen zich op uw site of in uw app gedragen.

U kunt deze tool overwegen als u op zoek bent naar een alternatief voor Google Analytics.

U moet een regel code van Mixpanel aan uw website toevoegen. Elke gebeurtenis die u wilt volgen heeft een unieke code. Nadat u de code hebt toegevoegd, kunt u het dashboard van Mixpanel gebruiken om trechters in te stellen om interactiestatistieken op uw website bij te houden.

Mixpanel-hoogtepunten

Mixpanel biedt eersteklas functies en integraties die het de beste tool voor website- en app-analyse maken. We hebben er hieronder een aantal opgesomd.

  • U kunt tijdsperiode-inzichten vergelijken, waardoor u inzicht krijgt in hoe trends in de loop van de tijd veranderen.
  • Een gepersonaliseerd dashboard is een ander hoogtepunt van Mixpanel; u kunt uw dashboard aanpassen aan uw behoefte en vereisten.
  • Het organiseert complexe gegevens in een eenvoudig formaat. Mixpanel biedt weergavenamen, gebeurteniscategorietags en definities waardoor het voor iedereen gemakkelijker te begrijpen is.
  • Hiermee kunt u met slechts een paar klikken statistieken berekenen. In Insights vindt u enkele formules die het voor u gemakkelijker maken om de KPI’s te berekenen en gedetailleerde rapportages te maken.
  • De Mixpanel-trechter maakt het gemakkelijker en sneller om gebruikersreizen op te halen, ongeacht hoe lang of kort de reis van de gebruiker is. Bovendien maken functies zoals stroomdiagrammen, de mogelijkheid om een ​​eindeloos aantal stappen toe te voegen, te filteren op groep en gegevens uit te sluiten, Mixpanel tot een krachtige analysetool.
  • Mixpanel doet goed werk als het gaat om het vinden van omleidingen. Mixpanel identificeert automatisch alle belangrijke gebruikerssegmenten die verantwoordelijk zijn voor de dienst; u kunt minder tijd besteden aan het bepalen van de bron van elke omleiding.
  • Met globale filters in Dashboards kunt u gegevens ophalen volgens uw voorkeur; het kunnen bijvoorbeeld de gegevens van de afgelopen maand zijn of de gegevens van nieuwe gebruikers.
  • Voordelen van Mixpanel

    De belangrijkste voordelen van Mixpanel zijn de nauwkeurige en consistente analyses van klantgedrag voor web- en mobiele applicaties.

      Tekstbewerkingsgebaren gebruiken op uw iPhone en iPad

    U krijgt een duidelijk beeld van hoe gebruikers omgaan met uw website en product, en u heeft ook uitgebreide kennis van de status van elk account.

    #1. Makkelijk te gebruiken interface

    Als we geen bruikbare informatie uit de gegevens kunnen halen, zijn de gegevens nutteloos. Het extraheren van bruikbare informatie uit de data is het resultaat van een goede datarepresentatie.

    Het Mixpanel-platform heeft een gebruiksvriendelijke interface waarmee u dieper kunt graven en de reacties van gebruikers op uw website of app kunt ontdekken. Het geeft een beter inzicht in hoe gebruikers omgaan met uw app en geeft aanbevelingen voor het verbeteren van uw product.

    Goede suggesties zullen ertoe leiden dat u een goed product ontwikkelt, en een goed product zal leiden tot meer conversies die uw bedrijf helpen groeien!

    #2. Trechterrapportage

    Wanneer gebruikers interactie hebben met uw mobiele app, laat het trechterrapport zien waar ze een gepland conversiepad hebben verlaten of een marketingcampagne hebben verlaten.

    Het trechterrapport kan ook worden gebruikt om te vergelijken hoe verschillende segmentacties verschillen. U kunt ontdekken waar gebruikers uw app verlaten, welk pad ze gewoonlijk volgen en wanneer ze vertrekken door inzicht te krijgen in hun beslissingen in elke fase.

