Is Smartsheet een levensvatbaar alternatief voor Monday.com?

Smartsheet is moderne projectmanagementsoftware met geavanceerde functies die teams van alle soorten en maten kunnen gebruiken en hun projecten goed kunnen beheren.

Tegenwoordig gedijen werkplekken op synergie en samenwerking. Ze vereisen ook dat verschillende teams op dezelfde pagina staan, zodat het werk sneller kan worden gedaan met betere slagingspercentages.

Dit vereist krachtige samenwerkings- en workflowmogelijkheden, waarnaar iedereen op zoek is in projectbeheersoftware.

Invoering

Smartsheet is een krachtig platform voor projectbeheer met robuuste mogelijkheden. Omdat er zoveel tools op internet beschikbaar zijn, wordt het moeilijk om de beste voor uw team te kiezen.

Gezien het potentieel van Smartsheet, wordt het een goede optie.

En om u te helpen erachter te komen of dit de beste keuze is voor uw team, vindt u hier onze Smartsheet-recensie met een gedetailleerde uitleg van alle mogelijkheden, functies en prijzen.

Hoe kan Smartsheet helpen?

Smartsheet wordt vertrouwd door meer dan 90% van Fortune 100-bedrijven en kan u helpen bij het automatiseren van processen, het beheren van projecten en het opschalen naar zakelijke portfolio’s en programma’s. Het biedt op maat gemaakte oplossingen die passen bij uw workflow op elke schaal.

Smartsheet biedt krachtige mogelijkheden waarmee iedereen in uw team snel oplossingen kan creëren. U kunt een uitgebreide reeks functies gebruiken, zoals weergaven, rapporten, dashboards en workflows, om uw plannen, schema’s en resources bij te houden en vast te leggen. Het kan zich aanpassen aan zakelijke behoeften, of het nu gaat om projecten of veelzijdige initiatieven.

Bedrijven van verschillende soorten en maten kunnen gemakkelijk met vertrouwen opschalen en tegelijkertijd waarde leveren met de groeiende zakelijke vereisten.

Het kan ook worden geïntegreerd met veel tools en technologieën om uw leven gemakkelijker te maken. Het zorgt ook voor gegevensbeveiliging om de omgeving veilig te maken voor uw bedrijf. Je hebt alles onder controle en gebruikt het platform zoals jij dat wilt.

Functies en mogelijkheden

Dit zijn de functies en mogelijkheden van Smartsheet:

Teamsamenwerking

Met Smartsheet kunt u iedereen in uw team met elkaar verbinden en de samenwerking stimuleren. Of u nu kleine projecten, grootschalige processen of grote portfolio’s afhandelt, het zal u helpen deze met meer veiligheid en flexibiliteit te beheren.

Hiermee kunnen gebruikers in uw team werk plannen, automatiseren, rapporteren en volgen. U kunt het werk eenvoudig visualiseren en volgen zoals u dat wilt door te schakelen tussen weergaven: Gantt, kalender, kaart en raster. Het stelt uw team in staat om hun taken verantwoordelijk en snel uit te voeren.

Formulieren voor gegevensverzameling

U kunt foutloze en consistente gegevens van externe en interne belanghebbenden koppelen en gebruiken met behulp van aangepaste formulieren met het logo, de afbeeldingen en de kleuren van uw merk.

Taak Automatisering

U kunt krachtige en eenvoudige workflows snel en binnen enkele minuten implementeren met geautomatiseerde workflows. Het bespaart u veel tijd en moeite en u kunt meer werk in minder tijd doen.

Automatiseer repetitieve, vervelende processen met behulp van waarschuwingen, het vergrendelen van rijen volgens vooraf ingestelde tijden en bladwisselingen, en het aanvragen van goedkeuringen en updates.

U kunt verschillende voorwaardelijke paden en acties combineren via een visuele editor. U kunt ook terugkerende workflows instellen, zoals dagelijkse herinneringen en wekelijkse statusverzoeken.

Inhoud beheer

Met Smartsheet kunt u eenvoudig de productie van inhoud plannen, beoordelen, beheren en uw bedrijfsmiddelen sneller afronden. U kunt uw inhoud ook publiceren op Brandfolder, de nummer één tool voor activabeheer.

Smartsheet helpt je om je contentproductieproces in kaart te brengen met behulp van een beknopte projectfiche. U kunt geautomatiseerde herinneringen en waarschuwingen gebruiken om ervoor te zorgen dat uw ontwerpers volgens schema werken. Daarnaast kunt u taken opnemen in dashboards en rapporten om de zichtbaarheid te vergroten.

  Automatisch snelkoppelingen starten wanneer u een app op iPhone of iPad opent

Laat uw klanten, leveranciers en collega’s uw inhoudsstukken beoordelen zonder enige toegang tot bladen. Het is ook gemakkelijk om gedetailleerde feedback te geven via vastgezette annotaties, goedkeuringen en gesprekken.