    Om twee redenen is de trechteranalyse van Mixpanel effectief:

  • Er is veel meer detail opgenomen.
  • Het is eenvoudiger in te stellen.
  • Zelfs als uw trechter niet is geïmplementeerd, kunt u nog steeds de gebruikersinteractie van de afgelopen 90 dagen in Mixpanel zien.

    #3. Specifieke gegevensverzameling

    Door systematisch gegevens te verzamelen, kunt u uit de eerste hand kennis en unieke inzichten verwerven in uw studie-uitdaging, of u nu onderzoek doet voor zakelijke, overheids- of academische doeleinden.

    Er zijn talloze mogelijkheden met de data die de tool levert. Het platform kan miljarden inzichten en gebeurtenissen verzamelen die gebruikers kunnen gebruiken om hun producten te verbeteren in reactie op de acties van hun klanten.

    #4. Eenvoudige analyse

    Analytics kan een sleutelrol spelen bij de besluitvorming voor uw bedrijf. Toegang krijgen tot gegevens en deze omzetten in bruikbare informatie is een proces dat een succesvolle organisatie kan onderscheiden.

    Om data-analyse voor u toegankelijk te maken, presenteert Mixpanel ze op een grondige maar eenvoudige manier. U kunt eenvoudig actie meten met de informatie die aan u wordt gepresenteerd, of dit nu via een iOS-, Android- of webgebaseerde app is.

    #5. Gerichte gegevensverzameling

    Mixpanel is robuuster dan andere analyseserviceplatforms. De datalevering van de tool geeft een oneindig aantal opties. Het platform kan miljarden inzichten en gebeurtenissen verzamelen die u als gebruiker kunt gebruiken om hun goederen te verbeteren in reactie op klantgedrag.

    Mixpanels versus GA4

    FunctiesMixpanelGoogle Analytics
    (GA4)GebruikersinterfaceDit programma biedt echte gegevensverrijking. Het datamodel maakt het mogelijk om recente bedrijfsgegevens te koppelen aan historische gebeurtenissen.De gebruikersinterface van GA4 is enigszins gecompliceerd voor beginners en het MKB.Realtime analyseRealtime analyse waarbij 99% van de gegevens binnen enkele seconden toegankelijk isEr is geen echte -tijdstatistieken in GA4Funnel-visualisatie De trechters van Mixpanel volgen het gebruikerstraject het gemakkelijkst. Dit kan het pad zijn dat de gebruiker volgt op de webpagina’s die hij bezoekt, of andere relevante informatie. Hoewel trechtervisualisatie een functie is van Google Analytics, kan het u niet het informatieniveau bieden dat u nodig hebt om gegevensgestuurde beslissingen te nemen. Behoud van DataMixpanel biedt toegang tot eerdere gegevens die maximaal vijf jaar teruggaan in termen van gegevensopslag en -opvraging. Bovendien kunt u eerdere gebruikersgegevens importeren om de verlopen gegevens te vervangen. GA4 heeft een bewaarperiode van 14 maanden voor historische gegevens. Omdat het echter geen ondersteuning biedt voor het importeren van historische gegevens, is de toegang van GA4 tot het opslaan, ophalen en analyseren van eerdere gebruikersactiviteiten zeer beperkt. Nauwkeurigheid van gegevensMixpanel analyseert alle gebruikersgegevens, aangezien voorbeeldgegevens foutgevoelig kunnen zijn. gegevens, biedt GA4 rapporten op maat. Mixpanel Vs. GA4

      Hoe u geld kunt besparen op iCloud-opslag

    Prijsstructuur

    Prijzen van Google Analytics

    Google Analytics is fantastisch omdat het gratis is! Bovendien zijn er geen dure add-ons of integraties.