Voorkom knelpunten in uw processen door gelijktijdige reviewers. De tool helpt ook verwarring in inhoudsversies te elimineren, omdat u zult genieten van automatische vergrendeling en eenvoudige updates.

Smartsheet-controlecentrum

Met Smartsheet Control Center automatiseert u eenvoudig uw projecten en processen en levert u uw projecten consistent op schaal. Het helpt u bij het automatiseren van het maken van projecten, het verzamelen van portfolio-analyses en het beheren van veranderingen.

Het zal uw teambeheer stroomlijnen, zodat u uw volledige portfolio kunt uitvoeren door gebruik te maken van de juiste ervaringen.

U kunt ook het goedkeuringsproces voor uw aanstaande projectaanvragen centraliseren en beheren. Bovendien kunt u blauwdrukken gebruiken om consistentie in rapportage en uitvoering te stimuleren en uw projectplannen en workflows automatisch te repliceren.

Smartsheet biedt een centrale console om uw goedgekeurde projecten aan te maken. Het helpt bij het automatisch implementeren van wijzigingen vanuit de centrale console naar bestaande en nieuwe projecten. U kunt ook uw resourceplannen koppelen en het juiste team samenstellen om de klus te klaren en wervingsprognoses uit te voeren.

Bovendien kunt u de gezondheid van uw portefeuille bewaken door middel van portfolio-analyse om de resultaten te maximaliseren. Bovendien kunt u historische projecten opslaan, bevriezen en rapporteren om naleving te garanderen en trendanalyses uit te voeren.

Uitvoerende zichtbaarheid

Centraliseer al uw middelen en informatie die het team nodig heeft en geef belanghebbenden een realtime, robuust beeld van de status van projecten met behulp van visuals en KPI’s.

Smartsheet biedt dynamische weergave om bedrijfseigenaren te helpen gegevens te delen met de juiste mensen wanneer dat nodig is voor bewerking en weergave. U kunt ook uw kritieke processen beheren met uw leveranciers, externe en interne teams en over organisaties heen.

Dit helpt u om uw processen veilig te beheren. U kunt gedetailleerde controle gebruiken en de samenwerking verbeteren op basis van de vereisten. Het maakt niet uit hoe complex de taak is, u kunt deze vereenvoudigen met Smartsheet terwijl u meer inzicht krijgt in uw uitvoeringsstatussen.

Bovendien kunt u een kant-en-klaar formulier gebruiken om verzoeken te filteren, verzamelen en bekijken. U kunt zelfs de gegevensstroom automatiseren, van toewijzing tot beoordeling, goedkeuring en sluiting.

Met Smartsheet kunt u ook de gegevensbeveiliging en privacy van uw externe leveranciers beheren en hun vertrouwen winnen.

U kunt op voorwaarden gebaseerde toegangscontrole of identiteitscontrole gebruiken voor gegevenstoegangsbeheer. Ook in-contextbegeleiding bestaande uit verschillende stappen met vangrails en begeleiding zal gebruikers leiden.

Gestroomlijnde applicaties

U kunt eenvoudig door elke optie navigeren met formulieren, bladen, rapporten, dashboards en meer. Dit stroomlijnt het werk en maakt alles gemakkelijk, of u nu thuis, op kantoor, onderweg of op uw werk bent, door slechts een speciale toepassing te gebruiken waarin al het werk samen is verpakt.

Met WorkApps wordt het gemakkelijk om intuïtieve mobiele en webapplicaties te bouwen zonder codeervaardigheden. U kunt het binnen enkele minuten doen via Smartsheet en externe inhoud zoals Google Docs of Tableau-dashboards.

U kunt alle WorkApps-sjablonen kiezen of helemaal opnieuw beginnen en de applicaties kopen volgens uw zakelijke vereisten.

WorkApp biedt ook een op maat gemaakte ervaring waardoor de belanghebbenden goed samenwerken en zich concentreren op de relevante inhoud.

U kunt ook gepersonaliseerde branding gebruiken om u het gevoel te geven dat de applicatie exclusief voor en door uw bedrijf is gemaakt. In de enkele WorkApp voer je complete projecten uit met een beleving op maat.

Bestuur en controle

Smartsheet biedt uitgebreide governance en controle met behulp van Smartsheet’s kernfunctionaliteit, kant-en-klare oplossingen en premium add-ons. Het kan de manier veranderen waarop u werkt met tools zoals activiteitenlogboeken, het beheercentrum, beheertools en meer.

Beheercentrum: hiermee kunt u het Smartsheet-account eenvoudig vanaf één locatie configureren en beheren. U kunt beheertools eenvoudig bekijken en gebruiken via een centrale controleconsole om gestroomlijnde navigatie tussen gebruiksrapporten, groeps- en gebruikersbeheer en bedrijfsconfiguraties te ervaren.

  Hoe AWS EFS implementeren om bestandssysteem te delen tussen EC2?

Het beheercentrum helpt u bij het volgen van de licenties, groepen en integraties waartoe mensen in uw organisatie toegang hebben.

Het zal ook helpen de zichtbaarheid van beschikbare account- en beveiligingsinstellingen te verbeteren, terwijl de aanbevolen volgende stappen worden gebruikt om de accountconfiguratie te optimaliseren volgens de best practices van Smartsheet.

Intelligente workflows

Automatiseer uw processen op al uw platforms met behulp van Bridge. Het is een interface zonder code waarmee u uw gegevens over verschillende systemen kunt verbinden en uw routinetaken kunt bijwerken.

Dit verhoogt de efficiëntie en nauwkeurigheid en stelt het team in staat meer tijd te besteden aan innovatie zonder tijd te verspillen aan handmatige stappen of te vertrouwen op meerdere systemen voor het opslaan van gegevens en het uitvoeren van werk.

Dit betekent dat u veel gegevensinvoer op systemen zoals CRM kunt elimineren en aan belangrijke dingen kunt werken zonder gegevens tussen systemen te kopiëren of te plakken.

Ook koppel je archiefsystemen aan de juiste processen en neem je weloverwogen datagedreven beslissingen. Bovendien kunt u nieuwe configuraties tussen systemen opzetten en aanpassen aan bestaande om aan uw behoeften te voldoen.

Middelen en beheer van digitale activa

U kunt het ware potentieel van uw mensen en teams ontsluiten om de prestaties van bedrijfsmiddelen te beheren, meten en distribueren. Naast activa helpt het u ook uw middelen te beheren.

U kunt uw team eenvoudig mobiliseren om een ​​taak uit te voeren, tourbudgetten en -schema’s bij te houden en uw wervingsbehoeften te voorspellen.

Plan en vind effectief uw beste projectteam, voorspel uw wervingsbehoeften en los personeelsconflicten op om uw toewijzing van middelen te vereenvoudigen.

Bekijk uw projecten, volg uw teams en plan projecten volgens de capaciteit van het team. Met vooraf ingevulde urenstaten kunt u de teams uren laten indienen terwijl ze gefocust blijven op hun werk.

U kunt dynamische rapportage gebruiken om complexe gegevens te visualiseren, projecttrends te ontdekken, groeiplannen te maken en inzicht te krijgen in de prestaties van uw hele organisatie.

Smartsheet, met het toonaangevende platform voor het beheer van digitale activa van Brandfolder, helpt uw ​​team uw inhoud te beheren, op slechts één plek te werken en een verbeterde klantervaring te bieden. Het helpt ook om de impact van uw inhoud te maximaliseren.

Als gevolg hiervan kan de distributie van activa 7x sneller verbeteren en worden getagd voor doorzoekbaarheid. Het biedt ook mogelijkheden zoals analyse en meting, rijke metadata van bestanden, proofing, Smart CDN en meer.

Integratie

Smartsheet kan worden geïntegreerd met meerdere tools en systemen die moderne bedrijven gebruiken. Enkele van de tools waarmee het integreert zijn Slack, Gmail, AWS, Teams, Salesforce, Dropbox, Okta, DocuSign, Facebook Ads, Google Ads en meer.

Door verbinding te maken met deze services kunt u dus efficiënt informatie delen, de samenwerking stimuleren en de besluitvorming in de hele organisatie verbeteren.

Andere mogelijkheden:

  • Afgezien van het bovenstaande biedt Smartsheet andere mogelijkheden, waaronder:
  • API
  • Bestandsbijlagen
  • Basislijnen
  • Kalender en kaart
  • Celkoppeling en connectoren
  • Door de klant beheerde versleutelingssleutels (CMEK)
  • Inhoudelijke samenwerking
  • Aangepaste e-maildomeinen
  • Controles voor het bewaren van gegevens
  • Documentgeneratie en e-handtekening
  • Mobiele applicaties en portalen

En meer

Prijsmodellen

Smartsheet biedt veel tariefplannen om u te helpen uw zakelijke behoeften aan te passen en te schalen. Het is geschikt voor verschillende use-cases, of u nu uw projecten effectief wilt beheren of best practices in uw organisatie wilt schalen en standaardiseren.