    Google Analytics 360 is de geavanceerde versie en bevat alle basisprincipes. Als u met veel gegevens werkt, heeft de enterprise-editie veel meer functies, verzoeken, integraties en mogelijkheden. De meeste bedrijven zullen echter ontdekken dat de basisversie van Google Analytics aan hun behoeften voldoet.

    Prijzen van Mixpanel

    Beide programma’s zijn gratis. De eerste 1.000 gecontroleerde gebruikers van het MixPanel “Starter” -plan zijn gratis per maand. Er zijn ook functies zoals cohorten en analysestromen. Met een datageschiedenis van maximaal 90 dagen kun je een onbeperkt aantal teamleden toevoegen.

    De MixPanel “Groei” -optie begint bij $ 25 per maand. Het bevat een jaar aan gegevens en tot 25.000 gecontroleerde gebruikers per maand. Bovendien wordt het MixPanel “Enterprise” -plan voor elke klant afzonderlijk in rekening gebracht en wordt het geleverd met groeps-/B2B-analyse, eenmalige aanmelding en configureerbare gegevensgeschiedenis (op basis van hoe ver terug je moet gaan).

    Alternatieven van Mixpanel

    Hoewel Mixpanel een geweldig alternatief is voor GA4, kunt u Mixpanel vergelijken met een paar andere tools voor websiteanalyse en de beste kiezen voor uw website (en apps).

    Gebruik doorgronden

    Usefathom is een privacy-first tool voor websiteanalyse die u een duidelijk beeld geeft van gebruikers, ongeacht of ze adblockers gebruiken. Bovendien bieden ze volledige gegevensbeveiliging.

    Het is een betaalbare tool voor website- en app-analyse waarmee u websites, persoonlijke domeinen en e-mailrapporten kunt maken. U kunt uw blog, weekendproject en bedrijfswebsite vanuit hetzelfde account beheren.

    Matomo

    Het is een open-source webanalysetool die 50 verschillende talen ondersteunt. Matomo richt zich sterk op gegevenseigendom, privacybescherming en nulgegevensbemonstering.

    Het biedt zowel cloud- als on-premise hostingalternatieven. On-Premise is de gratis, open-source en zelf-gehoste PHP/MySQL-software die u op uw server kunt installeren, waardoor u de meeste flexibiliteit krijgt terwijl de cloud de installatielast elimineert.

    Met een volledige reeks functies, waaronder heatmaps, sessie-opnames, doelstellingen, formulieranalyses, bezoekersprofielen, e-commerce en trechters, biedt deze premium tool voor webanalyse en conversie-optimalisatie u de meest overtuigende informatie.

    Wolkflare

    Het is een cloudgebaseerde tool voor het analyseren van webprestaties. Het platform, gemaakt voor allerlei soorten ondernemingen, biedt oplossingen voor websites, kleine tot middelgrote e-commercebedrijven en bedrijven die beveiliging en netwerkprestaties op ondernemingsniveau nodig hebben.

    Bovendien biedt het verschillende gratis tools en apps die u rechtstreeks aan uw website kunt toevoegen zonder bestanden of scripts te uploaden of handmatig te plakken. Verder biedt Cloudflare alles wat je nodig hebt in een website-analysetool.

    Conclusie

    Mixpanel versus Google Analytics is een veelvoorkomend debat onder ontwikkelaars. Er zijn veel elementen waarmee u rekening moet houden bij het scannen naar een tool om u te helpen uw analyses bij te houden, maar de belangrijkste zijn de functies en de prijs.

    Als je een klein budget hebt, is Mixpanel een duidelijke keuze. Zelfs als u geen budget heeft, is Mixpanel nog steeds een goede keuze vanwege de mogelijkheid om meer gegevens op te slaan dan Google Analytics. Het is belangrijk op te merken dat Mixpanel een tool is voor marketeers en productmanagers, niet voor ontwikkelaars.

    U kunt ook enkele beste tools verkennen voor het live volgen van websiteverkeer.

    gerelateerde berichten