Dit zijn de tariefplannen:

  • Gratis: het is gratis en van toepassing voor 1 gebruiker en maximaal 2 editors. Dit plan is voor beginners in project- en taakbeheer. Het bevat functies zoals 2 bladen, 100 automatisering per maand, 500 MB opslagruimte voor bijlagen en meer.
  • Pro: Het kost $ 7 / maand en is van toepassing voor maximaal 10 gebruikers en een onbeperkt aantal kijkers. Het is geschikt voor teams en mensen die projecten willen volgen, beheren en delen met een onbeperkt aantal kijkers. Het bevat gratis abonnementsfuncties, onbeperkte bladen, rapporten, formulieren en dashboards, 250 automatisering per maand, 20 GB opslag voor bijlagen en meer.
  • Zakelijk: het kost $ 25/maand en is van toepassing voor minimaal 3 gebruikers en een onbeperkt aantal editors. Het is voor bedrijven die uw programma’s en projecten met veel editors willen beheren en meer mogelijkheden nodig hebben. Het bevat alle functies van het Pro-plan, zoals onbeperkte automatisering, 1 TB opslag voor bijlagen en veel geavanceerde functies.
  • Enterprise: Neem contact op met hun team voor een offerte op maat volgens uw behoeften. Het is geschikt voor organisaties die processen op schaal uitvoeren met besturingselementen op bedrijfsniveau. Het bevat alle functies van het Business-abonnement, onbeperkte opslag van bijlagen, meer integraties, aangepaste e-maildomeinen en meer geavanceerde functies.
  Verborgen Airbnb-kosten bekijken

Smartsheet versus maandag

Smartsheet wordt vaak vergeleken met monday.com omdat dit beide projectmanagementsoftware is met vergelijkbare mogelijkheden. Deze werken als middelenbeheer, taakbeheer en portfoliobeheersystemen. Beide zijn toegankelijk via een webbrowser of mobiele applicatie op Android en iOS.

Beide platforms hebben echter kenmerken waardoor ze opvallen.

Waar Smartsheet scoort op maandag

Smartsheet is gemakkelijk te leren en te gebruiken. Het heeft ook sterke community-ondersteuning en training, zodat gebruikers hun Smartsheet-vaardigheden gemakkelijk kunnen verbeteren en van beginners tot experts kunnen gaan. Het is ook flexibel en helpt u om van takenlijst naar kaartweergaven en planning te schakelen.

Smartsheet biedt verschillende weergaven zoals Gantt, Agenda en Kanban-bord, samen met herinneringen, taakafhankelijkheden en een taakhiërarchie met meer dan 4 niveaus. Aan de andere kant biedt monday.com alleen een Kanban-bord aan.

Als u naar werkbeheer gaat, beschikt u over rapporten, formulieren, grafieken met realtime gegevens, dashboards, aangepaste velden, sorteren op meerdere niveaus, meer dan 50 formulefuncties en meer. Maar monday.com biedt alleen aangepaste velden, formulieren en voorwaardelijke opmaak, terwijl de andere mogelijkheden alleen beschikbaar zijn bij hogere abonnementen.

Voor samenwerking zijn zowel Smartsheet als monday.com goed, maar sommige functies, zoals wijzigingsgeschiedenis, geautomatiseerde updateverzoeken, proofing en vertakkingsformulieren zijn alleen beschikbaar in Smartsheet.

Smartsheet is ook sterker als het gaat om beveiliging met functies zoals EPM, Customer Managed Encryption Keys (CMEK), SSO, activiteitenlogboeken en rapportage.

Smartsheet is het beste voor professionele serviceteams, omdat het een flexibel platform is met geavanceerde functies en beveiligings- en privacymogelijkheden.

Waar monday.com schittert over Smartsheet

monday.com is moeiteloos te gebruiken voor zowel beginners als gevorderden. De gebruikersinterface is mooi en gebruiksvriendelijk. Het kan als een droom synchroniseren met e-mails van gebruikers en ervoor zorgen dat alle updates en berichten goed worden ontvangen.

Het heeft een goede set productiviteitsfuncties waarmee meerdere mensen tegelijkertijd aan hetzelfde project kunnen werken en samenwerken. Het biedt betere tracking van afhankelijkheid, taakbeheer en verbeterd visueel agendabeheer. Het is ook eenvoudig te integreren met andere tools.

Het heeft ook een gratis abonnement zodat mensen sneller aan de slag kunnen. monday.com is het beste voor startups en freelancers die een taakbeheersysteem willen gebruiken om hun productiviteit te verbeteren zonder al te veel uit te geven.

laatste woorden

Smartsheet is een robuuste tool met veel functies en mogelijkheden om uw taak- of projectbeheer soepel te laten verlopen.

Van samenwerking, taakbeheer en integratie tot beveiliging en compliance, Smartsheet biedt alles wat je ooit zult willen in projectbeheersoftware. Omdat het een gratis abonnement en een gratis proefperiode van 30 dagen heeft, kunt u het gebruiken om te bepalen of het werkt voor uw team.

Vervolgens kun je kijken wat een werkbon is.

gerelateerde berichten